joka täytyisi poistaa suomesta kokonaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200907119909746_uu.shtml
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1732671
http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?t=260740
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1549262
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/dobermann-puri-naista-joutsassa/250915
http://kaksplus.fi/keskustelu/t828134
vaarallinen rotu
8
214
Vastaukset
- 15+15
Yhtäkään nupistaan tervettä dopermannia en ole tavannut. Ja yleensä ton rodun ottaa just sellaset vellihousut ku ne leikkii kovista, munanjatkeeksi;)
- toisenlainen kokemus
Montas dobermannia sä sitten yleensä olet tavannut? Mä en kyllä ole tavannut kuin tervejärkisiä. Naapurilla on kaks dobermannia ja molemmat on tottelevaisia ja ystävällisiä, eikä ole niistä tai sen edellisestäkään koirasta ainakaan ikinä tullut valittamista. Yks chihu täälä haukkua räkyttää kaikille niin paljo että mun oma koira (30-kiloinen sekarotunen) näyttää jotenkin pelkäävän sitä tai ei ainakaan halua mennä sen lähelle, mut dobermanneihin se suhtautuu ystävinä kuten nekin meihin.
No minä olen tavannut.Enkä näe rotua sen vaarallisemmaksi,kuin moni muukaan.Vain vaativaksi,enkä kaikille sopivaksi.
Se sitten,että ostajissa löytyy,kuin myyjissäkin,kuten suurinpiirtein yhdessä sun toisessakin rodussa niitä,jolla ei tarttis olla edes lelukoiraa,ei tee rotua itsessään huonoksi tai vaaralliseksi.
Niin toopeja,kuin muitakin vaativia rotuja otetaan ihan muistakin syistä,kuin jatkeeksi.
Pikkuisen oikaisua :),kun tuota ennenkin on luultu ja kuultu.Ja ne,joihin noissa "merkeissä" olen törmännyt,on lähinnä niitä,joilta itseltä ei onnistu vaativien koirien hanskaaminen ja/tai ei ylipäätään niitä tunne.- jjkklllooiiiuuuyyytt
molossi kirjoitti:
No minä olen tavannut.Enkä näe rotua sen vaarallisemmaksi,kuin moni muukaan.Vain vaativaksi,enkä kaikille sopivaksi.
Se sitten,että ostajissa löytyy,kuin myyjissäkin,kuten suurinpiirtein yhdessä sun toisessakin rodussa niitä,jolla ei tarttis olla edes lelukoiraa,ei tee rotua itsessään huonoksi tai vaaralliseksi.
Niin toopeja,kuin muitakin vaativia rotuja otetaan ihan muistakin syistä,kuin jatkeeksi.
Pikkuisen oikaisua :),kun tuota ennenkin on luultu ja kuultu.Ja ne,joihin noissa "merkeissä" olen törmännyt,on lähinnä niitä,joilta itseltä ei onnistu vaativien koirien hanskaaminen ja/tai ei ylipäätään niitä tunne.ei vaarallinen, kuitenkin erittäin akressiivinen ihmisiä ja eläimiä kohtaan älä sä aina lässytä tuota samaa paskaa
rodut joiden kanssa ihmiset ei pärjää niitä ei pidä ollakkaan säästytään monelta pahalta asialta
fagta on tuo eikä muuksi muutu - oioijjjjh
toisenlainen kokemus kirjoitti:
Montas dobermannia sä sitten yleensä olet tavannut? Mä en kyllä ole tavannut kuin tervejärkisiä. Naapurilla on kaks dobermannia ja molemmat on tottelevaisia ja ystävällisiä, eikä ole niistä tai sen edellisestäkään koirasta ainakaan ikinä tullut valittamista. Yks chihu täälä haukkua räkyttää kaikille niin paljo että mun oma koira (30-kiloinen sekarotunen) näyttää jotenkin pelkäävän sitä tai ei ainakaan halua mennä sen lähelle, mut dobermanneihin se suhtautuu ystävinä kuten nekin meihin.
dopperit on tappajia
- .......
molossi kirjoitti:
Pikkuisen oikaisua :),kun tuota ennenkin on luultu ja kuultu.Ja ne,joihin noissa "merkeissä" olen törmännyt,on lähinnä niitä,joilta itseltä ei onnistu vaativien koirien hanskaaminen ja/tai ei ylipäätään niitä tunne.Minä itseasiassa eilen katselin koirapuistossa yhtä dopperia ja täytyy todeta että ihan samanalainen "hönö" se oli kun muutkin nuoret koirat ...siinä sitten vaan totesin että ompa huippuvaarallisen oloinen dopperi :P Onkohan nämä dopperi pelkoiset edes nähneet livenä millainen on nykyajan dopperi ?
Nyt en sano mitenkään pahalla mutta dopperihan näyttää etäisesti ajokoiralta luppakorvineen ja pitkine häntineen :) Rimppakintut ja huoleton ilme ...aivan samanlainen kuin muutkin koirat :P Samaisessa puistossa käy myös muutama vanhempi dopperi ja en ole kyllä huomannut käytöksessä mitään erikoista ...ehkä vähän nöyristeleviä ja alistuvia mutta ei muuta :P
Dopperi ei kyllä ulkonäkönsä puolesta sovellu enää munanjatkeeksi ... ja dopperit joihin ole törmännyt on poikkeuksetta omistanut nainen ...tosin minä en taida tietää kuin 5-6 koirakkoa mutta kuitenkin . jjkklllooiiiuuuyyytt kirjoitti:
ei vaarallinen, kuitenkin erittäin akressiivinen ihmisiä ja eläimiä kohtaan älä sä aina lässytä tuota samaa paskaa
rodut joiden kanssa ihmiset ei pärjää niitä ei pidä ollakkaan säästytään monelta pahalta asialta
fagta on tuo eikä muuksi muutuErittääin aggressiivinen voi olla moni muukin väärissä käsissä,valitettavasti.
Tietääkseni toopenkaan rotumääritelmässä ei lue,että pitää/on agressiivinen (jos tarkoitamme samaa sanaa...) ihmisiä kohtaan.
Enpä ole tavannut vielä yhtään rotua,jonka kanssa ei ihminen pärjää.Tuskinpa sellaisia voisi edes olla...
Mutta on niitä ihmisiä,jotka ei pärjää vaativien kanssa,ja valitettavasti niitä ottaa.Kuin myös niitä,jotka ei pärjää saati pidä mitään koiraa kunnolla,valitettavasti.
Jos kaikki rodut,joiden parissa noita on,hävitettäisiin,niin eipä jäisi pahemmin rotuja jäljelle,ja taitaisi jo virkakoirapuolikin jäädä aika tyhjäksi...
- Jere-lahti
ja 30 luvulta asti medäin suvussa... Erittäin herkkä ja hieno rotu on, mutta jos et "osaa olla isäntä", niin
entenkin urokset tulee viemään sua 10-0. Jos harkitsee tätä hienoa rotua, niin suosittelisin narttua,
etenkin jos ei ole kokemusta tiukasta palvelus-koirarodusta. Ihmisen suojelua ei pööperille opettaa...
Se osaa sen luonnostaa ja juuri noista tulee valitettavasti ongelmia.
Dobermanni ON erittäi ihmisrakas!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?631241Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11900Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75815Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.87682- 53644
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt36574Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36534Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot118530Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513