Mikä varmuuskopiointi, ja miten tehdään macbookiin? ja sit miten sellainen tehdään macbookiin, ja mikä se edes oikeastaan on?
Ja sitten, minulla on ollut macbook kohta 2v. Mulla ei ole ollut ennen kannettavaa, eikä varsinkaan mac konetta. Tarvitseeko ostaa uuden akun, ja paljonko ne maksavat?
mitä muuta kannattaisi tehdä? Vai eikö mitään?
macbookiin liittyviä kysymyksiä mm. varmuuskpointi, akunvaihto?
2
512
Vastaukset
- Mäkkitupalainen
Varmuuskopiointiin Applella on Time Capsule http://www.apple.com/fi/timecapsule/ mutta periaatteessa mikä tahansa ulkoinen USB tai Firewire -levyasema käy. OS X 10.5 eli Leopardista lähtien Time Machine hoitaa loput
Uuden Apple-akun voi ostaa sitten kun vanha alkaa väsyä eli kone ei pysy päällä tarpeeksi kauan, mikä tietenkin riippuu omista tarpeista. Hinta lienee alle 130€ voi tietysti tehdä myös käsin, jos ei halua ihan kaikkea varmistaa vaan ainoastaan tärkeät tiedostot kuten omat valokuvat ja muut dokumentit. Usein kyllä Time Machine on suositeltavin tapa ja tässä tapauksessa melko varmasti, kun MacBookin kovalevy on todennäköisesti datatilavuudeltaan selvästi pienempi kuin yleisesti myytävät 250-500 gigatavun pienikokoiset USB-levyt (muita älä hanki, nämä kestävät paremmin kuin isot pöytälevyt ja kulkevat nätisti mukana).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1585462
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413283- 2543208
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442698- 361844
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271625Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411586- 161457
- 231447
- 241347