Mikä varmuuskopiointi, ja miten tehdään macbookiin? ja sit miten sellainen tehdään macbookiin, ja mikä se edes oikeastaan on?
Ja sitten, minulla on ollut macbook kohta 2v. Mulla ei ole ollut ennen kannettavaa, eikä varsinkaan mac konetta. Tarvitseeko ostaa uuden akun, ja paljonko ne maksavat?
mitä muuta kannattaisi tehdä? Vai eikö mitään?
macbookiin liittyviä kysymyksiä mm. varmuuskpointi, akunvaihto?
2
501
Vastaukset
- Mäkkitupalainen
Varmuuskopiointiin Applella on Time Capsule http://www.apple.com/fi/timecapsule/ mutta periaatteessa mikä tahansa ulkoinen USB tai Firewire -levyasema käy. OS X 10.5 eli Leopardista lähtien Time Machine hoitaa loput
Uuden Apple-akun voi ostaa sitten kun vanha alkaa väsyä eli kone ei pysy päällä tarpeeksi kauan, mikä tietenkin riippuu omista tarpeista. Hinta lienee alle 130€ voi tietysti tehdä myös käsin, jos ei halua ihan kaikkea varmistaa vaan ainoastaan tärkeät tiedostot kuten omat valokuvat ja muut dokumentit. Usein kyllä Time Machine on suositeltavin tapa ja tässä tapauksessa melko varmasti, kun MacBookin kovalevy on todennäköisesti datatilavuudeltaan selvästi pienempi kuin yleisesti myytävät 250-500 gigatavun pienikokoiset USB-levyt (muita älä hanki, nämä kestävät paremmin kuin isot pöytälevyt ja kulkevat nätisti mukana).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472609
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1341634Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491368- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2841174- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22934Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889