Opiksi meille?

Jaaha Jaaha

Sofi Oksasen potkut on opiksi meille: jos bestseller-kirjailija saa kenkää, miten hyvät ovat luotot ja lojaalisuudet kirjailijanaluille? Silti pidän WSOY:tä hyvänä kustantaja, sen yhteydet ja markkinavoimat ovat kiistattoma jos kaunokirja saa aikaan uteliaisuutta. Ei Sofi olisi 150 000 myyntiin yltänyt näin nopeasti pienemmällä kustantajalla. Kohtelu onkin sitten toinen juttu... mutta eihän kirjailija ole työntekijä, vain henkilö, joka tarjoaa töitään tilaajalle...

8

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Optimistikukka

      että WSOY:n ykköspaikka olis ny jaossa kun Sofi lempattiin pellolle?

    • Kerro kerro

      Mitä tästä nyt sitten pitäis muka oppia?

      • Ymmärsinkö oikein

        ettei kirjailijan ammatti ole kovinkaan varmalla pohjalla. Mutta kustantamo ei ole työnantaja, kirjailija ei ole työsuhteessa.


      • kerro kerro
        Ymmärsinkö oikein kirjoitti:

        ettei kirjailijan ammatti ole kovinkaan varmalla pohjalla. Mutta kustantamo ei ole työnantaja, kirjailija ei ole työsuhteessa.

        tuossa ole mitään uutta. kaikkihan tuon tietävät


      • Ymmärsinkö oikein
        kerro kerro kirjoitti:

        tuossa ole mitään uutta. kaikkihan tuon tietävät

        että tämä on Södikan peliä. Haanpää napautettiin pomoasemasta rivitoimittajaksi, jonka "tallissa" on nimekkäitä kirjailijoita. Järjestyskysymys lienee Södikalla takana. Ettei pompita nenille.

        Mitä me voimme oppia?

        Kirjailijalla voi olla hyvin surkeat rajat isossa talossa, kun joutuu turbulenssiin. Pienellä kustantajalla voi olla tämä asia toisenlaista.


      • rerwr343
        Ymmärsinkö oikein kirjoitti:

        että tämä on Södikan peliä. Haanpää napautettiin pomoasemasta rivitoimittajaksi, jonka "tallissa" on nimekkäitä kirjailijoita. Järjestyskysymys lienee Södikalla takana. Ettei pompita nenille.

        Mitä me voimme oppia?

        Kirjailijalla voi olla hyvin surkeat rajat isossa talossa, kun joutuu turbulenssiin. Pienellä kustantajalla voi olla tämä asia toisenlaista.

        Harri Haanpäätä jos tarkoitat, hänen tittelinsä on kustannuspäällikö. Hienot tittelit rivitoimittajilla WSOY:ssä.


      • scarabaeus
        rerwr343 kirjoitti:

        Harri Haanpäätä jos tarkoitat, hänen tittelinsä on kustannuspäällikö. Hienot tittelit rivitoimittajilla WSOY:ssä.

        ....... hesarissahan lauantaina näkyy väännetty

        rautalangasta

        koko paketti alustavasti ja eiköhän se aukea helahoito pikkuhiljaa,
        on se niin kivaa kun on hauskaa !


      • Deidre Dee
        scarabaeus kirjoitti:

        ....... hesarissahan lauantaina näkyy väännetty

        rautalangasta

        koko paketti alustavasti ja eiköhän se aukea helahoito pikkuhiljaa,
        on se niin kivaa kun on hauskaa !

        tärkeimmän: Kirjavälityksen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe