Saksanpaimenkoira/berninpaimenkoira

3rpp4

Onko kellään kokemusta yllämainitusta sekoituksesta? Minkälainen luonne sinun koirallasi on ja onko ollut helppo kouluttaa jne.. :)
Meille on tulossa saku/berni vauva ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia samanlaisesta sekoituksesta. :)

5

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qfeqeq

      kasviskodissa ovat olleet, ensi hetket muokkaavat suunnattomasti koiraa. Kannattaa muistaa se kun pentu tulee teille, ensi viikkoina ja kuukausina luotte suhteenne koiraan, ei kannata missata tätä alkuaikaa. Korjaaminen myöhemmin, jos luottamus menee, on tosi vaikeaa. Pennun kanssa ei ole aina helppoa, mutta olemalla rakastava ja johdonmukainen, on kaikki myöhemmin paljon helpompaa.

      Myös millainen emä on luonteeltaan, vaik paljon eli miten se hoitaa pentuja ja miten näyttää esimerkillään miten esim ihmisiin suhtaudutaan eli kannattaa tutustua emään tarkoin (kasvattajaan).

      Kumpaa rotua emä on? Omistaja pystyy vaikuttamaan paljon koiraansa eli oma käytös ja ennen kaikkea miten kohtelet koiraa. Epäjohdonmukainen käytös, jatkuvaa kieltoa, hihnanykimistä, rankaisuja jne takaa, että luottamussuhdetta ei synny ja arvaat mitä se tarkoittaa kaiken koulutuksen kannalta? Kun taas johdonmukainen, looginen, hidas ja koirasi luonteelle sopiva koulutus, eläminen takaa, että koirasi oppii kunnioittamaan sinua ja kun kunnioitus on saavutettu on koulutus helppoa.

      Lue koiraasi, tarkkaile sitä, se kertoo sinulle koko ajan asioita.

      • vqrfrweqe

        niin kandee lähteä siitä, että luet ja juttelet ja otat selville kaiken mahdollisen ensin noista kahdesta rodusta. Kun tunnet ne rodut tarkkaan, niin huomaat aika helpolla koiraasi tarkkailemalla mihin suuntaan se kallistuu. Ja tuo emän tunteminen on tärkeää. Kysele myyjältä emästä kaikki mahdollinen.

        Kasvattajta osaavat yl sanoa pentujen käytöksestä penulaatikossa jo aika isojakin asioita.

        Oma käytöksesi on tärkeää, miten ohjaat ja kohtelet koiraa.


    • Lovedogsforever

      Mistä olet hankkinut tämän sekoituksen?!? Näin juuri yhtenä päivänä saku/berni pennun ja ihastuin siihen todellisesti!

    • IloveDOGS

      Haluan tietää mistä olet saanut noin iiiihaaanaan sekoituksen?!?!? C:

    • eila3

      Minun koirani on saksanpaimenkoiran ja bernin sekoitus. Luonne on tosi hyvä. Uskoo hyvin ja koiraan voi luottaa. Pysyy pihalla. Herkkävaistoinen. Rakastaa ilotulitteita. Ei mitään negatiivistä kerrottavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe