ALV ja lupaukset

Jopel

Muistattekos, kun Vanhanen vakuutteli, että arvonlisäveron alennukset tulevat taatusti suoraan kuluttajan eduksi?
Joopa joo.
Ravintolat ilmoittavat, etteivät aio alentaa hintojaan 1.7. ja selityksiä riittää. Kukahan uskoisi?

Kun 1.7. ALV:n yleiskorotus, 1%, astuu voimaan, niin siitä on ainakin minulle tullut jo monia ilmoituksia tyyliin, "joudumme tarkistamaan hintojamme, koska...".

Kuluttajaa viedään, että hippulat vinkuu, mutta hallitus ei edes vikise.

10

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhanen muisti varmaan sen asian väärin.

    • Makriina ek

      Mehän olemme niin ulkopuolella kaiken järjellisen toiminnan, eläkkeellä kun jo olemme, että me emme ymmärrä, kuinka vaikeaa hintojen alentaminen on. Siinä pitä ottaa huomioon ihan kaikki.
      Korotus tulee nappia painamalla, mutta alennetuissa hinnoissa on laskettavara varastoinnit, kirjanpidot, työpalkat, tukkuhinnat, mitähän vielä. Ei se niin vain käy, vaikka Vanhanen lupasikín. Jo silloin olisi pitänyt vähän ajatella...
      Onhan se todettu moneen kertaan jo bensan maailmanmarkkinahintojen kohdalla. Ja kun on ostettu tavaraa sillä vanhalla hinnalla, ja maksut on maksettu vanhalla ja ja ja .....

      Pitäisiköhän meidän vähän auttaa ja keksiä hyviä verukkeita käytettäväksi "Kootuissa hinteselityksissä".

      • *Kukkahame*

        Silloin vuosi sitten kun kampaaja/partureilla oli sama ALV alennus ei se mihinkään hintoihin tullut vähennyksenä, minun kampaajallani oli tullut 5€ lisää permanenttihintaan, sen jälkeen olenkin käynyt eri osotteessa.
        Tietysti hintojakin on tarkistettava, mutta ei ole reilua että siitä ei mitään ilmoiteta asiakkaille, uutisista saa vaan tietää että ALV poistetaan oliko se että alennetaan, eihän noissa enää pysy perässä??


      • 15+34
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Silloin vuosi sitten kun kampaaja/partureilla oli sama ALV alennus ei se mihinkään hintoihin tullut vähennyksenä, minun kampaajallani oli tullut 5€ lisää permanenttihintaan, sen jälkeen olenkin käynyt eri osotteessa.
        Tietysti hintojakin on tarkistettava, mutta ei ole reilua että siitä ei mitään ilmoiteta asiakkaille, uutisista saa vaan tietää että ALV poistetaan oliko se että alennetaan, eihän noissa enää pysy perässä??

        anna mun kaikki kestää, Voiko joku todellakin olla noin tyhmä. Ensiksi pitää tietää mikä on alvi ja miksi sitä kerätään ja sitten ryhtyä täällä viisastelemaan.
        Ei todellakaa haju ole ajan tasalla.


      • 2+2
        15+34 kirjoitti:

        anna mun kaikki kestää, Voiko joku todellakin olla noin tyhmä. Ensiksi pitää tietää mikä on alvi ja miksi sitä kerätään ja sitten ryhtyä täällä viisastelemaan.
        Ei todellakaa haju ole ajan tasalla.

        älä tule tänne kyselemään mikä se on??
        olet jo homeessa!


    • Tulipa tuossa yön aikana mieleen, että eikös nämä ravintolat ole juuri niitä aktiivisimpia veronkiertäjiä ja piilotyövoiman käyttäjiä.
      Jos siis ei ole maksanut veroja tähänkään asti, niin mistä sitä enää voi vähentää.

    • 4kitr

      Esko Ahon hallitus junaili suomeen ALV systeemin.

      • *Kukkahame*

        Sen nimi oi aikaisemmin liikevaihtovero eli lvv, nimike vaihtui nyt alv= arvonlisävero


      • 10+9
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Sen nimi oi aikaisemmin liikevaihtovero eli lvv, nimike vaihtui nyt alv= arvonlisävero

        tässäpä meille tyhmille vähän opastusta, Kiitos haju vai kukkamekkoko nyt taas oot.


      • Lorena*
        10+9 kirjoitti:

        tässäpä meille tyhmille vähän opastusta, Kiitos haju vai kukkamekkoko nyt taas oot.

        Kyllä ALV alennukset vaikka se 1% on lähtenyt sillä saatteella että kuluttajahintoinnoista se suoraan vähennetään. Jos "kauppias" ei sitä tee, ei sille Vanhanenkaan mitään voi ja olisi vallan kova työ vakoilla joka liikkeen hinnat.

        Näinhän se menee. Paikkallinen energialaitos ilmoitti firman saaneen energiamaksuista runsaan voiton, ja ilmoitti alentavansa energia makuja. Ei se käy, kopsahti nuija kaupungilla, tarvitsemme voiton talouden hoitoon, asia loppuun käsitelty! Kuluttajien rahoja se ylijäämä on, mutta ei se näytä olevan rikos jos muu taho nuijan kopautuksella ne itselleen ottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      22
      502
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      452
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      17
      423
    Aihe