ALV ja lupaukset

Jopel

Muistattekos, kun Vanhanen vakuutteli, että arvonlisäveron alennukset tulevat taatusti suoraan kuluttajan eduksi?
Joopa joo.
Ravintolat ilmoittavat, etteivät aio alentaa hintojaan 1.7. ja selityksiä riittää. Kukahan uskoisi?

Kun 1.7. ALV:n yleiskorotus, 1%, astuu voimaan, niin siitä on ainakin minulle tullut jo monia ilmoituksia tyyliin, "joudumme tarkistamaan hintojamme, koska...".

Kuluttajaa viedään, että hippulat vinkuu, mutta hallitus ei edes vikise.

10

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhanen muisti varmaan sen asian väärin.

    • Makriina ek

      Mehän olemme niin ulkopuolella kaiken järjellisen toiminnan, eläkkeellä kun jo olemme, että me emme ymmärrä, kuinka vaikeaa hintojen alentaminen on. Siinä pitä ottaa huomioon ihan kaikki.
      Korotus tulee nappia painamalla, mutta alennetuissa hinnoissa on laskettavara varastoinnit, kirjanpidot, työpalkat, tukkuhinnat, mitähän vielä. Ei se niin vain käy, vaikka Vanhanen lupasikín. Jo silloin olisi pitänyt vähän ajatella...
      Onhan se todettu moneen kertaan jo bensan maailmanmarkkinahintojen kohdalla. Ja kun on ostettu tavaraa sillä vanhalla hinnalla, ja maksut on maksettu vanhalla ja ja ja .....

      Pitäisiköhän meidän vähän auttaa ja keksiä hyviä verukkeita käytettäväksi "Kootuissa hinteselityksissä".

      • *Kukkahame*

        Silloin vuosi sitten kun kampaaja/partureilla oli sama ALV alennus ei se mihinkään hintoihin tullut vähennyksenä, minun kampaajallani oli tullut 5€ lisää permanenttihintaan, sen jälkeen olenkin käynyt eri osotteessa.
        Tietysti hintojakin on tarkistettava, mutta ei ole reilua että siitä ei mitään ilmoiteta asiakkaille, uutisista saa vaan tietää että ALV poistetaan oliko se että alennetaan, eihän noissa enää pysy perässä??


      • 15+34
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Silloin vuosi sitten kun kampaaja/partureilla oli sama ALV alennus ei se mihinkään hintoihin tullut vähennyksenä, minun kampaajallani oli tullut 5€ lisää permanenttihintaan, sen jälkeen olenkin käynyt eri osotteessa.
        Tietysti hintojakin on tarkistettava, mutta ei ole reilua että siitä ei mitään ilmoiteta asiakkaille, uutisista saa vaan tietää että ALV poistetaan oliko se että alennetaan, eihän noissa enää pysy perässä??

        anna mun kaikki kestää, Voiko joku todellakin olla noin tyhmä. Ensiksi pitää tietää mikä on alvi ja miksi sitä kerätään ja sitten ryhtyä täällä viisastelemaan.
        Ei todellakaa haju ole ajan tasalla.


      • 2+2
        15+34 kirjoitti:

        anna mun kaikki kestää, Voiko joku todellakin olla noin tyhmä. Ensiksi pitää tietää mikä on alvi ja miksi sitä kerätään ja sitten ryhtyä täällä viisastelemaan.
        Ei todellakaa haju ole ajan tasalla.

        älä tule tänne kyselemään mikä se on??
        olet jo homeessa!


    • Tulipa tuossa yön aikana mieleen, että eikös nämä ravintolat ole juuri niitä aktiivisimpia veronkiertäjiä ja piilotyövoiman käyttäjiä.
      Jos siis ei ole maksanut veroja tähänkään asti, niin mistä sitä enää voi vähentää.

    • 4kitr

      Esko Ahon hallitus junaili suomeen ALV systeemin.

      • *Kukkahame*

        Sen nimi oi aikaisemmin liikevaihtovero eli lvv, nimike vaihtui nyt alv= arvonlisävero


      • 10+9
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Sen nimi oi aikaisemmin liikevaihtovero eli lvv, nimike vaihtui nyt alv= arvonlisävero

        tässäpä meille tyhmille vähän opastusta, Kiitos haju vai kukkamekkoko nyt taas oot.


      • Lorena*
        10+9 kirjoitti:

        tässäpä meille tyhmille vähän opastusta, Kiitos haju vai kukkamekkoko nyt taas oot.

        Kyllä ALV alennukset vaikka se 1% on lähtenyt sillä saatteella että kuluttajahintoinnoista se suoraan vähennetään. Jos "kauppias" ei sitä tee, ei sille Vanhanenkaan mitään voi ja olisi vallan kova työ vakoilla joka liikkeen hinnat.

        Näinhän se menee. Paikkallinen energialaitos ilmoitti firman saaneen energiamaksuista runsaan voiton, ja ilmoitti alentavansa energia makuja. Ei se käy, kopsahti nuija kaupungilla, tarvitsemme voiton talouden hoitoon, asia loppuun käsitelty! Kuluttajien rahoja se ylijäämä on, mutta ei se näytä olevan rikos jos muu taho nuijan kopautuksella ne itselleen ottaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe