Merkkien laskenta

Ei ole hyvä tämä..

Tiedän että OpenOffice.Orgin tekstinkäsittelyssä lasketaan merkit esim:

Tiedosto => Ominaisuudet => Tilastotiedot välilehti

tai:

Työkalut => Sanojen lukumäärä (joka näyttää myös merkkimäärän.

Muitakin tapoja varmaan on, MUTTA...

Miten OpenOfficen saa näyttämään merkkimäärän siten, ettei välilyöntejä lasketa mukaan (oletuksena kun ne lasketaan. Eli molemmilla tavoilla laskettuna pitäisi saada näkymään. Onko tähän jotain lisäosaa tms?

Jossain neuvottiin "kikkailemaan", Muokkaa => Etsi ja korjaa, ja laittaa etsittäväksi välilyönnin, ja valitsee etsi kaikki.. Tämä kai ennen näyttänyt lukumäärän montako ko merkkiä löytyi. Itselläni versio 3.2 ei tosin näytä tuotakaan...

Eli vinkkejä otetaan vastaan...

2

2327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja...

Mihin tuota tarvitaan?

Jos sinun pitä kirjoittaa juttu / harjoitustehtävä, jossa ehtona on merkkimäärä. Joskus merkkimäärät on määritelty siten, että sisältävät kaikki merki, joskus taasen siten että välilyöntejä ei lasketa. Tätä siis jotkut tarvitsevat työelämässäkin, vaikkakaan itse henk. koht. en tarvitse.

Silti ihmetyttää kun lukee mm. täältä:

Proper character count - is it really THAT hard? / (Vuodelta 2005)
      http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=24012

Tuolla linkitetty bugi listoihin joista lihavoitu se mitä tulisi seurata, eli tämä:

http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=17964

Tolta toki löytyy makroja ym. mutta koska noita on tehty.. 2003, 2004 ja taisi olla 2005

Eli näin kauan aikaa kulunut, eikä tilanne ole muuttunut miksikään ainakaan oletusasennuksessa, vai onko?

• Aloittaja...

Niin hullulta kuin se kuullostaakin.. Suuri toimisto-ohjelmisto joka kamppailee Microsoft Officen kanssa, ei tällä saralla kykene samaan kuin Abiword.

http://www.abisource.com/download/

Tämä pieni kevyt softa tekee juuri sen minkä pitää, ja miten pitää..

Varmasti OpenOfficeenkin lisukkeena tuo toiminto löytyy (uudempanakin versiona kuin tuolla linkeissä mainitut makroratkaisut ym. jotka eivät ainakaan erikoismerkkejä osanneet oikein laskea.. Kuitenkin tämä tulisi olla jo vakiona toteutettu kuten Abiwordissa. Osaako joku sanoa löytyykö tuo kuitenkin jostain, mutta en vain nähnyt?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6394
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3302
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2636
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2238
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      356
      1806
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1781
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1540
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1432
    9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1398
    Aihe