Merkkien laskenta

Ei ole hyvä tämä..

Tiedän että OpenOffice.Orgin tekstinkäsittelyssä lasketaan merkit esim:

Tiedosto => Ominaisuudet => Tilastotiedot välilehti

tai:

Työkalut => Sanojen lukumäärä (joka näyttää myös merkkimäärän.

Muitakin tapoja varmaan on, MUTTA...

Miten OpenOfficen saa näyttämään merkkimäärän siten, ettei välilyöntejä lasketa mukaan (oletuksena kun ne lasketaan. Eli molemmilla tavoilla laskettuna pitäisi saada näkymään. Onko tähän jotain lisäosaa tms?

Jossain neuvottiin "kikkailemaan", Muokkaa => Etsi ja korjaa, ja laittaa etsittäväksi välilyönnin, ja valitsee etsi kaikki.. Tämä kai ennen näyttänyt lukumäärän montako ko merkkiä löytyi. Itselläni versio 3.2 ei tosin näytä tuotakaan...

Eli vinkkejä otetaan vastaan...

2

2208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja...

      Mihin tuota tarvitaan?

      Jos sinun pitä kirjoittaa juttu / harjoitustehtävä, jossa ehtona on merkkimäärä. Joskus merkkimäärät on määritelty siten, että sisältävät kaikki merki, joskus taasen siten että välilyöntejä ei lasketa. Tätä siis jotkut tarvitsevat työelämässäkin, vaikkakaan itse henk. koht. en tarvitse.

      Silti ihmetyttää kun lukee mm. täältä:

      Proper character count - is it really THAT hard? / (Vuodelta 2005)
      http://www.oooforum.org/forum/viewtopic.phtml?t=24012

      Tuolla linkitetty bugi listoihin joista lihavoitu se mitä tulisi seurata, eli tämä:

      http://qa.openoffice.org/issues/show_bug.cgi?id=17964

      Tolta toki löytyy makroja ym. mutta koska noita on tehty.. 2003, 2004 ja taisi olla 2005


      Eli näin kauan aikaa kulunut, eikä tilanne ole muuttunut miksikään ainakaan oletusasennuksessa, vai onko?

      • Aloittaja...

        Niin hullulta kuin se kuullostaakin.. Suuri toimisto-ohjelmisto joka kamppailee Microsoft Officen kanssa, ei tällä saralla kykene samaan kuin Abiword.

        http://www.abisource.com/download/

        Tämä pieni kevyt softa tekee juuri sen minkä pitää, ja miten pitää..

        Varmasti OpenOfficeenkin lisukkeena tuo toiminto löytyy (uudempanakin versiona kuin tuolla linkeissä mainitut makroratkaisut ym. jotka eivät ainakaan erikoismerkkejä osanneet oikein laskea.. Kuitenkin tämä tulisi olla jo vakiona toteutettu kuten Abiwordissa. Osaako joku sanoa löytyykö tuo kuitenkin jostain, mutta en vain nähnyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe