Ryanair: Lappeenranta - Bryssel Charleroi

Patu69

Ryanair aloittaa marraskuussa lennot Lappeenrannasta Charleroihin, lentoja kahdesti viikossa tiistaisin ja lauantaisin.

http://www.lennalomalle.com/content/view/1813/43/

On muuten loistavat jatkoyhteydet: Madridiin, Malagaan, Marrakeshiin, Milanoon ja Roomaan

14

991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porista tua noin

      Todellakin, mutta väärästä kaupungista lähtee, niin kuin tuossa joku muukin mainitsi. Pirkkala palvelee suurinta osaa Suomalaisista ja Lappeenranta Neukkuja.

      • HuiHai22

        No Pirkkala ei todellakaan palvele suurinta osaa suomalaisista, ottaako koville kun Tampere ei olekaan Suomen napa?


      • aaBelitus

        Tampereelta tätä reittiä ei olisi ikinä kannattanut aloittaa, ei olisi riittänyt matkustajia.

        Itse asun Helsingissä ja on aivan sama menenkö junalla ensin Tampereella vai Lappeenrantaan ja sieltä sitten kentälle. Kannatan kuitenkin Lappeenrantaa, koska samalla koneella menee venäläisiä matkalla Keski-Eurooppaan ja keskieurooppalaisia turisteja on menossa/tulossa tutustumaan Pietariin. Uskon sen takaavan lentojen jatkuvuuden.


      • Loimaan likka
        HuiHai22 kirjoitti:

        No Pirkkala ei todellakaan palvele suurinta osaa suomalaisista, ottaako koville kun Tampere ei olekaan Suomen napa?

        mutta suurin osa suomalaisita asuu Helsinki-Tampere-Pori kolmion pisteissä tai sen sisäpuolella. Tästä johtuen Tampere olisi suomalaisille parempi paikka.


      • HeliD
        Loimaan likka kirjoitti:

        mutta suurin osa suomalaisita asuu Helsinki-Tampere-Pori kolmion pisteissä tai sen sisäpuolella. Tästä johtuen Tampere olisi suomalaisille parempi paikka.

        Ryanairille on herttaisen yhdentekevää ovatko matkustajat suomalaisia vai jostain muualta. Tärkeää on vain se, että koneet on täynnä.

        Kun ottaa harpin ja piirtää ympyrän, joka on 250 km säteellä Pirkkalan tai Lappeenrannan kentästä niin onhan siinä aikamoinen ero. Lappeenrannan säteen sisälle jäävät Helsinki ja Pietari ja pelkästään Pietarissa on yhtä paljon asukkaita kuin koko Suomessa yhteensä.
        Ihan omakohtainen kokemus Lappeenranta-Düsseldorf -lennolta on, että koneessa oli venäläisiä n. 70% ja loput Suomesta tai muualta Euroopasta. Helsingistäkin oli osattu Lappeenrannan kentälle :D

        Tamperelaisten katkeruus on tietysti ymmärrettävää, kun olleet kukkona tunkiolla tähän asti, mutta Ryanair laajenee ja tarvitsee uusia matkustajia. Lappeenrantaan tulee varmasti muitakin lentoja kuin Düsseldorf ja Bryssel, mikä on vain hyvä asia. Mutta montako lentoa on sen takia Tampereelta vähennetty? Ei yhtään, joten mitä ihmettä vikisette tamperelaiset?


      • ihan turha
        Loimaan likka kirjoitti:

        mutta suurin osa suomalaisita asuu Helsinki-Tampere-Pori kolmion pisteissä tai sen sisäpuolella. Tästä johtuen Tampere olisi suomalaisille parempi paikka.

        helsinki on ainoa oikea paikka, tampereen voi kokonaan sulkea


      • Businesstobusiness
        HuiHai22 kirjoitti:

        No Pirkkala ei todellakaan palvele suurinta osaa suomalaisista, ottaako koville kun Tampere ei olekaan Suomen napa?

        Ei Ryanair suinpäin reittejä availe, vaan tutkii markkinat ja kysynnän.

        Jos Tampere olisi ollut kannattava paikka Brysselin lennoille, niin toki se olisi ne sieltä aloittanut. Mutta näin ei ollut ja nyt tamperelaiset pääsevät Brysseliin via Lappeenranta. Kätevää ja helppoa!


      • muttei sama
        aaBelitus kirjoitti:

        Tampereelta tätä reittiä ei olisi ikinä kannattanut aloittaa, ei olisi riittänyt matkustajia.

        Itse asun Helsingissä ja on aivan sama menenkö junalla ensin Tampereella vai Lappeenrantaan ja sieltä sitten kentälle. Kannatan kuitenkin Lappeenrantaa, koska samalla koneella menee venäläisiä matkalla Keski-Eurooppaan ja keskieurooppalaisia turisteja on menossa/tulossa tutustumaan Pietariin. Uskon sen takaavan lentojen jatkuvuuden.

        mutta kun kun Hesan ulkopuolellakin on elämää. Turustakin taitaa olla helpompi ja halvempi mennä Skavstaan, kuin Lappeenrantaan. Tästä syystä minäkin iloitsisin mieluummin Tampereen reiteistä.


    • JyriBoy

      Ja junalla pääsee sitten vähän joka puolelle Keski-Eurooppaa.

      Tämä on todella hyvä yhteys, loppuu ylihintaisten Brysselin lentojen ostaminen muilla yhtiöillä jos aikataulut saa sovitettua näihin lentoihin.

      • Mllöaö

        Aivan naurettavaa kinastella eri kaupunkien paremmuudesta. On hienoa, etä Ryanair laajentaa Suomessa ja vaikka itse asunkinTampereella, toivoisin, etä Ryanair aloitaisi lennot myös vielä muutamalta muultakin kentältä. Ruotsista Ryanairilla on jo lähes sata reittiä viideltä eri kentältä ja Norjassakin lähestytään jo samaa määrää. Suomesta Ryanairilla onnyt 10 reittiä (8 Tampereelta ja 2 Lappeenrannasta).

        Suomi on edelleen halpalentotoiminnan takapajula ja toimialalla on rutkasti kasvunvaraa. Uudet reitit ruokkivat myös vanhoja. Yhä useampi valitsee Ryanairin ja huomaa, että yhtiö on halpa, mutta siitä huolimatta sen toimintaan voi luottaa. Ryanair on osoittanut, että muualtakin kuin Helsinki-Vantaalta kannattaa lentää suoraan Euroopan kohteisiin. Kysyntää riittää kun hinnat ovat kilpailukykyisiä.

        Ryanair oli pään avaaja ja sen jälkeen Suomeen tuli myös Itä-Euroopan johtava halpalentohtiö Wizz Air, joka aloitti lentämällä Turkuun ja on nyt avannut yhden reitin myös Tampereelle. Air Baltic lentää jo yhdeksältä Suomen kentältä suoraan Riikaan ja sitä kautta lukuisiin kohteisin. Yhtiö lähes kolminkertaisti matkustajamääränsä Suomesa toukokuussa. Suunnitelmissa on avata Suomeen lentotoiminnan keskus, johon sijoitettaisiin pysyvästi koneita ja josta avattaisiin yhteyksiä eri puolille Eurooppaa. Ehdolla ovat Tampere ja Turku.

        Mitä tulee aiheeseen Ryanair ja Lappeenranta. On selvää, että yhtiö Lappeenrannassa laskee nimenomaan venäläisten matkustajien varaan. Rajan takana on valtava matkustajapotentiaali, koska Venäjän lentoliikenne on edelleen erittäin säänneltyä. Olisin kuvitellut, että kysyntää olisi useammillekin lennoille viikossa. Ryanairin avaus Lappeenrannassa on ollut varsin varovaista. Lentoja Düsseldorf-Weezeen on vain kahdesti viikossa ja uutta reittiä Bryssel-Charleroihinkin lennetään vain kahdesti viikossa. Kysyntää olisi varmasti sellaisinkin kohteisiin kuin Frankfurt-Hahn, Lontoo, Milano-Bergamo, Tukholma-Skavsta jne.


      • Rysälä
        Mllöaö kirjoitti:

        Aivan naurettavaa kinastella eri kaupunkien paremmuudesta. On hienoa, etä Ryanair laajentaa Suomessa ja vaikka itse asunkinTampereella, toivoisin, etä Ryanair aloitaisi lennot myös vielä muutamalta muultakin kentältä. Ruotsista Ryanairilla on jo lähes sata reittiä viideltä eri kentältä ja Norjassakin lähestytään jo samaa määrää. Suomesta Ryanairilla onnyt 10 reittiä (8 Tampereelta ja 2 Lappeenrannasta).

        Suomi on edelleen halpalentotoiminnan takapajula ja toimialalla on rutkasti kasvunvaraa. Uudet reitit ruokkivat myös vanhoja. Yhä useampi valitsee Ryanairin ja huomaa, että yhtiö on halpa, mutta siitä huolimatta sen toimintaan voi luottaa. Ryanair on osoittanut, että muualtakin kuin Helsinki-Vantaalta kannattaa lentää suoraan Euroopan kohteisiin. Kysyntää riittää kun hinnat ovat kilpailukykyisiä.

        Ryanair oli pään avaaja ja sen jälkeen Suomeen tuli myös Itä-Euroopan johtava halpalentohtiö Wizz Air, joka aloitti lentämällä Turkuun ja on nyt avannut yhden reitin myös Tampereelle. Air Baltic lentää jo yhdeksältä Suomen kentältä suoraan Riikaan ja sitä kautta lukuisiin kohteisin. Yhtiö lähes kolminkertaisti matkustajamääränsä Suomesa toukokuussa. Suunnitelmissa on avata Suomeen lentotoiminnan keskus, johon sijoitettaisiin pysyvästi koneita ja josta avattaisiin yhteyksiä eri puolille Eurooppaa. Ehdolla ovat Tampere ja Turku.

        Mitä tulee aiheeseen Ryanair ja Lappeenranta. On selvää, että yhtiö Lappeenrannassa laskee nimenomaan venäläisten matkustajien varaan. Rajan takana on valtava matkustajapotentiaali, koska Venäjän lentoliikenne on edelleen erittäin säänneltyä. Olisin kuvitellut, että kysyntää olisi useammillekin lennoille viikossa. Ryanairin avaus Lappeenrannassa on ollut varsin varovaista. Lentoja Düsseldorf-Weezeen on vain kahdesti viikossa ja uutta reittiä Bryssel-Charleroihinkin lennetään vain kahdesti viikossa. Kysyntää olisi varmasti sellaisinkin kohteisiin kuin Frankfurt-Hahn, Lontoo, Milano-Bergamo, Tukholma-Skavsta jne.

        Huomatkaahan myös se,että halpalento yhtiö kun on kyseessä,niin se aloittaa uudet,ns. epävarmat yhteydet kentältä,jossa on matalammat lentokenttä maksut ym. Eli näin myös tutkiskelee,että onko yhteydelle järkeä.

        Mutta tämä yhteys ehdottomasti olisi järkevämpi TamperePirkkalasta,ajatellen työmatkailaisia ym.


      • .............
        Rysälä kirjoitti:

        Huomatkaahan myös se,että halpalento yhtiö kun on kyseessä,niin se aloittaa uudet,ns. epävarmat yhteydet kentältä,jossa on matalammat lentokenttä maksut ym. Eli näin myös tutkiskelee,että onko yhteydelle järkeä.

        Mutta tämä yhteys ehdottomasti olisi järkevämpi TamperePirkkalasta,ajatellen työmatkailaisia ym.

        nyt tajuta että Ryanairin Lappeenrannan lennot on suunnattu ensisijaisesti venäläisille. Lappeenrannan ympärillä 250 km:n säteellä asuu noin 6 miljoonaa ihmistä.


      • Mllöaöaaa
        Rysälä kirjoitti:

        Huomatkaahan myös se,että halpalento yhtiö kun on kyseessä,niin se aloittaa uudet,ns. epävarmat yhteydet kentältä,jossa on matalammat lentokenttä maksut ym. Eli näin myös tutkiskelee,että onko yhteydelle järkeä.

        Mutta tämä yhteys ehdottomasti olisi järkevämpi TamperePirkkalasta,ajatellen työmatkailaisia ym.

        Tamperelaisessa paikallislehdessä oli tällä viikolla juttua, että Ryanairilla on suunnitelmissa jopa kymmenen uuden reitin avaaminen Tampereelta vuoden 2012 loppun mennessä. Tampereen alueen kehitysyhtiön, Finavian ja Ryanairin neuvoteluissa oli esillä nimenomaan mm. reitin avaaminen Brysseliin, mutta myös mm. Roomaan, Barcelonaan, Kööpenhaminaan (ilmeisesti Ryanairin tulea base kun low cost -terminaali valmistuu) ja Berliiniin. Kaikki kohteita, joihin aivan varmasti löytyisi matkustajia. Wizz airin kanssa Finavia neuvotelee reittien avaamisesta Tampereelta Prahaan ja Budapestiin.

        Tampereen lentoaseman terminaalia ollaan laajentamassa. Kesän aikana Finavia päättää millä laajudella ja millä konseptilla. Vahvimmin on nyt esillä vaihtoehto, että ykkösterminaalia laajennetaan tuntuvasti ja kaikki liikenne siietään sinne. Tämä vaatii kitenkin EU:n komission suostumisen ja siksi laajenus voi alkaavastaa loppuvuodesta. EU:n vastaus saadaan syksyllä. Rahoitus terminaalin laajennukselle on jo kunnossa. Kolmannes tulee valtiolta, kolmannes Finavialta ja kolmannes Pirkanmaan kunnilta.


      • Kovin outoa
        Mllöaöaaa kirjoitti:

        Tamperelaisessa paikallislehdessä oli tällä viikolla juttua, että Ryanairilla on suunnitelmissa jopa kymmenen uuden reitin avaaminen Tampereelta vuoden 2012 loppun mennessä. Tampereen alueen kehitysyhtiön, Finavian ja Ryanairin neuvoteluissa oli esillä nimenomaan mm. reitin avaaminen Brysseliin, mutta myös mm. Roomaan, Barcelonaan, Kööpenhaminaan (ilmeisesti Ryanairin tulea base kun low cost -terminaali valmistuu) ja Berliiniin. Kaikki kohteita, joihin aivan varmasti löytyisi matkustajia. Wizz airin kanssa Finavia neuvotelee reittien avaamisesta Tampereelta Prahaan ja Budapestiin.

        Tampereen lentoaseman terminaalia ollaan laajentamassa. Kesän aikana Finavia päättää millä laajudella ja millä konseptilla. Vahvimmin on nyt esillä vaihtoehto, että ykkösterminaalia laajennetaan tuntuvasti ja kaikki liikenne siietään sinne. Tämä vaatii kitenkin EU:n komission suostumisen ja siksi laajenus voi alkaavastaa loppuvuodesta. EU:n vastaus saadaan syksyllä. Rahoitus terminaalin laajennukselle on jo kunnossa. Kolmannes tulee valtiolta, kolmannes Finavialta ja kolmannes Pirkanmaan kunnilta.

        En kyllä oikein käsitä, että miksin terminaalin laajentaminen tarvitsisi EU:n komission suostumuksen???? Mahtaakohan tuo pitää paikkansa, yleensä hommat on rahoituksesta kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3336
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1673
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1523
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1419
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1354
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1286
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1218
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      952
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      882
    Aihe