Ryanair: Lappeenranta - Bryssel Charleroi

Patu69

Ryanair aloittaa marraskuussa lennot Lappeenrannasta Charleroihin, lentoja kahdesti viikossa tiistaisin ja lauantaisin.

http://www.lennalomalle.com/content/view/1813/43/

On muuten loistavat jatkoyhteydet: Madridiin, Malagaan, Marrakeshiin, Milanoon ja Roomaan

14

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porista tua noin

      Todellakin, mutta väärästä kaupungista lähtee, niin kuin tuossa joku muukin mainitsi. Pirkkala palvelee suurinta osaa Suomalaisista ja Lappeenranta Neukkuja.

      • HuiHai22

        No Pirkkala ei todellakaan palvele suurinta osaa suomalaisista, ottaako koville kun Tampere ei olekaan Suomen napa?


      • aaBelitus

        Tampereelta tätä reittiä ei olisi ikinä kannattanut aloittaa, ei olisi riittänyt matkustajia.

        Itse asun Helsingissä ja on aivan sama menenkö junalla ensin Tampereella vai Lappeenrantaan ja sieltä sitten kentälle. Kannatan kuitenkin Lappeenrantaa, koska samalla koneella menee venäläisiä matkalla Keski-Eurooppaan ja keskieurooppalaisia turisteja on menossa/tulossa tutustumaan Pietariin. Uskon sen takaavan lentojen jatkuvuuden.


      • Loimaan likka
        HuiHai22 kirjoitti:

        No Pirkkala ei todellakaan palvele suurinta osaa suomalaisista, ottaako koville kun Tampere ei olekaan Suomen napa?

        mutta suurin osa suomalaisita asuu Helsinki-Tampere-Pori kolmion pisteissä tai sen sisäpuolella. Tästä johtuen Tampere olisi suomalaisille parempi paikka.


      • HeliD
        Loimaan likka kirjoitti:

        mutta suurin osa suomalaisita asuu Helsinki-Tampere-Pori kolmion pisteissä tai sen sisäpuolella. Tästä johtuen Tampere olisi suomalaisille parempi paikka.

        Ryanairille on herttaisen yhdentekevää ovatko matkustajat suomalaisia vai jostain muualta. Tärkeää on vain se, että koneet on täynnä.

        Kun ottaa harpin ja piirtää ympyrän, joka on 250 km säteellä Pirkkalan tai Lappeenrannan kentästä niin onhan siinä aikamoinen ero. Lappeenrannan säteen sisälle jäävät Helsinki ja Pietari ja pelkästään Pietarissa on yhtä paljon asukkaita kuin koko Suomessa yhteensä.
        Ihan omakohtainen kokemus Lappeenranta-Düsseldorf -lennolta on, että koneessa oli venäläisiä n. 70% ja loput Suomesta tai muualta Euroopasta. Helsingistäkin oli osattu Lappeenrannan kentälle :D

        Tamperelaisten katkeruus on tietysti ymmärrettävää, kun olleet kukkona tunkiolla tähän asti, mutta Ryanair laajenee ja tarvitsee uusia matkustajia. Lappeenrantaan tulee varmasti muitakin lentoja kuin Düsseldorf ja Bryssel, mikä on vain hyvä asia. Mutta montako lentoa on sen takia Tampereelta vähennetty? Ei yhtään, joten mitä ihmettä vikisette tamperelaiset?


      • ihan turha
        Loimaan likka kirjoitti:

        mutta suurin osa suomalaisita asuu Helsinki-Tampere-Pori kolmion pisteissä tai sen sisäpuolella. Tästä johtuen Tampere olisi suomalaisille parempi paikka.

        helsinki on ainoa oikea paikka, tampereen voi kokonaan sulkea


      • Businesstobusiness
        HuiHai22 kirjoitti:

        No Pirkkala ei todellakaan palvele suurinta osaa suomalaisista, ottaako koville kun Tampere ei olekaan Suomen napa?

        Ei Ryanair suinpäin reittejä availe, vaan tutkii markkinat ja kysynnän.

        Jos Tampere olisi ollut kannattava paikka Brysselin lennoille, niin toki se olisi ne sieltä aloittanut. Mutta näin ei ollut ja nyt tamperelaiset pääsevät Brysseliin via Lappeenranta. Kätevää ja helppoa!


      • muttei sama
        aaBelitus kirjoitti:

        Tampereelta tätä reittiä ei olisi ikinä kannattanut aloittaa, ei olisi riittänyt matkustajia.

        Itse asun Helsingissä ja on aivan sama menenkö junalla ensin Tampereella vai Lappeenrantaan ja sieltä sitten kentälle. Kannatan kuitenkin Lappeenrantaa, koska samalla koneella menee venäläisiä matkalla Keski-Eurooppaan ja keskieurooppalaisia turisteja on menossa/tulossa tutustumaan Pietariin. Uskon sen takaavan lentojen jatkuvuuden.

        mutta kun kun Hesan ulkopuolellakin on elämää. Turustakin taitaa olla helpompi ja halvempi mennä Skavstaan, kuin Lappeenrantaan. Tästä syystä minäkin iloitsisin mieluummin Tampereen reiteistä.


    • JyriBoy

      Ja junalla pääsee sitten vähän joka puolelle Keski-Eurooppaa.

      Tämä on todella hyvä yhteys, loppuu ylihintaisten Brysselin lentojen ostaminen muilla yhtiöillä jos aikataulut saa sovitettua näihin lentoihin.

      • Mllöaö

        Aivan naurettavaa kinastella eri kaupunkien paremmuudesta. On hienoa, etä Ryanair laajentaa Suomessa ja vaikka itse asunkinTampereella, toivoisin, etä Ryanair aloitaisi lennot myös vielä muutamalta muultakin kentältä. Ruotsista Ryanairilla on jo lähes sata reittiä viideltä eri kentältä ja Norjassakin lähestytään jo samaa määrää. Suomesta Ryanairilla onnyt 10 reittiä (8 Tampereelta ja 2 Lappeenrannasta).

        Suomi on edelleen halpalentotoiminnan takapajula ja toimialalla on rutkasti kasvunvaraa. Uudet reitit ruokkivat myös vanhoja. Yhä useampi valitsee Ryanairin ja huomaa, että yhtiö on halpa, mutta siitä huolimatta sen toimintaan voi luottaa. Ryanair on osoittanut, että muualtakin kuin Helsinki-Vantaalta kannattaa lentää suoraan Euroopan kohteisiin. Kysyntää riittää kun hinnat ovat kilpailukykyisiä.

        Ryanair oli pään avaaja ja sen jälkeen Suomeen tuli myös Itä-Euroopan johtava halpalentohtiö Wizz Air, joka aloitti lentämällä Turkuun ja on nyt avannut yhden reitin myös Tampereelle. Air Baltic lentää jo yhdeksältä Suomen kentältä suoraan Riikaan ja sitä kautta lukuisiin kohteisin. Yhtiö lähes kolminkertaisti matkustajamääränsä Suomesa toukokuussa. Suunnitelmissa on avata Suomeen lentotoiminnan keskus, johon sijoitettaisiin pysyvästi koneita ja josta avattaisiin yhteyksiä eri puolille Eurooppaa. Ehdolla ovat Tampere ja Turku.

        Mitä tulee aiheeseen Ryanair ja Lappeenranta. On selvää, että yhtiö Lappeenrannassa laskee nimenomaan venäläisten matkustajien varaan. Rajan takana on valtava matkustajapotentiaali, koska Venäjän lentoliikenne on edelleen erittäin säänneltyä. Olisin kuvitellut, että kysyntää olisi useammillekin lennoille viikossa. Ryanairin avaus Lappeenrannassa on ollut varsin varovaista. Lentoja Düsseldorf-Weezeen on vain kahdesti viikossa ja uutta reittiä Bryssel-Charleroihinkin lennetään vain kahdesti viikossa. Kysyntää olisi varmasti sellaisinkin kohteisiin kuin Frankfurt-Hahn, Lontoo, Milano-Bergamo, Tukholma-Skavsta jne.


      • Rysälä
        Mllöaö kirjoitti:

        Aivan naurettavaa kinastella eri kaupunkien paremmuudesta. On hienoa, etä Ryanair laajentaa Suomessa ja vaikka itse asunkinTampereella, toivoisin, etä Ryanair aloitaisi lennot myös vielä muutamalta muultakin kentältä. Ruotsista Ryanairilla on jo lähes sata reittiä viideltä eri kentältä ja Norjassakin lähestytään jo samaa määrää. Suomesta Ryanairilla onnyt 10 reittiä (8 Tampereelta ja 2 Lappeenrannasta).

        Suomi on edelleen halpalentotoiminnan takapajula ja toimialalla on rutkasti kasvunvaraa. Uudet reitit ruokkivat myös vanhoja. Yhä useampi valitsee Ryanairin ja huomaa, että yhtiö on halpa, mutta siitä huolimatta sen toimintaan voi luottaa. Ryanair on osoittanut, että muualtakin kuin Helsinki-Vantaalta kannattaa lentää suoraan Euroopan kohteisiin. Kysyntää riittää kun hinnat ovat kilpailukykyisiä.

        Ryanair oli pään avaaja ja sen jälkeen Suomeen tuli myös Itä-Euroopan johtava halpalentohtiö Wizz Air, joka aloitti lentämällä Turkuun ja on nyt avannut yhden reitin myös Tampereelle. Air Baltic lentää jo yhdeksältä Suomen kentältä suoraan Riikaan ja sitä kautta lukuisiin kohteisin. Yhtiö lähes kolminkertaisti matkustajamääränsä Suomesa toukokuussa. Suunnitelmissa on avata Suomeen lentotoiminnan keskus, johon sijoitettaisiin pysyvästi koneita ja josta avattaisiin yhteyksiä eri puolille Eurooppaa. Ehdolla ovat Tampere ja Turku.

        Mitä tulee aiheeseen Ryanair ja Lappeenranta. On selvää, että yhtiö Lappeenrannassa laskee nimenomaan venäläisten matkustajien varaan. Rajan takana on valtava matkustajapotentiaali, koska Venäjän lentoliikenne on edelleen erittäin säänneltyä. Olisin kuvitellut, että kysyntää olisi useammillekin lennoille viikossa. Ryanairin avaus Lappeenrannassa on ollut varsin varovaista. Lentoja Düsseldorf-Weezeen on vain kahdesti viikossa ja uutta reittiä Bryssel-Charleroihinkin lennetään vain kahdesti viikossa. Kysyntää olisi varmasti sellaisinkin kohteisiin kuin Frankfurt-Hahn, Lontoo, Milano-Bergamo, Tukholma-Skavsta jne.

        Huomatkaahan myös se,että halpalento yhtiö kun on kyseessä,niin se aloittaa uudet,ns. epävarmat yhteydet kentältä,jossa on matalammat lentokenttä maksut ym. Eli näin myös tutkiskelee,että onko yhteydelle järkeä.

        Mutta tämä yhteys ehdottomasti olisi järkevämpi TamperePirkkalasta,ajatellen työmatkailaisia ym.


      • .............
        Rysälä kirjoitti:

        Huomatkaahan myös se,että halpalento yhtiö kun on kyseessä,niin se aloittaa uudet,ns. epävarmat yhteydet kentältä,jossa on matalammat lentokenttä maksut ym. Eli näin myös tutkiskelee,että onko yhteydelle järkeä.

        Mutta tämä yhteys ehdottomasti olisi järkevämpi TamperePirkkalasta,ajatellen työmatkailaisia ym.

        nyt tajuta että Ryanairin Lappeenrannan lennot on suunnattu ensisijaisesti venäläisille. Lappeenrannan ympärillä 250 km:n säteellä asuu noin 6 miljoonaa ihmistä.


      • Mllöaöaaa
        Rysälä kirjoitti:

        Huomatkaahan myös se,että halpalento yhtiö kun on kyseessä,niin se aloittaa uudet,ns. epävarmat yhteydet kentältä,jossa on matalammat lentokenttä maksut ym. Eli näin myös tutkiskelee,että onko yhteydelle järkeä.

        Mutta tämä yhteys ehdottomasti olisi järkevämpi TamperePirkkalasta,ajatellen työmatkailaisia ym.

        Tamperelaisessa paikallislehdessä oli tällä viikolla juttua, että Ryanairilla on suunnitelmissa jopa kymmenen uuden reitin avaaminen Tampereelta vuoden 2012 loppun mennessä. Tampereen alueen kehitysyhtiön, Finavian ja Ryanairin neuvoteluissa oli esillä nimenomaan mm. reitin avaaminen Brysseliin, mutta myös mm. Roomaan, Barcelonaan, Kööpenhaminaan (ilmeisesti Ryanairin tulea base kun low cost -terminaali valmistuu) ja Berliiniin. Kaikki kohteita, joihin aivan varmasti löytyisi matkustajia. Wizz airin kanssa Finavia neuvotelee reittien avaamisesta Tampereelta Prahaan ja Budapestiin.

        Tampereen lentoaseman terminaalia ollaan laajentamassa. Kesän aikana Finavia päättää millä laajudella ja millä konseptilla. Vahvimmin on nyt esillä vaihtoehto, että ykkösterminaalia laajennetaan tuntuvasti ja kaikki liikenne siietään sinne. Tämä vaatii kitenkin EU:n komission suostumisen ja siksi laajenus voi alkaavastaa loppuvuodesta. EU:n vastaus saadaan syksyllä. Rahoitus terminaalin laajennukselle on jo kunnossa. Kolmannes tulee valtiolta, kolmannes Finavialta ja kolmannes Pirkanmaan kunnilta.


      • Kovin outoa
        Mllöaöaaa kirjoitti:

        Tamperelaisessa paikallislehdessä oli tällä viikolla juttua, että Ryanairilla on suunnitelmissa jopa kymmenen uuden reitin avaaminen Tampereelta vuoden 2012 loppun mennessä. Tampereen alueen kehitysyhtiön, Finavian ja Ryanairin neuvoteluissa oli esillä nimenomaan mm. reitin avaaminen Brysseliin, mutta myös mm. Roomaan, Barcelonaan, Kööpenhaminaan (ilmeisesti Ryanairin tulea base kun low cost -terminaali valmistuu) ja Berliiniin. Kaikki kohteita, joihin aivan varmasti löytyisi matkustajia. Wizz airin kanssa Finavia neuvotelee reittien avaamisesta Tampereelta Prahaan ja Budapestiin.

        Tampereen lentoaseman terminaalia ollaan laajentamassa. Kesän aikana Finavia päättää millä laajudella ja millä konseptilla. Vahvimmin on nyt esillä vaihtoehto, että ykkösterminaalia laajennetaan tuntuvasti ja kaikki liikenne siietään sinne. Tämä vaatii kitenkin EU:n komission suostumisen ja siksi laajenus voi alkaavastaa loppuvuodesta. EU:n vastaus saadaan syksyllä. Rahoitus terminaalin laajennukselle on jo kunnossa. Kolmannes tulee valtiolta, kolmannes Finavialta ja kolmannes Pirkanmaan kunnilta.

        En kyllä oikein käsitä, että miksin terminaalin laajentaminen tarvitsisi EU:n komission suostumuksen???? Mahtaakohan tuo pitää paikkansa, yleensä hommat on rahoituksesta kiinni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei sua enään tunnista

      Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6654
    2. Huomenet naiselle

      Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4512
    3. Etsin vastaantulevista sua

      Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3218
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

      Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      3017
    5. Kaikesta muusta

      Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

      Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1586
    7. Hyvää yötä.

      Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1574
    8. Ajatteletko koskaan

      Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1523
    9. Kyllä hävettää!

      Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1379
    10. T, miten mun pitäis toimia

      Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1313
    Aihe