Kannattaako asentaa? Käytön helppous?
Mitenkä usein tulee uusi versio?
Tuo kannattaako asentaa kysymys koskee lähinna sitä että onko se firmana
lopettamassa vai oliko ne myyntispekulaatiot vain huhuja? Eli onko jakelulla
jatkuvuutta tulevaisuudessa?
Mielipiteitä mandrivasta
5
580
Vastaukset 5
KDE -työpöytää painottaa. Että sellaista käytettävyyttä. Mandriva Corporatea lukuunottamatta, uusi julkaisu tulee 6kk välein ja elinkaari työpöydällä on 12kk, eli sitä asennellaan tiheästi.
Riippuu vähän käytöstä, Mandriva on vahvimmillaan muistitikulta ajettaessa, että ostamalla Mandriva Flashin saa kätevästi tikulla kulkevan käyttiksen. Toinen vahvuus on se Mandriva Powerpack, minkä voi ostaa kaikilla multimedioilla pimpattuna.
Mandriva Corporatea lukuunottamatta, Mandrivan versiot ovat laadultaan sellaista experimentalia. Uusinta uutta mutta ei ihan niin luotettavaa. Laiteyhteensopivuuteen panostetaan varsin paljon ja sitä parannetaan koko julkaisun elinkaaren, että toimisi se tikkulinux ja kehdattaisiin myydä sitä Powerpackia, että toimisi myös asiakkaan koneella.- -pete
Itse olen mandrivaa käyttänyt 2010 version ilmestymisestä ja ollut tyytyväinen. Omassa läppärissä toiminut toiminut paremmin kuin Ubuntut, joten olen ollut tyytyväinen.
- erittäin hyvä
Todella toimiva paketti - ei mitään ubuntumaisia ongelmia mokkuloiden ja näyttöjen kanssa, grub erittäin varmatoiminen ykkösversio ja muutenkin onnistunut kokonaisuus .. :)
Jos jotain negatiivista voisi sanoa Mandrivasta, niin itselläni ainakin häiritsi se varrmuuskopiontityökalu (draksnapshot), joka aina kertoi, että usb-levyjä on tarjolla varmuuskopiointia varten kun laittoi muistitikun koneeseen.
Jos ei halua käyttää niitä Fluendon maksullisia kodeekkeja, niin samat kodeekit löytyvät myös PLF repoista
su -
urpmi.addmedia --distrib --mirrorlist 'http://plf.zarb.org/mirrors/$RELEASE.$ARCH.list'
Esim elokuvasoittimelle:
streamer0.10-faad
gstreamer0.10-ffmpeg- gstreamer0.10-faad
Pieni typo :)
- Elinkaareksi
Mutta tuosta koska tulee uusi versio en osaa sanoa kun Mandriva 2010 ilmestyi 2.11.2009, ja minun lasku taidolla nyt on jo yli kuusi kuukautta mennyt eikä ole näkynyt valmista 2010.1 versiota ?
Uusin on Mandriva 2010.1 rc2 ,versio on ilmestynyt 31.5.2010 (epävakaa versio, eli ei valmis)
Elinkaareksi ilmoittavat kylläkin.
"Mandriva tarjoaa maksullisia ja ilmaisia versioita Mandriva-jakelustaan. Saatavilla ovat ilmaiset Free- ja One-versiot sekä maksullisia ohjelmia sisältävät Flash- ja Powerpack-versiot. Mandriva julkaisee Mandriva Linuxista uuden jakeluversion aina 6kk välein sisällyttäen siihen avoimen lähdekoodin yhteisön kehittämien ohjelmien sen hetkiset versiot. Julkaisupäivästä lähtien Mandriva Linuxiin on saatavilla ohjelmien ja käyttöjärjestelmän tietoturvapäivityksiä 18 kuukautta sekä ohjelmien ominaisuuspäivityksiä 12 kuukautta. Uusin versio julkaisusta on Mandriva Linux 2010 (2010.0). "
http://mandriva-fi.org/wiki/Etusivu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa761802Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341182Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 50593
- 63551
- 32546
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398