Miehen exä vaatii minua hoitamaan

Uusikko68

lasta kesälomalla? Miksi hoitaisin? Lapsen vanhemmilla on yhteishuoltajuus, sopikoon keskenään miten järkkäävät lapsen hoidon. Vietän kesälomani miten tahdon eikä sitä voi estää avokki eikä hänen exä.

Jos kerran saatatte lapset maailmaan, niin hoitakaa myös älkääkä velvoittako uutta puolisoanne ottamaan hoitovastuuta.

159

2113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa, asiaa

Minusta puhut asiaa jota pidetään jokapuolella itsestäänselvyytenä "kun nyt lapsellisen miehen menit ottamaan, mitäs otit jne..." Ei se mene noin. Mitään piikoja olla

• Uusikko68

Vanhemmilla on yhteishuoltajuus, joten heidän velvollisuutensa on yhdessä ratkaista miten lapsen hoito kesäisin järjestetään.

• höphöp

miehesi asiasta on?
      Jos heillä on sopimus siitä, että isä huolehtii lapsesta lomalla, niin miehesi kuuluu mielestäni silloin palkata lastenhoitaja.
      Etenkin jos itse olet lapseton (tai vaikka et olisikaan) ymmärrän täysin, mikset halua käyttää lomaasi "vieraan" lapsen hoitamiseen! En minäkään käyttäisi!
      Sitä paitsi tapaamisoikeuskin on lapsen oikeus tavata etävanhempaa! Ei etävanhemman tai etenkään tämän puolison velvollisuus huolehtia lapsesta lähivanhemman niin määrätessä!

• Uusikko68

Mieheni tietenkin hoidattaisi minulla ja katsoo sen jotenkin automaatiksi, että hoidan hänen lastaan. Olen sitä mieltä ettei minulla ole minkäänlaisia velvollisuuksia ryhtyä oman kesälomani aikana lastenhoitajaksi lapselle jolla on vanhemmat.

Lapsen etävanhempi viis välittää lapsen oikeudesta.

• yxmuzi
        Uusikko68 kirjoitti:

Mieheni tietenkin hoidattaisi minulla ja katsoo sen jotenkin automaatiksi, että hoidan hänen lastaan. Olen sitä mieltä ettei minulla ole minkäänlaisia velvollisuuksia ryhtyä oman kesälomani aikana lastenhoitajaksi lapselle jolla on vanhemmat.

Lapsen etävanhempi viis välittää lapsen oikeudesta.

asia miehellesi. Hänenhän lapsi on.

• hyvää lomaa

Olen lomalla ja miehen lapsi saa tulla silloin kun huvittaa.On jo kuitenkin 10-vuotias,joten en taida velvoittaa miestä palkkaamaan lapsenvahtia häntä piikomaan.
        Muutenkin aion kysyä kummityttöä pikkusiskonsa kanssa lomalle,jos haluaa tulla.Ai niin,tuhlaanko arvokasta vapaa-aikaani muiden lasten hyysäämiseen.Joo,kyllä.
        Mieheni myös on joskus auttanut minun lasteni kuljetuksissa ja muissakin asioissa.Ei hänkään ole koskaan sanonut,että hoida omat asiasi,ne on sun ja miehesi kakaroita.
        Näin sen näen.

• uvhbjön l

Kukaan ei voi sinua käskyttää tai sinua vaatia lastaan hoitamaan. Jos hoitaa puolisonsa lasta, sen pitää olla vapaaehtoista. Itse kyllä hoidan mieheni lasta, jos olen lomalla ja mies töissä, mutta teen sen mielelläni, eikä sitä kukaan ole koskaan minulta vaatinut. Ei edes miehen ex, joka kyllä on esittänyt vaikka millaisia vaatimuksia noin niin ko muuten.

• Uusikko68

Miehen exä oli vaan tuumannut ettei ota lasta kesäksi koska lapsella on lastenhoitaja kotona. Perhana miten ilkee äiti voi lapsella olla.

• provo mikä provovo
        Uusikko68 kirjoitti:

Miehen exä oli vaan tuumannut ettei ota lasta kesäksi koska lapsella on lastenhoitaja kotona. Perhana miten ilkee äiti voi lapsella olla.

peovon kirjoittelija! Että ilkee äiti... niin niin, ilkeet äidit ja tosi ihanat isät... miten päin se nyt olikaan? Entäs sinä...

• XXXccc

ootko löytänyt miehen.....

• Uusikko68

Meneppäs siitä lissuttelemasta. Mikää lissu ole!

• provo tais olla

varmaan vaadi!! Liiottelet asiaa. Jos hän on pyytänyt kerran katsomaan perään, niin se on jo joidenkin mielestä vaatimista!

Sitäpaitsi, jos lapsi on tullut isän luo, niin eikö se ole luonnollista että sinä osallistut siihen hommaan? En jaksa ymmärtää asioiden liiottelua.

mutta pitäähän se exää vähän haukkua...

• Uusikko68

Lapsi asuu kanssamme ja äiti vaatii minun hoitavan lastaan. Isä taas pitää automaattina että hoidan. Enää en suostu, joten vanhemmat saavat etsiä hoitopaikan lapselleen. Se on heidän tehtävänsä eikä minun.

• herranen aika
        Uusikko68 kirjoitti:

Lapsi asuu kanssamme ja äiti vaatii minun hoitavan lastaan. Isä taas pitää automaattina että hoidan. Enää en suostu, joten vanhemmat saavat etsiä hoitopaikan lapselleen. Se on heidän tehtävänsä eikä minun.

äidin vika et joudut lasta hoitaa jos se kerran teillä asuu!!!! Hyvänen aika, puhu ukkos kanssa....

• Uusikko68
        herranen aika kirjoitti:

äidin vika et joudut lasta hoitaa jos se kerran teillä asuu!!!! Hyvänen aika, puhu ukkos kanssa....

Nimenomaan miehen exä VAATII että minä hoidan kun olen lomalla!!!!! Itse on työtön ja kotona eikä viitsi hoitaa lasta.

• Kylmää faktaa
        Uusikko68 kirjoitti:

Nimenomaan miehen exä VAATII että minä hoidan kun olen lomalla!!!!! Itse on työtön ja kotona eikä viitsi hoitaa lasta.

Jos lapsi asuu teillä, ja miehesi on töissä, niin se on miehesi tehtävä hankkia lapselle
        hoitaja ei lapsen äidin.
        Asia nyt vain on niin, ettei etävanhemman tarvitse ottaa lastaan muuta kuin silloin kun sopimus niin sanoo, eikä edes silloin ole pakko.
        Tilanne olisi toinen, jos äiti olisi lähivanhempi ja vaatisi että sinun pitää lapsi ottaa luoksenne, koska olet lomalla ja vaikka miehesi olisi töissä.
        Mutta koska lapsi nimenomaan asuu teillä, ei etävanhempaa voi pakottaa lastaan ottamaan, on hän työtön tai ei. Tosin ei hänkään voi vaatia että nimenomaan sinä lasta hoidat, mutta et sinäkään voi vaatia että hän lapsen ottaa.

• Siisseli*
        Uusikko68 kirjoitti:

Miehesi, siis lapsen isän, asia on hoitaa homma kuntoon, mikäli hän pitää sinua missään suhteessa automaattina, on syytä laittaa äijä ulkoruokintaan. Lapsi tietty perässä.

Liian moni täällä huutelee ilkeämielisesti, että "mitäs menet lapsellisen kelkkaan", mutta tällä kertaa minäkin vähän mietin, jos asiat ovat noin hankalasti, kannattaisiko miettiä muitakin vaihtoehtoja? Show tulee jatkumaan vuodesta toiseen, jollet tee jotain radikaalia.

• Kohta ohi

Olen ollut vastaavassa tilanteessa, hoitanut miehen tytärtä lomillani viimeiset 9 vuotta. Voin sanoa ettei sinulla ole "oikeutta" kieltäytyä tehtävästä. Saat kaikkien haukut palkaksi teit niin tai näin.

• hauskoja juttuja

miksi ottaa lapsia omaavan miehen, kun tietää että ne ovat miehelle aina rakkaimmat kuin kukaan muu...

• Uusikko68

Saan haukut joka tapauksessa. Parempi kun en enää hoida oman loman aikana. Äiti voi hoitaa kun ei kerran ole töissä, mutta on vaan niin samperin laiska ettei ota lasta. Lapsi siinä eniten kärsii, vanhemman välinpitämättömyydestä.

• huuberloo
        Uusikko68 kirjoitti:

Saan haukut joka tapauksessa. Parempi kun en enää hoida oman loman aikana. Äiti voi hoitaa kun ei kerran ole töissä, mutta on vaan niin samperin laiska ettei ota lasta. Lapsi siinä eniten kärsii, vanhemman välinpitämättömyydestä.

mut isä ei, niinkö... miks äidin vika?

• 17
        huuberloo kirjoitti:

mut isä ei, niinkö... miks äidin vika?

Äiti voi hoitaa kotona ollessaan mutta isä ei työpäivän aikana. Ei kai siinä mitään epäselvää pitäisi olla. On älytöntä viedä lapsi hoitoon/palkata hoitajaa jos toinen vanhemmista on kykenevä häntä hoitamaan. Uuden puolison vastuulla se ei kuitenkaan saa olla jollei hän sitä halua.

• En uskaltaisi antaa
        17 kirjoitti:

Äiti voi hoitaa kotona ollessaan mutta isä ei työpäivän aikana. Ei kai siinä mitään epäselvää pitäisi olla. On älytöntä viedä lapsi hoitoon/palkata hoitajaa jos toinen vanhemmista on kykenevä häntä hoitamaan. Uuden puolison vastuulla se ei kuitenkaan saa olla jollei hän sitä halua.

ees uskaltaa omia lapsiaan vieraalle antaakaan. En minä ainakaan. En voisi kuvitella että miehen nyksä hoitaisi tai olisi edes missään tekemisissä lastemme kanssa. Puistattaa koko ajatuskin.

• Lissu on ääliö
        En uskaltaisi antaa kirjoitti:

ees uskaltaa omia lapsiaan vieraalle antaakaan. En minä ainakaan. En voisi kuvitella että miehen nyksä hoitaisi tai olisi edes missään tekemisissä lastemme kanssa. Puistattaa koko ajatuskin.

sun pentuja kukaan halua nähdäkkään

• Uusikko68
        17 kirjoitti:

Tämä äiti vaatii minun ottavan hoitovastuun, mutta nyt en siihen enää suostu.

• Kylmää faktaa
        17 kirjoitti:

Jos lapsi asuu isällään, eikä sopimus sido etävanhempaa tässä tapauksessa äitiä lastaan ottamaan kuin esim joka toisena viikonloppuna, ei hänellä siihen ole velvoitetta. Vaan lapsen hoidon järjestämisestä vastaa lähivanhempi, tässä tapauksessa isä.
        Se taitaa olla niin, että aloittajan mies vaatii häntä lasta hoitamaan, mutta vika on tietysti ex:ssä.

• Uusikko68
        Kylmää faktaa kirjoitti:

Jos lapsi asuu isällään, eikä sopimus sido etävanhempaa tässä tapauksessa äitiä lastaan ottamaan kuin esim joka toisena viikonloppuna, ei hänellä siihen ole velvoitetta. Vaan lapsen hoidon järjestämisestä vastaa lähivanhempi, tässä tapauksessa isä.
        Se taitaa olla niin, että aloittajan mies vaatii häntä lasta hoitamaan, mutta vika on tietysti ex:ssä.

Kertokaa miten saa etävanhemman hoitamaan tapaamissopimuksen velvoitteet?

Tässä tapauksessa kun äiti ei niitä hoida. Ei tapaa kerran kk:ssa, ei ota hiihto-eikä syyslomalla, ei ota kesälomalla kahdeksi viikoksi. Lapsi haluaa äidin luokse, mutta äiti ei ota ja vaatii minua hoitamaan.

• hfg

"Oikeutta" ja oikeutta, mikään laki ei vaadi aloittajaa hoitamaan toisten lasta.
        Ja kuten nimimerkki "Kohta ohi" sanoi haukut saa aina palkaksi kannattaa siksikin ajatella itseään. Itsellä myös kokemus, että aina kun yrittänyt hyväsydämisesti joustaa niin palkaksi on tullut pask...aa. Joten nyt hulehdin omista rajoista jotta jaksan ylipäätään.

• jaaha jaaha
        Uusikko68 kirjoitti:

Tämä muuttaakin tilannetta.Oletin että lapsi on yleensä äidillä ja nyt vaan olisi tulossa teille.Kaikki vanhemmat ei vaan välitä huolehtia lapsistaan,valitettavasti.Jotenkin ajattelisin,että äiti pitäisi lasta,kun kerran on työtön,mutta näköjään ei.Lapsestahan on vahtimista ja vaivaa,helpompaa vaan oleilla ilman turhaa painolastia.

• hankalaa
        Uusikko68 kirjoitti:

Kertokaa miten saa etävanhemman hoitamaan tapaamissopimuksen velvoitteet?

Tässä tapauksessa kun äiti ei niitä hoida. Ei tapaa kerran kk:ssa, ei ota hiihto-eikä syyslomalla, ei ota kesälomalla kahdeksi viikoksi. Lapsi haluaa äidin luokse, mutta äiti ei ota ja vaatii minua hoitamaan.

Siinäpä se.Meilläkin oli yhteishuoltajuus,mutta lapset oli luonani varmaankin 99 prosenttia ajasta.Isällä on tapaamisoikeus muttei tapaamisvelvollisuutta.

• Olet kateellinen

vaatii hoitaan miehen lasta JOS LAPSI ASUU TEILLÄ??????????????????? Tässä huomaa miten tahallaan ja syyttä uusiot haukkuu miehen exää! JOs lapsi asuu teillä, niin mieshän sitä hoitamista sitten vaatii!! Vai eiks sulla oo järkee ajatella....

• TOTTA ON

Lissu on ääliö

• Uusikko68

Äiti on kotona ja työttömänä eikä viitsi itse hoitaa ja kaiken lisäksi vanhemmilla on yhteishuoltajuus, niin kyllä se on exän vastuun pakoilemista ja yltiöpäistä laiskuutta ettei lapsestaan halua huolehtia.

• Faktaa ???
        Uusikko68 kirjoitti:

Äiti on kotona ja työttömänä eikä viitsi itse hoitaa ja kaiken lisäksi vanhemmilla on yhteishuoltajuus, niin kyllä se on exän vastuun pakoilemista ja yltiöpäistä laiskuutta ettei lapsestaan halua huolehtia.

yhteishuoltajuus, mutta mitä sanoo tapaamissopimus ?

• Uusikko68
        Faktaa ??? kirjoitti:

yhteishuoltajuus, mutta mitä sanoo tapaamissopimus ?

Tiedän että isän pitää hommata lapselle hoitaja eikä tässä tapauksessa ole sitä tehnyt vaikka pyysin keväällä. Joten kyllä isässä on syytä yhtälailla.

Oikeuden päätöksellä tehdyssä tapaamissopimuksessa on että lapsi tapaa äitiään kesällä kahden viikon ajalla, viikot pidetään yhtäjaksoisesti. Tästä on kysymys, äiti ei halua ottaa lasta kesällä ollenkaan ja vaatii minua hoitamaan kun olen lomalla!!

• Siisseli*
        Uusikko68 kirjoitti:

Tiedän että isän pitää hommata lapselle hoitaja eikä tässä tapauksessa ole sitä tehnyt vaikka pyysin keväällä. Joten kyllä isässä on syytä yhtälailla.

Oikeuden päätöksellä tehdyssä tapaamissopimuksessa on että lapsi tapaa äitiään kesällä kahden viikon ajalla, viikot pidetään yhtäjaksoisesti. Tästä on kysymys, äiti ei halua ottaa lasta kesällä ollenkaan ja vaatii minua hoitamaan kun olen lomalla!!

ja osta itsellesi jokin kiva pieni loma, vaikkapa Viroon kylpylään, sillä välin kelluessasi ja nauttiessasi saa miehesi hoitaa asiansa miten parhaiten lystää, on ehkä kunnioittavampi ja viisaampi palatessasi :)

• Pitäkää puolenne!

Meillä on ollut keskustelu samasta aiheesta. Miehelläni on useampi lapsi aikaisemmasta liitosta ja lasten äiti ei ole oikein vastuullinen vanhempi vaan sysää lapset miehelleni ja minulle hoidettavaksi aina kun tahtoo.

Viimeksi kun oli sovittu, että lapset ovat äitinsä luona viikonloppuna, hänelle tuli muita menoja. (Yleensä joku monista uusista miesystävistä. Parisuhde muuten päättyi naisen jatkuviin pettämisiin.) Minä nostin metelin ja pidin puoleni. Hankkikoot muuta kautta lastenhoitajan, meillä on jo sovittuja menoja.

Mies tietenkin haluaisi olla lasten kanssa aina kun mahdollista. Eikä tahdo sanoa lapsille, ettei saa tulla isän luo. Nytkin koko kesän hoitaa lapsia ja exä kääntää senkin häntä vastaan. Ei muka tarpeeksi hyvin huolehdi. Lasten äiti taas ei ole viimeiseen viiteen vuoteen saanut lapsille edes aamiaista laitettua.

Me maksetaan elatusmaksut äidille, äiti saa vielä lapsilisät, laittaa sitten meille lapset hoitoon ja lähtee ravintolaan. Lapset ovat suurimman osan ajasta meillä. Lähestulkoon kaikki arki-illat. Yöksi menevät äidin luo, mutta aamiaisen ja iltapalan syövät meillä. Exä käyttää kaikki rahat ravintoloihin, saattaa ilmoittaa kuun alussa jo, että viikonloppuna meni kaikki rahat, että loppukuun budjetti on 50 €. Ja lapset oli vielä meillä viikonlopun. Hänellä ei ole varaa ostaa lapsille mitään.

Miehen on paha olla kun tietää, ettei lapset saa äidin luona ruokaa, mutta minä olen kovana ja joudun yksin asettamaan rajat johonkin. Paljon olen joustanutkin! Ja exältä vaan saa haukut palkaksi kun hänen lapset hoidan, ruoat laitan, läksyt tarkastan ja sanakokeet pidän. Kiitostahan ei saa mistään.

• lähi....

ne lapset vallan teille asumaan ja se miehesi exä jää etävanhemmaksi ja maksaa elarit, niin sitte se on vapaa juokseen kapakoissa.

• Uusikko68

Saa haukut teki niin tai näin, aina teet väärin.

Ensin exät mäkättää ettei heidän lapsia saa hoitaa, sitten kun tulee tälläinen tilanne kuin minulla nyt etten omalla lomalla hoida, niin sitten vaatimalla vaaditaan että hoida sinä kun olet lomalla.

• uvhbjön l

ettei sinulla itselläsi ole lapsia.
      Itse haluan järjestää keäslomani aina niin, että sekä omani että miehen lapset ovat meillä silloin. Minusta olisi tosi tyhmää viettää kesälomaa ilman lapsia. Toki järjestämme loman aikana aina muutaman päivän niin, että lapset ovat poissa ja me saamme lomailla kaksin, mutta yli 90%:sesti lapset ovat meillä lomamme aikana. Talvella lähdetään sitten kahdestaan jonnekin reissuun, ilman lapsia, mutta kesä kuuluu lapsille.
      Tätä on varmaan hankala tajuta jos/kun ei ole omia lapsia.
      Itsekin seurustelin aikoinaan hetken lapsettoman miehen kanssa, ja huomasin hyvin pian, ettei hänen kanssaan voinut elää. Hän ei vaan tajunnut mitä on elää lapsen kanssa, enkä häntä siitä voi syyttää, vaikeaahan se on tajuta, kun ei omia lapsia ole.

Kuten jo kirjoitin, sinulla ei ole velvoitetta miehesi lasta hoitaa, jos hoidat se pitää perustua vapaaehtoisuuteen.
      Ja miehesi ex ei voi sanella/vaatia mitään, ei edes miehesi. Mutta koska miehesi on lapsen lähihuoltaja, on hänen tehtävänsä järjestää lapsen hoito, ei etävanhemman, kuten jo joku kirjoittikin. Olkoon vaan, että etävanhempi on työtön, mutta jos tapaamissopimus on voimassa, ja siellä tarkkaan määritelty koska lapsi etävanhemmallaan on, ei hänellä ole velvoitetta lasta ottaa yhtään useammin, on sitten työtön tai ei. Ja siis hoitovastuu/ vastuu hoidon järjestämisestä jää lähivanhemmalle.

Olisiko kuitenkin niin, että myös miehesi odottaa sinun lastaan hoitavan ??

• Uusikko68

Miten voit päätellä ettei minulla olisi lapsia keskustelupalstan perusteella? Aikamoinen selvännäkijä.

Omat lapset ovat aikuisia ja asuvat omissaan.

• Voi hyvää päivää !
        Uusikko68 kirjoitti:

Miten voit päätellä ettei minulla olisi lapsia keskustelupalstan perusteella? Aikamoinen selvännäkijä.

Omat lapset ovat aikuisia ja asuvat omissaan.

Kun näitä sun kirjoituksia lukee, niin ei voi kun sääliä sitä lapsi raukkaa joka sun kans joutuu asumaan.
        Ihme ämmä !

• Uusikko68
        Voi hyvää päivää ! kirjoitti:

Kun näitä sun kirjoituksia lukee, niin ei voi kun sääliä sitä lapsi raukkaa joka sun kans joutuu asumaan.
        Ihme ämmä !

Jos minä uhoon, niin sinä nimittelet. Kuvitteletko näin olevan parempi ihminen kuin minä?

Satun nyt vaan olemaan sellainen uusikko joka ei toisen lapsesta ota hoitovastuuta koska tapaamissopimuksen mukaan etän pitäisi ottaa lapsi luokseen kesällä kahdeksi viikoksi.

Se ei tee minusta huonoa äitipuolta lapselle, mutta vanhempia kritoisin heidän vanhemmuudestaan ja varsinkin äidin vanhemmuutta koska ei noudata tapaamissopimusta.

• Voi hyvää päivää !
        Uusikko68 kirjoitti:

Jos minä uhoon, niin sinä nimittelet. Kuvitteletko näin olevan parempi ihminen kuin minä?

Satun nyt vaan olemaan sellainen uusikko joka ei toisen lapsesta ota hoitovastuuta koska tapaamissopimuksen mukaan etän pitäisi ottaa lapsi luokseen kesällä kahdeksi viikoksi.

Se ei tee minusta huonoa äitipuolta lapselle, mutta vanhempia kritoisin heidän vanhemmuudestaan ja varsinkin äidin vanhemmuutta koska ei noudata tapaamissopimusta.

Voihan äiti ottaa lapsensa, SUN LOMAN JÄLKEEN.
        Mä vihaan lauseita; miksi otit miehen jolla on lapsi.
        No pakko sanoa; miksi otit miehen jolla on lähilapsi.

Se on sun miehen tehtävä hankkia lapselle hoitaja jos sinä et voi lomaasi PILATA lapsen kanssa ollen.
        Se ei ole etän tehtävä ottaa lasta silloin kun SULLE sopii.

• Uusikko68
        Voi hyvää päivää ! kirjoitti:

Voihan äiti ottaa lapsensa, SUN LOMAN JÄLKEEN.
        Mä vihaan lauseita; miksi otit miehen jolla on lapsi.
        No pakko sanoa; miksi otit miehen jolla on lähilapsi.

Se on sun miehen tehtävä hankkia lapselle hoitaja jos sinä et voi lomaasi PILATA lapsen kanssa ollen.
        Se ei ole etän tehtävä ottaa lasta silloin kun SULLE sopii.

Mutta etä ei ota lasta koko kesänä. Siinä tän jutun koko pointti.

• fgfg

Minulla taas lapsi ja vielä suuremmallasyyllä sanon, että miksi hoitaa vielä tositenkin lapset? Mies hoitaa oman lapsensa ja eis ysää minulle lisä töitä kun toinen lapsensa on meillä. kesälomalla samaten kun
        Miehen lapsi tulee meille kun mies hoitaa molemmat lapset ja minulle ei koidu lisätöitä. Itse en koe velvollisuudekseni hoitaa muiden lapsia ellei se tule itsestä se idea. Näin meille on palannut rauha.
        Mies tajuaa, että molemmat lapset ovat hänen ja hän ei voi sysätä minulle lisätöitä siksi, että on itse molemmat lapsensa hankkinut. Kun asenne on miehellä tämä olen itse hyväntuulinen ja miehenkin lapsi viihtyy meillä. Miehen toisen lapsen äiti ei aina tajua systeemiä vaan kun järjestää omavaltaisesti toimintaa lapselleen ja vaatii isää mukaan. Sinänsä ok, mutta koska meidän yhteinen lapsi on myös miehen ei hän voi ilman suostumustani jättää lastamme vain minun kontolleni.

• ....................
        fgfg kirjoitti:

Minulla taas lapsi ja vielä suuremmallasyyllä sanon, että miksi hoitaa vielä tositenkin lapset? Mies hoitaa oman lapsensa ja eis ysää minulle lisä töitä kun toinen lapsensa on meillä. kesälomalla samaten kun
        Miehen lapsi tulee meille kun mies hoitaa molemmat lapset ja minulle ei koidu lisätöitä. Itse en koe velvollisuudekseni hoitaa muiden lapsia ellei se tule itsestä se idea. Näin meille on palannut rauha.
        Mies tajuaa, että molemmat lapset ovat hänen ja hän ei voi sysätä minulle lisätöitä siksi, että on itse molemmat lapsensa hankkinut. Kun asenne on miehellä tämä olen itse hyväntuulinen ja miehenkin lapsi viihtyy meillä. Miehen toisen lapsen äiti ei aina tajua systeemiä vaan kun järjestää omavaltaisesti toimintaa lapselleen ja vaatii isää mukaan. Sinänsä ok, mutta koska meidän yhteinen lapsi on myös miehen ei hän voi ilman suostumustani jättää lastamme vain minun kontolleni.

iski taas......

• juufgf

No ei tietenkää voi kukaan määrätä moista. Itseäni on jo ärsyttänyt se kun miehen lapsen äiti olettaa minun olevan vastuussa miehen toiminnasta.

• Uusikko68

Just, sekin vielä.

• hei hulinaa!

parkaa!
      Toivottavasti eroa tai uutta suhdetta harkitsevat vanhemmat lukevat tämän ketjun. Haihtuvat turhat kuvitelmat.

• Uusikko68

Voi lapsi parkaa kun äiti ei välitä eikä isä huolehdi kesäksi hoitopaikkaa.

Uusikon pitäisi astua marttyyrin saappaisiin ja hoitaa, uskomatonta!

• hei hulinaa!
        Uusikko68 kirjoitti:

Voi lapsi parkaa kun äiti ei välitä eikä isä huolehdi kesäksi hoitopaikkaa.

Uusikon pitäisi astua marttyyrin saappaisiin ja hoitaa, uskomatonta!

uusikon astua mihinkään, vapaan ihmisen.
        Ei olisi kannattanut alun perinkään lähteä perheellisen miehen kelkkaan.

• totta kuin vesi
        hei hulinaa! kirjoitti:

uusikon astua mihinkään, vapaan ihmisen.
        Ei olisi kannattanut alun perinkään lähteä perheellisen miehen kelkkaan.

kuten lapsetkin, että isä ei hevillä ottaisi uusia suhteita elämäänsä liian pian. Monesti lapset jäävät sitten miehen elämästä joko uusion painostuksesta unhoon. Miehen vaan on niin vaikee elää yksin, että ottaa pakosti jonkun siihen kotiapulaiseksi. Monet exät eivä myöskään halua että mies tuo näytille uusikkonsa, sillä se monesti vaikeuttaa lasten tapaamista-

• x78pvb
        totta kuin vesi kirjoitti:

kuten lapsetkin, että isä ei hevillä ottaisi uusia suhteita elämäänsä liian pian. Monesti lapset jäävät sitten miehen elämästä joko uusion painostuksesta unhoon. Miehen vaan on niin vaikee elää yksin, että ottaa pakosti jonkun siihen kotiapulaiseksi. Monet exät eivä myöskään halua että mies tuo näytille uusikkonsa, sillä se monesti vaikeuttaa lasten tapaamista-

lähti taas ilmoitus

• hihaaaaa

mut ei siinä mitää, näitä on kiva lukea ajankuluksi ja nauraa. Parempia kuin vitsikirjat...

• KKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

olet kyllä mieleltäsi tosi sairas jos tämä on sinusta hauskaa !

• Uusikko68

Minua ei naurata, ei todellakaan. Mitä tuo lapsi on tehnyt saadessaan vanhemmat, varsinkin äidin joka ei viitsi huolehtia lapsestaan?

Mitähän äiti tuumaisi jos ehdottaisin, että voin adoptoida hänen lapsensa koska minä hänestä olen huolehtinut hänen vain makaillessa joutavana kotonaan.

• lkjii
        Uusikko68 kirjoitti:

Minua ei naurata, ei todellakaan. Mitä tuo lapsi on tehnyt saadessaan vanhemmat, varsinkin äidin joka ei viitsi huolehtia lapsestaan?

Mitähän äiti tuumaisi jos ehdottaisin, että voin adoptoida hänen lapsensa koska minä hänestä olen huolehtinut hänen vain makaillessa joutavana kotonaan.

Vastuu lapsesta on yhtä paljon isällä - miksei isä hoida lastaan?

• Provo pakko olla
        Uusikko68 kirjoitti:

kirjoittamaan näin katkerasti? Kuunteleppas itseäsi, et voi tosissasi allekirjoittaa tää tarinaa...

• hguihn
        Provo pakko olla kirjoitti:

kirjoittamaan näin katkerasti? Kuunteleppas itseäsi, et voi tosissasi allekirjoittaa tää tarinaa...

voi kamala jos et voi tajuta että paskoja äitejä vaan on olemassa.
        Ja näiden paskojen äitien lapsista pitää sitten isän uusien vaimojen pitää huoli.

• äiti aina äiti
        hguihn kirjoitti:

voi kamala jos et voi tajuta että paskoja äitejä vaan on olemassa.
        Ja näiden paskojen äitien lapsista pitää sitten isän uusien vaimojen pitää huoli.

vaimot kuvittelee, suurentelemalla jokapäiväisiä asioita. Mutta jos siitä itsetunto uusioilla kohoaa, niin mikä ettei... mutta en ole elämässäni yhtään tavannut äitiä, joka ei huolehdi lapsistaan eronkin jälkeen, mutta isiä olen, jotka hylkäävät!

• cy78gibl
        äiti aina äiti kirjoitti:

vaimot kuvittelee, suurentelemalla jokapäiväisiä asioita. Mutta jos siitä itsetunto uusioilla kohoaa, niin mikä ettei... mutta en ole elämässäni yhtään tavannut äitiä, joka ei huolehdi lapsistaan eronkin jälkeen, mutta isiä olen, jotka hylkäävät!

jos osaat lukea ap:n kirjoitusta niin onko hänen miehensä lasten äiti sinusta hyvä äiti ???
        Tai onko sinusta hyvä äiti narkkari-äiti, alkkis-äiti, äiti joka hylkää lapsensa, äiti joka antaa lähihuoltajuuden isälle silkasta itsekkyydestä.

Kuka tahansa voi tulla äidiksi mutta se ei äitiä tee.
        On siis turha vaahdota että kaikki äidit ovat hyviä äitejä. Olet todella naiivi, jos sellaista edes kuvittelet.

• MMMMMMMMMMMMMMMMMMM
        äiti aina äiti kirjoitti:

sun oma ex-mies hylkäsi, ihan vaan siksi ettei joutuis sun kanssa olemaan enään missään tekemisissä, enkä kyllä ihmettele !!

• mies kärsii ja paljo
        MMMMMMMMMMMMMMMMMMM kirjoitti:

sun oma ex-mies hylkäsi, ihan vaan siksi ettei joutuis sun kanssa olemaan enään missään tekemisissä, enkä kyllä ihmettele !!

moka hylätä omat lapset...onneks ei lapsekaan halua olla isänsä kanssa missään tekemisissä kun heidät hylkäsi. Siitä saa mies syyttää itseään. Ja syyttääkin, kun teki tyhmästi.

• MMMMMMMMMMMMMMMMMM
        mies kärsii ja paljo kirjoitti:

moka hylätä omat lapset...onneks ei lapsekaan halua olla isänsä kanssa missään tekemisissä kun heidät hylkäsi. Siitä saa mies syyttää itseään. Ja syyttääkin, kun teki tyhmästi.

mutta enemmän se nauttii siitä että pääsi susta eroon lopullisesti.
        Kuka tuollaisen mielenvikaisen kanssa haluaisi olla edes tekemisissä.

• Uusikko68
        Provo pakko olla kirjoitti:

Tämä on täyttä totta. Onko yllätys, että äideistä löytyy kylmiä ja vastuuttomia vanhempia jotka eivät suostu huolehtimaan lapsistaan?

Ei tämä katkeruutta ole, vaan suurta ärtymystä siitä vanhemmat eivät huolehdi lapsestaan.

• Yksi uusikko

oikeu olla hoitamatta lomalla hänen lastaan. Itse olen uus perheessä ollut jo vuosia. Meillä lapset jo teinejä, asuvat kotona. Jos minulla sattuu loma niin että miehelläni ei ole loma samaan aikaan ja omat lapseni ovat töissä lomani aikana ja miehen lapset kotona, niin lähden sukulaisiin tai mökille yksinäni. Miksi jäisin kotiin passaamaan mieheni lapsia jos omanikaan eivät ole paikalla.

• Uusikko68

Tässä on se hankaluus kun lapsi on 8 v eikä enää pääse päiväkotiin ja tuon ikäistä ei voi yksin jättää kotiin koko päiväksi, mutta isä etsii hoitopaikan.

Minulla ei ole minkäänlaisia sympatioita lapsen äitiä kohtaan joka ei halua huolehtia omalta osaltaan lapsesta.

• S Onera

Eihän tuossa sinulla ole sinulla avomiehesi exän kanssa mitään epäselvää.
      Avomiehen lapsen mahdollinen hoitaminen kesälomallasi on sinun ja miehen välinen asia, että otatko osaa lapsenhoitoon vaiko et. Nähtävästi et ole halukas avustamaan, joten mies on loman lapsensa kanssa ja järjestää hoitoapua muualta kun itse ei ehdi. Miehen exän ”vaatimuksille” voit sanoa kohteliaasti, että kiitos luottamuksesta mutta ei käy.

• Uusikko68

Mies etsii vihdoin hoitopaikkaa ja äiti kieltäytyy ottamaan koko kesänä lasta luokseen.

• S Onera
        Uusikko68 kirjoitti:

Mies etsii vihdoin hoitopaikkaa ja äiti kieltäytyy ottamaan koko kesänä lasta luokseen.

Toivottavasti lapselle ei jää tunnetta, että hänestä ei välitetä. Pidä huoli omasta puolestasi, ettei hänelle sellaista kokemusta jää itämään, olethan kuitenkin hänen isänsä asuinkumppani(?). Asiat voi hoitaa monella tapaa osoittamalla, että aikuiset hänen lähipiirissään välittävät hänestä. Hyvää kesää!

• Etsi lapseton mies

hoitamaan sun lapsiasi? Silloin hän voi valittaa että sun exä vaatii häntä hoitaa hänen kakaroita!

• Uskomatonprovo!

ihmisen valitusta! Yleensä teinit ajattelee näin, ja meuhkaa, mutta että aikuinen (mitä epäilen) niin ei voi kuin miettiä, että mitä hänen päässään liikkuu? Ei mitään.
      Tässäkin viestissä on nähtävissä, että odotetaan vaan sääliä ja voivottelua, vaikke ole edes todellisesta asiasta kyse. Kunhan keksimällä keksitään, miten voi exiä taas parjata sekä nostaa omaa itsetuntoa.

Mikä saa ihmisen suoranaisesti keksimään tälläisiä asioita johtuu varmaan siitä, että on itse lapsena kokenut huonoa kohtelua, ja nyt haluaa siirtää sen muille kostaakseen omat kokemukset. Tai sitten parisuhde ei olekkaan niin ihana että pitää haukkumalla saada uhkat syrjään ja mitätöidä muut onnistujat, kun itse on epäonnistunut elämässään. Kun itse kehuu itseään niin alkaa uskomaankin siihen vaikke muut usko.

JOkainen meistä on omasta mielestä paras ihminen, mutta kaikkien ei tarvi sitä todistella ja mollata muita tieltä jotta itse alkaa näkymään!!

• Voi voi!

Kirjoitat: "kaikkien ei tarvi sitä todistella ja mollata muita tieltä jotta itse alkaa näkymään!! "
        Ja samassa kirjoituksessa kirjoitat:
        " Tyypillinen keskenkasvuisen ihmisen valitusta...ohtuu varmaan siitä, että on itse lapsena kokenut huonoa kohtelua, ja nyt haluaa siirtää sen muille kostaakseen omat kokemukset. Tai sitten parisuhde ei olekkaan niin ihana että pitää haukkumalla saada uhkat syrjään ja mitätöidä muut onnistujat, kun itse on epäonnistunut elämässään. Kun itse kehuu itseään niin alkaa uskomaankin siihen vaikke muut usko."

Todistit vain että itse kuulut tuohon mollaajien kaartiin ja pönkitätä sillä itseäsi.

• olen paras äiti
        Voi voi! kirjoitti:

Kirjoitat: "kaikkien ei tarvi sitä todistella ja mollata muita tieltä jotta itse alkaa näkymään!! "
        Ja samassa kirjoituksessa kirjoitat:
        " Tyypillinen keskenkasvuisen ihmisen valitusta...ohtuu varmaan siitä, että on itse lapsena kokenut huonoa kohtelua, ja nyt haluaa siirtää sen muille kostaakseen omat kokemukset. Tai sitten parisuhde ei olekkaan niin ihana että pitää haukkumalla saada uhkat syrjään ja mitätöidä muut onnistujat, kun itse on epäonnistunut elämässään. Kun itse kehuu itseään niin alkaa uskomaankin siihen vaikke muut usko."

Todistit vain että itse kuulut tuohon mollaajien kaartiin ja pönkitätä sillä itseäsi.

mitään kenellekkään, mulla on asiat niin hyvin, että pärjään niillä. En tarvitse haukkumiskohdetta, koska tiedän olevani onnistuja. Jos onnistumiseni olisi kiinni siitä ,että pitää mollata joku, niin olisin itsestäni huolissani, sillä se että haukkuu muut jotta itse loistaa, on niin sairasta.

• MMMMMMMMMMM
        olen paras äiti kirjoitti:

mitään kenellekkään, mulla on asiat niin hyvin, että pärjään niillä. En tarvitse haukkumiskohdetta, koska tiedän olevani onnistuja. Jos onnistumiseni olisi kiinni siitä ,että pitää mollata joku, niin olisin itsestäni huolissani, sillä se että haukkuu muut jotta itse loistaa, on niin sairasta.

sinähän sen tässä epäonnistujat olet. Sinähän jaksat jauhaa vuodesta toiseen noita totuuksiasi, ja haukkua
        uusperheellisiä kodinrikkojiksi, hätävaroiksi ja vaikka miksi.
        Vaikka kirjoituksesi olisivatkin pelkkiä provoja, ei muuta kuin mieleltään todella sairas, jaksaa vuodesta toiseen kirjoittaa moista skeidaa.
        Viimeisessä osassa kirjoitustasi todistat että olet samaa mieltä meidän muiden kanssa, olet todella sairas.

• TÖÖÖÖÖÖÖÖT
        olen paras äiti kirjoitti:

tänään taas paras äiti, onnellinen, juristi ja mitä vielä.
        Tänään ei oo vielä ollut mummu eikä mies, mutta vielähän tuo ehtii....
        menisköhän Lissu juhannusyönä vaikka uimaan....

• juhannusta kaikille

Meillä ex mieheni nykyinen sussu vaatii meitä hoitamaan hänen 4 kersaansa, kun ei yksin jaksa. Hänen vanhemmat eivät ota koska ovat niin villejä. Mutta minä sanoin suoraan, etten ole lastenhoitaja, vaan olen asianajaja. Miehen sussulla ja niiden lasten, kaikilla eri isä, on yhteishuoltajuus, joten en ymmärrä miski mies ei halua omia lapsiaan hoitaa.

Meillä on exän anoppilassa juhannusjuhlat, ja tahdomme viettää sen ja kesäloman rauhassa.

Joten jos teette lapsia maailmaan ja erootte niin hoitakaa lapsenne tai viekää lasten isälle, ei uuden miehen exä ole velovollinen toimimaan lastenhoitajana, vaikka onkin pätevin ihminen siihen, mutta hänellä on omat lapset ja oma elämä.

• MMMMMMMMMMM

noita valheellisia juttujasi täällä jauhaa.
        Kukaan ei niitä kuitenkaan usko.

Onko edessäsi yksinäinen juhannus ja se ahdistaa niin että
        tänään taas pitää olla välillä onnellinen perhe ja välillä juristi ja välillä
        vaikka mitä.

olet säälittävä

• näin se vaan on
        MMMMMMMMMMM kirjoitti:

noita valheellisia juttujasi täällä jauhaa.
        Kukaan ei niitä kuitenkaan usko.

Onko edessäsi yksinäinen juhannus ja se ahdistaa niin että
        tänään taas pitää olla välillä onnellinen perhe ja välillä juristi ja välillä
        vaikka mitä.

olet säälittävä

kukaan sunkaan juttujasi. Olet vaan katkera ja kateellinen, kun sulla ei ole asiat hyvin. Sori vaan, mua ei haittaa mitä uskot, pääasia että itse tiedän asioiden oikeen laidan.

• MMMMMMMMMMM
        näin se vaan on kirjoitti:

kukaan sunkaan juttujasi. Olet vaan katkera ja kateellinen, kun sulla ei ole asiat hyvin. Sori vaan, mua ei haittaa mitä uskot, pääasia että itse tiedän asioiden oikeen laidan.

täällä ei kukaan juttujansa muuta samalla tavalla kuin sinä.
        Hyvä jos sinäkin tajuat tilasi vakavuuden. Hanki kiireesti itsellesi hoitoa jos
        sitä ei vielä saa.
        Olet säälittävä ja minäkin lopetan sinulle vastaamisen sehän on kuin juttelisi tyhjän
        tynnyrin kanssa, siis älykkyyttä on tynnyrillä ja sinulla just tasan saman verran.
        joten tukehdu yksinäisyyteesi.

• Harkintaan...
        MMMMMMMMMMM kirjoitti:

täällä ei kukaan juttujansa muuta samalla tavalla kuin sinä.
        Hyvä jos sinäkin tajuat tilasi vakavuuden. Hanki kiireesti itsellesi hoitoa jos
        sitä ei vielä saa.
        Olet säälittävä ja minäkin lopetan sinulle vastaamisen sehän on kuin juttelisi tyhjän
        tynnyrin kanssa, siis älykkyyttä on tynnyrillä ja sinulla just tasan saman verran.
        joten tukehdu yksinäisyyteesi.

noista hoidoista ja olet tuuppaamassa kaikki ihmiset täältä sinne, niin kerroppa oliko niistä hyötyä ja millaista apua olet saanut? Oletko nyt terveempi ja tasapainoisempi? Mulla niistä ei ole kokemusta eikä varmasti monella muullakaan, jotta olisi kiva saada tietoa etukäteen sinulta, miten koit avun tarpeen???

• MMMMMMMMMMM
        Harkintaan... kirjoitti:

noista hoidoista ja olet tuuppaamassa kaikki ihmiset täältä sinne, niin kerroppa oliko niistä hyötyä ja millaista apua olet saanut? Oletko nyt terveempi ja tasapainoisempi? Mulla niistä ei ole kokemusta eikä varmasti monella muullakaan, jotta olisi kiva saada tietoa etukäteen sinulta, miten koit avun tarpeen???

mutta täällä ei ole muita jauhopäitä kuin sinä.
        Mun puolestakin saat meuhkata mitä meuhkaat, sä olet sairas paska.
        Mä lähden nyt viettämään juhannusta maailman ihanimman miehen kanssa ja mun ja miehen
        ihanien lasten.
        Mites sinä, sä taidat viihtyä sitä sen onnellisen ydinperheen, parhaan äidin, juristin, mummon, kaalepin kanssa...siis itsesi.
        paha, pah toi sun monipersoonallinen häiriösi.

• 7 vuoden kurssi!!

omista kyvyistään. Parempi olla hoitamattakin toisten rakkaita lapsia, kun ei tiedä lapsista mitään. Luulen että miehen exä on helpottunut. Lapset ovat kuitenkin jokaiselle äidille rakkaat ja heistä on aina huolissaan, varsinkin jos ovat täysin vieraan ihmisen armoilla.
      Tuskin kukaan kenellekkään väkisin omia rakkaita lapsiaan luottaisikaan ja antaisi. Pelottava ajatuskin..

Jospa kävisit vaikka lastenhoitokurssin ja yrittäisit sitten harjoitella vaikka naapurin tai sukulaistesi lapsilla.

Lastehtarhaankin tarvii ammattipätevyyden osaavia, joten miksei sitä vaadita vierailta ihmisiltä jotka toisten lapsia haluaa hoitaa?

• Lissu ON ääliö

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

• Näinkin voi tehdä

kun exä ei laske lapsiaanisän luo! Nyt kauhistellaan kun pitää hoitaa toisten lapsia? Koittakaa nyt päättää mitä haluutte? Alkaa tosiaan tuntuu siltä että kyse on vaan ilkeilystä koko farssissa.

Ei sen puolen en itse ole koskaan antanut lapsiani exälle sillon, jos hänellä on seuraa. Ainoastaan ilman seuralaista on meidän lapset isänsä luona saaneet olla.

Olen hyvin tarkka siitä että lapsillani on kaikki hyvin, ettei vieraat naiset ole haittana ja haukkumassa kun lapset ovat isänsä kanssa.
      Meillä oli jokaisella lapsella kännykkä mukana, ja jos sinne tuli vieraita naisia, he soittivat että tiesin tulla hakemaan lapset pois. Näin ei koskaan onneksi tapahtunut, sillä mies oli samaa mieltä kanssani.

• Niinpä NIIIN

kun sä oot tyhmä
        vedä sitä kossua ja ui vastarannalle.

• Provo tahi ei
        Niinpä NIIIN kirjoitti:

kun sä oot tyhmä
        vedä sitä kossua ja ui vastarannalle.

Minulla ansaittu vuosiloma, miehelläni ei...mieheni ex haluaisi pojan tänne kahdeksi viikoksi, sanoin ettei käy.
        Ihan toinen juttu jos miehellänikin olisi loma, silloin olisi ihan OK juttu.
        Ei se ex-kään hoitele lomallaan minun lapsiani....miksi minun siis pitäisi hoitaa hänen lapsiaan?

• Hyi helvetti
        Provo tahi ei kirjoitti:

Minulla ansaittu vuosiloma, miehelläni ei...mieheni ex haluaisi pojan tänne kahdeksi viikoksi, sanoin ettei käy.
        Ei se ex-kään hoitele lomallaan minun lapsiani....miksi minun siis pitäisi hoitaa hänen lapsiaan?

tollaset itsekkäät lehmät.
        Liekö juttus edes totta, pelkkää provosaastaa.

• Uusikko68
        Provo tahi ei kirjoitti:

Loma meni, mutta en hoitanut mieheni lasta koko lomaa. Kaksi viikkoa lapsi oli muualla ja pidin omaa lomaa. Miehen loman aikana vietimme sitten yhdessä matkustellen ja mökillä.

Lapsen äiti ei ole pitänyt lasta luonaan koko kesänä.

• exät ne ihanat
        Uusikko68 kirjoitti:

Loma meni, mutta en hoitanut mieheni lasta koko lomaa. Kaksi viikkoa lapsi oli muualla ja pidin omaa lomaa. Miehen loman aikana vietimme sitten yhdessä matkustellen ja mökillä.

Lapsen äiti ei ole pitänyt lasta luonaan koko kesänä.

tämä lapsen isä on viihtynyt siellä ex vaimon luona koko kesän!

• sun mies
        exät ne ihanat kirjoitti:

tämä lapsen isä on viihtynyt siellä ex vaimon luona koko kesän!

on viihtynyt exänsä luona?

• yx nyx
        Provo tahi ei kirjoitti:

sun exäs nyx sun lapsiasi?

• provo taas

tulkintasi, jota haluat suurennella! Halut vaan saada riitaa aikaiseksi.

Kukan ei voi vaatia hoitaan kenenkään lapsia. Etkös sinä nyt äitinä sitä tajuu??? Kunhan taas kiukuttelet, ja saat syyttää miehen exää joka on näemmä suuri uhka sulle.

• lissu on

lissu on tyhmä..

• iskän vaimo ei muuta

Olen toinen aikuinen talossa, mutta en suostu hoitamaan miehen lapsia muutoin, kuin silloin kun mies on paikalla. Mies ei velvoitakkaan, mutta ex yrittää tasasin väliajoin jolloin ilmoitan, että ei oikeuksia ei velvollisuuksia. Hoitakoot itse lasten hoidon. Toki hoidan perusasiat lasten ollessa täällä, kuten ruoan, aamiaiset, pesut jne. mutta pääveto on lasten isällä ja jos olen lähdössä jonnekkin/myöhään töissä en siitä huonoa omaatuntoa pode.

• iskän vaimo ei muuta

Piti viellä sanoa, että pidän noista lapsista oikeasti ja on lämpimiä tunteita, mutta en aio olla lastenpiika. Asia erikseen jos olisi omia lapsia. Silloin hoituisi miehenkin lapset siinä samalla, mutta lapsettomana ihmisenä aion nauttia omasta ajasta, omasta lomasta. Olen itsekäs enkä häpeä sitä. Lapsia en pistä kärsimään, heillä on oikeus isäänsä, mutta mulla ei ole velvollisuuksia heihin..edes isän vaimona..mun velvollisuudet ovat siinä, että kannustan lapsia tapaamaan isäänsä ja toistepäin. Jos he ovat minun hoidossa, eivät he ole silloin isäänsä tapaamassa, silloin isän velvollisuudet ja lapsen oikeudet eivät toteudu vaan isän vaimo toimii lasten hoitajana ja saa äidin kurat niskaan..en viitsi :)

• sun oma käsitys

varmasti toivoo, ette hoitaisi. Yheishuollon tarkoitus, on että MOLEMMAT VANHEMMAT hoitavat lapset, ei äidit ole haunneetkaan että vieras ihminen hoitaisi. Se on vaan käsitys näillä uusilla puolisoilla, että exät vaatii!! Jos he tuovat lapset isälle, he tuovat isälle, ei sille naiselle.

Jos se nainen on siellä isän luona, niin se ei tarkoita sitä että exä lapsensa sille toisi. Uusiot vaan haluavat niin ymmärtää jotta voivat mustamaalata ja haukkua miehen exää.

• yhteishuollon
        sun oma käsitys kirjoitti:

varmasti toivoo, ette hoitaisi. Yheishuollon tarkoitus, on että MOLEMMAT VANHEMMAT hoitavat lapset, ei äidit ole haunneetkaan että vieras ihminen hoitaisi. Se on vaan käsitys näillä uusilla puolisoilla, että exät vaatii!! Jos he tuovat lapset isälle, he tuovat isälle, ei sille naiselle.

Jos se nainen on siellä isän luona, niin se ei tarkoita sitä että exä lapsensa sille toisi. Uusiot vaan haluavat niin ymmärtää jotta voivat mustamaalata ja haukkua miehen exää.

ja muutti yksin toiselle paikkakunnalle, lapsi jäi isälle. Äiti vaatii saada määrätä lapsen kasvatuksesta, mut ei huolehdi lapsesta.

Ei kaikki mene niinkuin ajattelette!

• iskän vaimo ei muuta
        sun oma käsitys kirjoitti:

Mulle miehen ex on suoraan ilmoittanut, että sinä hoidat, kun kerran olet paikalla/lomalla/viikonloppua viettämässä. Miehen ex on myöskin ilmaissut miehelleni, että "onhan teitä kaksi" ja "onhan siellä vaimosi, se voi hoitaa" ja "vaimosi voisi viedä tyttären elokuviin/uimaan/ratsastamaan" ..jopa silloin, kun tytöllä alkoi ensimmäiset kuukautiset mieheni laittoi tekstiviestin exälleen, että mitäs nyt tehdään jolloin tuli vastaus takasin, että "onhan sulla siellä sun tyttöystäväs" (toim.huom..tapasin lapsen tuolloin ensimmäisen kerran joten miten lapsi voisikaan luottaa muhun sillätavoin? Äitiään kaipasi kovin..)..että näin meillä. Mun hoitamattomuuden viiva olisi häilyvämpi jos ex:n käyttäytyminen olisi ollut alunperinkin toinen, mutta joka velvoitusyrityksestä olen ottanut kaksi askelta taaksepäin. Onneksi on nyt jo ymmärtänyt, että mulle on turha soittaa lastenhoidollisissa asioissa. Hoitakoot miehen kanssa nämä asiat.

• ylpeä äiti
        iskän vaimo ei muuta kirjoitti:

Mulle miehen ex on suoraan ilmoittanut, että sinä hoidat, kun kerran olet paikalla/lomalla/viikonloppua viettämässä. Miehen ex on myöskin ilmaissut miehelleni, että "onhan teitä kaksi" ja "onhan siellä vaimosi, se voi hoitaa" ja "vaimosi voisi viedä tyttären elokuviin/uimaan/ratsastamaan" ..jopa silloin, kun tytöllä alkoi ensimmäiset kuukautiset mieheni laittoi tekstiviestin exälleen, että mitäs nyt tehdään jolloin tuli vastaus takasin, että "onhan sulla siellä sun tyttöystäväs" (toim.huom..tapasin lapsen tuolloin ensimmäisen kerran joten miten lapsi voisikaan luottaa muhun sillätavoin? Äitiään kaipasi kovin..)..että näin meillä. Mun hoitamattomuuden viiva olisi häilyvämpi jos ex:n käyttäytyminen olisi ollut alunperinkin toinen, mutta joka velvoitusyrityksestä olen ottanut kaksi askelta taaksepäin. Onneksi on nyt jo ymmärtänyt, että mulle on turha soittaa lastenhoidollisissa asioissa. Hoitakoot miehen kanssa nämä asiat.

kauhistelen äitien uskallusta ja rohkeutta että antaa oman lapsensa vireaan ihmien hoiviin!!! Siis käsittämätöntä, että ei ajatella lapsia. Eri asia on päiväkodit ja koulut, niissä ei ole niin katkeria ja kateellisia aikuisia toisen lasta kohtaan kuin isän uusikko voi olla.

Itse en ole koskaan uskaltanut edes ajatella että lapet edes menisi isän luo sillon kun siellä saattaisi olla isän naisia. Emme ole koskaan heitä tavanneet emmekä haluakkaan tavata, sillä haluamme onnellisen perheen ja lapsillemme rauhallisen olon kotona.

Meille ei ole koskaan tullut mieleenkään, että antaisin lapset isälle naisten siellä ollessa, ei hän itsekkään ole ottanut koska ajattelee samoin, meille lasten onni on tärkein, eikä ulkopuolisia tahallaan aiheutetuja häiriöitä haluta.
        Me emme ole koskaan taravinneet ex mieheni naisia elämäämme, en ymmärrä mihin lapsetkaan heitä olisi tarvinneet. Ei me tarvittu ulkopuolisia naisia sillonkaan kun mies vielä oli perheessä, ei olut ketään, itse me pärjättiin. Nyt kun mies kyllästyi sitten lapsiin niin vaihtoi heidät uusiin naisiin, ja se on valitettavaa, mutta onni onnettomuudessa ymmärsi pitää naisensa erossa meistä. Niin paljon välittää meistä ettei halunnut meille tahallisia ongelmia.

• lissu on ääliö
        ylpeä äiti kirjoitti:

kauhistelen äitien uskallusta ja rohkeutta että antaa oman lapsensa vireaan ihmien hoiviin!!! Siis käsittämätöntä, että ei ajatella lapsia. Eri asia on päiväkodit ja koulut, niissä ei ole niin katkeria ja kateellisia aikuisia toisen lasta kohtaan kuin isän uusikko voi olla.

Itse en ole koskaan uskaltanut edes ajatella että lapet edes menisi isän luo sillon kun siellä saattaisi olla isän naisia. Emme ole koskaan heitä tavanneet emmekä haluakkaan tavata, sillä haluamme onnellisen perheen ja lapsillemme rauhallisen olon kotona.

Meille ei ole koskaan tullut mieleenkään, että antaisin lapset isälle naisten siellä ollessa, ei hän itsekkään ole ottanut koska ajattelee samoin, meille lasten onni on tärkein, eikä ulkopuolisia tahallaan aiheutetuja häiriöitä haluta.
        Me emme ole koskaan taravinneet ex mieheni naisia elämäämme, en ymmärrä mihin lapsetkaan heitä olisi tarvinneet. Ei me tarvittu ulkopuolisia naisia sillonkaan kun mies vielä oli perheessä, ei olut ketään, itse me pärjättiin. Nyt kun mies kyllästyi sitten lapsiin niin vaihtoi heidät uusiin naisiin, ja se on valitettavaa, mutta onni onnettomuudessa ymmärsi pitää naisensa erossa meistä. Niin paljon välittää meistä ettei halunnut meille tahallisia ongelmia.

BLAAAAAAAAAAAAAAAAA

• olen kuullut
        ylpeä äiti kirjoitti:

monta kertaa. Uskon, että sinussa on syy miksi miehesi lähti, älä laita sitä lasten syyksi. Sinun toimiesi ansiosta lapset eivät ole nähneet isää eikä ole saaneet häntä tavata.

Syy ei ole lapsissa eikä isän uusissa naisystävissä, syy on sinussa ja katkeruudessasi ex-miestäsi kohtaan.

Miten voit olla noin julma lapsiasi kohtaan?

• Hohhoijakkaa..
        ylpeä äiti kirjoitti:

..naiselle. Olen pahoillani puolestasi sillä tuolla keinoin viet vain lapsia kauemmas isästään. Eli sun menttaliteetilla isä ei ikinä saisi löytää uutta onnea. Onneksi olkoon vain ajatusmaailmastasi. Mä satun tykkäämään puolisoni lapsista. Koen heidän olevan samalla tasolla sisarusteni lasten, kavereiden lasten ym. lasten kanssa. Meillä muuten se oli nainen joka jätti miehen ja otti mukaansa lempi lapsensa niin ettei toista lastaan tavannut 1/2:n vuoteen miehen hoitaessa toista, vaativampaa lasta (tosin mies oli hoitanut lapset aiemminkin miltei yksin, näin monen suusta kuultuna, ei vain miehen puheisiin uskoen) ja nyt on sitten monen vuoden jälkeen valmis erillaisiin vaateisiin..en minä ole miehen exälle katkera. Siksi pidän hänet välimatkan päässä itsestäni etten katkeroituisikaan sillä minulla ja puolisollani on kullan arvoinen suhde mitä en ole valmis menettämään. Luojan kiitos oman puolisoni ex ei ole sinunkaltaisesi..tai olisi vaan..saisi lapset äidiltään paremmin huomiota :/

• Meillä ei onneksi

ei hän ja hänen ex vaimo niitä vieraalle ihmiselle uskalla antaa. Älä nyt nosta itseäsi noin tärkeään rooliin.. hih... ei sulla ole mitään sijaa lapsen hoidossa. Kunhan nyt itse vaan niin kuvittelet. Parempi on kun pysyt erossa, sitä mieskin toivoo aivan varmasti. Äiti ainakin. Verrataanpa meihin, me exän kanssa ei koskaan olla ajateltukaan että mies toisi naisen meille lapsiamme hoitamaan.Kyllä minä olen lapsemme hoitanut ihan yksin, kun mies lusumuaa. Ei ole mies lapsia ottanut luokseen kun kaksi kertaa, oli sillon yksin eikä ollu naisia kuvioissa, nyt ei ota koska pelkäää naistensa ilkeilevän lapsillemme kuin myös minä ja lapset itsekin. Meille oli itsestään selvää, että lapset ei tule koskaan viettämään aikaa isän naisten kanssa, ja siitä me olemme iloisia.

• lissu on ääliö HIH

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

• se on fakta
        lissu on ääliö HIH kirjoitti:

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAA BLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

se lissu!

• Lissu on ääliö
        se on fakta kirjoitti:

se lissu!

BLAA BLAA BLAAA

• taitaa teini taas ol
        Lissu on ääliö kirjoitti:

BLAA BLAA BLAAA

elämä todella hankalaa! Kerroppa nyt, mikä sinua vaivaa, minä kuuntelen! Jos olet jollekin lissulle noin katkera, niin tee muuta sinäkin elämäsi suuntaa.

• Blaaaaa.
        taitaa teini taas ol kirjoitti:

elämä todella hankalaa! Kerroppa nyt, mikä sinua vaivaa, minä kuuntelen! Jos olet jollekin lissulle noin katkera, niin tee muuta sinäkin elämäsi suuntaa.

lissu on ääliö

• äitipuoli ja äityli

Meillä äiti ilmoitti, ettei miehen kesäloman ajankohta liity lasten kesälomiin, koska MINÄHÄN voin hoitaa heidän lapsensa, jos mieheni, eli isä on töissä!
      Tämän hän perusteli sillä, että olimme kerran järjestäneet yhden lapsen hoidon vastuulleni siksi aikaa, kun mieheni haki toista lastaan, jota äiti ei voinut tietenkään antaa samaan aikaan.... olisi pitänyt siirtää rutiininomaista lääkärin seuranta käyntiä vuorokaudella (lääkärin mielestä siitä ei olisi ollut minkäänlaista haittaa, kunhan käynti olisi ollut 3 kk:n sisään, se olisi riittänyt), ajan olisi saanut edelliselle päivälle sen mies tarkisti.
      Kesälomissa oli kysymys useammasta kuin yhdestä viikosta...
      Luulin ,että lapset tulevat tapaamaan isäänsä ja minä olen sellainen "lisä" uutena vaimona, mutta lapset siis tulevatkin hoitoon, viis siitä kenelle....

• uiöbknl

Mä olen miehen lapsen kanssa koko lomani, ja siitä kaksi viikkoa siten että
        mies oli töissä, eikä todellakaan ollut vastenmielistä.
        Ihme tunnevammaista porukkaa täällä !!

• mutta väärin
        uiöbknl kirjoitti:

Jos lapsi ei saa muutenkaan viettää lapsuuttaan yhdessä molempien vanhempien kanssa, vaan hän saa ainoastaan vuorotellen viettää näiden kanssa aikaa, on kyllä kohtuutonta tahallisesti järjestää se vähän aika etä vanhemman luona niin, ettei lapsi saa silloinkaan sitä tämän toisen vanhemman kanssa viettää!
        Toki pakko on pakko, mutta lähin tahallinen asioiden järjestäminen sille tolalle, ettei tapaamisessa ollakaan tavattavan vanhemman kanssa on ITSEKÄSTÄ ja VÄÄRIN lapsta kohtaan!!!!!

• Näinkin
        mutta väärin kirjoitti:

Jos lapsi ei saa muutenkaan viettää lapsuuttaan yhdessä molempien vanhempien kanssa, vaan hän saa ainoastaan vuorotellen viettää näiden kanssa aikaa, on kyllä kohtuutonta tahallisesti järjestää se vähän aika etä vanhemman luona niin, ettei lapsi saa silloinkaan sitä tämän toisen vanhemman kanssa viettää!
        Toki pakko on pakko, mutta lähin tahallinen asioiden järjestäminen sille tolalle, ettei tapaamisessa ollakaan tavattavan vanhemman kanssa on ITSEKÄSTÄ ja VÄÄRIN lapsta kohtaan!!!!!

kun kaikki ei pysty lomiaan mulkkaamaan sen mukaan miten lapsen toinen vanhempi on lomalla tai töissä.
        Eikö se ole ole pääasia, että lapsella on turvallinen aikuinen kanssaan koko ajan ja se isikin sitten kaiken sen ajan minkä töistään kerkiää.
        Minusta miehen lapset on ihania ja olen heidän kanssaan enemmän kuin mielellään.
        Ja vaikka muuten olenkin miehen exn mielestä ihan paska ämmä, niin kummasti mä kelpaan "lastenvahdiksi" kun haluua lomailla stressittömästi ilman lapsia.

• Nocka
        uiöbknl kirjoitti:

Aika raju ilmaisu. Ihmiset ovat yksilöitä yksilöllisine mieltymyksineen, toiveineen ja pyrkimyksineen. Lisäksi olemme eri ikäisiä erilaisissa elämäntilanteissa.

Minä itse henkilökohtaisesti en erityisemmin pidä lapsista. Hyvinkasvatettu kiltti lapsi on ihan ok. Hyvinkasvatettuakin lasta kuitenkin katselisin vain esim. normaalin kyläilyn ajan, lapsi tietysti oman vanhempansa/huoltajansa/kaitsijansa valvonnassa. Missään tapauksessa en ryhtyisi lähempiin tekemisiin pikkulasten kanssa. Lapsenvahdiksi voisin ryhtyä äärimmäisen hätätapauksen sattuessa esim. lapsen huoltajan lääkärikäynnin ajaksi.

Mutta ajatuskin siitä, että joku lapsi asuisi asunnossani tai viettäisi siellä aikaansa on täysin mahdoton. Vielä mahdottomampi on ajatus, että olisin hoitovastuussa ko. lapsesta.

Tunnevammaiseksi minua ei kyllä ole kukana kutsunut. Olen hyvin tunteellinen, kuulun eläinsuojeluyhdistyksiin ja joskus nuorempana ja aktiivisempana pelastelin kissoja. Joku muu voi pitää kissojani likaisina, ällöttävinä, karvastajina ja huonekaluja tuhoavina kusiruiskuina. Ovatko hekin tunnevammaisia? Ei, he eivät vain tunne kissoja kohtaan samoin kuin minä. Enkä vaadikaan. Ei kenekään tarvitse olla tekemisissä kissojeni kanssa vastentahtoisesti.

Summa summarum, puuhastelkoot he lapsien kanssa jotka siitä nauttivat, mutta älkää sättikö ihmisiä jotka eivät siitä nauti.

• Kaikkia kanssa !
        Nocka kirjoitti:

Aika raju ilmaisu. Ihmiset ovat yksilöitä yksilöllisine mieltymyksineen, toiveineen ja pyrkimyksineen. Lisäksi olemme eri ikäisiä erilaisissa elämäntilanteissa.

Minä itse henkilökohtaisesti en erityisemmin pidä lapsista. Hyvinkasvatettu kiltti lapsi on ihan ok. Hyvinkasvatettuakin lasta kuitenkin katselisin vain esim. normaalin kyläilyn ajan, lapsi tietysti oman vanhempansa/huoltajansa/kaitsijansa valvonnassa. Missään tapauksessa en ryhtyisi lähempiin tekemisiin pikkulasten kanssa. Lapsenvahdiksi voisin ryhtyä äärimmäisen hätätapauksen sattuessa esim. lapsen huoltajan lääkärikäynnin ajaksi.

Mutta ajatuskin siitä, että joku lapsi asuisi asunnossani tai viettäisi siellä aikaansa on täysin mahdoton. Vielä mahdottomampi on ajatus, että olisin hoitovastuussa ko. lapsesta.

Tunnevammaiseksi minua ei kyllä ole kukana kutsunut. Olen hyvin tunteellinen, kuulun eläinsuojeluyhdistyksiin ja joskus nuorempana ja aktiivisempana pelastelin kissoja. Joku muu voi pitää kissojani likaisina, ällöttävinä, karvastajina ja huonekaluja tuhoavina kusiruiskuina. Ovatko hekin tunnevammaisia? Ei, he eivät vain tunne kissoja kohtaan samoin kuin minä. Enkä vaadikaan. Ei kenekään tarvitse olla tekemisissä kissojeni kanssa vastentahtoisesti.

Summa summarum, puuhastelkoot he lapsien kanssa jotka siitä nauttivat, mutta älkää sättikö ihmisiä jotka eivät siitä nauti.

kaukana miehistä jolla on lapsia.
        Jos kerta tiedostat tunteettomuutesi ja kylmyytesi lapsia kohtaan, tee kaikille palvelus ja pysy kaukana miehistä joilla on lapsia. Jos löydät miehen jolla ei lapsia ole, tee heti selväksi ettet sellaisia myöskään halua.

Ihan en lähtisi lapsia ja kissojen pelastamista vertaamaan. Olen minäkin eläinrakas, ja elämäni aikana ei aikaa ole, etteikö minulla olisi koiraa ollut, mutta rakkaus lapsiin on jotain ihan muuta.
        En hyväksy eläimeen kohdistuvaa välinpitämättömyyttä mutta lapseen kohdistuvana se on paljon tuomittavampaa.

Elä yksin, tai niiden elukoiden kanssa, niin olet onnellinen etkä levitä myöskään ympärillesi pahaaoloa.

• rakkauteen kykenevä
        Nocka kirjoitti:

olla aikas nuori, ehkä just ja just 20. Sen verran lapsellista tuo sun teksti.

• Nocka
        rakkauteen kykenevä kirjoitti:

olla aikas nuori, ehkä just ja just 20. Sen verran lapsellista tuo sun teksti.

Olen viisikymppinen, yhden aikuisen lapsen aikoja sitten maailmalle jo saattanut. Ja tiedän mitä tahdon ja mitä en. Tiedän myös, että on todella outoa leimata joku tunnevammaiseksi siksi, ettei tämä pidä lapsista. Eikä halua hoitaa toisten lapsia. Ja se toinen kirjoittaja, totta kai etsin lapsettomien miesten seuraa, miksi ihmeessä tieten tahtoen hankkiutuisin ikäviin tilanteisiin? Eikä kukaan mies odota keski-ikäisen naisen tekevän hänelle lapsia.

• Ahaaaa
        Nocka kirjoitti:

Olen viisikymppinen, yhden aikuisen lapsen aikoja sitten maailmalle jo saattanut. Ja tiedän mitä tahdon ja mitä en. Tiedän myös, että on todella outoa leimata joku tunnevammaiseksi siksi, ettei tämä pidä lapsista. Eikä halua hoitaa toisten lapsia. Ja se toinen kirjoittaja, totta kai etsin lapsettomien miesten seuraa, miksi ihmeessä tieten tahtoen hankkiutuisin ikäviin tilanteisiin? Eikä kukaan mies odota keski-ikäisen naisen tekevän hänelle lapsia.

siis sä ootkin jo niin vanha ettet sä enään jaksa.

• Uusikko68

Koulujen syysloma lähestyy. Lapsen isä on muistuttanut äitiä, että on hänen vuoronsa ottaa lapsi syyslomalla. Vastaus tuli viestinä, että onhan sillä sun uudella loma samaan aikaan, eikö se voi hoitaa?

Ei hoida!

• Miehen lasta hoitanu

Kuule ei meitä kiinnosta sun itsekkyytes, ei.
        Toivottavasti ukkos löytäis jonkun uuden naisen, jonkun lapsen hyvinvoinnista kiinnostuneen.

• Uusikko68
        Miehen lasta hoitanu kirjoitti:

Toivottavasti ukkos löytäis jonkun uuden naisen, jonkun lapsen hyvinvoinnista kiinnostuneen.

Monta vuotta olen tästä lapsesta vastuun ottanut äidin sitä vastuuta pakoillessa vaikka hänellä on yhteishuoltajuus isän kanssa.

Syystäkin olen välillä itsekäs ja tahdon joskus pitää loman lomana ja lähteä jonnekin ilman lasta. Tosin sekin saa omatuntoni soimaan kun isä joutuu järjestämään lapselle hoitopaikan poissaollessani.

Olen kuitenkin päättänyt etten tulevalla lomalla hoida tätä lasta. Lapsen isä hyväksyy ratkaisuni ja jos äiti pakoilee vastuuta, niin isä järjestää hoitopaikan. Tosin lähtee viemään asiaa eteenpäin hakeakseen yksinhuoltajuutta. Olen samaa mieltä hänen kanssaan siitä ettei sellainen vanhempi tarvitse oikeutta lapsen asioihin joka ei lapsestaan vastuuta ota.

• Nocka
        Miehen lasta hoitanu kirjoitti:

uusikko68-parka löytää jonkun uuden miehen, jolla normaali elämäntilanne. Itsekkyys on muuten terve piirre ihmisessä. Lattialuuttuja käytetään hyväksi, vain he itse kuvittelevat olevansa jaloja persoonia. Sinä olet muuten hyvin itsekäs, on äärettömän itsekästä kirjoitella tuollaisia halventavia viestejä toisesta kirjoittajasta. Myös palstan sääntöjen vastaista.

• Uusikko68
        Nocka kirjoitti:

uusikko68-parka löytää jonkun uuden miehen, jolla normaali elämäntilanne. Itsekkyys on muuten terve piirre ihmisessä. Lattialuuttuja käytetään hyväksi, vain he itse kuvittelevat olevansa jaloja persoonia. Sinä olet muuten hyvin itsekäs, on äärettömän itsekästä kirjoitella tuollaisia halventavia viestejä toisesta kirjoittajasta. Myös palstan sääntöjen vastaista.

mutta ei lattialuuttukaan.

On itsestään selvää, että olemme perhe ja hoidan hänen lastaan, mutta en sillä varjolla, että lapsen äiti vaatii minua hoitamaan, sellaiseen en suostu. Rakastan tätä lasta ja hänen isää, mutta rajansa kaikella.

Jos tässä tilanteessa joku on itsekäs, niin lapsen äiti.

• aurinko paistaa

liisukkaaaaaaa.. hohhoijaaaaaaa

• Faktaa.
        Uusikko68 kirjoitti:

Monta vuotta olen tästä lapsesta vastuun ottanut äidin sitä vastuuta pakoillessa vaikka hänellä on yhteishuoltajuus isän kanssa.

Syystäkin olen välillä itsekäs ja tahdon joskus pitää loman lomana ja lähteä jonnekin ilman lasta. Tosin sekin saa omatuntoni soimaan kun isä joutuu järjestämään lapselle hoitopaikan poissaollessani.

Olen kuitenkin päättänyt etten tulevalla lomalla hoida tätä lasta. Lapsen isä hyväksyy ratkaisuni ja jos äiti pakoilee vastuuta, niin isä järjestää hoitopaikan. Tosin lähtee viemään asiaa eteenpäin hakeakseen yksinhuoltajuutta. Olen samaa mieltä hänen kanssaan siitä ettei sellainen vanhempi tarvitse oikeutta lapsen asioihin joka ei lapsestaan vastuuta ota.

Aina sopii hakea, mutta tuskin sitä tulee saamaa.
        Yhteishuoltajuutta ei muuteta yksinhuoltajuudeksi jos ei toinen vanhemmista ole vaarallinen lapselle, tai esim narkkari.
        Joten sopia hakee mutta turhaan hakee.

• Just just...
        Uusikko68 kirjoitti:

On itsestään selvää, että olemme perhe ja hoidan hänen lastaan, mutta en sillä varjolla, että lapsen äiti vaatii minua hoitamaan, sellaiseen en suostu. Rakastan tätä lasta ja hänen isää, mutta rajansa kaikella.

Sanot rakastavasi lasta, ei kukaan kirjoita tuolla tavalla ihmisestä jota rakastaa.
        Lapsihan on selvästi sinulle pelkkä rasite joka pilaaaaaaaa sun loman.

• Nocka
        Uusikko68 kirjoitti:

ajatellut sinun olevan luuttu, vain otti pannuun tuon provoilijan (ok, jos provoilija saa sapen kiehumaan, on hän voittanut) asenne. Ihana, jos rakastat lasta, purkaukseni koski henkilöä, jonka mielestä ihmiset jotka eivat rakasta lapsia ovat tunnevammaisia.

• Uusikko68
        Nocka kirjoitti:

ajatellut sinun olevan luuttu, vain otti pannuun tuon provoilijan (ok, jos provoilija saa sapen kiehumaan, on hän voittanut) asenne. Ihana, jos rakastat lasta, purkaukseni koski henkilöä, jonka mielestä ihmiset jotka eivat rakasta lapsia ovat tunnevammaisia.

Sanaa tunnevammainen voisi käyttää lapsen äidin kohdalla.

• huhuuuuuuuuu

passata???? Men töihin ja hanki omat rahat.

• v&m

En todellakaan pilaisi lomaani tässä tapauksessa. Kakaraa hankkiessa kannattaisi varmistaa että jaksaa ja pystyy huolehtimaan osuutensa. Meidän uusperheessä jokainen on viimekädessä vastuussa omistaan. Tällä mennään.

• kakara, pentu, kersa
        v&m kirjoitti:

En todellakaan pilaisi lomaani tässä tapauksessa. Kakaraa hankkiessa kannattaisi varmistaa että jaksaa ja pystyy huolehtimaan osuutensa. Meidän uusperheessä jokainen on viimekädessä vastuussa omistaan. Tällä mennään.

omiakin lapsiasi kakaroiksi vai ainoastaan miehen ?

• epätoivoisia
        kakara, pentu, kersa kirjoitti:

omiakin lapsiasi kakaroiksi vai ainoastaan miehen ?

omani ovat ihania lapsia, mutta nämä miehen.. grrr kakarat... äidin pullamössöt, niitä ei kukaan sano lapsiksi... exän kasvattamat, niin ei ole ihmekkään et käytös on mitä on.

• sä oot sairas paska
        epätoivoisia kirjoitti:

omani ovat ihania lapsia, mutta nämä miehen.. grrr kakarat... äidin pullamössöt, niitä ei kukaan sano lapsiksi... exän kasvattamat, niin ei ole ihmekkään et käytös on mitä on.

no tämä vaan vahvistaa sen minkä epäilinkin....
        PROVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

• Vaimo ja sen mies

hukata aikaa moiseen, muuten ei kerkii istuu netissä haukkumassa miehen exää ja lapsia! Se on tärkeempää, olet oikeilla jäljillä.

Muista että älä velvoita uutta puolisosasi tai hänen exäänsä elättämään ja maksamaan sun menot ja hurvittelut! Mee töihin, jos ei oo muuta parempaa tekemistä.

• Uusikko68

Enkös kirjoita avauksessa etten aio hoitaa mieheni lasta lomallani? Sehän tarkoittaa että käyn töissä ja maksan laskuni sekä yhteisiä menoja.

Lapsen äiti ei ole töissä eikä häntä huvita oman lapsensa hoitaminen ja kasvattaminen.

• Rotunainen minä vaan
        Uusikko68 kirjoitti:

Enkös kirjoita avauksessa etten aio hoitaa mieheni lasta lomallani? Sehän tarkoittaa että käyn töissä ja maksan laskuni sekä yhteisiä menoja.

Lapsen äiti ei ole töissä eikä häntä huvita oman lapsensa hoitaminen ja kasvattaminen.

arvosteleminenja hanki oma elämä. Jokainen tekee omat ratkaisut itse. Jos joku ei käy töissä, se ei kuulu sulle.

No eipä näytä suakaan lasten hoito ja kasvattaminen kiinnostavan.

• Uusikko68
        Rotunainen minä vaan kirjoitti:

arvosteleminenja hanki oma elämä. Jokainen tekee omat ratkaisut itse. Jos joku ei käy töissä, se ei kuulu sulle.

No eipä näytä suakaan lasten hoito ja kasvattaminen kiinnostavan.

kuin lapsen äitiä, lapsen hoitaminen ja kasvattaminen, mutta tulevaa lomaa en hoida.

Äitiä ei kiinnosta lapsi eikä työteko, valitettavasti.

• töttöröööööööööööö
        Uusikko68 kirjoitti:

kuin lapsen äitiä, lapsen hoitaminen ja kasvattaminen, mutta tulevaa lomaa en hoida.

Äitiä ei kiinnosta lapsi eikä työteko, valitettavasti.

lapsirakas etkä valmis äityteen.

Yksikään äiti ei voi sanoa lapselleen etten lomalla ole sun kanssa, lastani en lomalla hoida!!!

Hih.. taitaa olla provo koko sun juttus....

• blaaaaaaaaaaa..
        töttöröööööööööööö kirjoitti:

Yksikään äiti ei voi sanoa lapselleen etten lomalla ole sun kanssa, lastani en lomalla hoida!!!

hih, lissu on ääliö

• Uusikko68
        töttöröööööööööööö kirjoitti:

Minä olen äiti.

Mieheni lapsen äiti ei hoitanut lastaan koko kesänä ja tämä on totta.

• mutta mutta?

Pakettiin kuuluu mies ja miehen lapsi. Miten kesäloma meni?

• Puudeli***

loma meni hyvin ja ap sai. Lapset ovat kivoja omina, muuten rasite, josta pitäisi saada korvaus.

• Uusikko68

en vielä tiennyt äidin olevan sellainen kuin on. Aluksi hän tapasi lasta suht säännöllisesti, mutta ei enää juuri ollenkaan.

Kiitos, kesäloma meni hyvin.

• guttejkaöafjaö
        Uusikko68 kirjoitti:

en vielä tiennyt äidin olevan sellainen kuin on. Aluksi hän tapasi lasta suht säännöllisesti, mutta ei enää juuri ollenkaan.

Kiitos, kesäloma meni hyvin.

ja lapsi tiennyt että sinä oot tommonen kuin oot! Säälittävä provilija.

• BLAAAAA.
        guttejkaöafjaö kirjoitti:

ja lapsi tiennyt että sinä oot tommonen kuin oot! Säälittävä provilija.

lissu on ääliö.

• pippurisilaattimökdö

tarinoita voi tiputella kuka tahansa ja mistä tahansa. Joo, mun miehen exä vaati etttä hoitaisin hänen koiransa kuukauden... tai et se vaati et hoitaisin hänen anoppinsa perunapellon viikon, mun miehen exä vaatii sitä ja tätä... joo.. mun miehen exä vaati että leikkaisin tukkani kaljuksi....mun miehen exä vaati että toisin heille silakoita joka päivä....

nyt mun miehen exä vaatii että menisin nukkumaan.

• Uusikko68

Kaikkien elämä ei pyöri ainoastaan netissä. Siksi toisille tapahtuu enemmän kuin toisille ja minulle tälläistä.

• hannes antero
        Uusikko68 kirjoitti:

Kaikkien elämä ei pyöri ainoastaan netissä. Siksi toisille tapahtuu enemmän kuin toisille ja minulle tälläistä.

unta vaan, kun koet miehen exän uhkaksi, että alat uskomaan jo unetkin todellisksi.

Täytyy sanoa, että tollasia ei ajattele kuin 1/600.000 on se niin hauska ajatus....

mikä sua pelottaa uudessa suhteessa, että kuvittelet kaikenlaisia

• lissu on sairas pask
        hannes antero kirjoitti:

unta vaan, kun koet miehen exän uhkaksi, että alat uskomaan jo unetkin todellisksi.

Täytyy sanoa, että tollasia ei ajattele kuin 1/600.000 on se niin hauska ajatus....

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAA

• satans...
        lissu on sairas pask kirjoitti:

BLAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Eiks tätä blaaa typerystä vois jo viimeinkin bannata! Päivystää täällä 24/7 ja merkkaa joka jumalan osion ku kiimanen koira.

• tosi hyvä hyvä
        satans... kirjoitti:

Eiks tätä blaaa typerystä vois jo viimeinkin bannata! Päivystää täällä 24/7 ja merkkaa joka jumalan osion ku kiimanen koira.

.. ai että mahaan sattuu. Hyivn sanottu "merkkaa joka osion kuin kiimainen koira! hehhee......tosi hyvä!

• Blaaaaaa..
        tosi hyvä hyvä kirjoitti:

.. ai että mahaan sattuu. Hyivn sanottu "merkkaa joka osion kuin kiimainen koira! hehhee......tosi hyvä!

lissu on ääliö

• yääääääääääääääää
        Blaaaaaa.. kirjoitti:

lissu on ääliö

Onko kyseessä vauva joka itkee....paha mieli.

• Uusikko68
        hannes antero kirjoitti:

Aikuisena ihmisenä minun ei tarvitse pelätä suhteessani yhtään mitään, ei edes lapsen äitiä eikä olla hänelle yhtään mistään katkera. Tiedän ettei mieheni välitä tuosta naisesta pätkääkään.

• Blaaa
        satans... kirjoitti:

sinun kirjoituksesi lissu, vain sinun kirjoituksesi

• Justiinsa juu
        tosi hyvä hyvä kirjoitti:

että olet omasta mielestäsi hauska, kenenkään muun mielestä et sitä ole

• sadbut-true

Lapsi jää tässä jalkoihin ja kiistakappaleeksi! saatana sanot sille ukollesi että huolehtii työasiansa siihen malliin ettei sinulla tarvitse häntä hoitaa!
      Muutaman vuoden päästä ihmetellään miksi lapsi on sekaisin??!!
      Ja toisekseen miksi otit miehen jolla on lapsi... OMA moka kusi koko sato!
      Olet aikuinen ihminen jolla on omat aivot joita voi käyttää =/ jos ei lapsien hoito kiinnosta niin se on oma asia ja silloin voi elää yksin vaikka kissan kanssa =(

• Anonyymi

Kyllä omien biologisten vanhempien kuuluu hoitaa omat muksunsa. Sinuna lähtisin tuommoisesta kuviosta!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1796
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe