Kysymys busseista?

Saarenmaalle

Onko jollakulla kokemusta Viron pitkän matkan busseista? Lähinnä kiinnostaisi tietää lippupolitiikka, että pitääkö / onko hyvä ostaa liput etukäteen jostain (mistä?) vai ostetaanko ne kuljettajalta?

Ja kyse on nyt tosiaan kaukobusseista, ei Tallinnan tai minkään muunkaan kaupungin paikallisliikenteestä.

4

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bussilla perille

      osteta etukäteen vaan bussista. Mieti nyt vähän itsekkin miten sen voisi ostaa etukäteen....netin kauttako?

      • _Ida_

        Kuuleppas nimimerkki ´bussilla perille`, monissa maissa bussilippu pitää ostaa etukäteen jostakin kioskista tms. ja kuski vain tarkistaa tai leimaa sen. Mahdollista etukäteen osto on Suomessakin, netin lisäksi matkahuollon luukulta!


      • Saarenmaalle

        Buussireisid.ee -sivultahan noita saa ostettua. Kun joskus olen Suomen kaukobusseilla matkustanut, olen muistaakseni ostanut lipun etukäteen Matkahuollosta. Monenlaisia vaihtoehtoja siis on, siksi kyselin mikä on Viron tapa.

        Kun ei tiedä mihin bussiin ehtii, mieluiten ostaisin mahdollisimman myöhään, mutta olisi ikävä yllätys vasta bussissa huomata, että kuljettaja EI myy lippuja, mahdollistahan se on sekin. Mielestäni kysymys on aiheellinen, koska tähänkin kysymykseen on vaikeaa etsiä netistä vastauksia.


    • kokemusta on

      Jos vaan mahdollista osta lippu etukäteen. Tallinnan linja-autoasemalta voi ostaa liput vielä juuri lähteviinkin busseihin. Näin saat numeroidun istumapaikan. Usein varsinkin Tallinnan ja Pärnun välillä bussit ovat melko täysiä. Kuljettajalta ostettuna et saa numeroitua istumapaikkaa ja joudut luovuttamaan paikkasi jos sen on jo joku etukäteen ostanut. Pärnusta Tallinnaan olen ostanut paikat jo edellisenä päivänä. Varsinkin bussit jotka menevät satamaan ovat yleensä kesäaikana ja eteenkin sunnuntaisin lähes aina täysiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe