Koiraterroria uusimmilta asukkailta!

aina kuuluu hauhau

Lueskelin tätä ketjua ja päätin päästellä enempiä höyryjä minäkin tänne!

Tonttimme sijaitsee aivan keskellä luontoa, metsässä. Halusimme muuttaa juuri tällaiseen paikkaan koska kyllästyimme lähiön tilkkutonttiimme lieveilmiöineen. Ostimme tontin paikasta missä oli ainoastaan kaksi taloa ennen meitä ja nekin olivat kaukana toisistaan, me olimme kolmansia täällä. Saimme suuren tontin joka sitten oli kaukana noista jo valmiista taloista ja aloimme rakentaa tänne luonnon rauhaan. Täällä ei oikeasti kuulunut kuin linnunlaulu ulkona, kunnes......
Alueelta alettiin lohkomaan lisää tontteja ja ei siinä mitään, kaikki tontit ovat todella suuria joten kaikilla on oma rauhansa. Viimeinen rakentaja sitten pilasi koko idyllin. Laittoi metsästyskoiransa narun päähän huutamaan aina siksi aikaa kun oli itse pois kotoa.Meilläkin on koira, selvennän asiaa siksi ettei joku luule minua koiravihaajaksi. Kissojakin meillä on ja ne eivät kuljeksi itsekseen ulkona vaan valjaissa. Täällä on paljon muillakin koiria mutta vain tuo yksi talo aiheuttaa meluongelmaa koiransa kanssa. Muut eivät heitä koiriaan pihalle yksikseen. Kuuntelin tuota meteliä kuukausikaupalla kunnes tuli mitta täyteen. Vein ystävällis-sävyisen kirjeen heidän postilaatikkoonsa koiran melu-haitasta. Ei mitään tehoa. Kuuntelin taas kuukausia kunnes vein toisen samantapaisen kirjeen. Ei tehoa. Sitten otin yhteyttä eläinsuojeluun koska koira haukkui taukoamatta äänensä käheäksi joka ikinen päivä, epäilin että onko sillä kaikki kunnossa. Yllätys yllätys, tuli kuukausien hiljaisuus!!! Koira sai olla sisällä ja sitä lenkitettiin kuten muitakin koiria täällä. Kunnes nyt kuukausi sitten kaikki on alkanut alusta >:(((
Mietin tässä juuri että mitä nyt pitäisi tehdä. Uusi ilmoitus eläinsuojeluun vai mitä.
Eikä tässä kaikki. Yksi talo meni myyntiin täällä ja ...uusilla asukkailla on yllätys yllätys...pihakoira!! Se haukkuu myös paljon ja nyt nuo pihakoirat haukkuvat siis toisilleen kaiken päivää >://
Se mikä eniten tässä pännii on se että kaksi perhettä haukkuvine pihakoirineen tulevat tänne rauhalliselle alueelle kukkoilemaan viimeisinä asukkaina ja pilaavat kaikkien asumisrauhan. Tänne on rakennettu kalliita taloja ja haluttu tulla tänne luonnon rauhaan. Nämä kaksi taloa missä pihakoirat ovat, ovat pienimmät ja halvimmat talot täällä. Onkohan tuollainen meluaminen tarkoitettukin mielenosoitukseksi niille joilla on kalliimmat talot....sitä olen alkanut miettimään tässä........

160

6915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäoikeudenmukaista

      teillä vaivaa koirat, meillä näkyvät ja äänekkäät pulloa kallistavat naapurit ja heidän tottelemattomat lapsensa! He ovat vasta saaneet teranssin tehtyä talonsa jatkeeksi, joten luvassa on varmaan kohta äänekkäät avajaiset. Kaiken lisäksi tämä naishenkilö luulee omistavansa lapsineen meidän pihalla kasvavat pihlajat...:( Olen jo harkinnut pois muuttoa...ei kukaan halua kuunnella iltakaudet mölyämistä ja toisten panettelua!

      • Pöh,pöh ja pöh

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!


      • ir
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        Et ole varmaankaan ikinä joutunut kuuntelemaan tunti tolkulla koirien yhtämittaista haukuntaa. Muutama haukku siellä täällä silloin täällä ei haittaa mitään, mutta jos kymmenen metrin päässä monta koiraa haukkuu aamusta iltaan ja illasta aamuun, on homman nimi vähän toinen. Toki homma on omistajien syytä eikä koiran, mutta käytännössä se koiran haukunta kuitenkin kuuluu ja rassaa hermoja. Lisäksi tuolla lailla koiria pitävien omistajien kanssa ei yleensä saa minkäänlaista järkipuhetta aikaiseksi. Että koiranomistajat, katsokaa kerrankin peiliin, älkääkä aina ajatelko, että vika on muissa.


      • diudiudiu!!!!
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        Meilläpäin tuommoset höpisijät polettas koiran kans sammaan jänkään!


      • diudiudiu!!!!!!!
        ir kirjoitti:

        Et ole varmaankaan ikinä joutunut kuuntelemaan tunti tolkulla koirien yhtämittaista haukuntaa. Muutama haukku siellä täällä silloin täällä ei haittaa mitään, mutta jos kymmenen metrin päässä monta koiraa haukkuu aamusta iltaan ja illasta aamuun, on homman nimi vähän toinen. Toki homma on omistajien syytä eikä koiran, mutta käytännössä se koiran haukunta kuitenkin kuuluu ja rassaa hermoja. Lisäksi tuolla lailla koiria pitävien omistajien kanssa ei yleensä saa minkäänlaista järkipuhetta aikaiseksi. Että koiranomistajat, katsokaa kerrankin peiliin, älkääkä aina ajatelko, että vika on muissa.

        Tämä ei ollu tarkotettu sulle,vaan tälle kitisijälle.


      • ........
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        Selvennänpä sulle, ettei onnellinen terve koira hauku päiviä yksikseen vaan tällöin koiralla ei kaikki oo hyvin: ei tarpeeks tekemistä eikä tarpeeks seuraa. Niinpä haukkuminen ei ole vain ns.meluhaitta vaan joka haukahdus kertoo koiran pahasta olosta. (Tällä en tarkoita todellakaan koiria jotka haukkuvat ns.syystä esim jotain eläintä tai ihmistä tms vaan näitä koirii jotka haukkuu ahdistustaan kuten tässä tapauksessa (ja tään tiedän siit ettei koiral oo 24/7 jtn syytä haukkua kuukausia putkeen).)


      • army
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        ei pidä paikkaansa.Koiran turha haukkuminen katsotaan kotirauhanrikomiseks.....asia tarkastettu poliisilta.Tee rikosilmoitus.


      • Töllin mummu
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        Luin tuota aloittajan viestiä ihan tosissani, kunnes tuli tämä kalliit ja halvat talot. HAHHAH, ihan naurattaa koko valitus. Jospa koira asuisi kaikkein suurimmassa linnassa, sen olisi kaiketi lupa haukkua ja vartioida linnaa, mutta näin kun koira, jolle haukku on luonnollista, onkin sen köyhimman puustellin vahti, eihän se toki haukkua saa. Jos nyt siellä idyllissä metsän keskellä koiran haukku vaivaa, voisi sitä oikeastaan pitää hyvänäkin asiana, karkottaahan se mahdolliset vieraat tunkeilijat muualle. EI HAUKKU HAAVAA TEE!


      • Anonyymi
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        Kyllä meteliä pystyy jokainen aiheuttaan,mutta jos ei pysty kouluttamaan koiriaan,en näe syytä ottaa koiraa ollenkaan jos ei ole aikaa ja varaa huolehtia seurasta,eläinlääkäristä,ulkoilutuksesta,koiran vika se on harvoin,omistaja on välinpitämyttömällään ja kyvyttömyydellään suurin syyllimen,olen havainnut että on muodikasta ottaa eksoottinen koira että voi nostaa muka omaa statustaan,muoti ilmiö!!!!


      • Anonyymi
        Töllin mummu kirjoitti:

        Luin tuota aloittajan viestiä ihan tosissani, kunnes tuli tämä kalliit ja halvat talot. HAHHAH, ihan naurattaa koko valitus. Jospa koira asuisi kaikkein suurimmassa linnassa, sen olisi kaiketi lupa haukkua ja vartioida linnaa, mutta näin kun koira, jolle haukku on luonnollista, onkin sen köyhimman puustellin vahti, eihän se toki haukkua saa. Jos nyt siellä idyllissä metsän keskellä koiran haukku vaivaa, voisi sitä oikeastaan pitää hyvänäkin asiana, karkottaahan se mahdolliset vieraat tunkeilijat muualle. EI HAUKKU HAAVAA TEE!

        Sinulle saatanan koiraterroristi toivon pitkää ja tuskallista hengen lähtöä.


      • Anonyymi
        Pöh,pöh ja pöh kirjoitti:

        Hau hau hau haUUuuuuu auuUuuuuuuu wuf wuf, on koirilla oikeus haukkua omalla pihallaan, ostakaa korvatulpat taikka muuttakaa Siperiaan!

        Kaikille tuli nyt selväksi, että asut kalliimassa talossa, kuin ne joiden koiruudet juttelee päivisin keskenään.

        Kuulut tuohon ikävään ihmisryhmään joka ei osaa muuta kuin valittaa ja valittaa. Ei haukku haavaa tee ei ne koiratkaan ole mitä umpikalloja, koitas itse olla hiljaa vaikka kuukausi jos pystyt, etkä puhu kellekään sanaakaan missään. Ei ole koiran elämä helppoa, ei tosiaankaan. Aina joku vinkumassa ja kitisemässä Ihmiset itse on yleensä niitä harminkappaleita ja pissapäitä!

        Ei ole lupaa haukkua yötä päivää..minullakin on koiria mutta kunnioitamme naapureita..eivät hauku pihalla..vien ne metsä lenkeille ja haukkuvat keskenään siellä..meillä ihana naapuri sopu kaikkien kanssa..ei ihminen voi niin itsekäs ettei ajattelu muita..
        Nyt ihmiset jotain tolkkua koirien haukuntaan..ei todella mukavaa kuulla räksytystä koko ajan


    • Estohau

      Koiralle voi hankkia sitruunapannan eläinkaupasta.

      • Koiran omistaja

        Ei se sitruunapanta toimi ulkona, se on tarkotettu sisäkäyttöön. Se ottaa reaktion tuulesta ja jos vähänkin ulkona tuulee, niin äkkiä on pannan sisältämä aine tyhjä ja haukku pystyy sitten jatkumaan. Eiköhän toi haukkuminen ole vaan niille koirille tylsyyden puutetta, ettei ole muuta tekemistä kuin haukkua. Ei ole tarpeeksi aktiviteettejä.

        Minä vaan tossa tapauksessa muuttaisin pois, jos se niin paljon häiritsee, kyllähän sitä uuden yhtä kivan asunnon muualtaki löytää, mikäettei vaikka lähiseudulta.


      • aivoon

        Asun kerrostalossa ja minua häiritsee vastapäätä olevassa talossa parvekkeella koko päivän haukkuva koira. Koira pääsee juoksemaan avonaisesta parvekkeenovesta sisälle ja ulos. Se myös pissii ja kakkii parvekkeelleen. Asuvat ensimmäisessä kerroksessa. Odotan, että muuttaisivat pois tai koira jo vähitellen kuolisi. Tätä on jatkunut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Oma koirani ei hauku sisällä vaikka olisi yksinäänkin kotona.


      • cittis
        Koiran omistaja kirjoitti:

        Ei se sitruunapanta toimi ulkona, se on tarkotettu sisäkäyttöön. Se ottaa reaktion tuulesta ja jos vähänkin ulkona tuulee, niin äkkiä on pannan sisältämä aine tyhjä ja haukku pystyy sitten jatkumaan. Eiköhän toi haukkuminen ole vaan niille koirille tylsyyden puutetta, ettei ole muuta tekemistä kuin haukkua. Ei ole tarpeeksi aktiviteettejä.

        Minä vaan tossa tapauksessa muuttaisin pois, jos se niin paljon häiritsee, kyllähän sitä uuden yhtä kivan asunnon muualtaki löytää, mikäettei vaikka lähiseudulta.

        Panta kyllä toimii ulkonakin,kokemusta on mut siinä kohtaa kannattaa valita semmonen panta mikä ei oo niin herkkä kun niitä on erilaisia. Naapuri vaan ei välttämättä suostu siihen ja onhan se haiseva ja kiusallinen kapistus jota ei ehkä mielellään pidä vaikkakin tehokas se on. Kaverillani oli koiria ja hän käytti pantoja joten apua niistä oli suuresti. Toinen pannoista vaan oli liian herkkä joten räpsi sitruunaa sisälläkin jos koira ravisti päätä,siitä seurauksena se että koira alkoi pelätä pantaa :/ Mutta muuten hyödyllinen oli vaikka hintaviahan nuo on..


      • nellukka88
        aivoon kirjoitti:

        Asun kerrostalossa ja minua häiritsee vastapäätä olevassa talossa parvekkeella koko päivän haukkuva koira. Koira pääsee juoksemaan avonaisesta parvekkeenovesta sisälle ja ulos. Se myös pissii ja kakkii parvekkeelleen. Asuvat ensimmäisessä kerroksessa. Odotan, että muuttaisivat pois tai koira jo vähitellen kuolisi. Tätä on jatkunut jo lähemmäs kymmenen vuotta. Oma koirani ei hauku sisällä vaikka olisi yksinäänkin kotona.

        Kuulostaa jotenki tutulta ku koirat haukkuu, itellä kaks koiraa.. toinen labbis tottelee kylläkin mua mutta sen pitää koko välillä saada haukkuu ulkona ja silloin ku se parvekkeelle haluaa muuten on hiljane :) samoin tää toinen sekarotuinen haukkuu silloin ku oon menossa ulos nii se haukkuu mun perään.. Onneks ei oo toistuvaa haukkumista, eli kannattaa mennä sanoo sille vastapäätä olevalle naapurille että voisko ne viedä vähintää kolme kertaa ulos, tai sit ilmotat eläinten yhdistykseen koska todennäkösesti sitä koiraa on kohdeltu huonosti jos se vaan pääsee parvekkeelle, eikä yhtään ulos lenkille. Ite tos tilantees joko kävisin sanomassa tai tekisin valituksen eläinten yhdistykseen.. Koiran rääkkäämistä..


      • voi eiiiiiiii
        nellukka88 kirjoitti:

        Kuulostaa jotenki tutulta ku koirat haukkuu, itellä kaks koiraa.. toinen labbis tottelee kylläkin mua mutta sen pitää koko välillä saada haukkuu ulkona ja silloin ku se parvekkeelle haluaa muuten on hiljane :) samoin tää toinen sekarotuinen haukkuu silloin ku oon menossa ulos nii se haukkuu mun perään.. Onneks ei oo toistuvaa haukkumista, eli kannattaa mennä sanoo sille vastapäätä olevalle naapurille että voisko ne viedä vähintää kolme kertaa ulos, tai sit ilmotat eläinten yhdistykseen koska todennäkösesti sitä koiraa on kohdeltu huonosti jos se vaan pääsee parvekkeelle, eikä yhtään ulos lenkille. Ite tos tilantees joko kävisin sanomassa tai tekisin valituksen eläinten yhdistykseen.. Koiran rääkkäämistä..

        koko lailla vastuutonta, jos jo 10v katsellut tuollaista eläinrääkkäystä puuttumatta siihen ollenkaan. Siinä on jo paljon muusta kyse, kuin pelkästä meluhaitasta, tuskin on tottakaan koko juttu.


      • Jenppu08

        Mehtäkoiralle sitruunapanta? ja vielä ku on naapurin koira? VOI JEESUS MITÄ TOLLOJA :D


      • Aivan sietämätöntä
        Koiran omistaja kirjoitti:

        Ei se sitruunapanta toimi ulkona, se on tarkotettu sisäkäyttöön. Se ottaa reaktion tuulesta ja jos vähänkin ulkona tuulee, niin äkkiä on pannan sisältämä aine tyhjä ja haukku pystyy sitten jatkumaan. Eiköhän toi haukkuminen ole vaan niille koirille tylsyyden puutetta, ettei ole muuta tekemistä kuin haukkua. Ei ole tarpeeksi aktiviteettejä.

        Minä vaan tossa tapauksessa muuttaisin pois, jos se niin paljon häiritsee, kyllähän sitä uuden yhtä kivan asunnon muualtaki löytää, mikäettei vaikka lähiseudulta.

        laittaa talo myyntiin ja katella uutta sellasesta paikasta missä ei varmasti ole moista koiratarhaa naapurissa. Se vaan ei takaa mitään, koska aina naapuriin voi muttaa samanlainen mölyapinalauma. Mutta en vaan kestä enää noiden hurttien räksytystä.


      • Anonyymi
        Jenppu08 kirjoitti:

        Mehtäkoiralle sitruunapanta? ja vielä ku on naapurin koira? VOI JEESUS MITÄ TOLLOJA :D

        Metsästäjä on kuitenkin mettäläinen ja kohtelee varmaankin koiraansa myös kaltoin enemmän tai vähemmän.Tappaminen kun raaistaa luonnetta pyövelitkin olivat teurastajia!


      • Anonyymi
        Koiran omistaja kirjoitti:

        Ei se sitruunapanta toimi ulkona, se on tarkotettu sisäkäyttöön. Se ottaa reaktion tuulesta ja jos vähänkin ulkona tuulee, niin äkkiä on pannan sisältämä aine tyhjä ja haukku pystyy sitten jatkumaan. Eiköhän toi haukkuminen ole vaan niille koirille tylsyyden puutetta, ettei ole muuta tekemistä kuin haukkua. Ei ole tarpeeksi aktiviteettejä.

        Minä vaan tossa tapauksessa muuttaisin pois, jos se niin paljon häiritsee, kyllähän sitä uuden yhtä kivan asunnon muualtaki löytää, mikäettei vaikka lähiseudulta.

        Koiran omista joka ei osaa opettaa koiraa hiljaiseks,i pitäisi lähettää koiransa kanssa Siperiaan.


    • hohhoijaa........

      Voivoi. Palstan avohoitopotilas on näköjään taas vauhdissa.

      • hoituri tässä

        näkyy, menehän nyt jo taas siitä jonnekin muualle. Tai koita saada jokin paikka sieltä niuvanniemestä ettei tartte siellä avohoidossa kokoaikaa kuleksia. Ressukka!


      • hoitaja kuitenkin..

        Ei tänne pitänyt tulla kertomaan omasta ongelmastasi...tuo suhtautumisesi on epäkypsää ja taidat puhua itsestäsi tuolla "avohoitopotilas näköjään vauhdissa..!!
        Jos sua noin paljon hohhoijjattaa,ehkä kannattaisi vähentää niitä rauhoittavien syöntiä tai mennä nukkumaan,eikä tulla tänne kiukuttelemaan,kun oma elämäsi on noin ikävystyttävää!!
        Huokaus ja onneksi mun ei tarvitse olla sunlaistes kans tekemisissä!!


      • sdfsdfsdfff
        hoitaja kuitenkin.. kirjoitti:

        Ei tänne pitänyt tulla kertomaan omasta ongelmastasi...tuo suhtautumisesi on epäkypsää ja taidat puhua itsestäsi tuolla "avohoitopotilas näköjään vauhdissa..!!
        Jos sua noin paljon hohhoijjattaa,ehkä kannattaisi vähentää niitä rauhoittavien syöntiä tai mennä nukkumaan,eikä tulla tänne kiukuttelemaan,kun oma elämäsi on noin ikävystyttävää!!
        Huokaus ja onneksi mun ei tarvitse olla sunlaistes kans tekemisissä!!

        Älä lässytä, avohoidokki. Provosi ovat vain katkeran erakon kiukunpurkauksia. Noita lätinöitäsi on täällä katseltu ja aivan riittävästi.


      • sittenkään
        hoituri tässä kirjoitti:

        näkyy, menehän nyt jo taas siitä jonnekin muualle. Tai koita saada jokin paikka sieltä niuvanniemestä ettei tartte siellä avohoidossa kokoaikaa kuleksia. Ressukka!

        ole Nuivanniemi....häh


      • Anonyymi

        Saatanan koiraterroristi! Eikun saunan taakse!


      • Anonyymi
        hoituri tässä kirjoitti:

        näkyy, menehän nyt jo taas siitä jonnekin muualle. Tai koita saada jokin paikka sieltä niuvanniemestä ettei tartte siellä avohoidossa kokoaikaa kuleksia. Ressukka!

        Samat neuvot itsellesi! Alat olla kipeästi hoidon tarpeessa. Koira ei ole tarkoitettu kiusaamisvälineeksi!


    • Aira B

      Eipä tilanteeseen voi tehdä enempää kuin sinä olet tehnyt. Ja siis aloittaa kierros uudelleen. Tosin ehkä koettaisin vielä jututtaa sitä ihan uusinta uutta tulokasta. Kirje kun ei okt-alueilla ole ehkä toimivin tapa lähestyä ongelmaa ja kun puhutaan face-to-face saattaisi olla vaikeampaa olla huomioimatta naapurin asiaa. Kirjeen voi aina viskata lukematta pois.

      Mutta lopeta tuollainen kenellä on kallein ja halvin tontti. Sillä aiheutat vain itsellesi ylimääräisiä vaikeuksia, jos päätät asettua eri asemaan kuin köyhä naapurisi. Menetät pelin aivan heti! Kannattaa vaan muistaa, että jotkut ovat huomaavaisempia kuin toiset :)

      Voisiko koiraongelmaa lähestyä sitenkin, että yksi koira innostaa toisen koiran ja pian koko tienoo kaikuu haukkusaasteesta. Voit vaikka väittää, miten oma koirasi on suorastaan hysteerinen laumahaukun alkaessa tmv.

      Ja kysele muilta naapureilta. Ovatko he ärtyneet samasta asiasta ja perustakaa Okt-yhdistys http://www.omakotiliitto.fi/prime_98.aspx Niiden yksi ajatushan on yhdessä pitää huolta alueensa asioista ja täten myös vaikuttaa vaikkapa koirameteliin.

      Oletan, että kaikki naapurinne ovat halunneet luonnon rauhaan ja tarjota koiralleen parasta. Mutta on vähän hassua ajatella, että okt olisi tae eristäytymisestä meistä muista ihmisistä vaan paremminkin vastuu kasvaa kuten nyt teidänkin tapauksessa joudutte miettimään, miten joku naapuri saataisiin helposti ymmärtämään teille syntynyt ongelma. Keinoja ei ole muita kuin puurtaa asian eteen. Poliisi voi tietysti käydä joka kerta huomauttamassa asiasta,mutta ei tehdä enempää.

      • aina kuuluu hauhau

        Kenestä täällä aiotaan ilmoittaa ylläpitoon ja poliisille??? En oikein ymmärtänyt???

        Ja sinulle joka sanoit että lopeta tonttien hintojen vertailu: en ole vertaillut tonttien hintoja vaan talojen. Enkä todellakaan halunnut sillä pröystäillä että täällä on osalla aika kalliita taloja! Pamkinhan ne talot pääasiassa ovat, tai ainakin meidän talomme. Velat on suuret ja ei täällä mitään ökytaloja ole! Joistain taloista vaan näkee että ne on kalliimpia kuin toiset.

        Koira-asiasta joka oli tässä pääasia: ei täällä voi keskustella mitään tiettyjen ihmisten kanssa. Muutenkaan täällä ei ole naapurit tekemisissä toistensa kanssa. Joka on ihanaa! Olisi outoa mennä yhtäkkiä jonkun ovelle puhumaan koirasta kun muutenkaan ei puhuta mitään koskaan. Siksi olenkin päätynyt kirjeisiin.
        Olen miettinyt tuota sitruunapannankin pudottamista postilaatikkoon. No, katsotaan mihin asiat kehittyy. Tulen sitten kertomaan tänne jos jotain uutta tapahtuu.


      • Make 33v
        aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        Kenestä täällä aiotaan ilmoittaa ylläpitoon ja poliisille??? En oikein ymmärtänyt???

        Ja sinulle joka sanoit että lopeta tonttien hintojen vertailu: en ole vertaillut tonttien hintoja vaan talojen. Enkä todellakaan halunnut sillä pröystäillä että täällä on osalla aika kalliita taloja! Pamkinhan ne talot pääasiassa ovat, tai ainakin meidän talomme. Velat on suuret ja ei täällä mitään ökytaloja ole! Joistain taloista vaan näkee että ne on kalliimpia kuin toiset.

        Koira-asiasta joka oli tässä pääasia: ei täällä voi keskustella mitään tiettyjen ihmisten kanssa. Muutenkaan täällä ei ole naapurit tekemisissä toistensa kanssa. Joka on ihanaa! Olisi outoa mennä yhtäkkiä jonkun ovelle puhumaan koirasta kun muutenkaan ei puhuta mitään koskaan. Siksi olenkin päätynyt kirjeisiin.
        Olen miettinyt tuota sitruunapannankin pudottamista postilaatikkoon. No, katsotaan mihin asiat kehittyy. Tulen sitten kertomaan tänne jos jotain uutta tapahtuu.

        Jos et käy itse ihan kasvotusten selvittämässä ongelmaasi heille silloin on aivan turha täällä kälkättää asiasta kuin mikäkin eläkeläinen jolla on vain toisten elämä elettävänä. Jos vielä face-to-face tapaamisen jälkeenkin homma jatkuu niin sitten voit valittaa.
        Itsekin asun juuri tällaisella alueella ja pihakoiria on myös kahdella pihalla, yht. kolme koiraa ja kyllähän sitä haukkua syntyy muttei se elämää kaada. Ja jos kaataa niin sitten tosiaan heidän ovelle kolkuttelemaan siitä, eikä mitään kirjeitä.
        Jos on syytä valittaa se täytyy uskaltaa tehdä kasvokkain!


      • aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        Kenestä täällä aiotaan ilmoittaa ylläpitoon ja poliisille??? En oikein ymmärtänyt???

        Ja sinulle joka sanoit että lopeta tonttien hintojen vertailu: en ole vertaillut tonttien hintoja vaan talojen. Enkä todellakaan halunnut sillä pröystäillä että täällä on osalla aika kalliita taloja! Pamkinhan ne talot pääasiassa ovat, tai ainakin meidän talomme. Velat on suuret ja ei täällä mitään ökytaloja ole! Joistain taloista vaan näkee että ne on kalliimpia kuin toiset.

        Koira-asiasta joka oli tässä pääasia: ei täällä voi keskustella mitään tiettyjen ihmisten kanssa. Muutenkaan täällä ei ole naapurit tekemisissä toistensa kanssa. Joka on ihanaa! Olisi outoa mennä yhtäkkiä jonkun ovelle puhumaan koirasta kun muutenkaan ei puhuta mitään koskaan. Siksi olenkin päätynyt kirjeisiin.
        Olen miettinyt tuota sitruunapannankin pudottamista postilaatikkoon. No, katsotaan mihin asiat kehittyy. Tulen sitten kertomaan tänne jos jotain uutta tapahtuu.

        Talojen hinnalla ja koirien haukkumisella ei ole mitään tekemistä keskenään.


      • Mun koira
        aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        Kenestä täällä aiotaan ilmoittaa ylläpitoon ja poliisille??? En oikein ymmärtänyt???

        Ja sinulle joka sanoit että lopeta tonttien hintojen vertailu: en ole vertaillut tonttien hintoja vaan talojen. Enkä todellakaan halunnut sillä pröystäillä että täällä on osalla aika kalliita taloja! Pamkinhan ne talot pääasiassa ovat, tai ainakin meidän talomme. Velat on suuret ja ei täällä mitään ökytaloja ole! Joistain taloista vaan näkee että ne on kalliimpia kuin toiset.

        Koira-asiasta joka oli tässä pääasia: ei täällä voi keskustella mitään tiettyjen ihmisten kanssa. Muutenkaan täällä ei ole naapurit tekemisissä toistensa kanssa. Joka on ihanaa! Olisi outoa mennä yhtäkkiä jonkun ovelle puhumaan koirasta kun muutenkaan ei puhuta mitään koskaan. Siksi olenkin päätynyt kirjeisiin.
        Olen miettinyt tuota sitruunapannankin pudottamista postilaatikkoon. No, katsotaan mihin asiat kehittyy. Tulen sitten kertomaan tänne jos jotain uutta tapahtuu.

        kun liian suuri velkataakka kiristää hermoja, niin naapurin kalliimmat talot ja koiranhaukut ottaa päähän. Ei haluta puhua naapureiden kanssa, mutta kyräillään ja vahditaan verhojen raosta.

        Kannattaisiko hankkia kuulosuojaimet tai mennä päiviksi töihin, niin ei tiedä haukkuuko koirat vai ei. Onhan se hyvä, että kiorat, siellä korvessa ,haukullaan pitää karhut ja sudet loitolla.


      • hau hau fuf fuf
        kirjoitti:

        Talojen hinnalla ja koirien haukkumisella ei ole mitään tekemistä keskenään.

        Juupas, kyllä kalliimman talon koira osaa haukkua hiljempaa kuin halvemman talon koira. Katsos, kalliimmassa talossa on paremmat materiaalit ja niitä sitruunoita asukkailla joka nurkassa. Halvemmissa ei ole ollut varaa enää sitruunoihin...toisin, en ole aivan vakuuttunut, onko sitruunan näköinen naapuri mukavampi kuin haukkuva naapuri (n koira) :))


      • suomalaisten kateus
        hau hau fuf fuf kirjoitti:

        Juupas, kyllä kalliimman talon koira osaa haukkua hiljempaa kuin halvemman talon koira. Katsos, kalliimmassa talossa on paremmat materiaalit ja niitä sitruunoita asukkailla joka nurkassa. Halvemmissa ei ole ollut varaa enää sitruunoihin...toisin, en ole aivan vakuuttunut, onko sitruunan näköinen naapuri mukavampi kuin haukkuva naapuri (n koira) :))

        panetteloa-itse kun et omista sitä hienoa taloa,en minäkään,mutta osaan iloita toisen menestyksestä,toisin,kuin suomalaiset yleensä-vaikka itsekin olen suomalainen...


      • Anonyymi
        hau hau fuf fuf kirjoitti:

        Juupas, kyllä kalliimman talon koira osaa haukkua hiljempaa kuin halvemman talon koira. Katsos, kalliimmassa talossa on paremmat materiaalit ja niitä sitruunoita asukkailla joka nurkassa. Halvemmissa ei ole ollut varaa enää sitruunoihin...toisin, en ole aivan vakuuttunut, onko sitruunan näköinen naapuri mukavampi kuin haukkuva naapuri (n koira) :))

        Melua pitää nuoret kersaperheet.

        Oli heillä sitten kallis tsi halpa talo

        Maalla ei melua ihmiset joilla ei koiria.

        Mutta usein kersaperheillä on koiria.

        Tai muuten pitää melua.

        Maalla lapsia ei yleensä näy. Kulkee kai jokirannassa tai pelaa pleikkaa

        Tämähön oli mulle yllätys, yksinhuoltajan lapsena, , että lapsiperheet meluaa ja niitten miehet, omassa lapsuudessa naapurim mies kävi pitkillö juoksulenkeillä, ei muuten ollu pihssa.

        En muista oliko heillä koiria.

        Asuin taajamassa en maalla


      • Anonyymi

        Ennenkuin ilmoitat poliisille häirinnästä varmista että se ei ole koiraterroristi.


      • Anonyymi
        Make 33v kirjoitti:

        Jos et käy itse ihan kasvotusten selvittämässä ongelmaasi heille silloin on aivan turha täällä kälkättää asiasta kuin mikäkin eläkeläinen jolla on vain toisten elämä elettävänä. Jos vielä face-to-face tapaamisen jälkeenkin homma jatkuu niin sitten voit valittaa.
        Itsekin asun juuri tällaisella alueella ja pihakoiria on myös kahdella pihalla, yht. kolme koiraa ja kyllähän sitä haukkua syntyy muttei se elämää kaada. Ja jos kaataa niin sitten tosiaan heidän ovelle kolkuttelemaan siitä, eikä mitään kirjeitä.
        Jos on syytä valittaa se täytyy uskaltaa tehdä kasvokkain!

        Läpeensä itsekkäille ja piittaamattomille naapureille koiran jatkuvasta möykkäämisestä valittaminen on turhaa. Ei mitään vaikutusta. On kokeiltu.


      • Anonyymi
        Mun koira kirjoitti:

        kun liian suuri velkataakka kiristää hermoja, niin naapurin kalliimmat talot ja koiranhaukut ottaa päähän. Ei haluta puhua naapureiden kanssa, mutta kyräillään ja vahditaan verhojen raosta.

        Kannattaisiko hankkia kuulosuojaimet tai mennä päiviksi töihin, niin ei tiedä haukkuuko koirat vai ei. Onhan se hyvä, että kiorat, siellä korvessa ,haukullaan pitää karhut ja sudet loitolla.

        Juuri tuommoiset omistajat jotka ovat typeriä, että eivät osaa, tai eivät halua piittamattomuuttan opettaa koiraansa olemaan hiljaa ovat pahimpia. Ei se ole koiran vika jos haukkuu, vaan omistajan typeryys. Kyllä koira oppii olemaan hiljaa jos osaa opettaa. Olen sen nähnyt monta kertaa.


    • EI TARTTEKUUNNELLA

      meillä on myös naapuri jolla koira joka haukkui 7v joa ainoan hetken minkä oli ulkona!!!!
      No nyt heillä uusi koira joka asuukin meillä.

      Meillä itsellä oli myös koira joka haukkui koko ajan.Ei siinä auttanut komentamiset ei sitruunapannat eikä pippurit.Tosin en kyllä kuunnellut sitä kun muutaman kuukauden (sekin oli liikaa) ja pääsi eläinten taivaaseen se koira.

      Mua kyllä suorastaan harmitti juuri se,että miten naapuritkin häiriintyy kun koira haukkuu kaikki mikä vähäkään liikahtaa(puun oksista alkaen).
      Eikä mun hermot kyllä kestänyt sitä huutoa.


      Olen muuten ymmärtänyt ettei koiria saa edes narun päässä pitää vaan on oltava tarha tai ainakin kunnon juoksulanka.


      Ei sille naapurille kannata edes kirjeitä lähetellä vaan suoraan eläinlääkäriin tai poliisiin yhteyttä.

      • ninaboss

        mikä vitun idiootti sinä olet? et jaksanu kuunnella ni lopetit eläimen? Niinko haloo, onko koskaan käyny mielessä että eläimen ongelmat johtuu suurimmaks osaksi talutushihnan toisesta päästä!!!!!!!
        Omapahan oli korvies ongelma jos otit liian haastavan koiran kulutettavakses, ei kannata..
        Jokainen koira haukkuu joskus mutta alituisen räksyttämisen saa karsittua oikealla koulutuksella, piste.
        En ole nähnyt yhtään koiraa joka hyvästä koulutuksesta ja tarpeellisista virikkeistä ja elinoloista huolimatta jatkaisi räksyttämistä.
        Muutama kuukausi jonka aikana on komennettu ja kokeiltu sitruunapantaa (ellei myös jotain muuta keinoa) on ihan liian lyhyt aika.... idiootteja on kaikenlaisia. Toivottavasti suomeen tulee joskus määräys, jos lopettaa elimen aivan turhaan, ei saa enää ikinä toista eläintä.


      • Jenppu08

        sairasta saatana, lopettaa ku haukkuu... mä asun rivitalossa ja mun koira haukku 24/7, mä kävin parilla koirakouluttajan kursslla ja se loppu siihen! oiskohan luuseri pikkusen sunki nähä vaivaa eläimiin, ei ne oo pehmoleluja! ja se saatanan sitruuna panta on rasite eikä apu, koittakaa nyt helvetin idiootit tajuta!


      • Anonyymi
        ninaboss kirjoitti:

        mikä vitun idiootti sinä olet? et jaksanu kuunnella ni lopetit eläimen? Niinko haloo, onko koskaan käyny mielessä että eläimen ongelmat johtuu suurimmaks osaksi talutushihnan toisesta päästä!!!!!!!
        Omapahan oli korvies ongelma jos otit liian haastavan koiran kulutettavakses, ei kannata..
        Jokainen koira haukkuu joskus mutta alituisen räksyttämisen saa karsittua oikealla koulutuksella, piste.
        En ole nähnyt yhtään koiraa joka hyvästä koulutuksesta ja tarpeellisista virikkeistä ja elinoloista huolimatta jatkaisi räksyttämistä.
        Muutama kuukausi jonka aikana on komennettu ja kokeiltu sitruunapantaa (ellei myös jotain muuta keinoa) on ihan liian lyhyt aika.... idiootteja on kaikenlaisia. Toivottavasti suomeen tulee joskus määräys, jos lopettaa elimen aivan turhaan, ei saa enää ikinä toista eläintä.

        "mikä vitun idiootti sinä olet? et jaksanu kuunnella ni lopetit eläimen? Niinko haloo, onko koskaan käyny mielessä että eläimen ongelmat johtuu suurimmaks osaksi talutushihnan toisesta päästä!!!!!!!
        Omapahan oli korvies ongelma jos otit liian haastavan koiran kulutettavakses, ei kannata..
        Jokainen koira haukkuu joskus mutta alituisen räksyttämisen saa karsittua oikealla koulutuksella, piste.
        En ole nähnyt yhtään koiraa joka hyvästä koulutuksesta ja tarpeellisista virikkeistä ja elinoloista huolimatta jatkaisi räksyttämistä.
        Muutama kuukausi jonka aikana on komennettu ja kokeiltu sitruunapantaa (ellei myös jotain muuta keinoa) on ihan liian lyhyt aika.... idiootteja on kaikenlaisia. Toivottavasti suomeen tulee joskus määräys, jos lopettaa elimen aivan turhaan, ei saa enää ikinä toista eläintä."

        Eläin on esine, oli vuonna 2010 ja on edelleen vuonna 2022 ja omistaja päättää esineen kohtalosta. Aloittaja voisi tietenkin nyt 12 vuotta viisastuneena ottaa sen ongelmakoiran hoitoon, saattaisi kuitenkin ase paukahtaa....


    • Koiratonna

      Koira sentään uskaltaa haukkua kasvotustenkin, sinä kantelet yösydännä kirjeitä naapurin laatikkoon, anonyymina tietty, eikö vaan. Kai sentään muistit kirjeessäsi mainita että koiran haukkuminen ei ole suotavaa, koska teillä on isompi talokin ja tietty autokin?
      Niin pitkään kun ei ego anna myöten mennä kasvotusten keskusteleen ääniongelman omistajan kanssa se koira saa puolestani möykätä ihan ja vapaasti. Vai meinaatko että se koira lukee sinun kitinääsi suoli24-palstalla ja nielee mölyt mahaansa?

    • ******

      Tulee mieleen kaikenlaista. Mutta ensin huudetaan että koirat pois kaupungeista ja sitten huudetaan, että koirat pois metsistä. Anna haukkua siihenkin tottuu. Minulla asui alakerrassa sellainen koira joka haukkui päivät yksin ollessaan, mutta usko tai älä siihen tottui. Ja sillä ei ole kuule mitään tekemistä talojen koon tai hinnan kanssa, lapsellista ajatella, metsäkoirat haukkuu halusit tai et, aina voit muuttaa pois, sellaiseen paikkaan missä sinun taloasi ihaillaan, kun sitä näköjään kaipaat.

    • kaikkea sitä

      .... oisko sulle lapissa tilaa ja hiljaisuutta!! Haudassa saat olla hiljaisuudessa vai kaukuuko kävijöiden askeleet sielläkin korvaasi!! MIETI HIEMAN ASENNETTASI OIKEAAN ELÄMÄÄN!! Jonkinlainen hoito olisi myös vaihtoehto!!
      Onnea naapurisi elämään vai teetkö hänen elämästään mahdottoman!!

    • Seepe

      Ilmoita poliisille häiriöstä! heidän on sitten käytävä jututttamassa koirien omistajia => tuloksia voi alkaa näkyä!

    • sani.e

      SE LAITTAA SEN KAPISEN PISKIN HILJASEKSI KERRALLA!

    • ökykö

      Hetken aikaa tunsin myöntätuntoa sinua kohtaan, kun joudut tahtomattasi kuuntelemaan koirien jatkuvaa haukuntaa. Sitä mukaa kun puheenvuorosi eteni, myöntätuntoni väheni ja kaksi viimeistä lausettasi tappoivat sen kokonaan.

      Että voi olla lapsellista puhetta. Katsele peiliin. Mieti, mitä sanot.

    • mukavaa!

      sama ongelma myös meillä, haukkumisen lisäksi naapurin koira kävi myös tarpeillaan pihallamme ja kusi kuistin nurkat ym. kun sanoimme asiasta niin kuinka ollakkaan saimme haukut vastineeksi myös isännältä olemme ahdasmielisiä ja meidän olisi pitänyt muuttaa kerrostaloon koska olemme niin tiukkapipoisia täällä maalla kun ei ole niin väliä mihin kuseksitaan!! kuseminen loppui kun rakensimme aidan mutta tuo haukkuminen jatkuu edelleen asian tiimoilta on oltu yhteydessä poliisiin mutta eipä naapurin tollo isäntä sitäkään uskonut.... nyt naapurin talo on myynnissä ja toivoa sopii että menis kaupaks ja samanlaista kusipäätä tulis tilalle.

    • Erakko25

      kyllä mitä tarkoitat. Asumme myös keskellä metsää tiellä jossa on jokunen talo siellä täällä. Luulisi olevan hiljaista, mutta naapurissa kaksi koiraa jotka haukkuvat lähes tauotta. Ei ole väliä ovatko omistajat paikalla vai poissa kotoa.. Ymmärrän pointtisi että paikassa jossa luulisi olevan rauhallista, ei olekaan. Kesäpäivinä on joskus ihan makoilla terassilla ja kuunnella lintujen laulua, kunnes... Ehkä se talojen koko ja hinta ei nyt asiaan mitenkään liity, mutta ymmärrän tuskasi. Mihin jänkhälle sitä pitäisi lähteä ettei meteliä olisi ?! =)

    • beagleZ

      Jos koira on asiallisesti juoksulangassa, sille on varattu asiallinen suojapaikka, ravintoa ja nestettä, niin minkään valtakunnan eläinlääkärit eivät asiaan puutu.

    • Muuttamaan

      Olisi kuule tosiaan kannattanut ostaa se isompi tonttikin, niin ettei naapurin koiran haukkumiset kuulu. Sen siitä saa kun nuukailee...

    • wuh wuh

      Jos teillä haukkuu naapurissa toisella tontilla ja teidä seinät ei oo pahvia niin sen pitäs hiljentää jonkun verran haukuntaa kuitenin.
      Itsellä oli Kerrostalossa seinä naapurina koiriA jotka haukku tai no yks ulvo muut kaks haukku.
      Alkuun oli aika ärsyttävää herätä aamu 7 aikaan siihen ulvontaan mutta ajan myötä tottu ja osasi rueta nukkumaan takasinin. Tätä kesti sen aikaa kun asuivat tilanne helpotti sitten kun muuttovat pois.
      Tätä ennen asui juhlia pariskunta jotka tykkäsivät juhlia ihan jonkun verran viikolla ja viikon loppuna.
      Nämä saivat häädön mutta eivät minun toimesta.
      Jokaisella on oma sietokykynsä ja asenteensa. Joskus ärsyttää enemmän kun taas toisten.. kuitenkin itese voi vaikuttaa omaan elämään ja mitä sietää jonkun verran .. niin sanontusti omia valintoja. Itse päätin sietää nuita mutta jos raja ois tullut vastaan niin varmaan olisin lähteny ilmottamaan eteenpäin.

      Sinä voit kuitenkin miettiä vielä omaa asennettasi ja jos tulit siihen tulokseen ettei oikeesti kestä niin sitten jatka toimintaa mutta en usko että kirje lappuset auttaa. Face-to- face , poliisi tai muiden kanssa yhteis vetoomus jos muidenkin lähi asuiven mielestä häiriötä aiheuttaa..

    • Hiljaista ON!

      No tulipa meidänkin naapuriin asumaan tollainen pystiksen ja lapinkoiran sekoitukselta näyttävä karvakasa.
      Sille sitten rakennettiin koppi ja siihen 3m pitkä ketju jossa se oli kiinni päivät pitkä heti alusta lähtien.
      Alue on omakotitalovaltainen kaupungin keskustassa ja aina kuuluu jotain ääntä joten niihinkin on totuttu.
      Nyt tämä uusi tulokas alkoi tauottoman haukun (metsästyskoiraa kun sisältää) linnuille, oraville, ohikulkijoille, naapureille ja ennenkaikkea kai omaa ikäväänsä korostaakseen.
      Aikani kuunneltuani mölyä, yhytin naapurin rajalta jolloin otin asian puheeksi mahdollisimman ystävälliseen sävyyn ja kerroin tauottoman haukun häiritsevän mm. terassilla oloamme kun räksyn etäisyys ketjussa on vain 20m ja haukku jatkuu siitä kun naapuri lähtee töihin, siihen kun hän palaa sieltä.
      Siihenpä naapuri että hän pitää huolen ettei räksy äännä yli 6h pituisia jaksoja. No minä tähän että yli 1/2h on jo aivan liian pitkä aika kuunnella jatkuvaa haukkua. Ehdotin myös että koiraa koulutettaisiin hiljaisemmaksi. No naapuri tähän että koira on vielä niin nuori (n.1v) ettei sen koulutus tule kyseeseen(?) omaani aloin kylläkouluttamaan jo 3 kuisena, aikanaan kun minulla koira oli.
      Ehdotin myös ko. sitruunapantaa ratkaisuksi mutta se ei kuulemma tullut kyseeseen.
      Pyysin kuitenkin vielä naapuria huomioimaan omat naapurinsa vaikkei möly häntä itseään haitannutkaan, töissä kun oli.
      Asia sai jälkikäteen ajatellen sopuisan lopun sillä haukku ei kailota kuin satunnaisesti enää, johtuneeko muunkin naapuruston aiheuttamasta paineesta vai onko asia tosiaan valjennut omistajalle vasta hieman viiveellä.

      Asian ollessa kuumimmillaan otin viranomaiskannan asian oikein hoitamiseksi ja se oli seuraava.
      Kutsut hätäkeskuksesta poliisit toteamaan tilanteen. He sitten huomauttavat naapuria häiriön tuottamisesta.
      Jos häiriö jatkuu ja sinä ilmoitat siitä poliisille voivat he kirjoittaa muutaman huomautuksen jälkeen rikemaksun n. parikymppiä.
      Ja sitten ruljanssi alkaa uudelleen jollei haitta korjaannu.

      Kehottaisinkin sinua keskustelemaan IHAN NAAMAKKAIN koiran omistajalle ja selittämään asiasi.
      Suurin osa ihmisistä on kuitenkin yhteistyökykyisiä ja jopa haluisia.
      Kirje taas postilaatikosta vaikuttaa lähinnä kerrostalokyttääjien ohjesivulta napatulta toimelta ja ainakin minua se sekä ärsyttäisi, että ihmetyttäisi etteikö asia ole kuitenkaan keskustelun arvoinen.

      • Hahhh

        että kirjeen löytyminen postilaatikosta saa koiranomistajan vain raivoihinsa, kun sellaisia sydänyönä salaa kiikutetaan, eikä uskalleta tulla sanomaan päin naamaa.


      • antakaa olla
        Hahhh kirjoitti:

        että kirjeen löytyminen postilaatikosta saa koiranomistajan vain raivoihinsa, kun sellaisia sydänyönä salaa kiikutetaan, eikä uskalleta tulla sanomaan päin naamaa.

        Joo jos menet sanomaan kasvotusten, voit äkkiä saada syytteen kotirauhanhäirinnästä.


    • fredriikka

      Ei muutakuin poliisille ilmotus.

      • joooooooohhhh

        veikkaan ettei poliisia oikke kiinnosta.
        Itse aikoinani soitin poliisit, kun naapurin mummelin pihasta ulkomaiset kakarat putsasivat omenapuita.
        Omenat ei olleet edes kypsiä, vaan raakileita.
        Ja mummo aina valitteli, ettei hän saa koskaan itse omenoita koska kaikki alhaalla olevat ilkivaltaisesti viedään jo raakileina.
        Pari tyttöä sain kiinni ja 3 tuntia odoteltiin poliisia, sitten luovutin..
        Ainakin omasta mielestäni tuo oli törkeämpi rikos kuin joku koiran haukunta, mutta ei apua herunut.


    • Ei kun lisää

      koirat hiljaiseksi kun sitä rahaa ja laatua tuntuu elämässäs olevan. Tollaselle rahaimmeiselle niiren luulis myyvän niitä avaruusmatkoja, mee semmottelle ja jää matkan varrella pois, saat nauttia hiljaisuudesta. Ihmetyttää miksi et ostanut samoin tein koko lääniä ja pistänyt sähköaitaa ympärille rauhan takaamiseksi

    • <3 koira <3

      Ymmärrän toisaalta kyllä että jatkuva haukunta ottaa päähän. Toisaalta klo 7-23 välillä mäkin voisin vaikka sirkkelöidä joka päivä sen ajan ja kellään ei oo siihen mitään sanottavaa. Itselläni on 3 koiraa, jotka kyllä välillä haukkuukin, varsinkin ko maalla elellään ni pihalla juoksee pupuja sun muita. Ja tottahan sekin on et välillä tulee oikeen mieleen et ne keskustelee toisten kanssa. Ko meillä haukutaan ni hetken päästä haukkua kuuluu jostain muualta. Itseäni erittäin eläinrakkaana ihmisenä haukkuminen ei minua juuri haittaa. Maalla kun asutaan niin tänne kuuluu aivan toisenlaiset äänet kuin kaupunkiin. Täällä ei ehkä kuule ratikan ääniä, mutta kyllä esim. peurakin aika kovaa huutaa. Ja niinko jo totesin ni mein pihalla ainakin hyppii kissoja, pupuja, peuroja yms. ja kyllähän koiran tehtävä on sillon haukkua. Eräs poliisi sano mulle kerran ko muissa asioissa menin asioille, et sehän on hyvä vaan et on koiria jotka vahtii. Maallakin kun kerran noita rosvoja on.

    • Ymmärrän täysin tuon edellä olevan vuodatuksen. Toki itsellänikin on ollut koira, Lassie. Sen haukunta oli sen puhetta, näin ymmärsin. Ymmärrän myös hyvin, kuinka ärsyttävää on juuri tuo, että olet ostanut tontin kaukaa keskustasta saadaksesi olla ns. luonnon helmassa. Nyt naapurustoon on tullut parikin koirallista perhettä ja koirien haukunta on lähes jatkuvaa. Se on kyllä meluhaitta, ei siitä mihinkään pääse. Harmisllista on myös se, että nämä koiranomistajat eivät paljon pysty tekemään asian eteen. Ehkä hekin ovat koirien takia rakentaneet talon kauemmaksi keskustasta ja näin ajatelleet häiritsevänsä muita naapureita vähemmän. Paras tapa on mielestäni kuitenkin keskustella asiasta henkilökohtaisesti, ei terveystarkastajan välityksellä tai kirjeitse. Näin saat kontaktin naapuriin suoraan ja voitte sovitella asiaa kasvotusten. Voisivatko nämä kaksi koiranomistajaa pitää koiriaan ulkona esim. eri puolilla taloa tai eri aikaan ulkona. Ehkä näitä voi ainakin jonain päivänä sovitella yhteen.

      Meidän rivitalossa tupakoivat vain yhden asunnon omistajat. Savu kulkeutuu meille aivan uskomattoman pienestä tuuletusikkunan raosta. Meidän nenään se kuitenkin tuntuu heti ja on ikävä esim. ruokailla siten, että keittiön tuuletusluukku olisi auki koskaan kuumallakaan siihen aikaan. Olisi joskus kiva aamukahvia juodessa pitää tuuletusikkuna auki ja kuunnella lintujen laulua, mutta se on savusaasteen takia mahdotonta. Uskon, että koiran haukunta on vähän tähän häiriöön verrattavissa, tulee sisään väkisin pienestäkin ikkunanraosta ja ärsyttää suunnattomasti.

      • lassiecollie

        sulla se sama Lassie ku siinä telkkariohjelmassa?


    • MOI!2

      Usein omistaja ei itse tiedä haukkuuko koira omistajan poissa ollessa, mutta omituista ettei tehdä mitään vaikka olet jättänyt kirjeen. Ehkä voisit printata netistä mainoksen sitruunapannasta ja tiputtaa naapurin (naapureitten) postilaatikkoon ja lisäksi laittaa mukaan asiallisen viestin, miten ja miksi haukunta häiritsee ja että toivot ystävällisesti ratkaisua asiaan. Yleensä on parempi olla hikeentymättä sen enempää, moni fiksu ihminen on valmis keskustelemaan asioista.
      Tsemppiä!

    • neuvo oulusta

      haukkuu yli 45 minuttia, kyse on kotirauhanhäiristää joka kerta. Jos se koira haukkuu ma-la 22-06 tai la-su 21-09 välisenä aikana häiritsevästi, on sekin poliiaiasia, koska kyse kotirauhanhäirinnästä. Soita siis poliisille. Turhaan niiden kanssa neuvottelee. Naapurisopu menee, mutta väliäkö tuolla, koska melko mulkkuhan se naapurisi on jos viitsii piskejään haukuttaa toisten riesana.

      • juujuu..

        koiran haukunta ei ole kotirauhan häirintää. ehkä kaupungissa voi olla,mutta maalla ei todellakaan. mitäs kun maajussi kyntää peltoaan puoleen yöhön,menetkö valittamaan kotirauhan häirinnästä melun takia??? tai kun metsuri raivaa metsiä,onko sekin kotirauhanhäirintää?
        tai kun huutavat kakarasi pomppii trampoliinilla ja kiljuu hippasilla, sehän on silloin myös kotirauhanhäirintää. ainakin jos lapset leikkivät yli 45 minuuttia??
        voe voe voe... =D


    • koirallinen...

      Ei niin sanotut pihakoirat hauku koko päivää, jos niillä on hyvtä oltavat ja asianmukaiset isot aitaukset ja kopit. Eli uutta ilmoitustavaan sinne eläinsuojeluun, heidän kuuluu hoitaa tuon perheen ja koiran tilanne kuntoon.

    • diupräsnm

      Meidän naapurissa,tosin tien toisella puplella on koira-aitaus,päivisin sieltä ei kuulu mitään mutta annas olla kun ilta tulee;kello 22:n jälkeen siellä ei pitäisi olla koiria mutta juuri silloin yötä vasten sinne mennään ja alkaa se jumalaton mekastus.Näin kesäaikana kun on pidettävä ikkunat auki niin se kuuluu ihan kuin möykkäisivät seinän takana,talvisin sitä ei kuulu kuin jos itse olen ulkona siihen aikaan.Missä on taas koiranomistajien lukutaidot?Aitauksen ulkopuolella lukee ISOIN KIRJAIMIN,että koira-aitaus olisi hiljennyttävä klo 22.00.Tätä on jatkunut n.10 vuotta eikä loppua näy.Jos omistaisin aseen,kävisin töräyttämässä pari varoituslaukausta läpi pään(siis hihnan toiseen päähän).

    • sama jama

      Keräisin muitten naapureiden nimet paperiin ja veisin sen eläinsuojeluviranomaisille taas uudestaan ja painottaisit,että ette enää jaksa!!
      Poliisiltakin voisitte asiasta kysyä,miten tuohon kotirauhan rikkomiseen suhtaudutaan..??

    • Koiruustuska

      Apu on tullut Musti ja mirri myy haukunesto laitetta ulkokäyttöön! Voit asentaa sen omalle pihalle ja naapurin koirat hiljenee! Ei tarvita mitään pantoja :) Kannattaa kokeilla!

      • sika naapurina

        Meillä naapurissa rajalle rakennettu koiratarha jossa 2 pystykorvaa. Ovat noin 5 m:n päässä terassiltamme ja voitte kuvitella että mitään rauhallisia aamukahveja tai sen paremmin iltakaljaa ei omalla terassilla pääse nauttimaan, ei rentouttavaa puutarhassa käyskentelyä tai muutakaan omakotielämään kuuluvaa touhua. Haukunta kuuluu myös sisälle, nukumme korvatulpat korvilla jottei tarvitse herätä joka aamu aikaisin haukuntaan. Telkkaria pidämme niin kovalla ettei koirien haukunta kuulu sen yli. On oltu yhteisissä palavereissa kaupungin kanssa kera naapurin ukon, joka sai sentään ukon laittamaan koiransa yöksi varastoon. Niin, varastoon koska ei nähtävästi itsekään viitsi haukuntaa sisällä kuunnella. Poliisi ei voi kuulemma tehdä asialle mitään. Sanoivat vain että koittakaa kestää! Myös kaupunki terveystarkastajineen on pessyt kätensä hommasta. Ja tämä naapurin ukko joka koiriaan kuulemma metsällä käyttää, unissaan varmaan, on sanonut että hänen ei tarvitse tehdä asialle mitään niin miksi hän tekisi. Lakiteksti joka menee suurinpiirtein niin ettei naapurille saa koitua kohtuutonta haittaa ei kai sitten toteudu yhdessäkään koirahäiriköinnissä koska on mahdotonta näyttää toteen että siitä olisi terveydelle haittaa.


      • sama jama
        sika naapurina kirjoitti:

        Meillä naapurissa rajalle rakennettu koiratarha jossa 2 pystykorvaa. Ovat noin 5 m:n päässä terassiltamme ja voitte kuvitella että mitään rauhallisia aamukahveja tai sen paremmin iltakaljaa ei omalla terassilla pääse nauttimaan, ei rentouttavaa puutarhassa käyskentelyä tai muutakaan omakotielämään kuuluvaa touhua. Haukunta kuuluu myös sisälle, nukumme korvatulpat korvilla jottei tarvitse herätä joka aamu aikaisin haukuntaan. Telkkaria pidämme niin kovalla ettei koirien haukunta kuulu sen yli. On oltu yhteisissä palavereissa kaupungin kanssa kera naapurin ukon, joka sai sentään ukon laittamaan koiransa yöksi varastoon. Niin, varastoon koska ei nähtävästi itsekään viitsi haukuntaa sisällä kuunnella. Poliisi ei voi kuulemma tehdä asialle mitään. Sanoivat vain että koittakaa kestää! Myös kaupunki terveystarkastajineen on pessyt kätensä hommasta. Ja tämä naapurin ukko joka koiriaan kuulemma metsällä käyttää, unissaan varmaan, on sanonut että hänen ei tarvitse tehdä asialle mitään niin miksi hän tekisi. Lakiteksti joka menee suurinpiirtein niin ettei naapurille saa koitua kohtuutonta haittaa ei kai sitten toteudu yhdessäkään koirahäiriköinnissä koska on mahdotonta näyttää toteen että siitä olisi terveydelle haittaa.

        Jos koira ei osaa käyttäytyä,on se omistajan vika,jollei koiralla ole persoonallisuushäiriötä...


      • Herra 49

        Jos saa sadalla eurolla saa noi eläimet hiljaiseksi, niin lähdenpä aamulla ostoksille.


    • idea sulle

      etköhän tee melua ihan tyhjästä.. laita korvatulpat..

    • tollaset ruikuttajat vituttaa minuu yli kaiken...muuta muualle jos se ärsyttää...jokainen voi tehdä mitä haluaa omalla pihallaan ja se koira asuu siinä ja se on koiran oikeus... >:( Voishan siinä pihalla meluta vaikka lauma kakaroita ja sinulla ei ole siihen mitään sanomista...Ne on vain elämän ääniä ja jos noin kovasti harmittaa niin etsippä itsellesi talo jostain korvesta ettei kukaan vain elämääsi häiritse!

    • ulkokoira

      meilläki pihakoira , teidän valittaminen eikä edes oikeuteen meno auta ,et paras tottua tai muuttaa kaupunkiin.Naapureilla oikeus pitää koiraa ulkona.

    • kasvattaja

      Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa,että juuri ne talot ,joissa koirat haukkuvat ovat halvimmat ja pienimmät talot siellä,varallisuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä,heillä on ehkä kokonaan maksetut talot ja teillä muilla lainaa pankeista,koskaan ei voi arvioida toisten varallisuutta tontin tai talon koolla,mutta sen ymmärrän kyllä ,että se haukkuminen kun on jatkuvaa päivisin on erittäin epämiellyttävää,meilläkin on ihan samanlaisia ongelmia,muutama perhe on kanssa ottanut nyt kevään mittään koiran ,toinen lintukoiran ja toinen suomenpystykorvan ja nämä kaverukset kekustelee päivisin silloin kun muu perhe ei ole kotona ja vaika olisivat kotona,niin antavat koirien haukkua,tätä tapahtuu ainoastaan päivällä,iltasella alueemme hiljenee,kunnes alkaa olla illala koirien viimeinen ulkoiluttaminen,kun he samat koirat taas alkavat haukkua ,niin meidän ja monen muunkin koirien ulkoiluttajien koirat vastailee siihen haukuntaanja se on aikamoista meteliä kello 21.00 aikoihin.Naapurillani ei ole koiia ja hän kyllä tykkää eläimistä,aina meidän kiran kanssa aidanraosta juttele,jos koiramme sattuu olemaan pihapiirissä,silloin kun se on pihalla,mukana olen inä tai vaimoni,koskaan emme yksin koiraa pihallemme jätä,niin se naapurini teki asiasta valituksen ,josta nousikin aikamoinen kohu pienellä paikkakunnalla ja lopulta asia eteni jopa rastupaan saakka,sieltä aikanaan sitten tuli päätös,että ihan jatkuva meteli,jos koirat haukkuvat ja häiritsevät jatkuvasti taukoamatta ,niin siihen pitää puuttua,muuten koirat saa haukahdella vapaasti päiväsaikaan ja kun on vielä kytkettynä,niin kenelläkään ei siihen ollut mitään sanomista,nyt koirat hieman vanhetessaan ei enään hauku niin kovin ,mutta samaa naapuria ne tuntuu häiriävän aivan yhtä kovin ,kuin tapahtuma ketjun alussakin,eli koirat voivat haukahdella päivällä ihan vapaasti ,vaikka sinä olet alueella ollut ennen heitä ja talosi on isompi ja mahtavampi,kuin näiden kahden uuden asukkaan talot,omakotialueella koiria on aina paljon ,juuri siksi,koska saavat olla paljon ulkona ja irtikin vielä,jos alue on aidattu ja jos ei ole aitaa,niin kytkettynä,kyllä koirat vanhetessaan viisastuvat ja hiljenevät,mutta kunhan nuo kaksi koiraa hiljenee,niin usko pois,joku ottaa uuden koiran ja saat kuunnella taas jonkin aikaa koirien haukuntaa,se kuuluu elämään,jos se oikein sinua häiritsee ja sinulla tuntuu rahaa olevan enempi kuin heillä muilla,jotka pystyivät vain pienet talot ostamaan,niin mikä estää sinua ostamasta toisesta paikasta niin isoa tonttia,jotta naapureita ei pääse aivan lähelle ja saat kissojesi ja koiriesi kanssa asua hiljaa kenenkään häiritsemättä.

      • koiratonna

        Ymmärrän kirjoituksen aloitajaa todella hyvin. jokainen normaalijärkinen häntä ymmärtää. ylipäätään pitäisi olla laki jossa terrori koirat saa lopettaa omistajan kustannuksilla. todella törkeää haukuttaa koiria häiriten naapureita.

        Minulla oli aikoinaan myös okt naapurin naapurissa pystykoira. se haukku ihan jokaista liikettä autoa ihmistä lintua siis kaikkea mitä se näki ja sehän näki. no nykyään onneksi asun muualla.

        Tuollaisten koisien omistajat ovat älyltään vajaavaisia eivätkä itse ymmärrä aiheuttamaansa häiriötä!


      • koiran omistaja

        pampam :D eiks toi nyt mee vähän överiks tappaa joku koira joka haukkuu ja ei oo ikinä sulle mtn tehny vähän sama ku joku ei tykkää kattoo sun naamaa ja kuunnella sua ja sanois saman.. ei huhhuh..


      • hirteeeen!

        sut pitäs ampuu joka tollasta kirjottelet. munista hirteen!!!


    • kauko kirvesmies

      Itse noin kymmenen vuotta vastaavasta haitasta kärsinyt ja hermothan siinä lopulta meni. Ei kun kirves toiseen ja vesuri toiseen käteen ja marssi naapurisi ovelle ja kysy suoraan kumpi lähtee isäntä vai koira.
      Pieni haitta tietysti oli, että koira vaikeni nopeasti mutta mustamaijakin oli paikalla melko nopeasti. Ei ole koira enään räksättänyt. Usko tai älä, mutta tuollaiset naapurit eivät usko muuten kuin suoralla toiminnalla koska eivät ymmärrä että heidän koira häiritsee muuta yhteisöä. Nauhoita vaikka kamerakännykällä video ja toimita se poliisille. Ei maallakaan nyt ihan kaikkea tarvitse sietää. Kyllä se suurin syy on omistajassa.

      • heikkohermo

        kova jätkä!!!


      • sama jama

        Täältä yksi jaa-sana sulle,eli hyvin sanottu ja toimittu!!
        Tuo videolle kuvaus ja äänitys on todella mainio idea!!!

        On se kumma,kun metsästykseen tarkoitettuja rauhattoman luontoisia koiria,pidetään pienessä häkissä,se on eläinkidutusta ja kuuluu eläinsuojeluvaltuutetulle.Eerikäistä nyt tarvittais,se koirahan kärsii ja siksi huutaa!!
        Meidänkin alakerrassa on pieni koira,joka itkee tunteja päivässä...Porukoiden kannattaisi katsoa Liv-kanavalta klo 20.00 Victoria Sildvellin>>isännän ja koiran kasvatusopas ohjelmaa!!


    • Paksankantaja

      Tee ilmoitus poliisille ja terveysvalvonnalle sekä eläinsuojeluviranomaisille.

    • ...

      Eikö nuo haukkuvat koirat voisi samantien lopettaa eläinlääkärin toimesta. Asukkailla pitäisi olla vain yksi numero, johon ilmoittaa meluhaitasta, ja sieltä käynnistettäisiin ilmoituksen tultua toimenpiteet välittömästi. Nopeaa ja yksinkertaista.

      • hauvani on vauvani

        voi ny v***u! KOIRAT ON AINA HAUKKUNUT ja TULEE AINA HAUKKUMAAN ja te helvetin ruikuttajat ETTE VOI ASIALLE MITÄÄÄÄÄN! ja te ette päätä kenen lemmikit lopetetaan. voi voi, tyytykää kohtaloonne =D koirat yleistyy suomessa kokoajan, niille valmistetaan jo hienoja parisänkyjä,sohvia, vaatteita,lippiksiä.. timanttipantoja,kenkiä... pienet koirat maksavat jo 2000e kpl. koirabuumi iskee suomeen, kokoajan lujempaa, joten ois paras alkaa totutella!


      • hohhojaii

        tää nimimerkillä on sulle :D koiran hihnan päässä on aina vika eli omistajassa, omistajat pitäs lopettaa jos ei osaa opettaa ei koirii,


      • Widdu mitä piskejä
        hauvani on vauvani kirjoitti:

        voi ny v***u! KOIRAT ON AINA HAUKKUNUT ja TULEE AINA HAUKKUMAAN ja te helvetin ruikuttajat ETTE VOI ASIALLE MITÄÄÄÄÄN! ja te ette päätä kenen lemmikit lopetetaan. voi voi, tyytykää kohtaloonne =D koirat yleistyy suomessa kokoajan, niille valmistetaan jo hienoja parisänkyjä,sohvia, vaatteita,lippiksiä.. timanttipantoja,kenkiä... pienet koirat maksavat jo 2000e kpl. koirabuumi iskee suomeen, kokoajan lujempaa, joten ois paras alkaa totutella!

        aamusta iltaan, kun joku menee kävelytiellä ohi tai naapuri menee pihalleen. Onpa ihan helvetin mukava kuunnella koko kesälomansa piskien räksytystä aamusta iltaan. Olen päättänyt ostaa moottorisahan ja pistää klapia pienemmäksi joka helvetin kerta, kun noi saatanan piskit alkaa räksyttää.


    • uikke

      Laki kiertää meluamisen. "Kiinteistöä, rakennusta tai huoneistoa ei saa käyttää siten, että naapurille, lähistöllä asuvalle tai kiinteistöä, rakennusta tai huoneistoa hallitsevalle aiheutuu kohtuutonta rasitusta ympäristölle haitallisista aineista, noesta, liasta, pölystä, hajusta, kosteudesta, melusta... "

      Pientä räksytystä täytyy sietää, mutta ei jatkuvaa. Pidä kirjaa räksytyksestä vähän pidemmän ajan, nauhoita sitä, mielellään liittoudu muiden räksytyksestä kärsivien kanssa. Vie kirjanpito poliisille ja tee rikosilmoitus.

    • kasvattaja

      hmm..tämä onkin aihe,josta keskustellaan aina, vuodesta toiseen ja toiseen..
      yleensä en tänne ole innostunut kirjottelemaan,mutta nyt on aihe niin lähellä sydäntä etten voinut vastustaa. ihan ensin pakko sanoa tuolle joka ehdottaa syöttämään koiralle suklaata, toisinsanoen myrkyttämään koiran, että sulla on jotain pahasti päässä vialla! ei se ole koiran syy jos se jätetään yksin ja ilman virikkeitä, tottahan se vastustaa kohtaloaan haukkumalla ja mikäli kyseessä vielä metsästyskoira,niin nehän on jalostettu haukkumaan. nyt kun ei sitten koira parka pääse metsälle luontaiseen tarkoitukseensa hirveä,jänistä tai lintua haukkumaan, niin se haukkuu sitten kaikkea muuta. omistajassa tuossa vika on, jos hän ei metsästä, ei hänellä pitäisi olla myöskään metsäveristä koiraa ja jos metsästää ja tuo on oikea rotuvalinta,niin jotain olisi sitten hänen asialle tehtävä.
      mutta mutta.. käsittääkseni asuinalueenne talot ovat omistusasuntoja ja paikka ei ole taajama? silloin ette periaatteessa voi asialle yhtään mitään, korkeintaan keskustella koiranomistajan kanssa nätisti ja kokemuksesta voin sanoa,että minulle jos tullaan naama punaisena huutamaan koirista, haukutan niitä taatusti kahta kauheammin, mutta jos nätisti esittää asiansa,niin varmasti teen jotain pitääkseni koirat hiljaisempina. (itselläni 6 koiraa,metsästysrotuisia mutta sisäkoiria) aiemmin asuin taajamassa,ja vaikka omat koirani olivat sen alueen vähiten haukkuvia,niin aina joku niistä tuli kitisemään, niinpä myin talon ja muutin niin korpeen,että nyt saavat koirat huutaa vaikka yötä päivää jos haluavat eikä kukaan kuule. kirjoitusta lukiessa pisti kuitenkin hieman miettimään, onko kirjoittaja vähän "köyhät kyykkyyn" asenteella, en ymmärrä miten talon koko tai arvo vaikuttaa koirien haukkumiseen??? aivan kuin olisit sitä mieltä että kun te olitte siellä ensimmäisten joukossa ja teillä on kalliimpi talo kuin koiraperheellä,niin silloin teillä olisi koiraperhettä suurempi oikeus jäädä ja hallita alueen ääniä..?
      mutta eihän se niin mene. siinä on nyt kolme vaihtoehtoa. joko saatte koiranomistajan ymmärtämään asianne ja hillitsemään koiran haukkumista, jota tosin en usko tapahtuvan jos koiraperheitä on jo kaksi ja kummatkin teitä kalliin talon asukkeja häiritsee. saatte vaan nipottavan kuspään maineen.
      toinen vaihtoehto on sopeutua siihen että elämästä kuuluu ääniä, ja kolmas vaihtoehto on luovuttaa ja muuttaa pois ja tälläkertaa niin keskelle ei mitään,ettei varmasti tule naapureita. olen aina ollut sitä mieltä,että jos häiriintyy naapureiden äänistä,voi aina muuttaa sellaiseen paikkaan jossa ei naapureita ole eikä tule. teillähän oli se kallis talo,joten myynnissä saatte takuulla sen verran rahaa että saatte jonkun maatilan tai omakotitalon jostain pikkukylän maalais seudulta.
      näitä turhan nipottajia on niin paljon,että automaattisesti leimaan sinutkin sellaiseksi,mutta voin toki olla väärässäkin ja että naapurinne koira tosiaan on niin turhautunut että huuto on jatkuvaa ja jo eläimenkin kannalta haitallista, siinä tapaksessa eläinsuojelu uudestaan paikalle. koiraahan ei periaatteessa edes saisi narun jatkona enää pitää, lukekaapa suomen kennel liiton eläinsuojelu määräyksiä tai mitä ne nyt on, siellä on muistaakseni juttua tuosta narussa pidosta. pitäisi olla tarha ja sekin riittävän kokoinen.
      ja koiran on päästävä myös lämmittelemään,kai sillä kuitenkin hyvä koppi siellä on?
      toivotan onnea asian selvittelyyn,nämä on aina hiukan hankalia juttuja ja niistä voi helposti saada aikaiseksi kolmannen maailmansodan. kun periaatteessa jokaisella naapurilla on oikeus omaan rauhaan,mutta myös koiranpitoon..

    • im

      Suosittelen lämpimästi naapureiden voimien yhdistymistä taistelua koirien typeriä omistajia vastaan. Itse kärsin kolme vuotta lähinaapurin toiminnasta. He pitivät useaa lapinkoiraa ulkona välilläl narun päässä ja välillä pienessä aitauksessa, eivät lenkittäneet niitä koskaan ja voitte kuvitella minkälainen aitaus oli sisäpuolelta... Kävin heidän kanssaan muutamia keskusteluja, mutta tuloksetta. Olin yhteydessä poliissin ja kaupungin eläinlääkäriin, mitään ei muka voitu tehdä. Kunnes vihdoin noin kymmenkunta naapuria sai puheyhteyden keskenään. Teimme poliisille ilmoituksen kotirauhan häirinnästä (ilmoituksen voi tehdä, vaikka haukunta tapahtuu päiväaikaan, mikäli se on jatkuvaa ja jatkuvasti häiritsevää). Allekirjoitimme kaikki ilmoituksen, ja muutaman päivän päästä koirat hävisivät. Lisäksi ongelmana oli se, että heidän tontti oli kuin kaatopaikka. Onni onnettomuudessa oli se, että nämä ihmiset asuivat vain vuokralla ko. talossa, joten saimme vihdoin heidän vuokranantajansa ymmärtämään, että vuokralaisten irtisanominen on ainoa vaihtoehto. Niinpä heidät viimein joitain viikkoja sitten häädettiin ihan ulosottomiehen voimin pois talosta. Ihana rauha on vallinnut alueella!

      Hieman kimurantiksi homman tekee se, että nämä koiraihmiset varmaankin omistavat talonsa. Ilmoituksen poliisille voi silti tehdä, ja se kannattaa tehdä ehdottomasti yhteistyössä muiden naapureiden. Itsekin luulin, etteivät muut häiriinny asiasta ollenkaan, mutta lopulta selvisi, että kaikki muut olivat kärsineet jo paljon pidempään kuin me. Me muutimme vasta neljä vuotta sitten taloomme, toiset olivat joutuneet kärsimään ongelmasta jo monta vuotta pidempään.

      Tuollaisten ihmisten ei ikinä pitäisi pitää koiria tai mitään muitakaan lemmikkejä. Miksi koira pitää ottaa, jos sitä ei huolla? Täyttä eläin- ja naapurirääkkäystä!

    • Terve ongelmasi on mielenkiintoinen jos itselläsikin on koira?
      Kyllä koira haukkuun vastaa sehän on niiden luontainen vaisto jolla se viestii laji tovereille.
      yleensä mettäkoirilla on kantava haukunta ääni ja se kuuluu niiden rotu ominaisuuteen.
      Ei sillä koiralla ole välttämättä mitään hätää jos se vain muuten vain porisee naapurin koirien kanssa.
      Ja tuohon tontin kokoon sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa omaa mielikuvituksesi vaan laukkaa!
      Jos asia niin pahasti vaivaa menen puhumaan asiasta suoraan koiran omistajalle ongelmat ratkiaa parhaiten niin.
      EIkö sulla ole sen vertaa ihmistä mennä päin naamaa asiaa sanomaan niinkuin se on?

      • ...

        niin tyhmiä että te ette ymmärrä painettua sanaa. Ap. kertoi ilmoittaneensa asiasta kirjeellä. Ei kukaan järkevä ihminen halua olla haukkuvan koiran omistajan kanssa missään tekemisissä. Kyllä se haukkuva koira kertoo aika paljon myös sen omistajasta.


      • aina kuuluu hauhau
        ... kirjoitti:

        niin tyhmiä että te ette ymmärrä painettua sanaa. Ap. kertoi ilmoittaneensa asiasta kirjeellä. Ei kukaan järkevä ihminen halua olla haukkuvan koiran omistajan kanssa missään tekemisissä. Kyllä se haukkuva koira kertoo aika paljon myös sen omistajasta.

        Tulipas paljon ja kaikenlaisia mielipiteitä ;))) Pitää varmasti vielä selventää vähän asioita.

        Ensinnäkin, en jaksaisi puhua enää tuosta "kalliista talosta" ym. "rikkauksista". Niin monet ovat ymmärtäneet ihan tahallaan asian väärin. Olen niin tuohtunut tuohon koiraterroriin että ihan vain siksi otin puheeksi asian että onko tuo häirikkönaapurimme jostain katkera täällä muille ihmisille kun ei piittaa aiheuttamastaan meluhaitasta. Sen tiedän että hän on ollut katkera täällä eräästä toisesta asiasta, tienhoidosta. Osoittanut mieltään asiasta johon kaikkien pitäisi osallistua. Että vaikea ihminen on kyseessä.
        Myös alkoholiongelmaa on. Joten jo näiden asioiden vuoksi en halua mennä keskustelemaan koira-asiasta.

        Toiseksi, olen tietenkin kirjoittanut nimeni kirjeisiin joita olen laittanut heidän postilaatikkoonsa!!! En sentään niin moukka ole etten kirjoita nimeäni alle! Ja kirjeet olen vienyt ihan aamulla laatikkoon, en ole yöllä hiiviskellyt. Ja kuten sanoin niin kauniisti yritin asian esittää. Mainitsin mm. että onkohan koirallanne jokin hätä kun haukkuu äänensä käheäksi ja lopulta ei kuulu enää kuin surkeaa haukunnan yritystä, jonkinlaista vingahtelua vaan. Kävin myös oman koiramme kanssa katsomassa millaiset olot tuolla haukkujalla on ja koira lopetti juuri siksi aikaa haukkumisen kun katselimme sitä vierestä ;)
        Koiralla on koppi ja aika lyhyt juoksunaru, liian lyhyt mielestäni. Koira on harmaa norjan hirvikoira eli metsästyskoira. Mutta se ei koskaan hauku pihassa mitään silloin kun oma väki on paikalla, haukkuminen on ilmeisesti eroahdistusta.

        Joudun useasti laittamaan korvatulpat aamulla aikaisin jos haluan vielä nukkua. Sairauteni vuoksi tarvitsen paljon unta. Korvatulpat aiheuttavat ihottumaa korvakäytäviin joten en voi niitä usein käyttää. Yritän nukkua myös pää tyynyjen välissä. Haukunta on todella niin kovaa että vaikka talojemme välillä on paljon matkaa ja ikkunat kiinni niin haukku kuuluu ja herättää unesta JOKA AAMU klo. 8 ! Paitsi viikonloppuisin kun omistajat eivät lähde töihin.

        Ja kyllä täällä haukkuu muutkin koirat mutta se ei ole vastaavanlaista tuntitolkulla jatkuvaa haukuntaa.
        Se ei haittaa koska se kuulostaa normaalilta. Itsellämme on koirarotu joka haukkuu todella vähän.

        Kun luin noita mielipiteitänne täältä niin huomasin että ihmiset olivat lukeneet asioita ihan väärin tai muistivat niitä väärin. Toivottavasti nyt tuli selkoa enemmän.

        Kiitos muutamille kanssaeläjille, teille jotka osasitte ottaa asian oikeana häiriönä ja vastasitte asiallisesti.

        Piti vielä sanoa että muutimme jo tänne korpeen. Tämä oli umpimetsää jonne teimme itse tien perille ja hakkasimme metsää senverran että tänne sai talon tehtyä. En tajunnut silloin että tänne korpeen tulee ihmisiä jotka eivät viis veisaa naapureistaan ja pilaavat koko metsän rauhan!

        Terv. isossa talossa asuva pankkilainainen perhe


      • 1717
        aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        Tulipas paljon ja kaikenlaisia mielipiteitä ;))) Pitää varmasti vielä selventää vähän asioita.

        Ensinnäkin, en jaksaisi puhua enää tuosta "kalliista talosta" ym. "rikkauksista". Niin monet ovat ymmärtäneet ihan tahallaan asian väärin. Olen niin tuohtunut tuohon koiraterroriin että ihan vain siksi otin puheeksi asian että onko tuo häirikkönaapurimme jostain katkera täällä muille ihmisille kun ei piittaa aiheuttamastaan meluhaitasta. Sen tiedän että hän on ollut katkera täällä eräästä toisesta asiasta, tienhoidosta. Osoittanut mieltään asiasta johon kaikkien pitäisi osallistua. Että vaikea ihminen on kyseessä.
        Myös alkoholiongelmaa on. Joten jo näiden asioiden vuoksi en halua mennä keskustelemaan koira-asiasta.

        Toiseksi, olen tietenkin kirjoittanut nimeni kirjeisiin joita olen laittanut heidän postilaatikkoonsa!!! En sentään niin moukka ole etten kirjoita nimeäni alle! Ja kirjeet olen vienyt ihan aamulla laatikkoon, en ole yöllä hiiviskellyt. Ja kuten sanoin niin kauniisti yritin asian esittää. Mainitsin mm. että onkohan koirallanne jokin hätä kun haukkuu äänensä käheäksi ja lopulta ei kuulu enää kuin surkeaa haukunnan yritystä, jonkinlaista vingahtelua vaan. Kävin myös oman koiramme kanssa katsomassa millaiset olot tuolla haukkujalla on ja koira lopetti juuri siksi aikaa haukkumisen kun katselimme sitä vierestä ;)
        Koiralla on koppi ja aika lyhyt juoksunaru, liian lyhyt mielestäni. Koira on harmaa norjan hirvikoira eli metsästyskoira. Mutta se ei koskaan hauku pihassa mitään silloin kun oma väki on paikalla, haukkuminen on ilmeisesti eroahdistusta.

        Joudun useasti laittamaan korvatulpat aamulla aikaisin jos haluan vielä nukkua. Sairauteni vuoksi tarvitsen paljon unta. Korvatulpat aiheuttavat ihottumaa korvakäytäviin joten en voi niitä usein käyttää. Yritän nukkua myös pää tyynyjen välissä. Haukunta on todella niin kovaa että vaikka talojemme välillä on paljon matkaa ja ikkunat kiinni niin haukku kuuluu ja herättää unesta JOKA AAMU klo. 8 ! Paitsi viikonloppuisin kun omistajat eivät lähde töihin.

        Ja kyllä täällä haukkuu muutkin koirat mutta se ei ole vastaavanlaista tuntitolkulla jatkuvaa haukuntaa.
        Se ei haittaa koska se kuulostaa normaalilta. Itsellämme on koirarotu joka haukkuu todella vähän.

        Kun luin noita mielipiteitänne täältä niin huomasin että ihmiset olivat lukeneet asioita ihan väärin tai muistivat niitä väärin. Toivottavasti nyt tuli selkoa enemmän.

        Kiitos muutamille kanssaeläjille, teille jotka osasitte ottaa asian oikeana häiriönä ja vastasitte asiallisesti.

        Piti vielä sanoa että muutimme jo tänne korpeen. Tämä oli umpimetsää jonne teimme itse tien perille ja hakkasimme metsää senverran että tänne sai talon tehtyä. En tajunnut silloin että tänne korpeen tulee ihmisiä jotka eivät viis veisaa naapureistaan ja pilaavat koko metsän rauhan!

        Terv. isossa talossa asuva pankkilainainen perhe

        joskus tulee ylireagoitua, koska koiranomistajana saa niin paljon häiriköintiä niskaansa täällä palstoilla.
        Ja muutenkin.
        Itse sain nimettömiä kirjeitä koirani meluamisesta vielä 2 vuotta sen jälkeen kun koiraa ei enää ollutkaan;P
        Nyt se nauruttaa, mutta sillon todella pisti vihaksi, että joku tahtoo tuolla tavalla ihan huvikseen kaataa paskaa niskaan ja nekin viestit oli ihan suoria tappouhkauksia,että jollei kohta rakki hiljene niin tappaa joko koiran tai minut..
        Kyllä koirani varmaan haukkuikin aikoinaan, mutta tuskin enää kuolemansa jälkeen, tai sitten asunnossani kummitteli=D
        Kyllä se nyt vaikuttaa siltä, että naapurisi koiralla on tosi tylsää, ulkoilutetaankohan sitä edes ollenkaan? Voisit vaikka kuvata sitä ja näyttää materiaalin eläinsuojeluviranomaisille.


      • <sfAFSgad
        ... kirjoitti:

        niin tyhmiä että te ette ymmärrä painettua sanaa. Ap. kertoi ilmoittaneensa asiasta kirjeellä. Ei kukaan järkevä ihminen halua olla haukkuvan koiran omistajan kanssa missään tekemisissä. Kyllä se haukkuva koira kertoo aika paljon myös sen omistajasta.

        Kyllä se kuule pistää vihaksi että joku ei kehtaa tulla PÄIN NAAMAA sanomaan vaan pitää laittaa kirje postiluukusta. Meillä on koira ja edellisessä asunnossa haukkui silloin sun tällöin. Naapuri tuli ystävällisesti huomauttamaan ja asia hoidettu. NIIN YKSINKERTAISTA. Toki se johtuu myös siitä koiran omistajasta, mutta kirjeitse teet vaan hallaa itsellesi. Jos ei ole valittaa kasvotusten, kannattaa vain olla hiljaa. Omalla tontilla saa kyllä koira haukkua. Sitä ei minkään valtakunnan laki kiellä.


      • tepsii
        aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        Tulipas paljon ja kaikenlaisia mielipiteitä ;))) Pitää varmasti vielä selventää vähän asioita.

        Ensinnäkin, en jaksaisi puhua enää tuosta "kalliista talosta" ym. "rikkauksista". Niin monet ovat ymmärtäneet ihan tahallaan asian väärin. Olen niin tuohtunut tuohon koiraterroriin että ihan vain siksi otin puheeksi asian että onko tuo häirikkönaapurimme jostain katkera täällä muille ihmisille kun ei piittaa aiheuttamastaan meluhaitasta. Sen tiedän että hän on ollut katkera täällä eräästä toisesta asiasta, tienhoidosta. Osoittanut mieltään asiasta johon kaikkien pitäisi osallistua. Että vaikea ihminen on kyseessä.
        Myös alkoholiongelmaa on. Joten jo näiden asioiden vuoksi en halua mennä keskustelemaan koira-asiasta.

        Toiseksi, olen tietenkin kirjoittanut nimeni kirjeisiin joita olen laittanut heidän postilaatikkoonsa!!! En sentään niin moukka ole etten kirjoita nimeäni alle! Ja kirjeet olen vienyt ihan aamulla laatikkoon, en ole yöllä hiiviskellyt. Ja kuten sanoin niin kauniisti yritin asian esittää. Mainitsin mm. että onkohan koirallanne jokin hätä kun haukkuu äänensä käheäksi ja lopulta ei kuulu enää kuin surkeaa haukunnan yritystä, jonkinlaista vingahtelua vaan. Kävin myös oman koiramme kanssa katsomassa millaiset olot tuolla haukkujalla on ja koira lopetti juuri siksi aikaa haukkumisen kun katselimme sitä vierestä ;)
        Koiralla on koppi ja aika lyhyt juoksunaru, liian lyhyt mielestäni. Koira on harmaa norjan hirvikoira eli metsästyskoira. Mutta se ei koskaan hauku pihassa mitään silloin kun oma väki on paikalla, haukkuminen on ilmeisesti eroahdistusta.

        Joudun useasti laittamaan korvatulpat aamulla aikaisin jos haluan vielä nukkua. Sairauteni vuoksi tarvitsen paljon unta. Korvatulpat aiheuttavat ihottumaa korvakäytäviin joten en voi niitä usein käyttää. Yritän nukkua myös pää tyynyjen välissä. Haukunta on todella niin kovaa että vaikka talojemme välillä on paljon matkaa ja ikkunat kiinni niin haukku kuuluu ja herättää unesta JOKA AAMU klo. 8 ! Paitsi viikonloppuisin kun omistajat eivät lähde töihin.

        Ja kyllä täällä haukkuu muutkin koirat mutta se ei ole vastaavanlaista tuntitolkulla jatkuvaa haukuntaa.
        Se ei haittaa koska se kuulostaa normaalilta. Itsellämme on koirarotu joka haukkuu todella vähän.

        Kun luin noita mielipiteitänne täältä niin huomasin että ihmiset olivat lukeneet asioita ihan väärin tai muistivat niitä väärin. Toivottavasti nyt tuli selkoa enemmän.

        Kiitos muutamille kanssaeläjille, teille jotka osasitte ottaa asian oikeana häiriönä ja vastasitte asiallisesti.

        Piti vielä sanoa että muutimme jo tänne korpeen. Tämä oli umpimetsää jonne teimme itse tien perille ja hakkasimme metsää senverran että tänne sai talon tehtyä. En tajunnut silloin että tänne korpeen tulee ihmisiä jotka eivät viis veisaa naapureistaan ja pilaavat koko metsän rauhan!

        Terv. isossa talossa asuva pankkilainainen perhe

        Sulla on uniongelma, hae unilääkettä, kyllä se siitä.


    • janttersson

      Toiset valittaa koirista lähiöiden kerrostaloissa ja paasaa siitä, kuinka koirat kuuluu vain maalle, totta. No, sitten kun eräät muuttaa "väljemmille vesille", napina jatkuu sielläkin. Se nyt vaan on niin, että koirat haukkuu siellä maallakin ja pihalla nimenomaan, koska koiran paikka maalla on yleensä ulkona, edellyttäen, että koppi on lämmitetty ja liikkumavaraa paljon. Sisälläkös on metsästyskoiran paikka? Koiran omistajasta on muuten täysin kiinni, oppiiko koira haukkumaan jatkuvasti ja kaikkea. Edes ne paljon haukkuvat pystykorvat ei räksytä jatkuvasti, jos ne kouluttaa kunnolla!

    • Elämänkaipuu

      ...ymmärrän Sinua. Monet täällä vastasivat sinulle ivallisesti. En minä. Tiedän, mitä on koiran haukunta. Meille tänne maalle tuli myös uusi naapuri, rakensivat hienon talon :), ja ottivat ison koiran jo, kun alkoivat rakentaa, siis mahdollisimman huonoon aikaan. Koiraa ei kukaan ehtinyt kouluttaa eikä kasvattaa. En viitsi rotua tässä mainita. Ihmisystävällinen rotu on kyseessä ja isonkokoinen. Minusta ei tämä koira pidä ja emme ole näiden naapureiden kanssa muutenkaan missään tekemisissä juurikaan, pakolliset tutustumiset ja yksi kerta aluksi kyläilemässä on tehty. Yksi aamu, kun olin lähdössä hakemaan aamulehteä, tämä koira murisi tiellämme portin pielessä. Pitävät siis irtokoirana pienestä lähtien, mikä on lainvastaista. Että tällaista. Emme ole sanoneet heille sanakaan tästä koirasta. Varmaan pitäisi sanoa.

      Haluamme säilyttää naapurisovun. Olen siis samaa mieltä kanssasi haukkuvista koirista. Ei ne huvikseen huuda tai ilkeyttään, vaan seuran puutetta. On väärin ottaa koira, jos sen pitää olla yksin päivä sisällä tai ulkona. Koira tarvitsee seuraa ja tekemistä, varsinkin isot koirat. Olen itse koiraihmisiä, mutta isojen irtokoirien pelästyttämä ja siksi pelkäänkin niitä, jos sellainen tilanne tulee eteen. Minut on pari kertaa pahasti säikäytetty talvisessa metsässä irtokoiran toimesta. Allergiani vuoksi en voi koiraa hankkia.

      Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä poliisiin. Toisaalta, jos koira on kiinni ja omassa pihassa, se on laillista. Jotain varmaan järjestyssäännöt jatkuvasta haukkumisesta sanovat, ota siitä selvää. Muussa tapauksessa sinun täytyy vain sietää haukkumista tai muuttaa muualle. Terveisin Rituli

      • aina kuuluu hauhau

        Ehdin kirjoittaa tuohon vähän aiemmin, lukekaa vähän taaksepäin....


      • aina kuuluu hauhau
        aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        Ehdin kirjoittaa tuohon vähän aiemmin, lukekaa vähän taaksepäin....

        senverran että ITSE EN KEHTAISI LAITTAA KOIRAANI ULOS HUUTAMAAN TUNTITOLKULLA. Siis EN KEHTAISI häiritä naapureitani. Joiltain ihmisiltä puuttuu kyky OTTAA HUOMIOON toiset ihmiset, se näkyy paljon muissakin asioissa kuin näissä koira-asioissa ja siihen törmää usein kaupoissa, liikenteessä ja missä vaan liikkuu. Jotkut ihmiset eivät yksinkertaisesti OMAA KYKYÄ siihen että ei täällä maailmassa voi elää kuin pellossa, omien sääntöjensä ja tapojensa mukaan!!! Pitää ottaa aina huomioon muut ihmiset!


    • yksi32

      koirat saapi hakuva pihalla niinkuin paljon kuin haluvat niijen seon eikukkan voi kieltää sitä

    • räykkytiräyyyy

      voisitko oikeasti hei ihan mennä, niinku aikune ihmine juttelemaan asiasta?
      Tyyppi voi olla ihan toope ja varmaan onkin kun tuolla tavalla kohtelee eläinparkaa.
      Mutta on hieman vaikeaa uskoa, että kyseessä olis noin iso ongelma, jollei siitä voi puhua kuin aikuiset konsanaan, vaan pitää tänne tulla tilittään?
      Omassa lähiössäni oli haukuskeleva koira ja se saatiin aisoihin ihan...TADAAAAA: normaalilla puheella!? OHO?
      Jostain syystä tää normaali puhe on meille suomalaisille niin vaikeeta, kerätään vuosikausia kiukkua sisäänsä ja sit mennää kännissä naama purppurana ovelle karjumaan. "Tai ei emmä kehtaa, mä kirjoitan vihaisen kirjeen ja vien sen kahdelt yäl!"
      Opetelkaa hei oikeesti puhumaan asioista asiallisesti ja PÄIN NAAMAA, eikä tyyliin "anonyymit koiranvastustajat."
      Huhheijaa ja hyvää jussia, älkää hukkuko, tai no hukkukaa vaa!

      • aina kuuluu hauhau

        vastailin jo tuolla aiemmin!!!


    • Muuta pois tai

      Niinhän se on.. kun tuollainen koiran haukunnasta häiriintyvä nyhvääjä muutta maaseudulle niin yht´äkkiä hän onkin omistamassa koko lähiseudun.Eiköhän sinun naapurisi saa niin paljon omalla tontillaan metelöidä kun sielu sietää..Niin ja tuo kirjeen postilaatikkon vieminen todistaa raukkamaisuutesi,jos on oikeesti asiaa niin paras on puhua kasvotusten.Joten sen sijaan että itket täällä netissä niin mene puhumaan naapurilles.

    • Mindy85

      Itsellä on kokemusta koirista n.10v ajalta. Meillä oli koira, joka haukkuin kun hänet jätetiin yksin. Kyse on eroahdistuksesta, sen saa kouluttamalla pois mutta vie aikaa. Joten kyse ei ole siitä, että he tekisivät tuon tahallaan, ehkä se on heille jokin pinttynyt tapa että koira jätetään ulos, luultavasti siitä syystä että jos se tahtoo tehdä tarpeensa niin ompahan ainakin ulkona. Luultavasti naapurit eivät ole täysin ymmärtäneet miltä tuollainen teistä tuntuu, ehkä he ymmärtäisivät jos tapahtuisi " Niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan"- tyylinen juttu.

      • aina kuuluu hauhau

        kuten tuonne jo kirjoittelinkin! Yksi asia piti vielä mainita tuossa selvennöksessä, aika tärkeä sellainen.
        Jos minua nyt pidetään ahdamielisenä naapurien kyttääjänä jne... niin mieheni ei ainakaan sellainen ole.
        Hän on aina ollut erittäin sosiaalinen ja ei ole koskaan pikkujutuista vetänyt hernettä nenäänsä mutta jopa hän on hermostunut kunnolla tuosta haukunnasta! Tuli kerrankin pihatöistä sisälle ja sanoi että ei kestä enää kuunnella naapurin koiran räkytystä kun se on huutanut jo kolme tuntia yhteen soittoon! Varmistin oikein että kuulinko oikein?! Että tuo kaikensietävä mieheni oli jo myös pinna niin kireällä haukkumisesta että oli pakko keskeyttää ulkotyöt ja lepuuttaa korviaan sisällä ;)))))))))


      • spiz

        Koira on eläin, eli "se". Ihminen on ihminen, eli "hän". Koiraa voi ja pitää kunnioittaa, mutta inhimillistäminen on väärin!


    • pahisnais

      mietitään itse samaa, naapurin koira räköttää aina ku menet omalle pihalles:( ärsyttävää!! Jossain netissä on ollu joku ultraäänilaite joka hillitsee haukuntaa, ku vaan löytyis ni heti ostaisin.
      On toos i ajattelematonta antaa edes elukan häiritä. Meillä nää samaiset rikkaat naapurit ei omista minkäänlaisia korvanappikuulokkeita, nääs jytä pauhaa..... Siispä koko naapuruston on kuunneltava HEIDÄN musiikkiaan, miten voi??¤%&/()

    • Aargh...

      Asumme idyllisessä, ei niin maalaismaisemassa, mutta idyllisellä alueella kuitenkin. Rajanaapuriimme muutti kennel. Tällä hetkellä koiria (collieita) on 5. Pentuja on tulossa ensi viikolla 5 - 10. Suunnitelmissa on kuulemma lisää pentuja, loppusyksystä. Eli, jos kauppa ei käy, koiria on yhteensä 15. Koskaan aikaisemmin ei noin paljon koiria ole ollut kenelläkään. max 2 koiraa, ja niitäkin harvassa. Nytkin sen päiväinen räkötys käynnissä. Aina, kun vain avaakin ulko-oven se alkaa. Kova haukunta. "Karkaavat naapureiden pihoille vahingossa". Pitääkö tätä sietää?

      • homma_nääs

        Naapuriin tuli karkaileva koira. Mulle sen jälkeen terassille tummaa suklaata kuppiin. Nyt ei ole kumpaakaan. Liekö koirasusi syönyt molemmat.


    • Muhahahaaaa :D Hajoo Urpo...

    • Ison talon Jussi

      .....pienemmän talon niin olisi ollut varaa laittaa villa seiniin, eikä stressaisi 300000 lainat niin paljon ja sietäisi naapurien koiria silloin hieman paremmin. Enpä oo ennen kirjottanut tänne, mutta tuo ihmisten järjestykseen laittaminen talojen koon mukaan alko ottaa koppaan niin sanotusti!!! Et hyvää jatkoo sullekin!!

    • Rajat koirillekin

      Muutin rivitaloon Haminaa.

      Paikka on muuten mukava, mutta naapurissani asuu iso meluava "Hurtta".

      Naapurini puutarhakin on suurta koiraa varten hoitamaton "sikalan läävä", josta minun puolelleni tulee mätänevien luiden inhottava haju ja löyhkä.

      Yritän olla kärsivällinen, mutta ottaa päähän, kun koiran omistajat "terrorisoivat" muita asukkaita tällä tavalla.

      • SAKEMANNIDOBERMAN

        Tolle alotteen tekijälle voin kertoa sitten sen että jos sä kuvittelet että sä oot joku vitun kinggi sillä alueella kun oot ns.orkkis asukas,ja kuvittelet että muiden pitäs sua kumartaa nii ole hyvä ja muuta itse sieltä vitttuun.sun koiras ei sit ilmesesti hauku ollenkaan?Kai se on hakattu hiljaseksi!!Itel on 2 koiraa ja ne haukkuu,aivan sen takia vaan ku se haukkuminen nyt saattuu kuulumaan niiden olemukseen samanlaillaku ihmisel puhuminen!LOL!tylsyyden puutetta!!!NO TERVE!!!!
        Miks siit pitäs ny olla kateellinen jos toisel on hitusen isompi talo ja toinen tyytyy vähempään.Ainaki vähemmän velkaa!
        Just tollasten pikkuhitlereiden takia palaa käpy,suksi vittuun urpo!


      • naapuriton

        minä ostin kerralla sen verran suuren tontin ettei kuuluisi naapureista mitään .. olisit ollut sinäkin yhtä älykäs... vai loppuiko rahat...
        Kannattaa muuten noin pikkusieluisen ihmisen muuttaa niin kauas ettei muita näy lähimaillakaan..
        Älytöntä kiukutella jostain koiran haukusta jos se tapahtuu päiväsaikaan , kyllä maailmaan ääntä mahtuu..
        Vielä älyttömämpää on ne nimettömät kirjeet naapureiden postilaatikkoihin , jos ei oo kanttii mennä asiasta naamatusten keskustelemaan niin paree olla hiljaa.


      • Sakuvoittajavae?
        SAKEMANNIDOBERMAN kirjoitti:

        Tolle alotteen tekijälle voin kertoa sitten sen että jos sä kuvittelet että sä oot joku vitun kinggi sillä alueella kun oot ns.orkkis asukas,ja kuvittelet että muiden pitäs sua kumartaa nii ole hyvä ja muuta itse sieltä vitttuun.sun koiras ei sit ilmesesti hauku ollenkaan?Kai se on hakattu hiljaseksi!!Itel on 2 koiraa ja ne haukkuu,aivan sen takia vaan ku se haukkuminen nyt saattuu kuulumaan niiden olemukseen samanlaillaku ihmisel puhuminen!LOL!tylsyyden puutetta!!!NO TERVE!!!!
        Miks siit pitäs ny olla kateellinen jos toisel on hitusen isompi talo ja toinen tyytyy vähempään.Ainaki vähemmän velkaa!
        Just tollasten pikkuhitlereiden takia palaa käpy,suksi vittuun urpo!

        Täytyy kyllä sanoa, että siinä tuli puhtaasti omat mietteetkin pihalle. Kyseessä on siis metsätyskoira, joka ei ole mikään hakattu verhopuudeli, vaan koira joka on oikeasti koulutettu räksyttämään. Ongelma vissiin onkin, että se tekee siitä vähän väärinä ajankohtina.

        Eniten rasissas aloittajan nerokkuus, kun ei uskalla mennä toisen tontille asiallisesti kertomaan ongelmastaan...Vaan lähetellään kirjeitä (Tod.Näk nimettömiä " LOPETA SE KOIRAS MEIL ON ISOMPI TALO JA TONTTI JOTEN ME PÄÄTETÄÄN NYT!!!") ja soitellaan eläinsuojeluun. (MIkä on okei, paitsi että koiran haukkuminen ei siitä kerro, että koiralla olisi asiat huonosti...Varsinkaan jos koira haukkuu, kun omistaja poissa).

        Onneks en asu kermaperse lähiöissä...Kiitos.


    • ärsyttävä ong..

      se asia ei täällä parane, jos ei auta niin viranomaisille tieto, ei ainakaan kannata viattomalle koiralle myrkkyä syöttää, vaikka niin jotkut on asian hoitaneet.. se on rikos..

    • Justiina -tre

      Asun kerrostalossa pari kerrosta ylempänä asuu nainen, joka kräheellä äänellään rääkyy mihin aikaan tahansa vuorokaudesta. Mitäs hänelle voisi tehdä? Oiskos sitruunapantaa tms sellaseen? Joo olen nyt asunut noin puoli vuotta tässä vuokralla ja tätä meteliä kestänyt joka päivä vain aniharvoin on jäänyt yksi tai kaksi päivää väliin, mutta en tiedä onko silloin ees ollut kotonakaan. Ohan tällä naisella varmasti huonosti asiat, kun ei ole enää muuta yhteiskunnalla tarjota kuin avohoitoa ja siks hän kai saa terrorisoida koko kerrostaloa :(
      Eli kyl meteliä maailmaan mahtuu , jos jonkinmoista ja liikenteen melu on ihan sietämätöntä myös, kun bussi ajaa vartin välein ikkunan alla olevaa tietä pitkin...että sellasta...

    • öhhöhöhöhhhh

      Käsittääkseni koiralla on ihan omat oikeutensa räksyttää. Omalla tontilla tietysti. Se paljonko on rahaa työnnetty tonttiin ja taloon ei niitä miksikään muuta.

      Outoa tosin, että jos koira räksyttää taukoamatta...Koiraa saa kyllä pitää ulkona, kun olet poissa. Kirjeiden lähettely jo kertoo sinusta paljon. Et kertaakaan käynyt vaikka omistajan kanssa juttelemassa asiasta. Voi olla vähän tehokkaampaa, kuin nimettömät kirjeet.

      Tuskin mitään talokateutta on. Jos ei muuta niin eikun meluesteitä kasaamaan, jos vähän vuhvun ääni vaimenisi, kun on niin isooooooooooooo tontti.

      Täytyy todeta, että vaikka vaivasi on varmasti ärsyttävä. Enemmän vitutti se, että tunnet jonkinlaisen tarpeen kertoa miten kallis ja hieno lukaali on. ;)

      Elin kipinkopin JUTTELEMAAN. (Ei mitään pulunpostia, tai lähetän kaverin lässyn läätä)...Puhut kyseiselle talonomistajalle ja keksitte jonkun hyvän ratkaisun...Hän varmasti osaa kertoa miksi koira on pihalla.

      • Emmuuuuuu

        Sain sellaisien kuvan kirjoituksistasi että olette miehesi kanssa aikamoisia VÄSSYKÖITÄ. Valittaminen ja purnaaminen luonnistuu mutta sitten kun pitäisi sanoa asiat suoraan päin näköä niin menee pupu pöksyyn ja alatte lähettelemään jtn kirjeitä jotka ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, korkeintaan naapurisopu menee.

        " onko tuo häirikkönaapurimme jostain katkera täällä muille ihmisille kun ei piittaa aiheuttamastaan meluhaitasta. Sen tiedän että hän on ollut katkera täällä eräästä toisesta asiasta, tienhoidosta. Osoittanut mieltään asiasta johon kaikkien pitäisi osallistua. Että vaikea ihminen on kyseessä.
        Myös alkoholiongelmaa on. Joten jo näiden asioiden vuoksi en halua mennä keskustelemaan koira-asiasta. "

        En ymmärrä aivan miksi siis et voisi mennä juttelemaan??
        Ensinnäkin tuo katkeruus homma on aivan omaa spekulointiasi, saatat olla aivan väärässä. Ennakkoluulot syntyvät päätelmistä joita olet tehnyt ilmeisesti kuulopuheista,kun et ole tämän miehen/naisen kanssa keskustellut. Kyseessä voi olla ihan yhtä mukava ja ei hankala ihminen kuin muutkin.
        Alkoholiongelmat tai muut ei vaikuta tähän ollenkaan sillä et sinä hänen alkoholin nauttimisestaan ole sinne menossa puhumaan! Asenne kuntoon.

        "Koiralla on koppi ja aika lyhyt juoksunaru, liian lyhyt mielestäni. Koira on harmaa norjan hirvikoira eli metsästyskoira. Mutta se ei koskaan hauku pihassa mitään silloin kun oma väki on paikalla, haukkuminen on ilmeisesti eroahdistusta."

        Ilmeisesti yleistät melko vahvasti kun sanot ettei hauku IKINÄ kun omistajat paikalla, kai se nyt joskus silloinkin haukkuu?
        Jotenka oletan että olet yleistänyt aika rankasti myös tuota haukkumista esim tässä lauseessa?
        "koira haukkui taukoamatta äänensä käheäksi joka ikinen päivä."
        Joten jos haukkuminenkaan ei oikeasti ole noin vakavaa kuin miten kirjoitit niin silloin purnaat turhaa tyhjästä asiasta.

        Mutta siis....Jos haluatte että haukku vähenee (vähäinen tai tauoton)
        Miksette juttele olisiko mitään mahdollisuutta hankkia koiralle pidempi naru tai jopa vahva juoksunaru(josta koira ei kuitenkaan pääse karkaamaan, karkailu luontaista hirvikoirille) tai jopa rakentaa sille pieni ns.tarha. Tarhan rakentamisessa ei kauaa nokka tuhise jos porukkaa on sitä tekemässä.

        Tosi asia on kuitenkin se että koska naapurinne koira on norjanharmaa, haukkuminen on sille tietysti luontaista mutta myös ihan vietti sillä metsästykoirahan se on, tehtävänään haukkua hirvet yms. Niinpä haukkuminen voi mennää aivan ylenpalttiseksi norjanharmailla.

        Ymmärrän että haukku ärsyttää mutta purnaaminen ei asiaa auta.
        VOIN LUVATA ETTEI ASIA ETENE jos ette mene juttelemaan REHELLISESTI kasvotusten!! Tuntuu hölmöltä neuvoa vanhempaa naista mutta joskus näinkin päin. Nainen20v


      • 8+3
        Emmuuuuuu kirjoitti:

        Sain sellaisien kuvan kirjoituksistasi että olette miehesi kanssa aikamoisia VÄSSYKÖITÄ. Valittaminen ja purnaaminen luonnistuu mutta sitten kun pitäisi sanoa asiat suoraan päin näköä niin menee pupu pöksyyn ja alatte lähettelemään jtn kirjeitä jotka ovat aivan yhtä tyhjän kanssa, korkeintaan naapurisopu menee.

        " onko tuo häirikkönaapurimme jostain katkera täällä muille ihmisille kun ei piittaa aiheuttamastaan meluhaitasta. Sen tiedän että hän on ollut katkera täällä eräästä toisesta asiasta, tienhoidosta. Osoittanut mieltään asiasta johon kaikkien pitäisi osallistua. Että vaikea ihminen on kyseessä.
        Myös alkoholiongelmaa on. Joten jo näiden asioiden vuoksi en halua mennä keskustelemaan koira-asiasta. "

        En ymmärrä aivan miksi siis et voisi mennä juttelemaan??
        Ensinnäkin tuo katkeruus homma on aivan omaa spekulointiasi, saatat olla aivan väärässä. Ennakkoluulot syntyvät päätelmistä joita olet tehnyt ilmeisesti kuulopuheista,kun et ole tämän miehen/naisen kanssa keskustellut. Kyseessä voi olla ihan yhtä mukava ja ei hankala ihminen kuin muutkin.
        Alkoholiongelmat tai muut ei vaikuta tähän ollenkaan sillä et sinä hänen alkoholin nauttimisestaan ole sinne menossa puhumaan! Asenne kuntoon.

        "Koiralla on koppi ja aika lyhyt juoksunaru, liian lyhyt mielestäni. Koira on harmaa norjan hirvikoira eli metsästyskoira. Mutta se ei koskaan hauku pihassa mitään silloin kun oma väki on paikalla, haukkuminen on ilmeisesti eroahdistusta."

        Ilmeisesti yleistät melko vahvasti kun sanot ettei hauku IKINÄ kun omistajat paikalla, kai se nyt joskus silloinkin haukkuu?
        Jotenka oletan että olet yleistänyt aika rankasti myös tuota haukkumista esim tässä lauseessa?
        "koira haukkui taukoamatta äänensä käheäksi joka ikinen päivä."
        Joten jos haukkuminenkaan ei oikeasti ole noin vakavaa kuin miten kirjoitit niin silloin purnaat turhaa tyhjästä asiasta.

        Mutta siis....Jos haluatte että haukku vähenee (vähäinen tai tauoton)
        Miksette juttele olisiko mitään mahdollisuutta hankkia koiralle pidempi naru tai jopa vahva juoksunaru(josta koira ei kuitenkaan pääse karkaamaan, karkailu luontaista hirvikoirille) tai jopa rakentaa sille pieni ns.tarha. Tarhan rakentamisessa ei kauaa nokka tuhise jos porukkaa on sitä tekemässä.

        Tosi asia on kuitenkin se että koska naapurinne koira on norjanharmaa, haukkuminen on sille tietysti luontaista mutta myös ihan vietti sillä metsästykoirahan se on, tehtävänään haukkua hirvet yms. Niinpä haukkuminen voi mennää aivan ylenpalttiseksi norjanharmailla.

        Ymmärrän että haukku ärsyttää mutta purnaaminen ei asiaa auta.
        VOIN LUVATA ETTEI ASIA ETENE jos ette mene juttelemaan REHELLISESTI kasvotusten!! Tuntuu hölmöltä neuvoa vanhempaa naista mutta joskus näinkin päin. Nainen20v

        Erikoista. Olen pienen ikäni sukuloinut maalla. Lähes joka talossa on ollut koiria, niin metsästyskoiria kuin seurakoiria ja sekarotuisia. Missään sukulaisten, eikä naapureiden taloissa koirat ole taukoamatta haukkuneet. Metsästyskoirat haukkuivat toki enemmän ohikulkeville ihmisille ja eläimille. Mutta taukoamatonta haukkumista en ole missän kuullut.

        Kyllä on jo ihan koiran mielenterveyden kannalta hyvä jos asiaan puututaan. Eroahdistukseenkin täytyy puuttua. Mutta maalla "ulkokoirat" koirat usein ovat "yksin" juoksunarussa, ehkä tottuvat sen takia olemaan enemmän "yksin". Kaikki koirien eroahdistukset mitä olen kuullut liittyvät näihin "lemmikki/sisäkoiriin". Mitkä ovat lähes koko päivän sisällä. Mutta ei jatkuva haukku ole normaalia.


      • ...
        8+3 kirjoitti:

        Erikoista. Olen pienen ikäni sukuloinut maalla. Lähes joka talossa on ollut koiria, niin metsästyskoiria kuin seurakoiria ja sekarotuisia. Missään sukulaisten, eikä naapureiden taloissa koirat ole taukoamatta haukkuneet. Metsästyskoirat haukkuivat toki enemmän ohikulkeville ihmisille ja eläimille. Mutta taukoamatonta haukkumista en ole missän kuullut.

        Kyllä on jo ihan koiran mielenterveyden kannalta hyvä jos asiaan puututaan. Eroahdistukseenkin täytyy puuttua. Mutta maalla "ulkokoirat" koirat usein ovat "yksin" juoksunarussa, ehkä tottuvat sen takia olemaan enemmän "yksin". Kaikki koirien eroahdistukset mitä olen kuullut liittyvät näihin "lemmikki/sisäkoiriin". Mitkä ovat lähes koko päivän sisällä. Mutta ei jatkuva haukku ole normaalia.

        no asutusalueella niitä ohikulkevia ihmisiä kyllä riittää. Edellisen räksyttäminen kun on loppunut, niin seuraavan ohikulkijan räksytys alkaa.


    • ratg

      Vuokraa elokuva nimeltä "Kuinka tappaa naapurin koira".

      • fenciuu

        vtun koirannussijat


    • todellaoutoa

      Joku koirien ylinystävä ajattelee niin,että ne haukkuvat koirat mitkä nyt asuvat niissä halvimmissa taloissa,että ne pitäisi tutustuttaa.Se saattaisi poistaa haukuntaa...mutta se saattaa myös pahentaa sitä,jos koirat pääsevät arvojärjestykseen käsiksi..Sinun kannattaa tehdä uusi ilmoitus ja kertoa tämän tapahtuneen jo useaan otteeseen..Kyllä tuollainen käytös pitää hoitaa kuntoon.Tai voit kokeilla hieman kevyempää: Sanot kasvotusten koirien omistajille asiasta,ihan juuri niin suorapuheisesti,että se menee perille.Tätä olen itse kokeillut naapurissa haukkuvalle koiran omistajalle.Tulihan siinä muutama kirosanakin sanottua,mutta meni ainakin perille: ) Ja toisessa naapurissa kuului keskellä yötä merkittäviä ääniä..nykyisin kuuluu kaikkea epätodenmukaistakin!!!: O

    • Koiran naapuri

      Miksi koira saa häiritä naapureita, mutta ihminen ei?

      Jos ihminen mekkaloi kuten koira, tulee häätö.

      Kun koira haukkuen mekkaloi, ei mitään.

    • Jenppu08

      valjaassa ja maalla? tätä tää just on ku kaupunkilaiset lähtee landelle, pidetään katti valjaissa. sairasta.

    • Jenppu08

      sen verran että ilmoitukset eläinsuojeluun on turhaa, suomessa eläintä ei saa ottaa pois jos se on hengissä selviävän näköinen. varoituksia saa antaa ja eläin pito kiellon mutta kuka sitä voi seurata? ei kukaan.

    • koirafani2

      Tosi törkeetä jo niiden koiraparkojenkin kannalta ajateltuna! Sinuna soittaisin vain uudestaan ja uudestaan eläinsuojeluun, kunnes ne ihmiset alkaa pitämään koiristaan asiallisesti huolta!

    • täysin,

      miltä sinusta tuntuu. Olen myös joutunut kärsimään vastaavanlaisesta tapauksesta. Miksi hankkia koira, jos ei osaa huolehtia siitä. Yleensä haukkuvissa koirissa ei ole mitään vikaa, mutta niiden omistajissa on JA PALJON!

      • aina kuuluu hauhau

        tuntuu olevan täällä mahdottoman paljon!!!! Kirjoitan nyt tikkukirjaimilla jos se olisi helpompi lukea:
        OLEN LAITTANUT AINA NIMENI KIRJEESEEN JONKA OLEN VIENYT NAAPURIN POSTILAATIKKOON. Joten en ole siis lähetellyt nimettömiä kirjeitä. Lukekaa ketju alusta asti huolellisemmin!
        Toisekseen, luulimme että 2 hehtaaria tonttia riittää siihen että saa asumisrauhan mutta ei vaan riittänyt! Siinä vastaus sille joka sanoi että olisimme ostaneet isomman tontin. Talo on todella huolellisesti villoitettu ja muutenkin rakennettu, ei loppuneet rahat eikä villat kesken kuten joku sitäkin epäili. Rakentaja on todella arvostettu ammattilainen. Joten eristyksissä ei puutteita ole. Sitä en oikein ymmärrä että kun on kovat velat pankille niin jotkut nimittelevät kermaperseiksi ymv. ihan kuin tässä olisin pröystäilemässä "hienoine taloineni" >:(( Tämä kirjoitus koskee koiramelua eikä mitään muuta! Oma koiramme on sen rotuinen ettei juurikaan hauku, muuta en paljasta. Koiraa on pidetty aina hyvänä ja rakastettu ja paijattu ehkä liikaakin joten ei ole hakattu hiljaiseksi!!! Koiran hiljaisuus kuuluu sen rodun ominaisuuteen kuten hirvikoiran haukunta sille. Emme edes tienneet silloin kun koiran hankimme että se on niin haukkumaton, ihan mukava yllätys ;)
        Aika sairasta porukkaa näillä palstoilla liikkuu...on senverran karmeaa tekstiä välillä. No, ihmisiä on kaikenlaisia...en viitsi edes kommentoida typerimpiin viesteihin mitään :))
        Muuten...nyt ei taas koira enää hauku !!! Loppui jo ennen juhannusta ja sitten oltiin itsekin monta päivää mökillä joten ihan varma en ole...


      • mee niihin
        aina kuuluu hauhau kirjoitti:

        tuntuu olevan täällä mahdottoman paljon!!!! Kirjoitan nyt tikkukirjaimilla jos se olisi helpompi lukea:
        OLEN LAITTANUT AINA NIMENI KIRJEESEEN JONKA OLEN VIENYT NAAPURIN POSTILAATIKKOON. Joten en ole siis lähetellyt nimettömiä kirjeitä. Lukekaa ketju alusta asti huolellisemmin!
        Toisekseen, luulimme että 2 hehtaaria tonttia riittää siihen että saa asumisrauhan mutta ei vaan riittänyt! Siinä vastaus sille joka sanoi että olisimme ostaneet isomman tontin. Talo on todella huolellisesti villoitettu ja muutenkin rakennettu, ei loppuneet rahat eikä villat kesken kuten joku sitäkin epäili. Rakentaja on todella arvostettu ammattilainen. Joten eristyksissä ei puutteita ole. Sitä en oikein ymmärrä että kun on kovat velat pankille niin jotkut nimittelevät kermaperseiksi ymv. ihan kuin tässä olisin pröystäilemässä "hienoine taloineni" >:(( Tämä kirjoitus koskee koiramelua eikä mitään muuta! Oma koiramme on sen rotuinen ettei juurikaan hauku, muuta en paljasta. Koiraa on pidetty aina hyvänä ja rakastettu ja paijattu ehkä liikaakin joten ei ole hakattu hiljaiseksi!!! Koiran hiljaisuus kuuluu sen rodun ominaisuuteen kuten hirvikoiran haukunta sille. Emme edes tienneet silloin kun koiran hankimme että se on niin haukkumaton, ihan mukava yllätys ;)
        Aika sairasta porukkaa näillä palstoilla liikkuu...on senverran karmeaa tekstiä välillä. No, ihmisiä on kaikenlaisia...en viitsi edes kommentoida typerimpiin viesteihin mitään :))
        Muuten...nyt ei taas koira enää hauku !!! Loppui jo ennen juhannusta ja sitten oltiin itsekin monta päivää mökillä joten ihan varma en ole...

        Siis puhutko sinä totta? Siis sinulla on 2 ha tontti ja siltikin sinä jaksat elämöidä jostain koiran haukunnasta?? Olet yliherkkä ilmeisesti kaikelle.


    • ökjtrlkörj

      Täällä monet neuvovat sanomaan ongelmasta kasvokkain naapurille. Meillä oli omakotitalon naapurissa rakki, joka oli pihalla (muuten vapaana aitaamattomalla pihalla ilman valvontaa!) suunnilleen aamuseitsemästä puoleenyöhön ja räksytti kaikkea mikä liikkuu. Joskus myös yöllä. Sanoin naapurin muijalle asiallisesti, että olis joskus kiva nukkua yöt ilman että herää sekä aamulla että illalla niiden koiran haukuntaan. Huutohan siitä alkoi ja lopulta vielä väitti, että heidän koira on hiljainen. Kertoo kyllä paljon tämänkin pariskunnan sivistyksestä. Niiden koiranpidossa oli muutenkin ongelmia, koira paskoi muiden pihoille jne. Samoin nämä maalta tulleet ääliöt meluavat muutenkin yöaikaan pihatöissä yms. Nyt ovat ilmeisesti hankkimassa uutta piskiä, kauhulla odotan sitä aikaa.

      Ei nämä junttitolvanat mitään puhetta tajua. Fiksu ihminen ajattelee etukäteen, aiheuttaako niiden koira tai muu toiminta ympäristölle haittaa. Nyt kaikki tuntuvat ajattelevan, että ei häiritse, jos kukaan ei valita. Ja jos valittaa, niin valittajan pitäisi hankkia ihan oma elämä.

      Minkä ihmeen vuoksi muuten melkein jokaisessa perheessä täytyy olla piski? Parhaimmillaan kaksi. Meidän omakotialueella on melkein joka toisella pihalla rakki räksyttämässä. Aivan tolkutonta.

      • jotain erilaista

        talo järvenrannalla, ainakin yksi hieno auto, kakaroita ja trampoliini sekä koiria räksyttämässä, jokin meluava päristin isännälle ja toinen pojalle. Siinä kaikki mitä suomalaisen unelmaan kuuluu. Kun näitä sitten on joka talossa niin meteli on aika kamala omakotialueilla.

        Seurasin yhden uuden omakotitalon valmistumista kaukaa tieltä aina kun ajoimme ko. paikan ohi.
        Heti kun talo oli pystyssä niin pihan perälle rakennettiin koira-aitaus ja koppi. Seuraava hankinta oli tietenkin trampoliini. Voi hyvät hyssykät, eikö suomalainen enää muuta keksi pihaansa kuin noita melusaasteen aiheuttajia.


      • räksytiräks
        jotain erilaista kirjoitti:

        talo järvenrannalla, ainakin yksi hieno auto, kakaroita ja trampoliini sekä koiria räksyttämässä, jokin meluava päristin isännälle ja toinen pojalle. Siinä kaikki mitä suomalaisen unelmaan kuuluu. Kun näitä sitten on joka talossa niin meteli on aika kamala omakotialueilla.

        Seurasin yhden uuden omakotitalon valmistumista kaukaa tieltä aina kun ajoimme ko. paikan ohi.
        Heti kun talo oli pystyssä niin pihan perälle rakennettiin koira-aitaus ja koppi. Seuraava hankinta oli tietenkin trampoliini. Voi hyvät hyssykät, eikö suomalainen enää muuta keksi pihaansa kuin noita melusaasteen aiheuttajia.

        Olen myös joutunut puhumaan kasvokkain erään koirakennelin omistajan kanssa koiramelusta ja sain kyllä sellaiset kiroilut niskaani että loksahti suu auki. Vähän ajan päästä sain kuitenkin sanottua minäkin takaisin muutaman kirosanan josta seurasi jumalaton huuto ja tappelu puolin ja toisin. Olin mm. helvetin kana joka saisi muuttaa korpeen asumaan, ihan vain siksi että meille ei sopinut se että heidän kennelinsä oli viiden metrin päässä makuuhuoneestamme josta olimme jo kyllä joutuneet muuttamaan takkahuoneeseen nukkumaan talon toiseen päähän. ME olimme väärässä ja syyllisiä heidän mielestään ;))))) Kenneliin ei kysytty keneltäkään lupaa vaan se laitettiin pystyyn sillä välin kun olimme viikonloppuna mökillä. Lopulta tilanne kiristyi niin pahaksi että jommankumman oli myytävä talonsa. He lähtivät, sinne korpeen asumaan :)


      • KYLLÄSTYNYT!!!

        Meillä on naapurissa viisi rakkia räksyttämässä kaikkea mikä liikkuu.


    • jl

      on kuule semmosia laitteita jotka voi asentaa seinään tai muuhun semoseen kiini ja eiku töpseli seinään ja koiran kuulotaajuuksille musiikkia soimaan niin kyllä on hiljaista eikä ihmis korva sitä kuule .ja sitten on laite joka antaa rangaistus signaalin kun koira tekee ei toivottua.

      • **aloittaja**

        jatkuva haukku alkoi jo monta päivää sitten, siellä ei alkanutkaan lomat näköjään koska lomalla se koira on poissa kuukauden, hiljaisuudesta päätellen.
        Jos tuo ei pian lopu niin otan yhteyden eläinsuojeluun, taas kerran. Muu ei näköjään auta.


    • Tuulia tuulen tytär

      Ootko vähän vinksahtanut, että pitää hakea syitä talojen kokoeroistakin, voi hellanlettas sentään sua. Kaikista huvittavinta on kirjoituksessasi eräs kohta, joka myös osoittaa ihmisten fiksoituneita ajattelutapoja "....tulevat tänne rauhalliselle alueelle kukkoilemaan viimeisinä asukkaina...."
      Kuule, sillä ei ole mitään merkitystä, onko joku nuhjake asunut 30 vuotta jollain alueella vai vuoden, koska ainut mikä merkkaa on se, että sä olet laillisesti ostanut tontin ja talon ja se tekee susta täysin tasavertaisen asujan alueella kuin alueella.

    • pitkäpinnainen

      Voi hyvät hyytelöt sentään miten ärhäköitä ihmisiä ja pikkusieluisia inisijöitä riittääkään joka niemeen ja notkoon täällä Suomessa. Jos minä viitsisin kertoa, miten vähästä minun naapurini (useammat heistä) ovat polttaneet päreensä, saaneet jonkinmoisen kohtauksenomaisen mielipidepurskahduksen, niin näitä "suuren luokan ongelmia" joista täällä valitetaan, ei olisi olemassakaan. Kannattaisi sillee ihan oman mielenrauhan saavuttaakseen pikkasen suhteuttaa näitä ongelmiansa.

    • Anonyymi

      "Se mikä eniten tässä pännii on se että kaksi perhettä haukkuvine pihakoirineen tulevat tänne rauhalliselle alueelle kukkoilemaan viimeisinä asukkaina ja pilaavat kaikkien asumisrauhan. Tänne on rakennettu kalliita taloja ja haluttu tulla tänne luonnon rauhaan. Nämä kaksi taloa missä pihakoirat ovat, ovat pienimmät ja halvimmat talot täällä. Onkohan tuollainen meluaminen tarkoitettukin mielenosoitukseksi niille joilla on kalliimmat talot....sitä olen alkanut miettimään tässä........"

      Aloittaja on varmaankin jo saanut ongelmansa ratkaistua, mutta hänellä oli ihan sellainen iso aivopieru koko aloituksessa. Sinne maaseudulle muutetaan juuri siksi, että koiria SAA PITÄÄ pihalla, eli ihan turhaa valitusta! Mikäli EI halua kuunnella koirien haukuntaa, niin muuttaa kerrostaloon PISTE!

      • Anonyymi

        Siis onko näin?

        Väitätkö, että kerrostalo onhiljaisin asumismuoto, jossa ei saa meluta/huutaa koirat?


      • Anonyymi

        Ennen täällä käskettiin muuttaa korpeen/maalle, jos naapuri meluaa koko ajan.

        Nytkö ohje on muuttunyt, eli maalla, jos on naapuri amle 1 km päässä, voi pistää koiran häkkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen täällä käskettiin muuttaa korpeen/maalle, jos naapuri meluaa koko ajan.

        Nytkö ohje on muuttunyt, eli maalla, jos on naapuri amle 1 km päässä, voi pistää koiran häkkin

        Häkkiin/pihalle


    • Anonyymi

      Voi että, otan osaa, on kauheaa joutua tahallisen julmuuden kohteekdi, eli eivät lopeta melua vaikka tietävöt että on kauheaa muille.

      Mutta mietin tuota kun sanoit että kissasi ovat kiinni.

      Ajattele jos nömä koiratkin olisivst irti, melua ei olisi.

      Ihmisen reviirin ja omistushalu ja kiusaamishalu aiheuttaa melun

    • Anonyymi

      Lappuja halveksitaan suomessa ja niistä tehdään iltalehtien viihdykettä.

      Naamatusten häirikölle on vaarallista puhua, jos on aggresssiivinrn tai jos on ilkeä piru, tekee naapurista/uhrista/kärsijöstä ilmoituksen kotirauhanhäirinnnästä, eli jotkut meluaa syystä että nauttii kiusaamisesta ja jis uhri reagoi, mainitsemalla asiasta, meluaja onkin itse uhri ja tekee naapurista rikosilmoituksen. Tämä pätee kakara ja koirameluun juurikinjoitapidetään sallittuna

      Poliisi on ainoa vaihtoehto

    • Anonyymi

      Tosiaan ikävää kun nuo aloittajaa häiritsevät koirat ovat niissä aluen halvimmissa taloissa.
      Sen vielä haluaisin tietää että minkäarvoinen on aloittajan talo ja paljonko arvottomampia ovat ne halvimmat talot? Tämä on ihan merkittävä tieto koirien haukkumaluvan kannalta.
      Tottakai kalliin talon koirat saisivat haukkua mielin!

      • Anonyymi

        No tämä saa epåilemääm ketjua trolliksi

        Mutta itse ongelma on todellinen

        Suomessa eniten koiria maailmassa per asukas


    • Anonyymi

      Ei tuossa ole muuta tehtävissä kuin joko muuttaa muualle tai haastaa naapuri oikeuteen kotirauhan rikkomisesta. Suomessa nämä ovat lähinnä vitsi, koska vaikka pystyisit jotenkin näyttämään häiriön toteen tuosta tuomittaisiin todennäköisesti muutama satanen sakkoa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe