Miten selvittäisitte seuraavan ongelman, meillä on uusioperhe, minulla teini-ikäiset lapset ja puolisolla aikuiset, jotka asuvat omillaan. Olemme puolison kanssa sopineet, että ostan ruuat perheelle, koska asumme puolison omistamassa talossa (joka aikanaan jää hänen lapsilleen). Kauppaan on matkaa 40 km. Nyt puolison aikuiset lapset käyvät syömässä jääkaapilla omin luvin ruuat, ja välillä jääkaappi on tyhjä heidän käyntinsä jälkeen, teinit tunnetusti kasvavat ja tarvitsevat ruokaa, jota välillä ei ole. Suunnittelen ruuat etukäteen, koska kaupassa käyntiä varten täytyy ajaa 80 km eikä päivittäin ole mahdollista käydä kaupassa. Puolisoni on sitä mieltä, että hänen aikuisilla lapsilla on oikeus käydä syömässä mitä haluavat ja milloin haluavat, tilanne alkaa oikeasti rassata hermojani. Nyt pohdin, hankinko lukolliset ruokakaapit lapsilleni vai muutanko lasten kanssa omilleni...
Vastaukset 66
- Anonyymi00001
Tämä on taas näitä, joista tulee mieleen vain "kaikesta sitä saadaankin ongelma aikaiseksi". Ei, en sano, että olisit väärässä. Ilmiselvästi puolisosi käyttäytyy tai oikeammin antaa omien aikuisten lastensa käyttäytyä, hyvin tökerösti. Siis ei siinä mitään, että ajattelee lastensa saavan käydä syömässä, vaikka ovatkin aikuisia. Se on minusta ihan normaalia, jos siihen on varaa. Tietysti noin periaatteessa aikuisten ihmisten pitäisi ruokkia ihan itse itsensä, mutta kyllä minäkin olen aina saanut vanhempieni luona syödä ja vastaavasti he saavat syödä minun luonani. Vaan siis toki tilanne on heti hankala, jos ne ruoat on suunniteltu ja laskettu tietyllä tavalla, riittävän tietyn aikaa jne. Jos puolisosi haluaa, että teillä jatkossakin elevään noin, niin hänen täytyy jatkossa osallistua siihen suunnitteluun, että mitä teille ostetaan kenenkin varalle ja mitä kukakin voi syödä. Eihän tuo nyt voi olla aikuiselle ihmiselle vaikeasti ymmärrettävää, vai voiko? Jos nyt ymmärsin oikein, niin sinulle kuitenkaan ei varsinaisesti ole periaatteellinen ongelma, että hänen lapsensakin käyvät teillä syömässä. Jos noin on, niin sitten ymmärrän sen, että tilanne on solmussa.
- Anonyymi00002
Ei ole oikein, ei. Täysi-ikäiset aikuiset ova melko yksinkertaisia kun eivät tajua että jääkaappi ei täyty itsestään.
Tietenkin toivotat tervetulleiksi samalla lisäten että tuokaa haluamaanne ruoka tullessanne. “Autan mielelläni aterioittenne valmistuksessa”.
Jatkaen samalla “ on niin aikaa vievää tuo supermarketissa käynti täältäkäsin”.
Noin voit pikkuhiljaa alkaa treenaamaan itsekkäitä ajattelemattomia aikuisia.- Anonyymi00046
Jos ruokamenot jää kuukaudessa alle 500 euron niin itse en näkisi asiassa ongelmaa?
- Anonyymi00051
Anonyymi00046 kirjoitti:
Jos ruokamenot jää kuukaudessa alle 500 euron niin itse en näkisi asiassa ongelmaa?
Mitä tekemistä tällä asialla on rahan ja ruuan maksamisen kanssa? Joku käy kaupassa ja suunnittelee ruoka- yms. ostoksensa omalle perheelleen, ei isolle joukolle muita muusipäitä.
- Anonyymi00059UUSI
Anonyymi00051 kirjoitti:
Mitä tekemistä tällä asialla on rahan ja ruuan maksamisen kanssa? Joku käy kaupassa ja suunnittelee ruoka- yms. ostoksensa omalle perheelleen, ei isolle joukolle muita muusipäitä.
Jos ruokamenot kasvaa yli tonniin kuukaudessa, silloin se tuntuu jo hyväksikäytöltä, varsinkin jos on huono toimeentulo taustalla. Aloituksesta voisin päätellä, että näin olisi?
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00059 kirjoitti:
Jos ruokamenot kasvaa yli tonniin kuukaudessa, silloin se tuntuu jo hyväksikäytöltä, varsinkin jos on huono toimeentulo taustalla. Aloituksesta voisin päätellä, että näin olisi?
Näyttää hulisevan hilseestä ohi edelleen. Hah.
- Anonyymi00003
Yksinkertainen perusohje on vanha klassinen "Jätä se sika!"
- Anonyymi00004
Tilanne tuosta tuskin muuttuu miksikään ei arvosta edes sinua tai lapsiasi mu tuo on pääosin sitä uusioperheen auvoa ja ihanuutta häntä ei voi vaatia välittämään sinun lapsista eikä sinun tule välittää hänen lapsistaan mutta lähtökohtaisesti aikuisen kotoaan pois muuttaneen lapsen tulisi yrittää tulla toimeen omillaan vanhemman luona syömässä käyminen sellainen tiukanpaikan tullen ellei vanhempi ole itse kutsunut ensisijainen huomioon otettava alaikäinen lapsi koska tämä ei ole velvollinen vielä pitämään itse itsestään huolta mu sun tapauksessa kenties paras vaihtoehto olisi muutto erilleen
- Anonyymi00024
Kahdeksan rivin virke ilman päätepistettä. Junalauta.
- Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Kahdeksan rivin virke ilman päätepistettä. Junalauta.
Mitä sitten?
- Anonyymi00041
Anonyymi00025 kirjoitti:
Mitä sitten?
Taisi jäädä koulut väliin.
- Anonyymi00005
Luonnollisesti omillaan asuvilla aikuisilla lapsilla ei ole oikeutta käydä tyhjentämässä, ilman lupaa, kenenkään jääkaappia.
Jos puolisosi on eri mieltä, voisiko hän ostaa sitten aikuisille lapsilleen ruuat?
Minusta on omituista tapella tavallaan itsestään selvästä asiasta ja toisaalta en itse ehkä suostuisi parisuhteeseen, jossa omalla mielipiteelläni ei olisi mitään merkitystä - Anonyymi00006
Osta kauppareissulla sen verran enemmän että kaikille riittää. Kyllä roteva ihminen nyt autolla jaksaa isommankin lastin tuoda. Ihan ihme ongelma tehty taas.
- Anonyymi00010
Mutta jos ei ole varaa.
- Anonyymi00007
Typerillä isillä pakkaa olemaan typerät lapset.
Miksi ne typ tuo mukanaan sen mitä syövät ja jättäisivät vielä puolet jkaappion lähtiessään!
Mikä on ettei järkeä ole ja huomioon ottamista hah - Anonyymi00008
Muuttaisin ehkä omilleni. Liian vaikeaa.
- Anonyymi00009
Minun kehoitus,muuta omillesi ja pian.
- Anonyymi00011
Muuta. Jos tämä asia on kasvanut näin isoksi sinun päässä niin tulet eroamaan joka tapaukssa jossain vaiheessa. Elä mieti. Olet vastuussa omasta onnellisuudesta. Kukaan muu ei ole siitä vastuussa.
- Anonyymi00012
Lisäys vielä. Jos olet muuttaanut puolison omistamaan taloon niin se on myös luultaasti aikuisten lasten synnyinkoti ja heille on vahva tunneside sitä kohtaan. Sinä ole vienyt heiltä kodin. Lähe nyt saman tien.
- Anonyymi00023
Anonyymi00012 kirjoitti:
Lisäys vielä. Jos olet muuttaanut puolison omistamaan taloon niin se on myös luultaasti aikuisten lasten synnyinkoti ja heille on vahva tunneside sitä kohtaan. Sinä ole vienyt heiltä kodin. Lähe nyt saman tien.
Mikään "tunneside" ei anna lupaa tyhjentää toisen ljääkaappia. Peukutat vielä omaa, pölhöä kommenttiasi.
- Anonyymi00013
Lapset syövät nälkäänsä ?
Heillä on myös taloudellisia vaikeuksia ? - Anonyymi00014
Erkki vaihtais koko kaapin. Kuulemma. -SamSung
- Anonyymi00015
Minä pokasin itselleni miehen Liisankadun T-kaupan kassalta.Tämä ns.ässävikainen rööriroope,asui äitinsä helmoissa.Koko sen ajan,kun asuimme yhdesssä,niin JUOKSI JATKUVASTI KOTONAAN .....SYÖMÄSSÄ!Onneksi älysin jättää tän uusavuttoman/puhekyvyttömän/yksinkertainen.LÄHDE POIS,NÄÄ EI MUUTU!
- Anonyymi00017
Ja kehystetty kuva Tukosparista killuu vieläkin seinälläs.
- Anonyymi00016
Kyllä-NYT KANNATTAA LÄHTEÄ JA SANOA ....HASTA LA VISTA!Tämä isäntä ei välitä sinusta ,vaan omista jälkeläisistään-olisitko vain "kotipiika"tälle mies-oletetulle?
- Anonyymi00019
Olisit miettinyt ennen kuin menit tuohon ansaan. Uusioperhe on väljähtynyt keittoseos, jossa ei ole empaattisuutta tai ystävällisyyttä toisia kohtaan. Vain minä, minä ja te muut.
Miksi pitää mennä uudestaan naimaan ja ottamaan vastuulleen vieraita penskoja, kun lopputulos ei tyydytä?
Onko se niin ihanaa arkielämää sen uuden puoliskon ja penskojen kanssa? Onko se sen arvoist? Ei taatusti ole. - Anonyymi00020
Muuttaisin pois.
- Anonyymi00021
Millaiset aikuiset ei ymmärrä ettei kenenkään kaikkia ruokia mennä syömään ominpäin. Miten ne aikuistuu tuolla tavalla. Joo käymässä ok käydä ja syödä mut älä nyt rupea ihmisiä jotka eivät asu teidän kanssa hyysäämään. Maksakoon puolisosi aikuisille lapsilleen koteihinsa ruuat jos noin on. Muutenkin kuulostaa vähän kummalliselta järjästelyltä.
- Anonyymi00022
Eikö teillä(kään) puhuta asioita? Jos mieähesi on tuota mieltä, hän myös - tietenkin ja tottakai - hankkii ruuat perillisilleen.
- Anonyymi00026
Jos noin on kehotan muuta omillesi
- Anonyymi00027
On kyllä ihan rakentavan keskustelun paikka. Ei ole mitään järkeä, että aikuiset lapset käyvät tyhjentämässä jääkaappia, vaikka kuinka olisi entinen koti.
Eli ei tulla syömään toisten ruokia ja se pitää myös lasten vanhemman hyväksyä!
Kehoitan myös harkitsemaan sitä muuttoakin omien lastesi kanssa, jos homma on tällä tasolla. Kyllä puolisosi pitää käsittää tämä tilanne.
Meillä myös uusioperhe ja lapset jo kaikki omillaan, mutta ei kukaan heistä tule meille ihan noin vain syömään. Toki kutsumme heidät sitten syömään ja tarjoamme (juhlapyhät, syntymäpäivät ym.), mutta ei meille ihan noin vain muuten tulla syömään jääkaappia tyhjäksi. - Anonyymi00028
Itsemurhalla.
- Anonyymi00029
Kuulostaa siltä ettei isäntä ole herännyt siihen miten asiat ovat. Jos käyt kaupassa ,haet viikon ruuat kerralla ja menet viikon päästä seuraavan kerran kauppaan. Pidä kiinni tuosta perinteestä. Kuivakaappiin voi hommata muutaman säilykepurkin,makarooni/kuivahernepussin ym..
Lopulta todeta että tällä nyt mennään,ei voi mitään.
Älä huolestu,kyllä isäntä kertoo ratkaisunsa asiaan jossain vaiheessa. - Anonyymi00030
Muuta omillesi
anna miehen tulla seksipuuhiin kun tekee mieli- Anonyymi00031
mutta älä anna miehen aikuisten lasten käydä värkilläsi
- Anonyymi00032
uusioperhe on huono idea, porokin on parempi mies
- Anonyymi00033
aiotko kuolla ennen tai minne menet kun talo siirtyy lapsille?
- Anonyymi00034
saha puolisosi pää irti ja laita se jääkaappiin
- Anonyymi00035
polta se talo vahingossa, jottei se siirtyisi miehen lapsille
- Anonyymi00036
sinusta ei ole kotiemännäksi, lopeta perheily ja muuta Pasilaan
- Anonyymi00037
Pistäkää aikuiset kakarat kuriin ja hankkimaan omat ruokansa!
- Anonyymi00038
yhdellä kakaralla on kirves aina kainalossa
- Anonyymi00039
Muuta ihmeessä heti pois. Älä ruoki aikuisia lapsia. Kohta heillä on lapsia ja ruokittavia riittää. Koska talo on miehen, joudut joka tapauksessa muuttamaan siitä ennenmin tai myöhemmin. Tulet pärjäämään rahallisestikin paljon paremmin omien lastesi kanssa. Ole rohkea ja lopeta se kynnysmattona ja rahareikänä olo. Eikö miehelläsi ja hänen lapsillaan ole mitään vastuuta. Hehän käyttävät kiltteyttäsi täysin hyväkseen. Missä on vastavuoroisuus. Muuta pois vielä kun sinulla on voimia muuttamiseen.
- Anonyymi00040
Aloittaja: "Nyt pohdin, hankinko lukolliset ruokakaapit lapsilleni vai muutanko lasten kanssa omilleni..."
Tuon kirjoituksen luettuani jälkimmäinen vaihtoehto on lähellä. En minä ainakaan alistuisi tuollaisen perheen muonittajaksi. Aikuiset lapset. Ja puolisosi on heidän puolellaan, huh, huh! Niitä on pilalle passattuja aikuisia lapsia, jotka eivät osaa edes kananmunaa keittää. - Anonyymi00042
Kannattaisia laskea mitkä ovat uusioperheen haitat ja hyödyt.
Etukäteen -/+
🤔 - Anonyymi00043
Eikö nuin skutsiin kulje vielä kauppa-autot?
- Anonyymi00052
"Vielä" ! Kyllä kauppa-autot taitavat olla jo katoavaa kansanperinnettä.
- Anonyymi00044
Kiitos, kun jaoit. Ei ole asiallista käytöstä missään nimessä. Jos sinä ostat ruoat, ei automaattisesti kuulu toisen aikuisten lasten syödä niitä. Heidän täytyisi sitten osallistua myös kustannuksiin asianmukaisesti.
Sinun täytyy vakavasti puhua puolisosi ja näiden aikuisten lasten kanssa. Jos mikään ei auta ja tilanne tuntuu sinusta epäoikeudenmukaisesti, ehkä sinun sitten täytyy muuttaa omien lasten kanssa toiseen asuntoon. Voi olla, että tämän esille tuonti myös muuttaa näiden ihmisten käytöksen. Puolisosi on asetettava aikuisille lapsilleen rajat myös tässä asiassa.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi00045
Todella typerää aikuisten lasten käyttäytymista lukien nykyisen kumppanisiasi myöten.
Ei todellakaan ole oikeutta käydä kenenkään jääkaapilla, vaikka ovat nyky kumppanisi lapsia ja jo vielpä omillaan.
Kysynkin, entäs sitten, kun jääkaappi on tyhjä mistä valmistat ruoat nykyiselle perheelle, niin kumppanillesi ja sinun lapsillesi?
Tämä ei tullut kertomuksessa esiin mitenkään? Kerroit vain, että kauppaan on 40km per/yksi suunta.
Katseletteko tyhjää jääkaappia, kun olisi ruokailun aika?
Oli mitä oli, mutta eo. toiminta on kummppanisi aikuisilta lapsilta väärin.
Tietenkin hyvän sovun myötä voi kutsua joskus ruokailemaan jne.
Itse en moista sietäisi päivääkään, mutta ei ole ollut tarpeenkaan.
Olen pahoillani sinun puolesta, että olet joutunut tuohon asemaan.- Anonyymi00050
Juuri noin. Viestistäsi juolahti mieleen, että se mieäs kannattaisi jättää muutaman kerran ilman sapuskaa ja ilmoittaa, että penskasi söivät ne.
- Anonyymi00047
Siis ei ei ei ja vielä kierran EI!
Kenelläkään ruokakunnan/talouden ulkopuolisella henkilöllä ei ole mitään asiaa jääkaapille, eikä mihinkään muuhunkaan kaappiin/tai edes asuntoon sisälle ilman talouteen kuuluvan henkilön lupaa!
Ei edes omilla aikuisilla lapsilla jotka asuvat omillaan.
Hän ei enää kuulu ruokakuntaan/talouteen. Jos välttämättä haluaa kuulua, niin siinä tapauksessa aikuisen lapsen pitää ottaa itseään niskasta kiinni, ja alkaa maksamaan vuokraa johon lisätään myös hänen syömänsä ruoan kustannukset, ellei sitten itse osta omia ruokiaan.
Mutta toisen "leipää" ei syödä, eikä toisen viinoja juoda!
Kasvatus on pahasti pielessä jos ei aikuisen ikään mennessä ole vielä oppinut että ruoat ja muut välttämättömyydet pitää oppia ostamaan itse, jotta tietää mihin rahansa riittää!- Anonyymi00057UUSI
veljeni käy jatkuvasti äidin luona syömässä vielä yli nelikymppisenä ja tilillä on asunnon verran rahaa
- Anonyymi00066UUSI
Anonyymi00057 kirjoitti:
veljeni käy jatkuvasti äidin luona syömässä vielä yli nelikymppisenä ja tilillä on asunnon verran rahaa
Mitä tekemistä sillä on aloittajan jutun ja aiheen kanssa? Jäikö aloitus lukematta vai ymmärtämättä?
- Anonyymi00048
Tätä se on kun kierrätys ja uusiokäyttö on muodissa, laatu kärsii.
- Anonyymi00049
Ne ovat tulleet muotiin juuri siitä syystä, että kukaan nainen ei enää suostu olemaan kynnys- eikä mikään muukaan matto.
- Anonyymi00053
Anonyymi00049 kirjoitti:
Ne ovat tulleet muotiin juuri siitä syystä, että kukaan nainen ei enää suostu olemaan kynnys- eikä mikään muukaan matto.
Niin, ehkä se erokin tuli juuri siitä syystä kun nainen ei osallistunut lastensa kasvattamiseen, ja pahimmillaan esti isän yritykset kasvattaa lapsistaan yhteiskuntakelpoisia, vastuullisia ja omillaan toimeentulevia kansalaisia jotka eivät vielä aikuisenakin notku vanhempiensa jääkaapilla.
Äiti on varmaan ylpeä kun saa olla kynnysmatto omille aikuisille lapsilleen. - Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Niin, ehkä se erokin tuli juuri siitä syystä kun nainen ei osallistunut lastensa kasvattamiseen, ja pahimmillaan esti isän yritykset kasvattaa lapsistaan yhteiskuntakelpoisia, vastuullisia ja omillaan toimeentulevia kansalaisia jotka eivät vielä aikuisenakin notku vanhempiensa jääkaapilla.
Äiti on varmaan ylpeä kun saa olla kynnysmatto omille aikuisille lapsilleen.Ööööö ... Mitä hlvt:ä?
- Anonyymi00054
Laita munalukko ja ketju tietysti siihen 😞🤗
- Anonyymi00055UUSI
olen asunut vuoden isäni ja tämän avokin luona aika vanhana aikuisena opintojeni loppuvaiheilla .En syönyt kaappia tyhjäksi, päin vastoin olin varpaillani.Isän avokki oli monta vuotta mukava, mutta tuli riitaa kun tämä tuli kerran tai pari isottelemaan minun kokatessa niin annoin tälle joskus jälkeen päin takaisin.Meni välit ja nyt ymmärrän, ettei uusioperheissä todellakaan se paha äitipuoli ajattele toisen lapsen etuja en ole nähnyt vanhempaani enää vuosiin tämän eukon itsekkyyden takia kun ei voi käydä kylässä.Hylkäsin siis vanhempani .Pelkkää esitystä oli se kiltteys.Onnea teille uusioperheile en itse haluaisi tuollaista ikinä ja ihmettelen miten muut pärjäävät tuollaisissa systeemeissä.
ei pahalla mutta ap kuulostat pahalta äitipuolelta, vaikka lapset pitääkin ruokkia.En usko tuosta tulevan mitään- Anonyymi00064UUSI
Sun kantsii kasvaa ja kehittyä. Kommenttisi kuulostaa keskenkavuisen tekeleeltä.
- Anonyymi00056UUSI
ap:ta vituttaa kun talo jää miehen lapsille
- Anonyymi00058UUSI
Ja vaimonko pitäisi olla ilmainen piika ja ruokkia koko suku. Totta kai hän tietää, että talo jää miehen lapsille. Eikö näillä perijöillä ole mitään vastuuta ja velvollisuutta ja vastavuoroisuutta opetettu. Onpa tosi itsekkäitä ja omahyväisiä. Onko vaimo otettukin vain kupattavaksi ja haukuttavaksi.
Hyvä vaimo: ota lapsesi ja häivy hyvän sään aikaan. Hankkikoon mies ihan itse ruoat lapsilleen ja passatkoon niin paljon kuin haluaa. Ei toi elämä ole sinun arvoistasi.
- Anonyymi00060UUSI
Ukko vaihtoon tai sitte ostaa niille tissiposkille itse ruuat.
Laittaisin omat ruuat lukolliseen kaappiin ja ruuan valmistus loppuisi. - Anonyymi00061UUSI
Nuoret on aika tiukoilla taloudellisesti.
Miksi ottaa uusperhe, jos ei siedä sitä. Ostakaa sen verran ruokaa,
kannattaa valmistaa sapuskat itse, että ei kai se haittaa, jos nuoriso käy syömässä välillä. - Anonyymi00062UUSI
Jos hyväksyy miehen, on hyväksyttävä myös miehen lapset. Oli ne minkä ikäisiä tahansa. Nälkäänsähän jokainen syö.
- Anonyymi00063UUSI
Kyllä, mutta omassa huushollissa ja omasta kaapista. Muualla syödään vain, kun / jos on kutsu ruokailemaan käynyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51863
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 54629
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29517Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4492En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32468- 66419
- 33415
- 32405