Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äkkiä ja kunto kasvaa. Nykyään liikkuminen ja liikunta on lapsilta kielletty koulumatkalla mutta koulussa pitää sitten olla personal rainer.
Vastaukset 11
- Anonyymi00001UUSI
Minä kävelin kansankouluun 4 km suuntaa jos kävely ei onnistunut lumihangessa niin sain selkäsaunan äidiltä ja piti painua takaisin kouluun itku kurkussa ei siihen aikaan pentuja passattu eli 1960-1970 luvulla koulun aloitin vuona 1962 jäin vielä luokalleni ja laiskaan kun en kunnolla jaksanut koulua käydä takamus oli punaisena piiskan antamisesta että kuri oli sellainen nykyisin hemmotellaan lapsia kulkuvälineillä viisi senttiä alkaa olla liikaa nyky lapsille
- Anonyymi00003UUSI
minä hiihdin kesät talvet kyläkouluun 7 kilometrin päähän
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minulla oli 58 kilometrin koulumatka. Pakkasta aina 47 ja vettä sato. Joskus räntääki. Karhuja oli kaapäin ja susia kasojen rivveinä.
Nehän söi minut joka päivä männentullen.
Koulupäivä piätty seittemältä illalla. Kotona olin kymmenen seutuvilla, jos kukkaa ei ollu varastanu suksia.
Sittä piti lypsee lehmät, laittoo niille rehut ja isäukolle evväät sumuks valamiiks.
Uamuyöllä pistin tulen leivinuunniin ja paiston leivät. Sittä vuon tuas navettatöille.
Ne kun sain tehtyvä, niin eiku hiihtämmään kouluun. Kolomelta kun lähti sivakoimmaan niin kuuvelta oli koululla.
Sittä vuoan tulet luokkahuonneen uunniin ja siivvoommaan.
Ei siinä paljon joutanna huilloommaan, vuoan kyllä kannatti.
Viijessä vuojessa luvin ihteni maisteriksi ja kahessa lisävuojessa intin ihteni tohtoriksi.
Nyt oun evuskunnan puhemiehenä, vaikken oo kyllä heävi puhuja. Enempi vain mussutan ja punastelen.
Aika hurjalta suattaa vaikuttoo, mutta uskokee pois. Ykskään sana ei ou totta. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ja molempiin suuntiin oli ylämäki!!!🤣🤣🤣
- Anonyymi00002UUSI
Nykyään pennut ovat läskejä paskamahoja jo pennuista lähtien. Joutaisivat pyöräillä tai juosta kouluun. Afrikassakin juoksevat kymmeniä kilometrejä kouluun aina suuntaansa ilman valituksia.
- Anonyymi00004UUSI
Joo. Meidän ikäpolvi on läskejä paskamahoja vasta vanhempana, vai mitä. Emmekä ole onnellisia omassa elämässämme.
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Joo. Meidän ikäpolvi on läskejä paskamahoja vasta vanhempana, vai mitä. Emmekä ole onnellisia omassa elämässämme.
Ihmisistä tulee läskejä paskamahoja aikaisemmin kohta ei kuulemma ole enää työkykyisiä 50v Suomessa
- Anonyymi00005UUSI
Ei oo kyllä nuorisokaan.Suuri osa mielenterveys potilaana,massennus,unettomuus ja osa jo hoitolaitoksessa.Valmistuvat koulusta työttömiksi vetkuloiksi jos edes valmistuvat.
Liekkö onnellisia äitin ja isin kultamurut. - Anonyymi00007UUSI
Vähän vanhempana kun painaa 200 kg ja liikuntakyky on mennyt toivoo että voisi vähän liikkua. Liikunta ei ole riesa vaan lahja
- Anonyymi00009UUSI
Minulla koulumatka oli 169km per suunta, talvella se hiihdettiin ja kesällä veivattiin ruostepolkupyörällä!
- Anonyymi00011UUSI
Vapaan kasvatuksen tulosten jälkeläiset eivät osaa kasvattaa lapsiaan, tuttiaika kun on ohi, niin kännykkä paiskataan viihdykkeeksi, ettei lapsi häiritsisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.642050Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt311627- 991112
- 45860
- 87793
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.23702- 29640
- 36582
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56548Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,122528