ERITTÄIN epäsäännölliset kuukautiset

??

Minulla on siis sellainen ongelma, että kuukautiseni ovat hyvin epäsäännölliset. Kuukautiset alkoivat kolme vuotta sitten ja tiedän, että ne voivat olla alkuun epäsäännölliset. Koen silti tämän ongelman häiritseväksi ja haluaisin tietää, onko tämä ihan normaalia...
Ongelmana on siis se, ettei yhtään osaa sanoa, milloin menkat alkavat. Ainoa yhtenäinen asia on, että yleensä alkamispäivä on perjantai. Toisinaan tulevat ihan säännöllisen oloisesti, mutta sitten joskus ne jättävät tulematta tai tulevat useammin kuin pitäisi ja vuodon määrä vaihtelee tosi niukasta runsaaseen.
Esimerkiksi ne ovat olleet joskus poissa puolikin vuotta tai tulleet kahden viikon välein ja nyt viimeisimmät tulivat vain viikon kuluttua edellisistä.
Pituus/Paino on n. 158cm/42kg. Se on aika vähän, mutta olen hyvin pieniluinen ihminen ja syön ihan kunnolla.
Liikun myös paljon, vähän päälle 10 h/vko, voiko sillä olla vaikutusta asiaan? Tai stressillä?

4

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Se ikä tässä on aika ratkaiseva tekijä. Eli minkä ikäinen olet ? Nuorilla ovat kuukautiset miten sattuu ja aikuisena ehkä tasoittuvat ja tulevat säännöllisiksi, n. 18 ikävuoden jälkeen, jos tulevat.

• painoa lisää

Ikä tietysti vaikuttaa jonkin verran tähän, mutta olitpa minkä ikäinen tahansa niin pituuteesi nähden olet kyllä kovin hoikka. Se jo pelkästään voi aiheuttaa häiriöitä kuukautiskiertoon. Jos saisit muutaman kilon lisää niin ongelma voisi korjaantua pelkästään sillä. Tuo pieniluisuus on muuten enemmän myytti, ihmisten luumassassa ei ole niin suuria eroja, että sillä selittyisi matala paino.

Olen 160 ja painan 45 kiloa, kuukautiset on aina olleet säännölliset, eli ei hentoisuus estä normaalia kuukautiskiertoa, lapsiakin olen saanut, tullut heti ens yrittämällä raskaaksi.

• painoa lisää
        ***** kirjoitti:

Olen 160 ja painan 45 kiloa, kuukautiset on aina olleet säännölliset, eli ei hentoisuus estä normaalia kuukautiskiertoa, lapsiakin olen saanut, tullut heti ens yrittämällä raskaaksi.

Niinpä niin. Kun sinulla kaikki toimii niin kenelläkään muulla sitten alhainen paino ei voi vaikuttaa kuukautiskiertoon, niinkö? Hentoisuus ei ESTÄ normaalia kuukautiskiertoa, mutta VOI aiheuttaa siihen häiriöitä, kuten sanoin. Koko tekstistäni käy ilmi, että puhuin nimen omaan siitä, että tuo alhainen paino saattaa olla syynä, en mitenkään sanonut, että se on ilman muuta niin. Nämä on ovat yksilöllisiä asioita, sen takia sinun on paha tulla sanomaan mitään aloittajan tilanteesta vain oman tilanteesi perusteella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1607
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1501
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1400
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      119
      1325
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1270
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1160
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      260
      1010
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      981
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      955
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      937
    Aihe