10 pv aikaa, mitä tehdä minne mennä?!

pauliss

Olemme menossa ensi vuoden huhtikuussa 10 päiväksi Singaporeen. Tarkoitus olisi kuitenkin olla vain pari ensimmäistä päivää itse Singaporessa, ja loppu aika kierrellä lähiseuduilla esim. Malesian/Indonesian puolella.. Mitä vinkkejä antaisitte? Esim. millä liikkua ja minne mennä. Välimatkat eivät saisi olla pitkiä ja haluaisimme tutustua paikalliseen elämään, ei siis pahimpiin turistikohteisiin. :))

Kertoilkaa kokemuksia ja hyviä vinkkejä :)

5

1774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MatkaanMatkaan

      Heippa!
      Olin itse parin ystävättäreni kanssa menneenä talvena S-poressa juurikin myös 2 vrk. Paikka toimi meillä vain täyteohjelmana.

      Aika olikin sitten selkeästi ihan liian lyhyt paikan kokemiseen, monta upeaa kohdetta jäi luonnollisesti katsastamatta. Meillä ensimmäinen päivä/ilta meni lähinnä paikan hahmottamiseen kävellen, shoppaillen ja erilaisia ruokapaikkoja kokeillen. Seuraavana päivänä lähdimme S-poren maailmankuuluun eläintarhaan ja se oli todellakin vaivan arvoinen! Sinne matkasimme metro - paikallisbussi -yhdistelmällä kiintoisia maisemia katsellen. Tuli samalla tehtyä siis ikäänkuin kiertoajelu kaiken ohessa :) Eläintarha oli aivan uskomaton ja vaikka voisi luulla, että paikka kuhisee länsimaalaisia nin näin ei todellakaan ollut. Päivän aikana vastaan käveli pääasiassa aasialaisia. Eläintarhoja on varmasti itse kukin eläissään nähnyt, mutta tämä oli aivan toista maata! Kannattaa käydä heidän nettisivuillaan saadakseen jonkinlaisen kuvan alueesta ja toiminta-ajatuksesta, joka poikkeaa tyystin meikäläisten Korkeasaarista ymv :)

      Loppupäivän/yön vietimme itse jälleen vain "keskustan" alueella kierrellen, sillä siellä riitti edelleenkin katseltavaa ja koettavaa. Poikkesimme myös Little Indian alueella ja sitä alueena suosittelen - erilainen paikka makuineen, tuoksuineen ja ihmisineen. Kaiken kaikkiaan metrolla liikkuminen oli erinomaisen helppoa ja järjestelmällisyys loisti läsnäolollaan. Ihanan kohteen olette valinneet! Itse menen taatusti joskus uudestaan, etenkin Sentosan saari kuulostaisi hauskalta.

      • pauliss

        Kiitos vinkeistä! :)

        Juu siellä eläintarhassa ja sentosalla pitää käydä kyllä.. Oisko muilla mitään vinkkejä esim Malesian tai Indonesian puolelle?? :))


    • Sharks

      Moi,

      Australiasta tullessamme viime maaliskuussa vietimme 5vk Singaporen kautta Malesiassa. Malesian Johor Bahruun menimme taksilla singaporesta. JB:stä sitten Malesian itärannikkoa paikallisbusseilla pohjoiseen. Kävimme Tiomanilla ja Perhentianeilla - mahtavat paikat snorklailla ja maistaa saarielämää, palanen paratiisia! Súosittelen. Eli Singaporesta Johor Bahruun, sieltä taksilla/linkalla Mersingiin josta lautalla Tiomanille. Jos Perhentianille mielitte, pitää varata reilummin aikaa matkaan. Toi Tioman on vielä kohtuu lähellä. Johor Bahrussa yöpyminen halvempaa kuin esim Singaporessa ja eksoottinen paikka sekin ;). Ei näy paljoo länkkäreitä.

      Voin antaa lisätietoja jos kiinnostaa.

      • pauliss

        Moikka!

        Kuulostaa hyvältä! mun s posti on [email protected] jos haluut kertoo tarkemmin, ja vinkkejä siellä missä yöpyä tai muuta :))

        Kiitti paljon :)


    • seikkailija45

      Orchard Toweriin, hyviä baareja, kauniita naisia !!!!
      He he

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe