Vanhempi kissa jouduttiin lopettamaan viikko sitten ja nuorempi kissa jäi yksikseen.Hain sille kaverin, kun näytti kovin yksinäiseltä. Kaveri on luovutusikäinen pentu, molemmat on narttuja. Nykyinen vanhempi kissa kyllä hyväksyis tulokkaan, tuli heti innokkaasti katsomaan jne. Se on aika sosiaalinen tapaus muutenki. Ei yhtään murissu eikä sähissy ja näytti ystävälliseltä. MUTTA tätä mä en osannu odottaa!! Eli pentu sähisi ja murisi kissalle heti ekan haistelun jälkeen!! Mä ajattelin et ongelma vois olla toisinpäin...mutta näin!! Pentu on ollu ny vuorokauden täälä ja vähän tutkii paikkoja, mut heti jos isompi tulee 2metriä lähemmäs, alkaa murina ja sähinä... Hitto vie!! Meillä on kisut käyny aina samalla laatikolla ja syöny samasta ruoka-astiasta, nyt pitää vissiin alkaa hankkia sit uusia et on molemmille omat :/ Kauanko voi kestää että kissat tottuu toisiinsa? Meillä ei kissat pääse ulos ollenkaan.
Uusi pentu sähisee vanhemmalle kissalle??!!
4
377
Vastaukset
- luulaa3
Kyllä se pentu voi tietysti jännittää kun on uusi paikka ja uudet hajut. Ja kyllä se yleensä ohi menee, viikossa tai parissa voivat olla jo kavereita. Älä huolestu. Äläkä pakota kissoja tutustumaan, tekevät sen omalla aikataulullaan kaikkein parhaiten.
- akvaariokissa?
toimintaa kissoilla!
Voisit kyllä alkaa ulkoiluttamaan kissojasi valjaissa jotta ne saisivat liikuntaa ja virikkeitä. Kissojen pitäminen pelkästään sisällä ei ole sille luontaista.- Kissafani83
Itse asiassa tuo kissan pitäminen sisällä voi olla välttämätöntä jos kissa on esimerkiksi sfinx rodultaan jolla ei ole lainkaan turkkia. Sfinxiä ei edes saa pitää ulkokissana sillä se on täysin rääkkäystä koska sen iho on herkkä auringon porotukselle ja kissa on erittäin kylmänarka ja altis hyönteisten pistoille ja puremille! Itselle on tulossa sfinx-kissa joten olen aika tietoinen näistä asioista. Minulla on myös siamilainen, mutta sekin on sisäkissa. Ulkoilutan kissojani valjaissa sekä kissoille tarkoitetuissa rattaissa!
- kisu....
Yksilökohtaista...
Jotkut kisut ovat keksenään ystävyksiä jo heti pian kun toinen saapuu, joskus tottumiseen voi mennä pitkiäkin aikoja, anna vain niille rauhassa aikaa.
Meillä oli kerran kisu joka eleli sisäkissana vuoden kunnes sille tuotiin kaveri.
Eikä meidän vanhaherra koskaan oppinut uudelle tulokkaalle kunnolla, vaikkakin nukkuivat vierekkäin ja
söivät samalta kupilta, mutta kuitenkin tämä vanhempi yritti pitää aina kunnon hajuraon.
Tappeluita eikä mitää oo koskaan meillä ollu, kyräilyä ja murinaa kylläkin.
Kyllä se siitä, pentu tuntee varmasti itsensä epävarmaksi, kun on uusi ympäristö ja vieläpä
uusi kisu. Pentua varmasti pelottaa kun tietää astuneensa toisen kissan alueelle, eikä sillä ole mahdollisuutta paeta "ei kenenkään maalle".
Rauhassa annat vain kisujen totutella, kyllä se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206136Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.243586Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1672833- 292750
- 821714
- 1471602
- 1481551
- 91493
- 121238
- 961138