Hei palstalaiset.
Minä en ole ikinä loukkaantunut teidän asiallisista vastauksistanne enkä myöskään omasta mielestäni asiattomista, jotka varmaan ovat oikeasti olleet varsin asiallisia.
Kerran meinasin sanoa moi vaan, kun silloinen sheriffi siirsi mielestäni oivan ja vitsikkään halityyny juttuni huuhaa osastoon, mutta sehän oli vain kimpaantumista hirmuhalitsijaa kohtaan, eikä liittynyt silloisiin keskustelukumppaneihin millään lailla.
Siis otsikosta riippumatta kiva tavata silloin tällöin.
Pieni lomailu tekee tietysti joskus poikaa.
Jäähyväiset
11
245
Vastaukset
- Puskasuleima
Jos siä olet lomallel lähärössä, niv viätä oikeen hyvä ja innostava loma.
Tut takasik ku kerkiit.- Katleija.
Samoin hyvää lomaa Jopeli. Kokemuksesta kerron, että loma täältä tekee hyvää. Mutta, mutta, tuuthan takas.
- 37+40=77
paljonko on täysiaikaisen eläkeläisen vuosiloman pituus?
- 365 tän vuon
No...mie siul haastan, mieko oon jo eläkkeel miul on 365 pv lomaa siis vuues, ja karkausvuues on 366 päiviä, tälleekö miun pit tämä ymmärtiä, vai millee?
- Taavi Tavaton
Tutkin nuo eläkepaperini ja täytyy sanoa, että olin niin innoissani eläkkeelle pääsysytä aikoinaan, etten huomannut vaatia yhtään palkallista kesälomaa lomaltapaluurahoineen tietysti, eikä niitä sieltä nytkään löytynyt.
- Katleija..
Taavi Tavaton kirjoitti:
Tutkin nuo eläkepaperini ja täytyy sanoa, että olin niin innoissani eläkkeelle pääsysytä aikoinaan, etten huomannut vaatia yhtään palkallista kesälomaa lomaltapaluurahoineen tietysti, eikä niitä sieltä nytkään löytynyt.
Oli leipätyö ja vuosilomat ja eläkkeellelähtö. Että mistäkö lomaa nyt otetaan.
Ne lomat otetaan itse milloin mistäkin. Itselleen voi loman ottaa vaikka palstakirjoittelusta, varsinkin jos se on jo ihan työstä käynyt.
Sitäpaitsi eläkeläisetkin käyvät nykyään töissä, jotkut ainakin. Hekin välillä ottavat lomaa. Hyvä puoli näin eläkeläisenä, että enimmäkseen loman voi ottaa itse, jos ottaa.
Sitten vielä eläkeläinen, joka on esim omaishoitaja.Varmasti ottaisi lomaa joskus jos saisi. Kunta voi yrittää auttaa siinä.
Siis kyllä eläkeläinenkin lomaa voi viettää. Rahapalkkaa ei maksa kukaan eikä lomaltapaluurahaa, mutta lepo ja vaihtelukin lataa akkuja ja käy palkasta. - työlääntymistä
Katleija.. kirjoitti:
Oli leipätyö ja vuosilomat ja eläkkeellelähtö. Että mistäkö lomaa nyt otetaan.
Ne lomat otetaan itse milloin mistäkin. Itselleen voi loman ottaa vaikka palstakirjoittelusta, varsinkin jos se on jo ihan työstä käynyt.
Sitäpaitsi eläkeläisetkin käyvät nykyään töissä, jotkut ainakin. Hekin välillä ottavat lomaa. Hyvä puoli näin eläkeläisenä, että enimmäkseen loman voi ottaa itse, jos ottaa.
Sitten vielä eläkeläinen, joka on esim omaishoitaja.Varmasti ottaisi lomaa joskus jos saisi. Kunta voi yrittää auttaa siinä.
Siis kyllä eläkeläinenkin lomaa voi viettää. Rahapalkkaa ei maksa kukaan eikä lomaltapaluurahaa, mutta lepo ja vaihtelukin lataa akkuja ja käy palkasta.enemmänkin, joillekkin näyttää ihan työtä olevan, joka kommentti luetaan suurennuslasilla ja otetaan itteensä ihan turhasta. Yleensä täälläkin saa mitä tilaa.
- Kiittäjä
työlääntymistä kirjoitti:
enemmänkin, joillekkin näyttää ihan työtä olevan, joka kommentti luetaan suurennuslasilla ja otetaan itteensä ihan turhasta. Yleensä täälläkin saa mitä tilaa.
Tarkka diaknoosi...kiitos siitä
- Katleija.
Katleija.. kirjoitti:
Oli leipätyö ja vuosilomat ja eläkkeellelähtö. Että mistäkö lomaa nyt otetaan.
Ne lomat otetaan itse milloin mistäkin. Itselleen voi loman ottaa vaikka palstakirjoittelusta, varsinkin jos se on jo ihan työstä käynyt.
Sitäpaitsi eläkeläisetkin käyvät nykyään töissä, jotkut ainakin. Hekin välillä ottavat lomaa. Hyvä puoli näin eläkeläisenä, että enimmäkseen loman voi ottaa itse, jos ottaa.
Sitten vielä eläkeläinen, joka on esim omaishoitaja.Varmasti ottaisi lomaa joskus jos saisi. Kunta voi yrittää auttaa siinä.
Siis kyllä eläkeläinenkin lomaa voi viettää. Rahapalkkaa ei maksa kukaan eikä lomaltapaluurahaa, mutta lepo ja vaihtelukin lataa akkuja ja käy palkasta.Kunhan vain aloin pohtimaan noita eläkeläisen lomia. Eka kerran kun elääkkeellä talvella etelään lähdin nauroin tuttavalle, että nyt en lähdekään enää lomamatkalle vaan matkalle.
Viestilläni en halunnut tosiaankaan ketään ärsyttää, mutta kuivahko tekstityylini aiheuttaa usein vastenmielisyyttä joissain palstakumppaneissa.
täällä keneenkään. - En ota kovin vakavasti näitä.
Ihan mukavia piipahduksia teen, luen toisten kuulumisia, huumorista nautin -
ja itsekin joskus jotain ajattelemattomia ajatuksiani sekaan heitän.
Sorminäppäryyttähän tämä lisää,
mutta osaaminen koneen kanssa on kannettua vettä kaivoon.
Lähipiiristä poikkeilevat, kun uuden koneen asennus piti tehdä.
Safari on nyt minulla tässä Google chromen jälkeen .
Ja Mac on isompiruutuisena helpompi loman jälkeen ottaa käyttöön.
Kotoa poissaolo on tarpeen, sillä tultuaan rakastuu taas omaan kotiinsa.
Jokuhan siitä kirjoittikin tuon vanhan totuuden: " - on niin hyvä kotiin tulla taas!"- ...vain
olin pitkän aikaa mieheni kuoltua,
mutta aika parantaa.
Tunnen jo taas olevani kokonainen nainen, lähes onnellinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351422
- 1101173
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634