Olisin kysynyt

Tekniikan alalla

Olevilta henkilöiltä, että lähteekö talon suunnitteluhomma usein sivuraiteelle jonkun pöhlön eri alalta (byrokraatti, maisteri, ornitologi, agrologi, ...) olevan sotkijan takia.

4

607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teknikologi

tai rakennusmestarin takia. Nämä pöhlöt ammattikunnat kun kuvittelevat, että taloja rakennetaan talojen rakentamisen vuoksi.

Kaikki muut tietävät, että niitä rakennetaan siksi, että niissä halutaan asua, elää, leikkiä, viihtyä jne.

• Ei leikitä

Talon rakentaminen todellakin on ydin liiketoimintaa.

• ...jonkun pöhlön "ansiosta", mutta se pöhlö voi ihan yhtä hyvin olla alalta valkkaamasi huippuammattilainen kuin joku rakennusvalvonnan pöhklöistä tai vaikka omista tukijoukoistasi. Jo tähän mennessä keskusteluun on oman "asiantuntija väärältä alalta" kaskusi lisäksi pistetty yksi insinöörivitsi ja yksi arkkitehtiherja.

Ja pahinta noissa insinöörivitseissä on se, että ovat varsin usein totta.

Ja miten välttyä pöhlöiltä konsulteilta?

No ensinnäkin suvulle ei pidä kertoa talonsuunnitteluhankkeesta mitään ennen harjakaisia, sillä saa karsittua pois lähipirin pöhlöt. Toisekseenkin neuvoa ei pidä kysyä rakennusvalvonnastakaan, sillä siellä pesii aika runsaslukuinen pöhlö-kanta - etenkin niissä kunnissa, joissa ei vielä ole tunnustettu hallintolain palveluperiaatteita viranomaistoiminnan johtoajatukseksi. Ja kolmanneksi pitää hankkia itselleen riittävä asiantuntemus, jotta osaa karsia suunnittelijarekrytoinnista pois pähköt insinöörit ja arkkitehdit... tosin, jos omaa riittävät valmiudet varmuudella tunnistaa pöhlöinsinöörit, tietää jo talosuunnittelusta sen verran, että voi suunnitella talonsa itse ;-)

Jos ei kuitenkaan omaa tuota asiantuntemusta riittävästi itsesuunnitteluun, niin sitten jää ainoaksi vaihtoehdoksi pestata hyvä pääsuunnittelija, jonka tehtäväksi jättää muiden suunnittelijoidn pestaamisen. Ja pääsuunnittelijan rekrytoinnissa kokemuksella on oikeasti merkitystä. Nuorempana luulin itse, että lahjakkuus on se, kun tepsii, mutta vanhemmiten olen huomannut, että välttämätöntä lahjakkuus on, mutta niin suurta lahjakkuutta ei ole vielä vastaan kävellyt, etteikö kokemus olisi parantanut suoritusta. Ja sen kokemuksen kautta syntyy myös referenssejä, jotka mahdollistavat osaamisen arvioinnin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe