Mäyräkoirani haukkuu vastaantulioita. Olen kokeillut paria juttua muttei toimi. Jos se huomaa jotain se ei välitä mitä sanon. Olen ajatellut sitruunapantaa ,mutta onkohan niitä nyt varmaan muitakin keinoja ?
MÄYRÄKOIRA ON KOVA RÄKSYTTÄMÄÄN
2
533
Vastaukset
- puolimäyris
ihan tavallinen vesisuihke naamaan kun haukku alkoi, loppui melkein kerralla.
- ongelmakoiria
sitruuna panta tms ei muuta kuin työnnä ongelmaa vain syvemmälle....! josta koituu sitten kaikennäköisiä muita ongelmia. Opeta koirallesi naksutin koulutusta ja kävelyillä voit käyttää sitä eli aina kun huomaat että koira huomaan kävelijän ja on vielä kiltisti naksauta ja anna makupala, toista tätä niin kauan kunnes kävelijä on mennyt ohitse eikä koira ole enää aikomassakaan haukkua (kannattaa pysyä alussa itse paikoillaan). Jos koira pelkää naksutinta tai tämä tuntuu muuten hankalalta niin voit kokeilla sellaista että kun koira alkaa haukkua niin käännyt jämäkästi toiseen suuntaan ja kävelet n. 5 askelta niin että koira ei hauku ja sitten käännyt taas takaisin ja tätä toistetaan niin kauan kunnes koira menee haukkumatta kävelijän ohi. Muista aina kehua koiraa silloin kun EI hauku! Kehut vahvistavat käytöstä kun taas kiellot vaan pahentavat. toivottavasti tästä oli jotain apua :) niin ja tuosta naksutin koulutuksesta vielä että katso vaikka googlesta naksutinkoulutuksen perusteet koska vasta silloin kun koira ymmärtää naksuttimen jujun(naksautus=palkitsemista)voidaan sitä käyttää tällaisessa koulutus tilanteessa.
Jos ongelma vain jatkuu suosittelen ottamaan yhteyttä ongelma koira kouluttajaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861570
- 711200
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1741095Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!52892Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46881- 47858
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38858- 46792
Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9783IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35769