Sijaisopen palkka

wertyihjk

Hei, olisin kiinnostunut tietämään kuinka paljon palkkaa sijaisopena saa, jos tekee esimerkiksi yhden päivän sijaisuuden. Ymmärtääkseni näistä lyhyistä päivän sijaisuuksista saa enemmän kuin esimerkiksi viikon mittaisesta tai pidemmästä.

3

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen keikkailija

      Riippuu siitä, millainen koulutustausta sulla on. En osaa sanoa mitä saa esim. pelkällä lukiotodistuksella. Mulla on ylempi korkeakoulututkinto mutta ei opettajan pätevyyttä. Yhden päivän sijaisuudessa sain alakoulussa noin 19e/h ja yläkoulussa jotain 21 tai 22 e/h. Allen kahden viikon sijaisuudet maksetaan tuntipalkkana, sen jälkeen maksetaan kuukausipalkka tai osuus siitä jos on vajaa kuukausi. Lyhyet sijaisuudet on siinä mielessä edullisia, että yleensä saa opettajalta ohjeet tuntien pitoon (vaikka ne voi joskus olla vähän sekavia) eikä tarvitse itse valmistella. Pidemmissä sijaisuuksissa joutuu itse valmistelemaan tunnit ja pahimmassa tapauksessa (yläkoulun puolella) tekemään itse kalvot ja monisteet jne. Pitkissä sijaisuuksissa tulee sitten myös kokeiden ym. korjaaminen ja arvostelut, jolloin työmäärä voi sijaisella olla ihan kohtuuton.

      • -

        Siis miten niin on kohtuutonta, että joutuu korjaamaan kokeita tai arvioimaan oppilaita? Sehän on ihan sitä normaalia opettajalle kuuluvaa työtä. Kohtuutonta tietysti jos asennoituu siihen, että kaikki pitää saada valmiina, kun on itse VAAN sijainen, mutta ainakin sellaisesta asenteesta voisi pyrkiä irtautumaan.

        Sijaiseksikaan ei näemmä pitäisi päästää ketään, joka ei oikeasti halua tehdä sitä sijaistamista. Jos ei ole valmis hyväksymään, että opettajan työhön kuuluu muutakin kuin valmiiden tuntien läpiveto, niin ehkei kannata edes hakeutua sijaiseksi mihinkään.


    • tuntiopettaja

      on ollu 25e/tunti.Oon koulutukselta KK eli kasvatustieteen kandi ja opetin AMK:ssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      74
      5688
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3052
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1223
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1192
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      1048
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      212
      961
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      873
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      861
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      833
    Aihe