Matkakokemus

Räpylätäti

Viikon reissu Algheroon takana. Tässä meidän kokemuksia: Sardinia on hauskasti erillainen paikka manner-Italiaan verrattuna. Ihmiset rauhallisempia ja todella ystävällisiä. Eikä ainakaan länsirannikko ja keski-Sardinia ole vielä turismin "pilaama" vaan jotenkin aidon oloinen. Alghero turvallisen tuntuinen pikkukaupunki. Vanhakaupunki ihan nätti mutta ei mitenkään ihmeellinen. Ravintoloissa hinnat aika kovia eikä muutenkaan mikään shoppailuparatiisi, jos sellaista hakee. Junalla pääsee kivasti Sassariin. Majoituimme hotelli Eucaliptiin, josta lyhyt matka kaupungin molemmille uimarannoille. Keskustaan tosin on hankala päästä, jos ei pidä kävelystä. Auto kannattaa ehdottomasti vuokrata muutamaksi päiväksi. Tiet ovat hyviä ja saarella paljon nähtävää. Hyvä kartta kannattaa tietty olla. Kiertelimme lähinnä länsi- ja pohjoisrannikkoa ja pistäydyimme sisämaassa (mm. saaren suurin nuraghi Barumissa käytiin katsomassa). Capo Caccialle pääsee omin avuin huomattavasti huokeammin kuin järjestetyillä matkoilla. Pohjoiseen päin ajettaessa löytyy mukavia snorklauspoukamia kun uskaltutuu vain pikkuteille ajelemaan. Jos pitää syömisestä kannattaa vierailla agriturismo tiloilla. Sopiva paikka jos luonto ja historia kiinnostavat ja haluaa kokea vähän erillaista Italiaa.

8

5835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedänlisää

      "Alghero turvallisen tuntuinen pikkukaupunki"

      samanlailla kerjäläisiä kuin muuallakin Italiassa, samoin hotellimurtoja esim. Saudi-Arabinaiselta viime vuonna smargdirannikolla vietiin kaikki, vaikka mafiaa ei olisi niin banditos-jengejä kyllä on.

    • reissu-täti

      Kiva kuulla, että piditte Sardianiasta - se on listalla 'minne mennä' ja Italia-fanina sinne on päästävä lähivuosina. Olitte ilmeisesti pakettimatkalla, vai? Jos menitte omatoimisesti, niin kerro miten - Rooman kautta lentäenkö vai lautalla - mistä? Osaatko sanoa muista majoitusmuodoista kuin hotelleista, satuitko huomaamaan kaupungeissa B&B -paikkoja? Agriturismon mainitsist, lienee myös majoitusta - maalla vai kaupunkien kupeessa?

      Ja 'tiedänlisää' - minäkin tiedän, että kotikaupungissanikin virolais- tai venäläisliigat putsaa kovaa vauhtia lomalaisten asuntoja, ei sitä tarvitse kokea jossain reissun päällä ;( Varovaisuus aina paikallaan, missä sitten reissaakaan!

      • Räpylätäti

        Pakettimatkalla kyllä, kun oli penikat mukana ja haluttiin suorat lennot ja muutenkin helppoutta. Hinnassahan tietty säästäisi kun viitsi vaihtaa välillä konetta ja etsiä itse majoituksen. Algherossa näkyi siellä täällä olevan huoneita vapaana, myös B&B paikkoja. Ja varmasti löytyy muualtakin vielä kesäkuussa. Laivamatka meitäkin kiehtoisi. Tällä kertaa näin, mutta varmasti vielä joskus palaamme saarelle, seuraavan kerran Cagliarin nurkille ja omatoimisesti. Tästä Italiafanituksesta kun ei pääse eroon.


      • -<><>-
        Räpylätäti kirjoitti:

        Pakettimatkalla kyllä, kun oli penikat mukana ja haluttiin suorat lennot ja muutenkin helppoutta. Hinnassahan tietty säästäisi kun viitsi vaihtaa välillä konetta ja etsiä itse majoituksen. Algherossa näkyi siellä täällä olevan huoneita vapaana, myös B&B paikkoja. Ja varmasti löytyy muualtakin vielä kesäkuussa. Laivamatka meitäkin kiehtoisi. Tällä kertaa näin, mutta varmasti vielä joskus palaamme saarelle, seuraavan kerran Cagliarin nurkille ja omatoimisesti. Tästä Italiafanituksesta kun ei pääse eroon.

        Juuri palattiin Suomeen Sardinian Algherosta, tässä nyt muutamia plussia ja miinuksia mitä nopeasti tulee mieleen.

        Hotelli Rina oli ihan viihtyisä ja siisti, ei valittamista
        Maisemat hienot ja aurinkoa piisasi.
        Veneretkeä ja tippukiviluola/viinitila reissua voi myös lämpimästi suositella.

        -Ruoka oli suoraan sanottuna helvetin kallista, mautonta ja annokset pieniä.
        -Paikalliset ihmiset suurimmaksi osaksi tylyjä, silmiin ei katsota eikä hymyillä.


      • Jusa67
        -<><>- kirjoitti:

        Juuri palattiin Suomeen Sardinian Algherosta, tässä nyt muutamia plussia ja miinuksia mitä nopeasti tulee mieleen.

        Hotelli Rina oli ihan viihtyisä ja siisti, ei valittamista
        Maisemat hienot ja aurinkoa piisasi.
        Veneretkeä ja tippukiviluola/viinitila reissua voi myös lämpimästi suositella.

        -Ruoka oli suoraan sanottuna helvetin kallista, mautonta ja annokset pieniä.
        -Paikalliset ihmiset suurimmaksi osaksi tylyjä, silmiin ei katsota eikä hymyillä.

        Oltiin samalla matkalla Gardenia hotellissa.Teilläpä oli tosi HYVÄ hotelli maku..) Isa Nonnan cafe aivan loistava italiankielinen palvelu. Vanha kaupunki täynnä upeita ravintoloita(ei käyty TUIN paikoissa). Lämpöä olisi saanut olla enemmän eikä tuota aurinkoakaan silloin ekoina päivinä tuulisella rannalla paljoakaan ollut, mutta ihmiset ihania! Palvelu loistavaa! Silmiin katsotaan ja Hymyillään kun kieltä taitaa...


      • phileas fog
        Jusa67 kirjoitti:

        Oltiin samalla matkalla Gardenia hotellissa.Teilläpä oli tosi HYVÄ hotelli maku..) Isa Nonnan cafe aivan loistava italiankielinen palvelu. Vanha kaupunki täynnä upeita ravintoloita(ei käyty TUIN paikoissa). Lämpöä olisi saanut olla enemmän eikä tuota aurinkoakaan silloin ekoina päivinä tuulisella rannalla paljoakaan ollut, mutta ihmiset ihania! Palvelu loistavaa! Silmiin katsotaan ja Hymyillään kun kieltä taitaa...

        Viikko sitten palattiin...http://kuvablogi.com/blog/9664/8/ tuolla jokunen kuva reissusta.


    • Vaikeemman kautta?

      Jos osaa ottaa kaikki matkan vaiheet seikkailuna: Auto laivaan ja Tukholmaan. Tukholmasta ajo Nyköpingiin ja sieltä lento Ryanairilla.
      Laivamatkan ja lennon väliin Skavsta-Alghero jää raskas yön kestävä odottelu. Kannattaa ottaa majoitus vaikka lentokentältä. Monenlaisia sovelluksia kentällä nukkumisesta tai sen yrittämisestä tuli nähtyä.

      • Vaikeemman kautta?

        Vielä kommentti edellä luettuun. Ihmiset eivät olleet tylyjä, kaikki tosin eivät osaa englantia. Ruoka oli hyvää ja hintahajontaa löytyi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe