valistakaa mua! (tekijänoikeuslaki)

TJteleteam

Olemme tässä kuvanneet tällaisen laskettelu''leffan'' ja aikomuksemme on laittaa se nettiin vimeo nimiselle videosivulle. video on kuvattu hyvin ammattimaisesti ja nyt olisi editoinnin aika! eli kysymys onkin että saammeko laittaa tosta mun ostamalta levyltä musiikkia videolle ja sitten julkaista se video nettiin? onko tämä laillista vai pitääkö bändille maksaa jotain tai kysyä bändiltä lupaa?

7

667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väh. lupa

      Ainakin luvan tarvitsette bändiltä, jos ilman korvauksia selviätte niin hyvä.
      Muutoin kannattaa etsiä musaa jota voitte käyttää ilman pelkoa seuraamuksista.

      • että haette Teostolta sen "luvan", eli maksatte siitä minuuttipohjaisen kertakorvauksen ainakin. Kallista on, ei kannata. Jotain Teostovapaata varmaan löytyy. Toisaalta joku YouTube on täynnä tekijänoikeudenalaista matskua, eikä niitä Teostol millään pysty valvomaan......


      • ThreeMice kirjoitti:

        että haette Teostolta sen "luvan", eli maksatte siitä minuuttipohjaisen kertakorvauksen ainakin. Kallista on, ei kannata. Jotain Teostovapaata varmaan löytyy. Toisaalta joku YouTube on täynnä tekijänoikeudenalaista matskua, eikä niitä Teostol millään pysty valvomaan......

        kirjoitusvirheet, tuli kiireitä!


    • VapaaValtio

      Näin se virallisesti menee:

      Valtion elokuvatarkastus: Tarkastusmaksu 2e / min 800e (vuosittainen ilmoitusmaksu).
      Teosto masku: Siis musiikista .Teosto noin 2/3 gramex hinnoista.(en tiedä mistä ne repii noita hintojaan).
      Koska luutavasti et itse soita kyseistä kappaletta itse niin maksa gramex maksu. Gramex (ensimmäiset 10 kpl) 1,40 €/sek ( alv).

      Elikkä 5 minuutin animaatio elokuva jossa on noin 2,5m musiikkia tekee noin 1200e.

      • alkup.

        pitänee sitte löytää jotain hyvää joka ei ois tekijänoikeussuojattua


      • Rosvot kiinni
        alkup. kirjoitti:

        pitänee sitte löytää jotain hyvää joka ei ois tekijänoikeussuojattua

        Bach, Beethoven, Brahms, Mozart, Schubert, sekä tuhansia muita. Tärkeimpänä tietysti herra Trad. eli kansanmusiikki.

        Kun säveltäjän, sovittajan ja sanoittajan kuolemasta on yli 70 vuotta, Teoston lupia ei tarvita. Kun levytys on vähintään 50 vuotta vanha, Gramexin lupia ei tarvita. Kun molemmat toteutuvat, mitään lupia ei tarvita.


      • jotain tähän

        eiköhän tuo tarkastaminen ja ilmoitusmaksu koske lähinnä tahoja jotka kaupallisesti harjoittavat elokuvien varmistusta ja jakelua. mietitäänpä tilannetta että joku menee naimisiin ja kuvaaja kuvaa tapahtuman. hääpari haluaa lähettää kaikille vieraille kopion videosta. olisihan se omituista että tuore aviopari joutuisi tarkistuttamaan tuotuksen ennen sukulaisille ja tuttaville jakelua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1024
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      128
      920
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe