valistakaa mua! (tekijänoikeuslaki)

TJteleteam

Olemme tässä kuvanneet tällaisen laskettelu''leffan'' ja aikomuksemme on laittaa se nettiin vimeo nimiselle videosivulle. video on kuvattu hyvin ammattimaisesti ja nyt olisi editoinnin aika! eli kysymys onkin että saammeko laittaa tosta mun ostamalta levyltä musiikkia videolle ja sitten julkaista se video nettiin? onko tämä laillista vai pitääkö bändille maksaa jotain tai kysyä bändiltä lupaa?

7

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väh. lupa

Ainakin luvan tarvitsette bändiltä, jos ilman korvauksia selviätte niin hyvä.
      Muutoin kannattaa etsiä musaa jota voitte käyttää ilman pelkoa seuraamuksista.

• että haette Teostolta sen "luvan", eli maksatte siitä minuuttipohjaisen kertakorvauksen ainakin. Kallista on, ei kannata. Jotain Teostovapaata varmaan löytyy. Toisaalta joku YouTube on täynnä tekijänoikeudenalaista matskua, eikä niitä Teostol millään pysty valvomaan......

• ThreeMice kirjoitti:

että haette Teostolta sen "luvan", eli maksatte siitä minuuttipohjaisen kertakorvauksen ainakin. Kallista on, ei kannata. Jotain Teostovapaata varmaan löytyy. Toisaalta joku YouTube on täynnä tekijänoikeudenalaista matskua, eikä niitä Teostol millään pysty valvomaan......

kirjoitusvirheet, tuli kiireitä!

• VapaaValtio

Näin se virallisesti menee:

Valtion elokuvatarkastus: Tarkastusmaksu 2e / min 800e (vuosittainen ilmoitusmaksu).
      Teosto masku: Siis musiikista .Teosto noin 2/3 gramex hinnoista.(en tiedä mistä ne repii noita hintojaan).
      Koska luutavasti et itse soita kyseistä kappaletta itse niin maksa gramex maksu. Gramex (ensimmäiset 10 kpl) 1,40 €/sek ( alv).

Elikkä 5 minuutin animaatio elokuva jossa on noin 2,5m musiikkia tekee noin 1200e.

• alkup.

pitänee sitte löytää jotain hyvää joka ei ois tekijänoikeussuojattua

• Rosvot kiinni
        alkup. kirjoitti:

pitänee sitte löytää jotain hyvää joka ei ois tekijänoikeussuojattua

Bach, Beethoven, Brahms, Mozart, Schubert, sekä tuhansia muita. Tärkeimpänä tietysti herra Trad. eli kansanmusiikki.

Kun säveltäjän, sovittajan ja sanoittajan kuolemasta on yli 70 vuotta, Teoston lupia ei tarvita. Kun levytys on vähintään 50 vuotta vanha, Gramexin lupia ei tarvita. Kun molemmat toteutuvat, mitään lupia ei tarvita.

• jotain tähän

eiköhän tuo tarkastaminen ja ilmoitusmaksu koske lähinnä tahoja jotka kaupallisesti harjoittavat elokuvien varmistusta ja jakelua. mietitäänpä tilannetta että joku menee naimisiin ja kuvaaja kuvaa tapahtuman. hääpari haluaa lähettää kaikille vieraille kopion videosta. olisihan se omituista että tuore aviopari joutuisi tarkistuttamaan tuotuksen ennen sukulaisille ja tuttaville jakelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      292
      6526
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2039
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1780
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1247
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      168
      1153
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1126
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      52
      1025
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1011
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      962
    Aihe