Beauceronista

Minkävuoksi ei näy..

Mikähän ihme ihmisillä on Beusseja vastaan?
Kyseinen rotuhan on mitä parhain vaihtoehto palveluskoirista.
Onko joku ennakkoluulo rotua kohtaan kun kaikki hömpöttävät rodun liikunnantarpeesta ja hulluksitulemisesta jos ei harrasta 24/7 koiran kanssa.
Rotu on saatu pysymään terveenä ja alkukantaisena pidempään kuin muut rodut. Mikä siis mättää?
Itseni puolesta voin sanoa että rotu on kauniimpi kuin rotikka taikka dopperi mutta se nyt on oma mielipiteeni. Luonteestakaan minulla ei pahaa sanottavaa.

10

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtava !

      Beauceron on upea rotu :-)

      Mistäs itse olet saanut moisen käsityksen, että joillain olisi jotain beucceja vastaan ?

    • kummallista...

      Minäkään en ole ikinä kuullut mitään negatiivista sanottavan, outoa tekstiä aloittajalta...

      • Itse nähnyt

        No en nyt tiedä, että kuinka outoa tekstiä??
        Täälläkin ja muilla keskustelupalstoilla kehotetaan rotua harkitsevia harkitsemaan muita rotuja, koska Beussin kanssa ei tulisi pärjäämään. Lähinnä juuri tuosta liikunnantarpeesta tehdään numero, jolla säikytetään pentua harkitsevat katselemaan muita rotuja. Kyllä sen koiran saa paremmin väsähtämään aivojumpalla kuin sillä, että juoksuttaa metsissä kellon ympäri. Tämä koskee muitakin saman (eli joidenkin mielestä loppumattoman) liikunnantarpeen vaativaa koirarotua.
        Toivottavasti näitä "tietoja" ei jaa rotua jo omistavat henkilöt, ja olenkin nähnyt asiallisempaa tekstiä siitä kun joku oikeasti kirjoittaa rodun omistavana ja oikeasti tietoisena asiasta.
        Esimerkkinä tapaus tämmöinen: "Nimeltä mainitsematon" Keskustelupalstassa koirakouluttaja käännytti Beussia harkitsevaa ottamaan toisen rodun, koska Beussi ei kuulemma omaa saalisviettiä tarpeeksi pk-lajeihin. Siinä kyse oli lähinnä suojelukoulutuksesta missä todentotta tarvitaankin viettien tasapainoa ja enemmän saalisviettiset koirat pärjäävätkin paremmin, mutta saa sen Pösökin rodulle ominaisella puolustusvietillä toimimaan samalla tavoin kunhan löytää maalimiehen joka jaksaa kikkailla kyseisen rodun kanssa. Mutta kyse olikin siinä, että kouluttajan mielestä aivan turha rotu edes ajatella ko. harrastukseen.


      • mahtava !
        Itse nähnyt kirjoitti:

        No en nyt tiedä, että kuinka outoa tekstiä??
        Täälläkin ja muilla keskustelupalstoilla kehotetaan rotua harkitsevia harkitsemaan muita rotuja, koska Beussin kanssa ei tulisi pärjäämään. Lähinnä juuri tuosta liikunnantarpeesta tehdään numero, jolla säikytetään pentua harkitsevat katselemaan muita rotuja. Kyllä sen koiran saa paremmin väsähtämään aivojumpalla kuin sillä, että juoksuttaa metsissä kellon ympäri. Tämä koskee muitakin saman (eli joidenkin mielestä loppumattoman) liikunnantarpeen vaativaa koirarotua.
        Toivottavasti näitä "tietoja" ei jaa rotua jo omistavat henkilöt, ja olenkin nähnyt asiallisempaa tekstiä siitä kun joku oikeasti kirjoittaa rodun omistavana ja oikeasti tietoisena asiasta.
        Esimerkkinä tapaus tämmöinen: "Nimeltä mainitsematon" Keskustelupalstassa koirakouluttaja käännytti Beussia harkitsevaa ottamaan toisen rodun, koska Beussi ei kuulemma omaa saalisviettiä tarpeeksi pk-lajeihin. Siinä kyse oli lähinnä suojelukoulutuksesta missä todentotta tarvitaankin viettien tasapainoa ja enemmän saalisviettiset koirat pärjäävätkin paremmin, mutta saa sen Pösökin rodulle ominaisella puolustusvietillä toimimaan samalla tavoin kunhan löytää maalimiehen joka jaksaa kikkailla kyseisen rodun kanssa. Mutta kyse olikin siinä, että kouluttajan mielestä aivan turha rotu edes ajatella ko. harrastukseen.

        Beauceron on kyllä niin liikunnallinen ja toiminnanhaluinen koira kuin mikään olla ja voi, mutta eihän se huono asia ole. Monet haluavat juuri liikunnallisen koiran, kuten minäkin.

        Mutta avoimia minun tapaamani beuccit ovat ainakin olleet.

        Eikä beauceron ole mahdottoman harvinainenkaan Suomessa, vaan vuosittain rekisteröidään noin 50 yksilöä, eli suunnilleen saman verran kuin vaikkapa mustaterriereitä, bouviereita, kerrynterriereitä ja kiharakarvaisianoutajia.

        Beauderon on upea rotu, joka on mahdollista sosiaalistaa yhteiskuntakelpoiseksi ja josta saa tavattoman hyvän työ-, harrastus- ja perhekoiran.


      • khkhoghifgoifyyoify
        mahtava ! kirjoitti:

        Beauceron on kyllä niin liikunnallinen ja toiminnanhaluinen koira kuin mikään olla ja voi, mutta eihän se huono asia ole. Monet haluavat juuri liikunnallisen koiran, kuten minäkin.

        Mutta avoimia minun tapaamani beuccit ovat ainakin olleet.

        Eikä beauceron ole mahdottoman harvinainenkaan Suomessa, vaan vuosittain rekisteröidään noin 50 yksilöä, eli suunnilleen saman verran kuin vaikkapa mustaterriereitä, bouviereita, kerrynterriereitä ja kiharakarvaisianoutajia.

        Beauderon on upea rotu, joka on mahdollista sosiaalistaa yhteiskuntakelpoiseksi ja josta saa tavattoman hyvän työ-, harrastus- ja perhekoiran.

        Minut esimerkiksi käännytettiiin etsimään jotain muuta koirarotua sillä en antaisi muka tarpeeksi akvititeettejä.Pitäisikö sen riittää jos koira pääsisi 4 kertaa ulos joka päivä ja saisi liikuntaa noin 1 ½ tuntia päivässä, ja harrastaisin agilityä,vetoharrastusta ja rescue toimintaa saisi etsiä niitä eksyneitä =)))).ehk.sen suojelukoulutuksen voisi myös ottaa,.
        Ja minulle valitettiin juuri siitä etten lähde kilpakentille ,eihän sen pitäisi vaikuttaa koiran akvititeettejen määrään harrastanko muuten vaan agilitya vai kilpakentillä ,ei koira eroa tiedä,.........


      • .....
        khkhoghifgoifyyoify kirjoitti:

        Minut esimerkiksi käännytettiiin etsimään jotain muuta koirarotua sillä en antaisi muka tarpeeksi akvititeettejä.Pitäisikö sen riittää jos koira pääsisi 4 kertaa ulos joka päivä ja saisi liikuntaa noin 1 ½ tuntia päivässä, ja harrastaisin agilityä,vetoharrastusta ja rescue toimintaa saisi etsiä niitä eksyneitä =)))).ehk.sen suojelukoulutuksen voisi myös ottaa,.
        Ja minulle valitettiin juuri siitä etten lähde kilpakentille ,eihän sen pitäisi vaikuttaa koiran akvititeettejen määrään harrastanko muuten vaan agilitya vai kilpakentillä ,ei koira eroa tiedä,.........

        Koiran rotu ei ole erisnimi eli sitä ei kirjoteta isolla alkukirjaimella.. Kirjoitatko norsu tai lehmä isolla..


      • paimenfriikki
        khkhoghifgoifyyoify kirjoitti:

        Minut esimerkiksi käännytettiiin etsimään jotain muuta koirarotua sillä en antaisi muka tarpeeksi akvititeettejä.Pitäisikö sen riittää jos koira pääsisi 4 kertaa ulos joka päivä ja saisi liikuntaa noin 1 ½ tuntia päivässä, ja harrastaisin agilityä,vetoharrastusta ja rescue toimintaa saisi etsiä niitä eksyneitä =)))).ehk.sen suojelukoulutuksen voisi myös ottaa,.
        Ja minulle valitettiin juuri siitä etten lähde kilpakentille ,eihän sen pitäisi vaikuttaa koiran akvititeettejen määrään harrastanko muuten vaan agilitya vai kilpakentillä ,ei koira eroa tiedä,.........

        Jokainen voi tarjota koiralleen niin paljon liikuntaa ja aktivointia kuin itse viitsii.


      • kulkusetti
        khkhoghifgoifyyoify kirjoitti:

        Minut esimerkiksi käännytettiiin etsimään jotain muuta koirarotua sillä en antaisi muka tarpeeksi akvititeettejä.Pitäisikö sen riittää jos koira pääsisi 4 kertaa ulos joka päivä ja saisi liikuntaa noin 1 ½ tuntia päivässä, ja harrastaisin agilityä,vetoharrastusta ja rescue toimintaa saisi etsiä niitä eksyneitä =)))).ehk.sen suojelukoulutuksen voisi myös ottaa,.
        Ja minulle valitettiin juuri siitä etten lähde kilpakentille ,eihän sen pitäisi vaikuttaa koiran akvititeettejen määrään harrastanko muuten vaan agilitya vai kilpakentillä ,ei koira eroa tiedä,.........

        Jos kasvattaja ei ole myynyt sinulle koiraa, voi "aktiviteettien puute" olla puhdas tekosyy olla myymättä. Tosiasiallinen syy voi olla joku ihan muu, mutta kasvattaja sanoo toista. Minä en myisi beussia nuorelle ja kokemattomalle koiranostajalle, vaikka lupaisi harrastaa kaikkia mahdollisia lajeja...


      • jopojopo
        ..... kirjoitti:

        Koiran rotu ei ole erisnimi eli sitä ei kirjoteta isolla alkukirjaimella.. Kirjoitatko norsu tai lehmä isolla..

        Meinaatko, että norsu ja lehmä ovat eläinrotuja? APINA!
        Sanoit, että rotu ei ole erisnimi ja vertaat norsuun ja lehmään, jotka ovat eläinlajeja ei rotuja.
        Ja sitäpaitsi lauseen loppuun tulee vain yksi piste.


      • äitimammankieli
        jopojopo kirjoitti:

        Meinaatko, että norsu ja lehmä ovat eläinrotuja? APINA!
        Sanoit, että rotu ei ole erisnimi ja vertaat norsuun ja lehmään, jotka ovat eläinlajeja ei rotuja.
        Ja sitäpaitsi lauseen loppuun tulee vain yksi piste.

        Lauseen loppuun tulee 3 pistettä, jos se on ns. jatkuva (jatkuisi edelleen).

        Ja tuossa lauseessasi... >>Sanoit, että rotu ei ole erisnimi ja vertaat norsuun ja lehmään, jotka ovat eläinlajeja ei rotuja.>> ... jätit kaksoispisteen välistä. Se olisi tullut kirjoittaa näin: >>Sanoit, että rotu ei ole erisnimi ja vertaat norsuun ja lehmään, jotka ovat eläinlajeja: ei rotuja.>>


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      256
      2302
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2065
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1780
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1609
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      64
      1029
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      114
      1024
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1016
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1013
    Aihe