En löydä emolevyn ajureita, ei päästä nettiin =(

Heidiläinen

Asensin xp:n uudelleen, mutta ei päästä nyt sillä koneella nettiin =(. Ilmeisesti pitäisi löytää emolevyn ajurit, taitaa olla integroitu verkkokortti joka tarvii myös siis ne ajurit. Muistan että muinoin siinä oli nvidian ajurit emolevyllä. Nvidian sivuilta en löydä kohtaa EMOLEVYN ajureille - en tiedä mitä pitäisi valikoista ottaa, että saan oikeat.
Emolevyni on MSI K8T Neo4 FI Ultra. Joskus joku väitti että tuo T kirjain on väärä ja sen paikalla pitäisi olla N, mutta T siinä kauppakuitissa v. 2005 lukee.
MSIn sivuilta yritin myös ajureita, mutta ei vaan löydy, alasvetovalikko ei anna oikeanlaisia valintoja tehdä.

Olkaa pliis joku niin kiltti, että näyttäisi minulle oikean linkin lataustiedostoon!! Tiedän, että itse pitäisi etsiä ja käyttää googlea apuna. Olen ihan oikeasti yrittänyt, mutta en löydä. Tiedän että olen tumpelo ja avuton

12

581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys.

      Siinä intellin vai amd prossu?

    • heidiläinen

      Laitehallinta näyttää keltaista kysymysmerkkiä kohdissa:
      Muu PCI-siltaohjain
      PCI-muistiohjain
      SM BUS Controller
      Video-ohjain (VGA-yhteensopiva)

      Asensin tuolta annetusta linkistä emolevyn ohjaimen, tai jos se oli se, mutta ainakin kiltisti asentui. verkko vaan ei aukea.

      • Kysymys..

        Laittaa verkko asetukset kuntoon.


      • Asenna sieltä ylempää myös ne Ac97 audio driver ja system drivers.


      • Onkohan tää nyt taas se sama viikonlopun trolli? Viime viikonloppuna oli aiheena näytönohjaimen ajuri.


      • TrollHattan
        Dr.xyz kirjoitti:

        Onkohan tää nyt taas se sama viikonlopun trolli? Viime viikonloppuna oli aiheena näytönohjaimen ajuri.

        aika samalta.
        No, hupinsa kullakin.


    • Emolevyn tyyppi

      Sen näkee heti,onko se K8N vai tuo T niin kuin väitit ja löydät oikeat ajurit sen perustella, kun nettiin laitettuna tuo emolevyn tyyppi tarjoaa vain tuota K8N versioon ajureita, joten kannattaa tarkistaa mikä on emon oikea tyyppi.

    • heidiläinen

      Ei tarvinnut laittaa verkkoasetuksiin mitään, ne meni itsekseen ok, kun sain oikean ajurin asennetuksi. Asensin aluksi vain jonkun realtek-ajurin, olikohan se joku AC-... juttu. Ja vasta sitten kun olin asentanut tuon:
      http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp32_amd_6.70.html
      niin hävisi ne kysymysmerkit sieltä Muiden laitteiden PCI siltalaite ja - PCI muistiohjain ym kohdista. Nyt kaikki toimii ja poika on jälleen netissä koneellaan! Oli siis kyseessä pojan kone, ei minun oma.

      Hah, miksi olisin trolli?? Ihan sama mitä kuvittelet, olen nyt tosi onnellinen!!

      Kiitos kaikille vastaajille =)

      • että onnistuit

        Välillä joku saa jopa ongelmiinsa oikeasti apua täältä,, äläkä tosiaan välitä tosta dr-xyz.istä. Mikä lie kyyninen äijä joka on aina nokkavia letkautuksiaan viljelemässä täällä,, ja sen neuvotkin on niin "hienoja" ja ylimalkaisia ettei niiden varmaan ole tarkoituskaan auttaa, vaan näyttää kyseisen herran ylimielinen asenne tietämättömiä kohtaan jep.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      301
      2623
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      46
      1229
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1169
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1073
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      279
      976
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      849
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      835
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      76
      816
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      759
    10. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      64
      754
    Aihe