En löydä emolevyn ajureita, ei päästä nettiin =(

Heidiläinen

Asensin xp:n uudelleen, mutta ei päästä nyt sillä koneella nettiin =(. Ilmeisesti pitäisi löytää emolevyn ajurit, taitaa olla integroitu verkkokortti joka tarvii myös siis ne ajurit. Muistan että muinoin siinä oli nvidian ajurit emolevyllä. Nvidian sivuilta en löydä kohtaa EMOLEVYN ajureille - en tiedä mitä pitäisi valikoista ottaa, että saan oikeat.
Emolevyni on MSI K8T Neo4 FI Ultra. Joskus joku väitti että tuo T kirjain on väärä ja sen paikalla pitäisi olla N, mutta T siinä kauppakuitissa v. 2005 lukee.
MSIn sivuilta yritin myös ajureita, mutta ei vaan löydy, alasvetovalikko ei anna oikeanlaisia valintoja tehdä.

Olkaa pliis joku niin kiltti, että näyttäisi minulle oikean linkin lataustiedostoon!! Tiedän, että itse pitäisi etsiä ja käyttää googlea apuna. Olen ihan oikeasti yrittänyt, mutta en löydä. Tiedän että olen tumpelo ja avuton

12

717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysymys.

Siinä intellin vai amd prossu?

• heidiläinen

Laitehallinta näyttää keltaista kysymysmerkkiä kohdissa:
      Muu PCI-siltaohjain
      PCI-muistiohjain
      SM BUS Controller
      Video-ohjain (VGA-yhteensopiva)

Asensin tuolta annetusta linkistä emolevyn ohjaimen, tai jos se oli se, mutta ainakin kiltisti asentui. verkko vaan ei aukea.

• Kysymys..

Laittaa verkko asetukset kuntoon.

• Asenna sieltä ylempää myös ne Ac97 audio driver ja system drivers.

• Onkohan tää nyt taas se sama viikonlopun trolli? Viime viikonloppuna oli aiheena näytönohjaimen ajuri.

• TrollHattan
        Dr.xyz kirjoitti:

Onkohan tää nyt taas se sama viikonlopun trolli? Viime viikonloppuna oli aiheena näytönohjaimen ajuri.

aika samalta.
        No, hupinsa kullakin.

• Emolevyn tyyppi

Sen näkee heti,onko se K8N vai tuo T niin kuin väitit ja löydät oikeat ajurit sen perustella, kun nettiin laitettuna tuo emolevyn tyyppi tarjoaa vain tuota K8N versioon ajureita, joten kannattaa tarkistaa mikä on emon oikea tyyppi.

• heidiläinen

Ei tarvinnut laittaa verkkoasetuksiin mitään, ne meni itsekseen ok, kun sain oikean ajurin asennetuksi. Asensin aluksi vain jonkun realtek-ajurin, olikohan se joku AC-... juttu. Ja vasta sitten kun olin asentanut tuon:
      http://www.nvidia.com/object/nforce_nf4_winxp32_amd_6.70.html
      niin hävisi ne kysymysmerkit sieltä Muiden laitteiden PCI siltalaite ja - PCI muistiohjain ym kohdista. Nyt kaikki toimii ja poika on jälleen netissä koneellaan! Oli siis kyseessä pojan kone, ei minun oma.

Hah, miksi olisin trolli?? Ihan sama mitä kuvittelet, olen nyt tosi onnellinen!!

Kiitos kaikille vastaajille =)

• että onnistuit

Välillä joku saa jopa ongelmiinsa oikeasti apua täältä,, äläkä tosiaan välitä tosta dr-xyz.istä. Mikä lie kyyninen äijä joka on aina nokkavia letkautuksiaan viljelemässä täällä,, ja sen neuvotkin on niin "hienoja" ja ylimalkaisia ettei niiden varmaan ole tarkoituskaan auttaa, vaan näyttää kyseisen herran ylimielinen asenne tietämättömiä kohtaan jep.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      194
      3839
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2712
    3. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      74
      1290
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1230
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1149
    6. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      934
    7. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      920
    8. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      835
    9. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      211
      800
    10. Kyllä oli tuas maukkaan näköinen herkkupöytä

Mehta Manin uudenvuoden vastaanottajaisissa: kaöjoo ja nakkia ainakin. Savukallookin tais olla ja sinkkua
      Tuusniemi
      54
      668
    Aihe