Tarkoituksenamme on matkustaa Kiotoon yhdeksi yöksi Tokiosta ja sitten matkustaa junalla takaisin Tokioon. Googlasin aiheesta ja ainoa vaihtoehto mitä suositeltiin oli Japan Rail Pass 7vrk 268€ per hlö!! Onko tämä siis ainoa vaihtoehto?
Junaliput Kiotoon?
3
1935
Vastaukset
- Ei kannata
Ei ole ainoa vaihtoehto. Japan Rail Pass tulee kannattavaksi hankinnaksi silloin, jos matkustelette junilla enemmänkin. Shinkansen-luotijunalipun Tokio-kioto -välille saa alta 10000 jeniä/henkilö/suunta, riippuen hieman matkustusluokasta ja sisältyykö siihen paikkavarausta. Paikkavarausta suosittelen, ellette ole valmiita matkustamaan seisaaltaan koko matkaa.
http://www.japanican.com/special/shinkansen/
http://www.japan-guide.com/e/e2359.html
http://mickwest.com/2007/03/26/buying-tickets-for-shinkansen-tokyo-to-kyoto/
Kannattaa kysellä paikallisista matkatoimistoista lippupakettia, tai jopa pakettia, johon sisältyy yöpyminen.- Bussi halvin
Budjettimatkaajille edullisin vaihtoehto on yöbussit, niitäkin on eritasoisia. Parhaimmat kustantavat lähes saman, kuin junaliput, halvimmat taas huomattavasti edullisempia. Kalleimmissa saa penkit lähes vaakatasoon ja bussista löytyy WC:t ja muut mukavuudet (yleensä myös kahvi/tee -automaatti). Halvimmissa ei ole WC:tä, mutta bussi tekee välipysähdyksiä levähdyspaikoilla, joilta voi myös ostaa purtavaa.
- miumiuu
...kannattaa mennä! Hitaampaahan se on kuin junalla mutta äkkiä se aika menee. Bussit on tosin mitoitettu japanilaisille joten jalkatilat ovat hieman ahtaat, jos olette pitkiä... Itsekin sain tiedon näistä joltakulta täällä, kiitokset edelleen sinne =) Kannattaa mennä arkena, liput ovat halvemmat kuin viikonlopun ympärillä jolloin työntekijät matkaavat taas kotoa työpaikoille. Matka kestää n. 7-8 tuntia, ja halvimmat hinnat lähtee 4100 jenistä, eli n. 37 e. Tuolta varasin ja maksoin liput:
http://willerexpress.com/bus/pc/3/top/;jsessionid=67186044F1CFAD321C04E21BDD88C0AA.ap33bus2
Ainut hankaluus oli kohta, johon vaaditaan japanilainen puhelinnumero, ei huolinut ulkomaista numeroa... Onneksi minulla oli Japanissa ystävä, jonka numeroa pystyin käyttämään... Nämä liput tarvitsee ostaa etukäteen, suoraan bussista ei käy. Kaipa nuilla joku toimisto on josta voi liput käydä ostamassa, mutta sen tiedon saat kaivaa itse ;)
Toivottavasti näistä tiedoista oli apua, ja oikeen hyvää matkaa! Olen kade... P.S. Käykää samalla reissulla myös Narassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2952336Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161740Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2181380- 871284
Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel611208Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1851165Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v60983TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p19972Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva137967Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak160892