Heippa!
Lähdin heti kirjoitusten jälkeen opiskelemaan Yhdysvaltoihin kauppatieteitä, koska sain ihan OK stipendin urheilun kautta. Minulla lähtee nyt viimeinen vuosi käyntiin ja pääaineenani on markkinointi ja johtaminen. Tutkinnon virallinen nimi on siis Bachelor of Science (BSA) Management & Marketing. Käytännössä vastaa siis Suomen kauppatieteiden kandia, ainakin tietääkseni? (Voiko joku varmistaa tämän?)
Haluaisin kovasti jatkaa Suomeen tekemään maisterin tutkinnot ja olenkin jo selaillut hieman Helsingin, Turun ja Oulun maisteriohjelmia (otan huomioon myös ulkomaalaiset maisteriohjelmat). Kysynkin siis kokemuksia sellaisilta opiskelijoilta jotka ovat päässeet sisään ulkomaalta (mielellään USA:sta) saadun alemman tutkinnon kautta. Minulla on ihan hyvä opiskelumenestys ja hyvät suositukset tulisi professoreilta jne..
Olen kuitenkin yhtä kysymysmerkkiä näiden asioiden kanssa. En tiedä miten USA:n opintopisteet kääntyy Suomeen. Onko tämä kt kandi, tradenomi vai joku ihan muu? Olen tehnyt opintojeni suhteen hemmetin kovaa työtä ja harmittaa mikäli se ei käy Suomeen tai en pääsekään tekemään maistereita.
Kiitoksia niille jotka jaksavat vastata :-)
USA:n alempi tutkinto jatko Suomessa?
3
1291
Vastaukset
- Niin,
Taidat kuitenkin tarvita paljon työtä jos lähtökohtana on vieras kieli ja opiskelu ympäristö .
Urheilijathan vain urheilee niin kuin esm. Möttölä Utah Yliopistossa eikä ehdi valmistua mihinkään tutkintoon .
Kuitenkin kun aloitat opiskelun USA.ssa sinun on muistettava että ei tutkinto tule radalla urheilessa vaan hikoilemalla huonosti ilmastoidussa opiskelija asunnossa ja koulussa luennoilla olemalla vaikka pistäisi päätös päivänä kirjan päähän se ei varmaan symbolisoi mitään valmistumista tutkintoon ja haku oikeutta Suomen Yliopiston pääsykokeeseen .
Pitää siis tehdä työtä olemalla luennoilla ja saada se tutkinto opv. / tentit käytyä niin että voit sanoa kun tulet olet valmistunut jonkin tason Licens tutkintoon ja oikeutukseen hakea Korkeakoulun Economican jatko opintoihin ( pääsykokeeseen ) .
Mieti kun olet urheilija voiko radalla saavuttaa kuin ajan alituksia eikä tutkinto Licens pätevyyttä hakeutua jatko opintoihin .
Alemmantason ulkomaalaisella Korkeakoulu tutkinnolla voit sitten hakea vaikka suoraan KTM valinnassa opiskelijaksi Kauppakorkeakouluun .- BBA
Hmm tuosta edellisest vastauksesta en ymmärtänyt kunnolla kuin tuon viimeisen lauseen, koska se oli niin sekavaa tekstiä, MUTTA tosiaan hän oli oikeassa tuon viimeisen lauseen kanssa eli Bachelor tutkinto vastaa kauppatieteiden kandin tutkintoa ja näin ollen sinulla on oikeus hakea suoraan maisteri ohjelmaan (jotkut koulut tosin jostain syystä edellittävät 30cr paikkaavuusopintoja, jos esim amk:sta siirtyy jatkaan yliopistoon maisteriksi).
Ja siis ainakin Aalto-yliopistossa voi jatkaa suoraan englannin kielellä myös Suomessa, ja varmaan kannattaakin sillä se tarjoaa kansainvälisen tutkinnon ja on siten varsinkin tulevaisuudessa arvostetumpi. Itse opiskelen Suomessa kansainvälistä BBA-tutkintoa ja olen myös miettinyt edelleen englannin kielellä jatkamista KTM:ksi jossain yliopistossa Suomessa. Tuo Aalto-yliopsto on myös Suomen vanhin ja paras kauppakorkea. - AP
BBA kirjoitti:
Hmm tuosta edellisest vastauksesta en ymmärtänyt kunnolla kuin tuon viimeisen lauseen, koska se oli niin sekavaa tekstiä, MUTTA tosiaan hän oli oikeassa tuon viimeisen lauseen kanssa eli Bachelor tutkinto vastaa kauppatieteiden kandin tutkintoa ja näin ollen sinulla on oikeus hakea suoraan maisteri ohjelmaan (jotkut koulut tosin jostain syystä edellittävät 30cr paikkaavuusopintoja, jos esim amk:sta siirtyy jatkaan yliopistoon maisteriksi).
Ja siis ainakin Aalto-yliopistossa voi jatkaa suoraan englannin kielellä myös Suomessa, ja varmaan kannattaakin sillä se tarjoaa kansainvälisen tutkinnon ja on siten varsinkin tulevaisuudessa arvostetumpi. Itse opiskelen Suomessa kansainvälistä BBA-tutkintoa ja olen myös miettinyt edelleen englannin kielellä jatkamista KTM:ksi jossain yliopistossa Suomessa. Tuo Aalto-yliopsto on myös Suomen vanhin ja paras kauppakorkea.Urheilu on minulle vain keino maksaa lukukausimaksut. Opiskelemaanhan mina tanne tulin.
Nim.merkille BBA, Aalto yliopisto minua kiinnostaa Suomen yliopistoista kaikista eniten. Ajattelin hakea tuohon suomen kieliseen ohjelmaan, silla englannin kieliseen ohjelmaan vaaditaan yleensa GMAT koe, mika tietenkin vaatisi paljon aikaa opiskeluun.
En usko, etta voin hakea viela tana kevaana, koska saan paperit ulos vasta huhtikuun lopussa. Pitaapa alkaa selvittamaan noita jatkomahdollisuuksia. En nae mitaan syyta, etta miksi en paasisi jatkokouluun Suomessa. :-) Kiitos vastauksesta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849