Kallen luokalle tuli uusi opettaja. Kun oli äidinkielen tunti ja oli luettu hetken aikaa Seitsemää veljestä, kysyi opettaja oppilailta: - Sanokaapa kuka on kirjoittanut tämän kirjan Seitsemän veljestä?
Pikku-Kallea lukuunottamatta kaikki viittasivat. Koska opettaja ei millään meinannut uskoa, että joku ei muka sitä asiaa tietäisi, hän päätti kysyä asiaa tarkemmin: - No Kalle, sanopa nyt sinä kuka on kirjoittanut Seitsemän veljestä?
Poika mietti ja mietti, mutta kun ei tiennyt niin itkua tuhertaen vastasi: - En minä ainakaan.
Vastaus hämmästytti opettajaa kovasti ja vaivasi vielä senkin jälkeen kun oppilaat olivat jo lähteneet kotiin. Uusi kun oli paikkakunnalla, niin hän päätti lähteä vilkaisemaan millaisista kotioloista noin tietämätön poika tulee.
Perhe oli juuri ruokapöydässä, kun opettaja astui sisään. Opettaja pyysi anteeksi häiriötä ja selitti millä asialla liikkuu. Isä katsoi vuorotellen opettajaa ja Kallea, nousi sitten ylös ja nyrkkiä pöytään lyöden karjaisi: - Jos meirän poika kerran sanoo ettei se ole sitä kirjoittanut niin ei sillon myöskään ole!
Opettaja tyrmistyi tällaisesta vastaanotosta niin ettei tajunnut edes hyvästejä sanoa vaan lähti päätään puistelleen matkoihinsa. Kävellessään takaisin kylälle hän tapasi naapurin isännän ojankaivuupuuhissa, ja rupesi tälle kertomaan omituista kohtaamistaan Pikku-Kallen perheen kanssa. Naapuri kuunteli lapioonsa nojaten, otti sitten sätkän suustaan, sylkäisi ja tokaisi: - No ei se kyllä mikään ihme ole vaikka olisi kirjoittanutkin. On se niin saatanan pimeää porukkaa.
Hullua porukkaa
vitsimestari
1
751
Vastaukset
- joopajooooooooo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit876042KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3305281Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja212676Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512615Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852841875Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1041692- 1131556
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1221443Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331403