Käytän usein USB-ulkoista kovalevyä, mutta sen "turvallisessa poistamisessa" on ongelma aika ajoin.
Se ilmoittaa:
"Ongelma poistettaessa USB-massamuistilaitetta. Windows ei voi pysäyttää laitetta Yleinen asema, sillä ohjelma
käyttää sitä. Sulje kaikki ohjelmat, jotka saattavat käyttää laitetta ja yritä uudelleen myöhemmin".
Ilmoitus tulee, vaikka minulla ei mitään muuta ole koneessa päällä. Kaikki sivustot on sammutettu, siis mikä minun pitää edelleen sulkea?
USB massamuistilaitteen poisto
8
2793
Vastaukset
tuosta huolestua kannata. harvempi kait käyttääkään yleensä tuota turvallista poistoa. itse ainakin käytän hyvin satunnaisesti eikä ole ongelmia ilmennyt.
- dumbandproud
Mulla vähän erilaista kokemusta. On kadonnut kokonaisia leffoja kovalevyltä kun on vain
nykäissyt laitteen USBstä. Ei enää uskalla moista tehdä.
Poistossa ei ongelmia "turvallisesti" jos sammuttaa ja uud käynnistää sitten. dumbandproud kirjoitti:
Mulla vähän erilaista kokemusta. On kadonnut kokonaisia leffoja kovalevyltä kun on vain
nykäissyt laitteen USBstä. Ei enää uskalla moista tehdä.
Poistossa ei ongelmia "turvallisesti" jos sammuttaa ja uud käynnistää sitten.aivan varma että siihen ei ole jotain muuta syytä? siis leffojen katoamiseen.
kun siirrän ulkoiselle, tarkistan että on siirtynyt kunnolla ja sen jälkeen sammutan kiintiksen ja vedän piuhan irti ilman sen kummempia.- dumbandproud
harrastelijakirurgi kirjoitti:
aivan varma että siihen ei ole jotain muuta syytä? siis leffojen katoamiseen.
kun siirrän ulkoiselle, tarkistan että on siirtynyt kunnolla ja sen jälkeen sammutan kiintiksen ja vedän piuhan irti ilman sen kummempia.Jaa-a, nyt heitit pahan.
En kyllä keksi mikä muukaan vois aiheuttaa katoamisia.
Sammutan kyllä tottakai aina ulkoisen, ennenku irrotan, mutta silti on kadonnut tiedostoja ja leffoja.
Ja tottkai oon tarkistanu minäki, ja leffoja katsellut ennen katoamistaan.
Ei ole viruksia, ja sekä ulkoiset että kone ihan uusia.
Nykyään käytän aina sitä "turvallista" poistoa, muuten ei uskalla.
Mutta kone pitää kokonaan sammuttaa ja uud käynnistää ennenku onnistuu.
Se rasittaa.
Jokin ohjelma käyttää edelleen "Yleistä asemaa" muka, vaikka mitään ei ole päällä enää.
Jotain pitäis edelleen sammuttaa mutta mitä?
Eikö kellään muulla muka ole tavaraa ulkoiselta kadonnu jos on vaan vetässyt irti USBstä?
Ei jummarra... - tota....
ei siitä muuta ihmeellistä ole kuin siinä usb-palikassa on edelleen virrat päällä. On tullut vastaan täysin toimimattomia usb-muisteja kun ne on joka kerta nypätty ilman tuota turvallista poistamista. Arvaa oliko tyypillä varmuuskopioita...
Ylivoimaisesti yleisin syy tuohon herjaan on se, että ko. levyasema on auki Resurssinhallinnassa tai että käyttöjärjestelmä indeksoi tahi eheyttää asemaa. Tarkista että Resurssinhallinta ei osoita irrotettavaan asemaan ja että ulkoisia massamuisteja ei turhaan indeksoida eikä eheytetä ja että mahdollinen virustorjunta ei skannaile levyä.
Ethän vaan käytä mitään aseman mukana tullutta "apuohjelmaa"? Jotkut niistä asettavat ulkoisen aseman levyvälimuistin jälkikirjoituksen päälle muka nopeuden kasvattamiseksi ja se on vaaran paikka...- mummelihummeli
USB-laitteen voi poistaa turvallisesti asetuksista. Asetuksia ei tarvitse tehdä kuin kerran. Laita USB-kovalevysi päälle ja klikkaa Windows Explorelia. Siellä klikkaa vasemmalla kovalevyn kirjainta. Avautuvasta valikosta klikkaile peräkkäin välilehtiä seuraavasti (en tiedä noille termeille suomenkilistä vastinetta, sorry. Esimerkki on omasta muistitikustani eli pendrive):
Pendrive (G:)/properties/hardware/properties/policies ja tältä välilehdeltä klikkaa Quick removal
Tämän jälkeen voit aina huoletta kiskaista USB-laitteen pois tekemättä mitään klikkauksia. - äkspeel on
kaks asentoo usb levyille verät johon vaa irti ja sit tää turvallinen poisto.
per aattees ne molemmat on turvallisia.
jos ei tehtävä palkkiin tuu poista laite turvallisesti nii sillon xp on laittanu levyn tolle nykäse vaa johto irti asetuksellle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751