Lapseni on hakannut päätään tai ennemminkin naamaansa tyynyyn unissaan muutaman kuukauden ikäisestä. Pienenä hän nukutti myös itsensä näin. Luulin silloin että tämä on joku hänen juttunsa, kun hän on pieni, mutta nyt kun lapsi on toisella kymmenellä, niin hakkaaminen jatkuu unissaan, itse siitä tietämättä. Miten ihmeessä tästä häiritsevästä toiminnosta pääsisi eroon? Mistä apua?
Pään hakkaaminen
2
2049
Vastaukset
- lölköj
lastenpsykiatri tai unihäiriöihin erikoistunut lääkäri. Tuskin mikään tavallinen lääkäri osaa tuohon sanoa juuta tai jaata. Aiheuttaako tämä tapa harmia, kipua, jälkiä kasvoihin? Voisko tyynyn ottaa pois heti kun lapsi on nukahtanut, muuttaa vähän olosuhteita? Seurata mitä tapahtuu. Aika erikoinen ilmiö.
- Anonyymi00002
Näköjään on todella vanha postaus, mutta ehkä vastaukseni silti löytää perille. Olen itse myös tehnyt samaa koko lapsuuteni ja minua käytettiin joskus myös asian takia lääkärissä, mutta eihän ne -90luvulla osanneet sanoa mistä johtuu, enkä kyllä muista, että mitä lääkäri silloin asiasta sanoi. Nyt olen 35v ja saatan tehdä tuota "headbangingiä" edelleen, vaikka välillä on ollut jaksoja etten sitä ole tehnyt, esim. kun olen seurustellut ja asunut puolisoni kanssa. Välillä vain tulee jotenkin hyvin vahva tunne, että nyt on pakko tai tuntuu että mukamas sekoan. Joskus olen myös unissani alkanut kontillani hakkaamaan päätäni tyynyyn ja jestas että on aamulla hävettänyt, kun puoliso on yöllä siihen herännyt ja alkanut minua tönimään, ja sitten aamulla kysellyt, että mikä juttu🙈 sitten olen selittänyt, että tein samaa lapsena, jos minulle tuli esim paha olo jostain, olin vihainen tai jos minulla oli ahdistava olla. Ja varsinkin, jos yöllä heräsin lapsena niin aloin hakkaamaan päätäni. Minulla piti olla oikein patja kiinnitettynä sängynpäätyyn, etten satuta itseäni. Hakkasin kuulemma niin kovaa, että kuului yläkerran naapuriin asti. Vähän aikaa sitten minulla diagnosoitiin ADHD ja mitä itse lueskellut, niin esimerkiksi autismi voi tuota aiheuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1343227Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/732114Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1371805- 1261705
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee241697- 1381355
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1051192Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1441045"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!501014Yhä pyörit mielessä,
ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa30944