Fedora 13 Gnome

jampales

Eilen asentelin Fedora 13:a ja pari asiaa herätti heti huomion.

>> Sisään kirjautumis ääni oli hukassa,luultavasti semmonen on ? > "Punamajakka" ilmoitti kernelissä tapahtunutta kaatumista mutta ei antanut mitään ohjetta asian korjaamiseksi. > Äänet siis kaikki muu paitsi kirjautumis ääni kuuluu sekä koneesta ja lisäkajareista.

8

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pulsee kehiin

Hmmm... Minulla on käytössä Pulseaudio, joka toimii hyvin. Kirjautumisääntä (kuten muitakaan järjestelmä-ääniä) ei minulla ole, ja niiden poistaminen käytöstä olisi minulla aina ensimmäinen "virittely". Voisit tarkistaa äänenvoimakkuusvalikosta, että tarvittavat vipuset ovat sopivasti väännetty kaakkoon.

• jampales

Kyllä ne on kaakossa ja vähän lounaanki puolella,sinäänsä se on aivan sama kuuluuko sitä aloitus ääntä vai ei.

Onko sulle tai kellekkään tuttua pakettien asennus päätteen kautta?

Minä oon tapellu tämän kanssa koko yön ja eihän siitä mitään tuu , http://ma7.se/node/8 ,ohjeessa olevan paketin numerot olen vaihtanut oikeiksi mutta muuten seurannut ohjetta.

cd /home/username/Desktop/personal-4.10.2.16, tämä on muodossa,cd /home/jamaha/työpöytä/personal-4.15.0.4 mutta ei sitä kuulemma ole olemassa.

Olen kokeillut myös cd /home/desktop/personal-4.15.0.15 ja sama tulos.

Alkaa mennä jo usko koko hommaan kun aina lyö vaan päätä seinään.

• Pulsee kehiin
        jampales kirjoitti:

Kyllä ne on kaakossa ja vähän lounaanki puolella,sinäänsä se on aivan sama kuuluuko sitä aloitus ääntä vai ei.

Minä oon tapellu tämän kanssa koko yön ja eihän siitä mitään tuu , http://ma7.se/node/8 ,ohjeessa olevan paketin numerot olen vaihtanut oikeiksi mutta muuten seurannut ohjetta.

cd /home/username/Desktop/personal-4.10.2.16, tämä on muodossa,cd /home/jamaha/työpöytä/personal-4.15.0.4 mutta ei sitä kuulemma ole olemassa.

Ohjelmia yleensä asennan komentoriviltä yum:lla tai rpm:llä. Jos ongelmia siirry hakemisto kerrallaan, ja tarkista, että ko. hakemistosta löytyy alihakemisto, johon olet pyrkimässä. pwd kertoo, missä hakemistossa olet. Muistathan, että Unixeissa koolla on väliä... pelkällä cd-komennolla pääset suoraa kotihakemistoosi home/kayttajatunnus eli ~/.
        Yum:lla on mainio komento yum localinstall jokin_epämääräinen_rpm.rpm

• pieni typo
        jampales kirjoitti:

",cd /home/jamaha/työpöytä/personal-4.15.0.4 mutta ei sitä kuulemma ole olemassa."

cd /home/jamaha/Työpöytä/personal-4.15.0.4

Työpöytä alkaa isolla kirjaimella.. :)

Jos Työpöytä ei kelpaa, niin sitten se on Desktop

• outo juttu

Ainakin KDE-Fedorassa on sisääkirjautumisääni. Punamajakasta en osaa sanoa mitään, koska se ei ilmoita mitään (ilmeisesti ei ole aihetta =).

En tiedä olenko sitten onnekas raudan suhteen, mutta minulla Fedorat toimivat ilman ongelmia, mitä puolestaan ei voi sanoa esimerkiksi uusimmista Ubuntuista ja Minteistä.

• yx vaan

olen joskus pistänyt tedoraan

Fedoran login-in-soundia ei ole, mutta sen saa imuroimalla/editoimalla jonkin äänen jonka tallentaa desktop-login.ogg tai desktop-login.oga nimiseksi ja siirtää/kopioi sen sitten /usr/share/sounds/freedesktop/stereo -kansioon. Käynnistyvissä ohjelmissa täppä tietysti valittuna "Gnome login sound"-kohdassa (gnome). Komentona tuossa:

/usr/bin/canberra-gtk-play --id="desktop-login" --description="GNOME Login"

• jampales
        yx vaan kirjoitti:

olen joskus pistänyt tedoraan

Fedoran login-in-soundia ei ole, mutta sen saa imuroimalla/editoimalla jonkin äänen jonka tallentaa desktop-login.ogg tai desktop-login.oga nimiseksi ja siirtää/kopioi sen sitten /usr/share/sounds/freedesktop/stereo -kansioon. Käynnistyvissä ohjelmissa täppä tietysti valittuna "Gnome login sound"-kohdassa (gnome). Komentona tuossa:

/usr/bin/canberra-gtk-play --id="desktop-login" --description="GNOME Login"

äänelle on mutta mikä siinä on kun tuolla kernelissä kaatuu koko ajan jotaki onko tämä jotain vaarallistaki vai mitä tämä on?

• yx vaan
        jampales kirjoitti:

äänelle on mutta mikä siinä on kun tuolla kernelissä kaatuu koko ajan jotaki onko tämä jotain vaarallistaki vai mitä tämä on?

katsemalla esim sovellukset ->järjestelmätyökalut -> lokitiedostojen katselin kahlailemalla
        ao logeja löyityis varmaan mikä mättää ja se virheilmolitus sitten vaan googleen.Tai vaikka jos joku sattus täällä tietämään. Ilman virheilmoitusta ei voi päätellä mitään muuta kuin että jos kerran kone jatkaa lataantumistaan ja toimii ok niin tuskin sitten on kovinkaan suuresta ongelmasta kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      75
      2645
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1822
    3. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      273
      1511
    4. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1504
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1487
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1321
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      398
      1293
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      347
      1253
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      380
      1234
    10. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1195
    Aihe