Onko joku ennättänyt jo lukemaan Kouvolan dekkaripäivien novellikokoelman? Mitä piditte? Oliko sekaan mahtunut hyviäkin novelleja? Mitä mieltä voittajista? Oliko taso kokonaisuutena hyvä vai tunsitteko myötähäpeää kirjoittajien tekeleitä tankatessanne?
Pitäisi saada opus käsiin, niin pääsisi lukemaan ja kommentoimaan itsekin.
Murhattu mieli Kouvolan dekkaripäivät
6
599
Vastaukset
- Mistä sen saisi
En viitsi tilata sitä netin kautta, eiköhän sitä saisi jostain kirjakaupastakin. Muualtakin kuin Pyhästä Kouvolasta.
Luin että Saara Kesävuori voitti kisan, lukisin mieluusti hänen novellinsa. Hänen uusinta kirjaansa, jonka nimeä en muista, en tosin jaksanut lukea kovin pitkälle. Mutta hänhän mm. ohjaa kirjoittajia Mestaruuden Kynnyksellä -kurssilla, ei se varmasti keneltä tahansa onnistuisi.- hjkkjh
Kirjailija Kesävuori taitaa olla julkaissut ainakin viisi romaania ja näytelmätekstejä sekä kritiikkejä tuon kijoittamisen ohjaamisen lisäksi. Antologiaan päässeissä kirjoittajissa taisi olla monta muutakin, jotka ovat julkaisseet joitakin kirjoja tai novelleja, joten kai taso oli sitten varsin kova.
Onkohan kovin tavallista, että tähän Kouvolan kisaan osallistuu ammattikirjailijoita? Pääsiköhän antologiaan (vielä) kirjaa julkaisemattomien kirjoituksia juuri lainkaan? - Mistä sen saisi
hjkkjh kirjoitti:
Kirjailija Kesävuori taitaa olla julkaissut ainakin viisi romaania ja näytelmätekstejä sekä kritiikkejä tuon kijoittamisen ohjaamisen lisäksi. Antologiaan päässeissä kirjoittajissa taisi olla monta muutakin, jotka ovat julkaisseet joitakin kirjoja tai novelleja, joten kai taso oli sitten varsin kova.
Onkohan kovin tavallista, että tähän Kouvolan kisaan osallistuu ammattikirjailijoita? Pääsiköhän antologiaan (vielä) kirjaa julkaisemattomien kirjoituksia juuri lainkaan?Kovin on markkinointi hakusessa järjestäjiltä, oli kirjoittajien taso miten kova hyvänsä. Salapoliisijutut pidetään salassa. Ei löytynyt kirjaa Helsingin Suomalaisesta eikä Akateemisesta.
Pitäkää tunkkinne. - Suvinen,,,
Mistä sen saisi kirjoitti:
Kovin on markkinointi hakusessa järjestäjiltä, oli kirjoittajien taso miten kova hyvänsä. Salapoliisijutut pidetään salassa. Ei löytynyt kirjaa Helsingin Suomalaisesta eikä Akateemisesta.
Pitäkää tunkkinne.Kouvolan dekkaripäivien sivuilla on kirjan hankinta / tilausohje.
Tunkkijuttu oli uskottava ja kouluruoka maistuu. Suvinen,,, kirjoitti:
Kouvolan dekkaripäivien sivuilla on kirjan hankinta / tilausohje.
Tunkkijuttu oli uskottava ja kouluruoka maistuu.Edellien kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä tunkkijutusta eli Markku Kangasniemen novellista "Kapteeni Koukun tunkit". Toinen hyvä tarina on Ari Kyyrön "Mustempi maanantai". Hannu Lauerman mieltymyksistä verisiin novelleihin olen kyllä hieman ihmeissäni. Toiseksi sijoittuneessa novellissa tapetaan surutta useita ihmisiä taiteen varjolla ja tästä maksetaan vielä palkkio. Vähempikin tappaminen olisi riittänyt.
dolmen kirjoitti:
Edellien kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä tunkkijutusta eli Markku Kangasniemen novellista "Kapteeni Koukun tunkit". Toinen hyvä tarina on Ari Kyyrön "Mustempi maanantai". Hannu Lauerman mieltymyksistä verisiin novelleihin olen kyllä hieman ihmeissäni. Toiseksi sijoittuneessa novellissa tapetaan surutta useita ihmisiä taiteen varjolla ja tästä maksetaan vielä palkkio. Vähempikin tappaminen olisi riittänyt.
Kun nyt pienen onnettomuuden vuoksi pitää pysytellä pääosin kotosalla, niin lukaisin lisää novelleja a la Murhattu mieli. Ei taso mitenkään huono ole, joukosta löytyi taas aivan luettavaa tavaraa. Kimmo Hyvärisen Trio Plus oli mieleenpainuva ja mukaansatempaava tarina. Myös Sinetöidyt huulet ja Pattitilanne eroittuivat joukosta. Olisi kyllä mukava kuulla mielipiteitä. Itse tilasin kokoelman Kouvolan kirjastosta ja se tuli nopeasti perille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko841796- 431429
En malta odottaa mies että tulet minuun
Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu1191240Vanhemmalle naiselle
Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.871182- 67997
- 56952
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!41933Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon20920- 34874
- 46842