Vaarallisimman koirarodut top 10

hiugil

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&langpair=en|fi&u=http://www.petsdo.com/blog/top-ten-10-most-dangerous-dog-breeds

Kaikki tiedätte, että kärjessä on pittbullterrieri ja kakkosena rottweiler, mutta tästä nette, mitkä muut ovat top 10 joukossa.

25

3502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ********

      Meidän rotikkalikkakin pääsi listoille! Kyllä nyt kelpaa likan tuhista kunnon hakutreenien jälkeen maha täynnä lihaa ja yrjölänpuuro/kasvismössöä. (Tuo liha oli sikaa, ei ihmistä).

      En avannut linkkiäsi, mutta vastaahan, pidätkö listaamisesta ja vihaatko koiria?

      Ainoa koira, joka minua on purrut, on kääpiöpinseri :) Tapahtuma ei tehnyt minua katkeraksi, vaan tutustuessani tuohon pikkuiseen vintiöön totesin hänet hienoksi koiraksi.

      • dflöj.

        Näistä mä repesin:

        9. Nyrkkeilijä

        Toisin nimensä ehdottaa, nämä koirat eivät yleensä aggressiivinen luonteeltaan. Ne ovat kirkkaita, energinen ja leikkisä rotu. Nyrkkeilijät ovat olleet tiedossa olevan "uppiniskainen", mikä tekee siitä vähän vaikea kouluttaa heitä, mutta positiivinen vahvistaminen tekniikan, Nyrkkeilijät usein vastata paljon paremmin.

        Weight: 50-70 lbs. Paino: 50-70 kg.
        Origin: Germany Alkuperämaa: Saksa

        8. Presa Canario Presa Canario

        Alunperin kasvatettiin vartioimaan ja taistella karjaa, hyökkäys tämän koiran on kuvattu toivoton uhrille. They are a guardian breed with man-stopping ability, incredible power and a complete lack of fear. Ne huoltaja rotu ihmisen lopettamisen mahdollisuutta, uskomaton voima ja täydellinen puuttuminen pelko.

        Weight: 80-115 lbs. Paino: 80-115 kg.
        Origin: Canary Islands Alkuperä: Kanariansaaret

        >>>>> Siis hyökkäys on uhrille toivoton, huhhuh-huh


      • Ellen_89
        dflöj. kirjoitti:

        Näistä mä repesin:

        9. Nyrkkeilijä

        Toisin nimensä ehdottaa, nämä koirat eivät yleensä aggressiivinen luonteeltaan. Ne ovat kirkkaita, energinen ja leikkisä rotu. Nyrkkeilijät ovat olleet tiedossa olevan "uppiniskainen", mikä tekee siitä vähän vaikea kouluttaa heitä, mutta positiivinen vahvistaminen tekniikan, Nyrkkeilijät usein vastata paljon paremmin.

        Weight: 50-70 lbs. Paino: 50-70 kg.
        Origin: Germany Alkuperämaa: Saksa

        8. Presa Canario Presa Canario

        Alunperin kasvatettiin vartioimaan ja taistella karjaa, hyökkäys tämän koiran on kuvattu toivoton uhrille. They are a guardian breed with man-stopping ability, incredible power and a complete lack of fear. Ne huoltaja rotu ihmisen lopettamisen mahdollisuutta, uskomaton voima ja täydellinen puuttuminen pelko.

        Weight: 80-115 lbs. Paino: 80-115 kg.
        Origin: Canary Islands Alkuperä: Kanariansaaret

        >>>>> Siis hyökkäys on uhrille toivoton, huhhuh-huh

        No ymmärsit varmasti, että se oli Googlen suomentama teksti. Olisit vaihtanut kielen englanniksi, niin olisit voinut lukea kieliopillisesti virheetöntä englantia sisältävän listauksen koirista.


      • mutta,
        Ellen_89 kirjoitti:

        No ymmärsit varmasti, että se oli Googlen suomentama teksti. Olisit vaihtanut kielen englanniksi, niin olisit voinut lukea kieliopillisesti virheetöntä englantia sisältävän listauksen koirista.

        se ei TODELLAKAAN poista sen hauskuutta... hitsit mutta näin hauskaa ei ole ollut kuin kuunnellessa isävainaan enklantin ääntämisharjoituksia...


      • Anonyymi

        Kääpiöpinserit on kyl aika höpsöjä


    • Koiruus..

      Alemmas oli joku englanniksi kommentoinut miten pienet koira ovat jonkin toisen tutkimuksen mukaan niitä vaarallisempia! Itse olen ihan samaa mieltä.

      • ..................

        Jos lasketaan kuolemantapauksia, niin aika hankalaa on yhdenkään pikku koiran päästä listoille. Toki puremasta voi tarttua raivotauti tai aiheutua yleistulehdus, mutta vaaroja on niin monentasoisia. Mutta hengenvaaran aiheuttamisessa on isoilla roduilla, jotka vielä usein joutuvat osaamattomiin käsiin, on ehdoton etulyöntiasema pieniin verrattuna. Että kun näitä mietitään, niin on selkeää, että isompia rotuja vaarallisemmiksi tituleerataankin.

        T: Ison ja pienen koiran omistaja


      • Koiruus..
        .................. kirjoitti:

        Jos lasketaan kuolemantapauksia, niin aika hankalaa on yhdenkään pikku koiran päästä listoille. Toki puremasta voi tarttua raivotauti tai aiheutua yleistulehdus, mutta vaaroja on niin monentasoisia. Mutta hengenvaaran aiheuttamisessa on isoilla roduilla, jotka vielä usein joutuvat osaamattomiin käsiin, on ehdoton etulyöntiasema pieniin verrattuna. Että kun näitä mietitään, niin on selkeää, että isompia rotuja vaarallisemmiksi tituleerataankin.

        T: Ison ja pienen koiran omistaja

        Toki tiedän, että isot koirat tekevät niitä vahinkoja, mutta pienten koirien puremia ei läheskään aina tiedetä. Tuttavallani on kääpiöpinsereitä, joista toinen on purrut silmäkulmasta hampaat läpi sekä kädestä. Muut kerrat ovat olleet vain pintahaavoja. Tuo siis vain esimerkki ja tiedän kyllä todella mahtavia kääpiöpinsereitä, joten tarkoitus ei ole rotua tituleerata mitenkään mielipuoliksi.

        Eli suurin osa lääkäriin menneistä koiran pureman saaneista ihmisistä siis tosiaan on ison koiran hampaista, mutta niitä pienen koiran aikaan saannoksia harvoin lähdetään lääkärille näyttämään.

        Yleensäkin isot koirat ovat suurimmaksi osaksi vastuullisemmilla omistajilla kuin pienet, koska pienen koiran valitettavan moni ottaa hetken mielijohteesta, joka on typerintä mitä itse tiedän. Itselläni on ollut sekä pieniä että isoja koiria. Sen olen huomannut, että harvempi ihminen tulee rapsuttelemaan tms. isoa koiraa kuin pientä. Pienien koirien kimpussa ovat kaiken ikäiset ihmiset ja monesti ne pelkäävätkin saamaansa kohtelua ja puolustautuvat puremalla. Pienillä koirilla tulisikin olla täysin samat säännöt kuin isoilla ja samoin niitä silittävillä tms. henkilöillä.


      • utelia...
        Koiruus.. kirjoitti:

        Toki tiedän, että isot koirat tekevät niitä vahinkoja, mutta pienten koirien puremia ei läheskään aina tiedetä. Tuttavallani on kääpiöpinsereitä, joista toinen on purrut silmäkulmasta hampaat läpi sekä kädestä. Muut kerrat ovat olleet vain pintahaavoja. Tuo siis vain esimerkki ja tiedän kyllä todella mahtavia kääpiöpinsereitä, joten tarkoitus ei ole rotua tituleerata mitenkään mielipuoliksi.

        Eli suurin osa lääkäriin menneistä koiran pureman saaneista ihmisistä siis tosiaan on ison koiran hampaista, mutta niitä pienen koiran aikaan saannoksia harvoin lähdetään lääkärille näyttämään.

        Yleensäkin isot koirat ovat suurimmaksi osaksi vastuullisemmilla omistajilla kuin pienet, koska pienen koiran valitettavan moni ottaa hetken mielijohteesta, joka on typerintä mitä itse tiedän. Itselläni on ollut sekä pieniä että isoja koiria. Sen olen huomannut, että harvempi ihminen tulee rapsuttelemaan tms. isoa koiraa kuin pientä. Pienien koirien kimpussa ovat kaiken ikäiset ihmiset ja monesti ne pelkäävätkin saamaansa kohtelua ja puolustautuvat puremalla. Pienillä koirilla tulisikin olla täysin samat säännöt kuin isoilla ja samoin niitä silittävillä tms. henkilöillä.

        Nyt kun omaa taajama-aluettamme mietin, niin kyllä ne irrallaan (ja ilman omistajaa) jolkottelevat ovat isoja koiria. Ja ongelmia aiheuttavat myös noita isompia. Tämä täysin epätieteellinen, mutta jokaisella asumallamme alueella sama ilmiö, tilastointitulos ei kyllä tuota kantaasi tue. Yksi ainoa pieni kuuluu joukkoon, kääpiövillakoira.

        Toki pieniä on helpompi lähestyäkin, niin kuin sanoit. Mutta edelleenkin, mielestäni on huomattavasti vastuullisempaa ottaa pieni koira, jos omat resurssit tuntee, kuin se suurempi. Pieniä ei oteta sen vähemmällä miettimisellä kuin isompiakaan. Siis päähänpistona, niin kuin kutsuit. Pääsääntöisesti isommat ovat halvempia kuin pienet, monirotuisia on suurimmaksi osaksi keskikokoisina, ja niitä saa ilmaiseksi. Itsekin olen ottanut sen pienen silloisen elämäntilanteen mukaan, on se vieläkin meillä, mutta uusi koira on taas kookkaampi. Pieni ei ole sen helpompi kouluttaa kuin isokaan, mutta nimenomaan sen halllittavuus on helpompaa. Ja mukana kuljetus. Näitä asioita moni pohtii kyllä tarkkaan.

        Moni pieni koira on suojeltu liikaa. Siitä saa syyttää usein myöskin niitä suurempien koirien omistajia. Siis niitä, jotka irrallaan juoksentelevat. Osaltaan myöskin ihmisten pelko niiden vammautumisesta ja ei-pärjäämisestä tekee sen. Omastani voin kyllä kertoa sen, että koska se on suurten koirien keskellä kasvanut, ei se pelkää niitä. Tai pelännyt ennen niitä kahta suurta irtokoiraa, jotka ilman syytä kävivät sen kimppuun. kaksi eri koiraa, ja kaksi eri kertaa siis. Yhdestä se olisi vielä varmasti selvinnytkin ilman jäänyttä pelkotilaa. Luonnollista käytöstä kyllä mielestäni, ja teemme kaikkemme, että koira vielä pääsisi tuosta säikkymistaipumuksestaan yli. Se vaan ei ole vanhoilla päivillä enää kovin yksinkertaista, pakenemisreaktio syttyy tosi herkästi.

        Eli pyytäisin kyllä hiukan tarkennusta väitteeseesi, jonka mukaan isot koirat ovat muka vastuullisemmilla henkilöillä?


    • ...

      Oliko tän tarkoitus huvittaa vai huolestuttaa? Huvittavaa toi käännös. :D MIKÄ TAHNSA rotu voi olla vaarallinen väärin kohdeltuna. Mielestäni typerä lista...

      • edfgbn

        Toisaalta on aika turha syyttää koiraa. Useimmissa tapauksissa syyllinen osapuoli on hihnan toisessa päässä.

        Pari viikkoa sitten meidän sheltti jäi katsomaan schäferiä ilmeisesti liian pitkäksi aikaa, kun omistaja ärähti "v***u ala mennä vai pitääks mun käskee tää käydä kimppuun".

        Oltiin aivan asutuksen lähellä, joten huusin niin kovaa kuin pystyin että sitten soitetaan poliisit paikalle. Onneksi kumpikin tajusi lähteä. Jälkeenpäin vapisutti.


      • @@@@£$\\{[]}
        edfgbn kirjoitti:

        Toisaalta on aika turha syyttää koiraa. Useimmissa tapauksissa syyllinen osapuoli on hihnan toisessa päässä.

        Pari viikkoa sitten meidän sheltti jäi katsomaan schäferiä ilmeisesti liian pitkäksi aikaa, kun omistaja ärähti "v***u ala mennä vai pitääks mun käskee tää käydä kimppuun".

        Oltiin aivan asutuksen lähellä, joten huusin niin kovaa kuin pystyin että sitten soitetaan poliisit paikalle. Onneksi kumpikin tajusi lähteä. Jälkeenpäin vapisutti.

        Just tollaset tyypit ku jää seisomaan ja koiransa kans tuijottelemaan saa mun päreet ja palamaan. Mitä hemmettiä varten pitää jäädä toisten tielle tuijottamaan? Etkö tiedä, et koirien elekielessä tuijottaminen on uhkaava ele. Shelttisi siis kerjäsi ikävyyksiä toljottaessaan shäferiä. Onneks sen omistaja varoitti ja ajoi sut hemmettiin siitä tuijottelemasta.


      • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        @@@@£$\\{[]} kirjoitti:

        Just tollaset tyypit ku jää seisomaan ja koiransa kans tuijottelemaan saa mun päreet ja palamaan. Mitä hemmettiä varten pitää jäädä toisten tielle tuijottamaan? Etkö tiedä, et koirien elekielessä tuijottaminen on uhkaava ele. Shelttisi siis kerjäsi ikävyyksiä toljottaessaan shäferiä. Onneks sen omistaja varoitti ja ajoi sut hemmettiin siitä tuijottelemasta.

        Jos joku tuijottaa, niin se saa tuijottaa. Kukaan ei saa uhkailla, eikä varsinkaan rähjätä. Uskon kyllä tuon kertomuksen, valitettavasti tuon tyyppisiä koiranomistajia on paljon. Hermot meni, ja agressio purettiin sitten älyttömällä kielenkäytöllä. Valitettavasti tuollaisilla tyypeillä on myöskään harvoin ne "yhteiskuntakelpoiset" koiratkaan. Jos pinna ei riitä ihmisten väliseen kommunikaatioon, niin miten ihmeessä se riittää sitten koiran kouluttamiseen. Koiran pitää kestää myöskin tuijottamista. Myöskin ihmiset tuijottelevat koiria. Jos koira saa raivarin tuijotuksesta, on sen koiran omistajan tehtävä ensisijaisesti hoitaa koira pois tilanteesta. Kyllä se on joskus itsekin tullut taisteltua ohitusten kanssa yhden koiramme kanssa, kun vastaan tulee vaikkapa kultainen noutaja, joka painautuu makuulleen, ja tuijottelee sieltä jo sadan metrin päästä, niin kuin niillä usein on tapana. Se onnistuu kuitenkin nykyään hienosti, ja asiaa harjoiteltiin. Toinen koirani tuijottaa ohikulkevia koiria omasta pihastaan. Jos se aiheuttaa ohikulkijoille hankaluuksia, niin se on heidän murheensa. Kiertäköön tai harjoitelkoon sitten kontaktia. Lenkillä omani ei tuijottele vastaantulijoita, vaan kiinnitän huomion muualle. Ilman tätä tuijottelisi kyllä. Toisaalta, vaikka se kuinka kiinteästi tuijottaisikin, niin niin kauan kuin se ei rähjää, on ongelma sillä toisella. Hienosti hihnassa kulkiessaan siis saa tuijottaa vaikka miten, mutta ohi pitää mennä nätisti ja hallitusti rinnalla.

        Kaupungissa asuvan koiran on vaan yksinkertaisesti opittava sietämään kiinteääkin katsetta, niin koirilta, kissoilta kuin ihmisiltäkin. Niin kauan kuin siihen ei liity rähjäystä, ei kenelläkään ole asiaan mitään huomauttamista. Toki, asiallisen tiedonjaon itse jopa toivoisin saavani, mutta yhtäkään uhkailua en kyllä kuuntelisi- Eikä kenenkään tarvitsekaan.


      • jatka matkaa
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Jos joku tuijottaa, niin se saa tuijottaa. Kukaan ei saa uhkailla, eikä varsinkaan rähjätä. Uskon kyllä tuon kertomuksen, valitettavasti tuon tyyppisiä koiranomistajia on paljon. Hermot meni, ja agressio purettiin sitten älyttömällä kielenkäytöllä. Valitettavasti tuollaisilla tyypeillä on myöskään harvoin ne "yhteiskuntakelpoiset" koiratkaan. Jos pinna ei riitä ihmisten väliseen kommunikaatioon, niin miten ihmeessä se riittää sitten koiran kouluttamiseen. Koiran pitää kestää myöskin tuijottamista. Myöskin ihmiset tuijottelevat koiria. Jos koira saa raivarin tuijotuksesta, on sen koiran omistajan tehtävä ensisijaisesti hoitaa koira pois tilanteesta. Kyllä se on joskus itsekin tullut taisteltua ohitusten kanssa yhden koiramme kanssa, kun vastaan tulee vaikkapa kultainen noutaja, joka painautuu makuulleen, ja tuijottelee sieltä jo sadan metrin päästä, niin kuin niillä usein on tapana. Se onnistuu kuitenkin nykyään hienosti, ja asiaa harjoiteltiin. Toinen koirani tuijottaa ohikulkevia koiria omasta pihastaan. Jos se aiheuttaa ohikulkijoille hankaluuksia, niin se on heidän murheensa. Kiertäköön tai harjoitelkoon sitten kontaktia. Lenkillä omani ei tuijottele vastaantulijoita, vaan kiinnitän huomion muualle. Ilman tätä tuijottelisi kyllä. Toisaalta, vaikka se kuinka kiinteästi tuijottaisikin, niin niin kauan kuin se ei rähjää, on ongelma sillä toisella. Hienosti hihnassa kulkiessaan siis saa tuijottaa vaikka miten, mutta ohi pitää mennä nätisti ja hallitusti rinnalla.

        Kaupungissa asuvan koiran on vaan yksinkertaisesti opittava sietämään kiinteääkin katsetta, niin koirilta, kissoilta kuin ihmisiltäkin. Niin kauan kuin siihen ei liity rähjäystä, ei kenelläkään ole asiaan mitään huomauttamista. Toki, asiallisen tiedonjaon itse jopa toivoisin saavani, mutta yhtäkään uhkailua en kyllä kuuntelisi- Eikä kenenkään tarvitsekaan.

        Niin, juu, noita tuijottelijoita on kyllä meilläkin päin. Usein omistaja siinä sitten hennolla äänellä piipittää jotain, et mentäsikö nyt jookosta, eikä koira hievahdakkaan vaan jatkaa tiukkaa tuijottamista. Yleensä kierrän nämä tapaukset kaukaa, mutta joskus ei se ole mahdollista ja silloin on rauhoitettava omaa koiraani, et se ei hermostuisi tuijottajaan.
        Varsinkin vahtikoirat ja laumanvartijakoirat voivat reagoida tosi ikävästi ahdistavaan ja haastavaan tuijotukseen.
        Miksi siis meidän muiden pitää huolehtia, ettei mitään tapahdu ja tuijottavan koiran omistaja vaan hymistelee eikä tee mitään estääkseen koiraansa provosoimasta muita?
        Kyllä omistajan pitäisi saada koiransa liikkeelle ja jättämään uhkailevan tuijottamisen ja jatkaa vain matkaa, niin että muutkin saisivat rauhassa lenkkeillä.


      • ..........
        jatka matkaa kirjoitti:

        Niin, juu, noita tuijottelijoita on kyllä meilläkin päin. Usein omistaja siinä sitten hennolla äänellä piipittää jotain, et mentäsikö nyt jookosta, eikä koira hievahdakkaan vaan jatkaa tiukkaa tuijottamista. Yleensä kierrän nämä tapaukset kaukaa, mutta joskus ei se ole mahdollista ja silloin on rauhoitettava omaa koiraani, et se ei hermostuisi tuijottajaan.
        Varsinkin vahtikoirat ja laumanvartijakoirat voivat reagoida tosi ikävästi ahdistavaan ja haastavaan tuijotukseen.
        Miksi siis meidän muiden pitää huolehtia, ettei mitään tapahdu ja tuijottavan koiran omistaja vaan hymistelee eikä tee mitään estääkseen koiraansa provosoimasta muita?
        Kyllä omistajan pitäisi saada koiransa liikkeelle ja jättämään uhkailevan tuijottamisen ja jatkaa vain matkaa, niin että muutkin saisivat rauhassa lenkkeillä.

        Sanoin, että ohitusten pitää lenkillä sujua rauhallisesti ja hyvin. Myöskin sanoin, että omassa pihassa saa tuijotellakin. Vahtikoirat ja laumanvartijat ovat niiden vastuulla. Koiramme saa sillä omalla reviirillään tuijotella, siis se seisoo, ja katselee tarkkaavaisesti lähestyjää. Mutta siltikin, koira on oltava hallinnassa, ja vahinkoja ei saa tapahtua, uhkailusta puhumattakaan. Korostin nimenomaan, että harjoittelua vaati noutajien ohitus (tuijottajien). Mutta minun vastuullani on se, että vahinkoja ei pääse sattumaan. Omalle pihalla saa tuijottaa, ja muut piutäköön omansa siellä yleisellä puolella.


      • Normaalia elämää
        .......... kirjoitti:

        Sanoin, että ohitusten pitää lenkillä sujua rauhallisesti ja hyvin. Myöskin sanoin, että omassa pihassa saa tuijotellakin. Vahtikoirat ja laumanvartijat ovat niiden vastuulla. Koiramme saa sillä omalla reviirillään tuijotella, siis se seisoo, ja katselee tarkkaavaisesti lähestyjää. Mutta siltikin, koira on oltava hallinnassa, ja vahinkoja ei saa tapahtua, uhkailusta puhumattakaan. Korostin nimenomaan, että harjoittelua vaati noutajien ohitus (tuijottajien). Mutta minun vastuullani on se, että vahinkoja ei pääse sattumaan. Omalle pihalla saa tuijottaa, ja muut piutäköön omansa siellä yleisellä puolella.

        Kyllä se on vaan niin, että kyllä koirat saa tuijottaa ja ihmiset ja siltä väliltä, ei se ole muuta kuin sen hullun ja sen koiran ongelma jos ne näkee vaivaa. Suomi on vapaa maa liikkua ja elää, ei täällä voi rajoittaa saako ihmiset seisoa koiriensa kanssa ja jos koira ns. tuijottaa. Jos ihminen jolla on sellainen koira kokee sen ongelmaksi. Niin poistukoot ne vaikka metsään lenkittään tai jonnekin muualle. Koiria käy sääliksi, jos ne ei kestä sosiaalisia kohtaamisia. Jos on niin pimee koira ettei kestä tuijotusta tai normaalia kanssakäymistä, niin ehkä pitäis miettiä kaksi kertaa liikkuuko itse sen kanssa julkisesti missään. Mä ainakin kuljen missä haluan ja mun koira saa tuijottaa, jos se on jollekin ongelma, ei voi mitään. Mä en rupee palikoiden takia kierteleen kaukaa. Soitan poliisit paikalle, jos tulee ongelmaa siitä että liikkuu normaalisti. Ei haloo näitä ihmisiä, kaikilla kun ei pitäisi olla koiria! Koittakaa nyt hallita ne koiranne tai älkää hankkiko niitä!


      • pointtia
        Normaalia elämää kirjoitti:

        Kyllä se on vaan niin, että kyllä koirat saa tuijottaa ja ihmiset ja siltä väliltä, ei se ole muuta kuin sen hullun ja sen koiran ongelma jos ne näkee vaivaa. Suomi on vapaa maa liikkua ja elää, ei täällä voi rajoittaa saako ihmiset seisoa koiriensa kanssa ja jos koira ns. tuijottaa. Jos ihminen jolla on sellainen koira kokee sen ongelmaksi. Niin poistukoot ne vaikka metsään lenkittään tai jonnekin muualle. Koiria käy sääliksi, jos ne ei kestä sosiaalisia kohtaamisia. Jos on niin pimee koira ettei kestä tuijotusta tai normaalia kanssakäymistä, niin ehkä pitäis miettiä kaksi kertaa liikkuuko itse sen kanssa julkisesti missään. Mä ainakin kuljen missä haluan ja mun koira saa tuijottaa, jos se on jollekin ongelma, ei voi mitään. Mä en rupee palikoiden takia kierteleen kaukaa. Soitan poliisit paikalle, jos tulee ongelmaa siitä että liikkuu normaalisti. Ei haloo näitä ihmisiä, kaikilla kun ei pitäisi olla koiria! Koittakaa nyt hallita ne koiranne tai älkää hankkiko niitä!

        Koirien elekielessä tuijottaminen on uhkaava ele eli tuijottava koira haastaa vastaantulevan koiran. Sellaisen tuijottelevan koiran omistaja on velvollinen estämään provosoinnin. Se ei ehkä ihmisestä näytä pahalta, mutta koirasta kylläkin. Mietipä sitä.
        Miksi muka ei saisi edellyttää tuijottelevien koirien omistajilta vastuullista käytöstä lenkillä? Ei luulisi olevan iso vaiva saada se oma tuijotteleva rekku liikkeelle eikä jäädä tien tukkeeksi häiritsemään muiden liikkumista.
        Taidat olla just sitä seisoskelevaa jengiä, vai?


    • jujuu-uu

      Sinne päässy rekikoirat listoille.. Sinänsä en ihmettele kun niitä on amerikassa muodissa ottaa ihan vain kotiin kavereiks kun toiset tarvii liikuntaa enempi kun perusmurre.. Liikunnanpuute johtaa sitten aggressiivisuuteen..

    • Ninde

      joo,... JOS KOIRAN KÄYTÖKSESSÄ JOTAIN MOITTIMISTA, NIIN ONGELMA ON YLEENSÄ SIELLÄ HIHNAN TOISESSA PÄÄSSÄ!!!!! joten kurkkaa peiliin ja mieti mikä meni pieleen.
      sori jos pysähtelen välillä lenkillä, mutta koetan saada sen koiruuden huomion itteeni, jos se vastaan tuleva "täydellinen" koira kiinnostaa liikaa.. pahoittelen tätä. jos joku osaa tähän jonkun paremman tavan kertoa minulle, niin olen HYVIN KIITOLLINEN!! (ongelma varsinkin toi älytön vetäminen kun toinen koira tulee vastaan, siksi helpompi pysähtyä.. )

    • mikku77

      ykkönen kaikissa listoissa on kyllä homo sapiens eli ihminen ..

    • I.

      Niin,ihminenhän koirista on tehnyt sellasia,mitä ne on,turha tulla valittamaan,jos joku koira on purrut ihmistä tai toista koiraa,tai muuten käyttäytyy aggressiivisesti tai on pelokas.Eihän maailmassa olisi yhtään huonokäytöksistä koiraa,jos ihminen ei olisi niistä sellaisia tehnyt.

    • pyhpahpöhpeh

      Minkä tahansa koiran saa aggressiiviseksi väärällä koulutuksella.

      Itsestään epävarmat ihmiset ottavat isompia koiria, esim saksanpaimenia, rotikoita tai doppereita. Ja sitku ei ole omakaan pää kunnossa, niin miten helkkarissa siinä saa koiransakaan koulutettua tasapainoiseksi yksilöksi?

    • Mun mielestä ei oo vaarallista rotua olemassa vaan ihminen tekee koiran vaaralliseksi, ihan sama mikä rotu on kyseessä niin koira voi olla vaarallinen.

      Kattokaa koirakuiskaajaa ihmiset!

      • kil-åå

        Vaarallisin koirarotu on koiran omistaja !!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1486
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1243
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe