Kusadasi, mielyttävä yllätys

Zuleima P.

Olimme Kusadasissa touko - kesäkuun vaihteessa 2010, ja se oli mielyttävä yllätys. Olen käynyt Alanyassa, Kemerissä, Marmariksessa, Turkinpuoleisella Kyproksella ja Istanbulissa Kusadasin lisäksi. Istanbulia ei voi oikein verrata, mutta kärkeen menee ehdottomasti Kusadasi. Siellä ei on mitä *kuuluu kukkoluuruu huutajoita*. Ei liian tunkeilevan tyrkyttävää. Siellä saa jo ripauksen alkuperäistä turkkilaista, jos vain osaa hakea. Ja osaahan jokainen kun vain viitsii. Ennakkoluulottomuutta vain peliin.

Efeso on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. 10 euron sisäänpääsymaksu on pientä. Tosin sielläkin on jo tullut rihkamakioskeja porttien ulkopuolelle. Ajoimme vossikalla, jota veti kaksi hevosta komiasti päätien reunaan.
Izmirin kaupunki on täyttä itämaista menoa. Basarin alueella saa suomea puhuvia riesoja vitsaukseksi, mutta basaareihin ei kannata muutenkaan mennä. Kalliita ryöstöhintaisia paikkoja. Ruoka tosin oli hyvää ja halpaa siellä. Onhan Izmir Turkin 3. suurin kaupunki n. 4 miljoonan asukkaansa kanssa.

Itselle jäi tunne, että Izmir täytyy tutkia tarkemmin ja myöskin Kusadasi. Minulle jäi positiivinen kuva tuosta reissusta. Alanyakin on ok, mutta se on liian biletyspaikka.

14

2674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???????????

      Millainen Kemer on?

      • KemerKemer

        Kemer on venäläiseten suosima paikka.


    • ss

      Hei!
      Olemme syyskuussa lähdössä Kusadasiin. Kerroit Izmirin hintojen olevan korkeita, miten hinnat Kusadasissa?Ravintoloiden ruoka ja vaatteet/kengät? Osaat varmaankin verrata niitä esm Marmariksen hintoihin :)
      -kiitos vastauksestasi-

      • Zuleima P.

        Izmir on edullinen paikka, ja siellä on aitoa itämaista tunnelmaa. Vain tuo basaarialue on vastenmielinen, ja siellä osataan nyhtää hintoja. Ryöstöpaikoilla tarkoitin sitä. Pikku putiikeista saa halvemmalla. Kusadasi on hiukan kalliimpi, mutta ei mitenkään merkittävästi. Kenkiä ja nahkatuotteita ei katseltu, mutta uskon, että löytyy. Ruoka liki Suomen tasoa, Izmirissä halpaa. Paikkana Kusadasi on Turkin aurinkokohteista paras. Älä silti odota liikoja ettet pety. Reissuun vaan avoimin mielin, =)

        Ps. Kenties kohtaamme, sillä meillä on myös syyskuussa 2 viikon loma samaan paikkaan.


      • ss
        Zuleima P. kirjoitti:

        Izmir on edullinen paikka, ja siellä on aitoa itämaista tunnelmaa. Vain tuo basaarialue on vastenmielinen, ja siellä osataan nyhtää hintoja. Ryöstöpaikoilla tarkoitin sitä. Pikku putiikeista saa halvemmalla. Kusadasi on hiukan kalliimpi, mutta ei mitenkään merkittävästi. Kenkiä ja nahkatuotteita ei katseltu, mutta uskon, että löytyy. Ruoka liki Suomen tasoa, Izmirissä halpaa. Paikkana Kusadasi on Turkin aurinkokohteista paras. Älä silti odota liikoja ettet pety. Reissuun vaan avoimin mielin, =)

        Ps. Kenties kohtaamme, sillä meillä on myös syyskuussa 2 viikon loma samaan paikkaan.

        Koska lähdette? Meillä lähtö syyskuun 2. pvä ja viikon matka kyseessä (Finnmatkat).


      • Postikortti.
        ss kirjoitti:

        Koska lähdette? Meillä lähtö syyskuun 2. pvä ja viikon matka kyseessä (Finnmatkat).

        Sama päivä, =)


      • ????????????????????
        ss kirjoitti:

        Koska lähdette? Meillä lähtö syyskuun 2. pvä ja viikon matka kyseessä (Finnmatkat).

        teillä on?


      • EGEAN-SUOMALAISET

        EGEAN SUOMALAISET YHDISTYS
        Davutlar Mah. Deniz Cd. Beyaz Ada Sitesi No 7
        09400 Kuşadası – Aydın – Turkki
        Puh: 905308298695
        [email protected]
        Whatsapp: 358443422500
        Web: egefinder.fi


    • Autonkuljettaja.

      Valaisevaa tietoa, taidat olla alan asiantuntija. Onko Kusadasissa tai Izmirissä varkaita?

      • ei ole sellaisia

        Ei kait kukaan koskaan ole kuullut muslimi varkaasta, maailman turvallisimpia maita ovat kaikki.

        Egypti on valtaosin muslimimaa, joten taskuvarkauksia ei juuri tarvitse pelätä. Varastaminen ei kuulu siihen.
        Olen ollut siellä lukuisia kertoja ja aina reppu selässä ja rahapussi repussa.
        Rannalla yksin ollessani jätän aina tavarat mennessäni uimaan enkä ikinä ole pelännyt mitään.

        Muslimi ei varasta, mutta rahojen kanssa saa olla tarkkana. Ansaitseminen voi olla joskus harmaalla alueella. Klassinen juttu on 50 punnan setelin vaihto 50 piasterin seteliin (=puoli puntaa). Tai niin kuin mulle kävi lentoasemalla, että annoin satasen ja kassa sanoi saaneensa 50 puntaa. Vaihtoi sen niin sutjakkaasti etten oikein voinut sanoa vastaan. Tai sitten kaupankäynti on mielenkiintoista kun ei ole oikeita hintoja vaan on hinta mihin päädytään. joku voi pitää sitä huijauksena.


      • Asiantuntija olen
        ei ole sellaisia kirjoitti:

        Ei kait kukaan koskaan ole kuullut muslimi varkaasta, maailman turvallisimpia maita ovat kaikki.

        Egypti on valtaosin muslimimaa, joten taskuvarkauksia ei juuri tarvitse pelätä. Varastaminen ei kuulu siihen.
        Olen ollut siellä lukuisia kertoja ja aina reppu selässä ja rahapussi repussa.
        Rannalla yksin ollessani jätän aina tavarat mennessäni uimaan enkä ikinä ole pelännyt mitään.

        Muslimi ei varasta, mutta rahojen kanssa saa olla tarkkana. Ansaitseminen voi olla joskus harmaalla alueella. Klassinen juttu on 50 punnan setelin vaihto 50 piasterin seteliin (=puoli puntaa). Tai niin kuin mulle kävi lentoasemalla, että annoin satasen ja kassa sanoi saaneensa 50 puntaa. Vaihtoi sen niin sutjakkaasti etten oikein voinut sanoa vastaan. Tai sitten kaupankäynti on mielenkiintoista kun ei ole oikeita hintoja vaan on hinta mihin päädytään. joku voi pitää sitä huijauksena.

        Turkissa on taskuvarkaita ja muita varkaita paljon. Muslimies on heille vain sanahelinää. Egyptissä venäläiset turistit varastivat egyptiläisen kauppiaan kalliin puhelimen, jonka ansaitsemiseen sillä hintatasolla menee aikaa. On siis muitakin varkaita kuin paikalliset.


      • vakkuutettu
        Asiantuntija olen kirjoitti:

        Turkissa on taskuvarkaita ja muita varkaita paljon. Muslimies on heille vain sanahelinää. Egyptissä venäläiset turistit varastivat egyptiläisen kauppiaan kalliin puhelimen, jonka ansaitsemiseen sillä hintatasolla menee aikaa. On siis muitakin varkaita kuin paikalliset.

        Varkaita on joka paikassa, mutta ei kannata siitä ottaa ennakkopaineita. Vakuutus on hyvä olla aina olemassa.


      • Asiantuntija olen kirjoitti:

        Turkissa on taskuvarkaita ja muita varkaita paljon. Muslimies on heille vain sanahelinää. Egyptissä venäläiset turistit varastivat egyptiläisen kauppiaan kalliin puhelimen, jonka ansaitsemiseen sillä hintatasolla menee aikaa. On siis muitakin varkaita kuin paikalliset.

        Kusadasissa, helppo kulkea varkaisiin emme törmänneet, kuljin josus todella isot summat käsilaukussa...
        Tietenkin olimme päivällä liikenteessä ja emme olleet humalassa.
        Silti meillä oli vakuutukset ym. kohdallaan..


    • Taurus kaukana

      Nyt on reissu kohdillaan, niin saapa nähdä onko yhtä hyvä kuin keväällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe