Barcelonan rannat

mmin'23131

Ovatko Barcelonan kaikki rannat ilmaisia? Vai joutuuko maksamaan jotain? Erityisesti kiinnostaisi Nova Mar Bella ranta.

15

3685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkailu on mukavaa

      Tulimme viiko sitten sieltä. Kyllä ne toki ilmaisia ovat. Rantatuoleista tietenkin pitää maksaa, mutta emme käyttäneet niin en tiedä paljonko..

      Ko. rannalla oli menossa rannan levennuystyö - laivasivat hiekkaa ja kaksinkertaistivat rannan koon. Sama juttu viereiselöläkin rannalla. Kyllä niitä saattoi kuitenkin käyttää. Työt on ehkä valmistuneet.

      Itse pidin paljon enemmän koillisen suunnassa olevista pienemmistä rannoista. Kaikki on lähellä ja meno rentoa (tosi rentoa).

      Toinen meistä sai sieltä paellasta tms. aika pahan bakteeritartuntunnan (Kampylo). Minä join aamulla yhden rommipaukun ja pyörin sängyllä. Eipä bakteeri pystynyt minuun. Tosin kontrollitestitulokset tulevat puoliltapäivin. Suosittelen tuota desinfiointikeinoa. Se on aina säästänyt minut sairauksilta (joskus kaikki muut seurueesta ovat sairastuneet).

      • mmin'23131

        Itsekin haen rentoa fiilistä lomalta. Tarvitsen todellakin rannalla löhöämistäkin, mutta jotain muuta tekemistä/nähtävää pitää myös olla. Edellinen matka oli Roomaan ja se ei todellakaan ollut rento ja rauhallinen kun oli niin paljon nähtävyyksiä ja jalat jatkuvasti tosi kipeenä ja rakkuloilla.

        Noin viikon päästä (6.7) ollaan Barceloonassa ja toivottavasti ranta olisi jo valmis.

        Täytyypä itsekin käydä ostaan jotain vahvaa viinaa aamupalaksi. :)


    • Ei paellaa

      Muutama päivä sitten Barcelonasta palanneena voin kertoa, että itse rannat olivat ilmaisia, 2 rantatuolia varjo sen sijaan maksoi yhteensä 17 € koko päivältä, aivan sikamainen hinta!! Merivesi oli kaiken lisäksi liian kylmää uimiseen, muutama ihminen näytti kastautuvan pikaisesti, mutta kukaan sinne ei jäänyt pulikoimaan pidemmäksi aikaa.

      • kaik on kerran viety

        ja pitäkää hyvää huolta tavaroistanne rannalla, kuten myös kaikkialla Barcelonassa! Varkaita siellä on todella paljon ja ovat ovelia, vievät kaikkea mahdollista.


    • jotain tietoa
    • tjejen--

      miten tavarat säilyvät rannalla? varastetaanko sieltä muukin kuin arvokkaat asiat ,kuten kamera,kännykkä,lompakko? niitä tietenkää ei oo rannalle pakko ottaa. mutta miten on esim. pyyhkeet,vaatteet,kengät? entä onko ideoita miten sais asunnon avaimen säilytettyä rannalla? jos laittas kaulaketjuun nii vetäsisköhä joku sen? ollaan kaverin kans kahdestaan menossa barcelonaan ja uimassa käytäis varmasti mielellää yhdessä eikä erikseen.

      • miijamaija

        Moikka. Ite lähdössä 3 viikon päästä, ja olen rantaa varten ostanut vedenpitävän kaulapussin, johon aattelin vaikkapa ruokarahat ja avaimen laittaa. Enpä vielä osaa käytännöllisyydestä sanoa mutta vinkkinä kuitenkin =) Niin ja ostin ton muistaakseni Silja Linelta, mutta eiköhän noita myydä ihan tavarataloissa tai esim. retkeilyliikkeissä tms.


      • kuolee tai ei
        miijamaija kirjoitti:

        Moikka. Ite lähdössä 3 viikon päästä, ja olen rantaa varten ostanut vedenpitävän kaulapussin, johon aattelin vaikkapa ruokarahat ja avaimen laittaa. Enpä vielä osaa käytännöllisyydestä sanoa mutta vinkkinä kuitenkin =) Niin ja ostin ton muistaakseni Silja Linelta, mutta eiköhän noita myydä ihan tavarataloissa tai esim. retkeilyliikkeissä tms.

        katso nyt kuitenkin, että ketju onsellainen että se katkeaa jos ryöstetään.Ulkomailta on uutisia, joissa kaulapussia käyttäneitä on tukehtunut kun sitä on yritetty ryöstä ja ketju ei ole katkennus vaan kiristynyt kaulan ympärille.


      • satunnainen matkaili
        miijamaija kirjoitti:

        Moikka. Ite lähdössä 3 viikon päästä, ja olen rantaa varten ostanut vedenpitävän kaulapussin, johon aattelin vaikkapa ruokarahat ja avaimen laittaa. Enpä vielä osaa käytännöllisyydestä sanoa mutta vinkkinä kuitenkin =) Niin ja ostin ton muistaakseni Silja Linelta, mutta eiköhän noita myydä ihan tavarataloissa tai esim. retkeilyliikkeissä tms.

        ;) heh, heh - mutt eihän hotellin avainta tarvi mukanaan roikottaa... ;)


    • lovebc

      Rannat on ihania ja todellakin tuolit ja varjo on pikkasen kalliita, mutta kerranhan sitä lomalla ollaan! Itseltäni ei yhtäkään tavaraa varastettu, mutta ideana onkin käyttää maalaisjärkeä ja sulautua joukkoon. en ehkä suosittelisi perus kaulassaroikkuvia pusseja,kameralaukkuja.. turistin tuntomerkkejä..itse pidin olan yli laitettavaa laukkua ja sitä sopivasti kainalon alla/edessä ja näin teki myös monet paikalliset keskustan alueella..ja niin rannalla oli mukana vain vaivaset 20 euroa juomia ja syötävää varten..kannattaa muuten ostaa kaupasta! (maksaa limutölkki 50 senttiä, kun taas rannan kioskeissa n. 3 euroa..mutta toisaalta rannalla ne myydään jääkylminä :D...)

      Ihanaa reissua,se on mahtava kaupunki!

      • mmin'23131

        Nyt on Barcelonan loma tehty ja Nova Mar Bella -ranta oli hyvä. Tällä rannalla tuntui olevan enemmän paikallisia kuin turisteja. Taskuvarkaita ei näkynyt. Säilytin omaisuuteni aina rahavyössä. Rannalla en rahaa tarvinnut, kerran otin kameran mukaan rannalle.

        Yövyttiin Hotel Front Maritimissa ja sijainti oli loistava. Ranta suoraan edustalla ja Diagonal Mar -ostoskeskus muutaman korttelin päässä. Alue oli muutenkin rauhallinen ja turvallinen. Metrolla kuljettiin paikasta toiseen.


      • finrdiningggggg
        mmin'23131 kirjoitti:

        Nyt on Barcelonan loma tehty ja Nova Mar Bella -ranta oli hyvä. Tällä rannalla tuntui olevan enemmän paikallisia kuin turisteja. Taskuvarkaita ei näkynyt. Säilytin omaisuuteni aina rahavyössä. Rannalla en rahaa tarvinnut, kerran otin kameran mukaan rannalle.

        Yövyttiin Hotel Front Maritimissa ja sijainti oli loistava. Ranta suoraan edustalla ja Diagonal Mar -ostoskeskus muutaman korttelin päässä. Alue oli muutenkin rauhallinen ja turvallinen. Metrolla kuljettiin paikasta toiseen.

        ottaa aurinkoa/uida barcelonan rannoila toukokuun alussa? ovatko rannat silloin typötyhjiä? =)


      • Sparrow99
        finrdiningggggg kirjoitti:

        ottaa aurinkoa/uida barcelonan rannoila toukokuun alussa? ovatko rannat silloin typötyhjiä? =)

        onhan siellä jo täysi kesä menossa. Ei muuta kuin pyykkilauta kuntoon ja toukokuuta odottamaan...


      • no problema
        Sparrow99 kirjoitti:

        onhan siellä jo täysi kesä menossa. Ei muuta kuin pyykkilauta kuntoon ja toukokuuta odottamaan...

        Mikä ihme siinä on että aina kun Barcelonasta puhutaan,pelätään ryöstöä?Ei se ole yhtään sen kummempi paikka kuin muutkaan suurkaupungit.Ihmeellistä hysteriaa.Itse olen käynyt siellä useita kertoja,eikä koskaan ole tarvinnut pelätä mitään,kunhan käyttäytyy,niinkuin suurkaupungissa yleensäkin pitää käyttäytyä.Johtuu ehkä siitä että asumme itse omassa lintukodossamme,emmekä ole tottuneet suurkaupunkeihin.Kyllä siellä pärjää ihan hyvin kun vaan muistaa käyttäytyä normaalisti,eikä pälyillä ympärilleen pelokkaan turistin näköisenä.Muistaa vaan pitää tavaroistaan huolta niin hyvin menee.Mukavaa matkaa upeaan Barcelonaan.


      • timppa 8
        no problema kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on että aina kun Barcelonasta puhutaan,pelätään ryöstöä?Ei se ole yhtään sen kummempi paikka kuin muutkaan suurkaupungit.Ihmeellistä hysteriaa.Itse olen käynyt siellä useita kertoja,eikä koskaan ole tarvinnut pelätä mitään,kunhan käyttäytyy,niinkuin suurkaupungissa yleensäkin pitää käyttäytyä.Johtuu ehkä siitä että asumme itse omassa lintukodossamme,emmekä ole tottuneet suurkaupunkeihin.Kyllä siellä pärjää ihan hyvin kun vaan muistaa käyttäytyä normaalisti,eikä pälyillä ympärilleen pelokkaan turistin näköisenä.Muistaa vaan pitää tavaroistaan huolta niin hyvin menee.Mukavaa matkaa upeaan Barcelonaan.

        Olen samaa mieltä nyt 5 vuotta Barcelonassa asuneena. Ei Barcelona ole mitenkään vaarallinen. Tosin mun kavereilta on viety lompakko, mutta tuon saattoi aavistaa kun seurasi menoa ja kuntoa. On minultakin viety lompakko Suomessa ja Brysselissä. Ei sen kummenpaa ja kokemuksista oppii.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      101
      1912
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1397
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1167
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1148
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      994
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      980
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe