Rekisteröityminen ?

Virkkuska

Hei ! Onko kokemuksia/tietoa Pietarissa rekisteröitymisessä ja kuinka aktiivisesti tarkastavat rajalla ?
Olen viikon yksityisasunnossa heinäkuussa ja minun pitäisi käydä rekisteröitymässä Shako toimistossa Vosstania 4:ssä.
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta ko. toimistosta ? En nimittäin viitsisi pienestä matkabudjetista maksaa
mitään 40 € summaa rekisteröitymisestä kun tuossa toimistossa rekisteröitymisen pitäisi hoitua alle 10 € ?
Entä jos ei ole rekisteröitynyt ja rajalla siihen puututaan niin auttaako lahjonta ??? vai ??? Onko kenelläkään kokemuksia joka on ollut esim. yli tuon 3 vrk Pietarissa rekisteröitymättä ? kiitokset vastauksista jo etukäteen.

6

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 246277889

      En nyt tosta rekisteröinnistä niin suurta stressiä ottais...

      Ite olin 8 päivää ja seuraavalla kerralla 16 päivää. En jaksanut lähtee rekisteröimään kun kaverin luona asustelin.

      Rajalla alkovat jotain kyselemään, siinä kun tarpeeksi kauan levittelee käsiä ja on huuli pyöreenä ni laskevat kuitenkin läpi. Sakkoohan tosta nyt voi tulla rajalla, mutta ku sanoo ettei oo penniikää rahaa ni minkäs ne sille mahtaa. Jos sanovat että pitää mennä jonnekkii rekisteröitymään, ni ei muuta ku sanot että vievät, ku ei oo rahaa. (toimii tosin vaan jos junalla/yms kyydillä olet, ei omalla autolla).

      • sakko ja linnaa

        Pietsussa voi rekisteröityä postissa ja jos junalla matkaat niin eivät taida kiinnittää huomiota reksiteröintiin. Mutta jos matkustustapa on muu kuin juna niin seurauksena on tai voi olla 2000ruupelin sakko ja viisumikin voidaan mitätöidä. Se että onko rahaa vai ei mukana sakon maksuun ei merkitystä silloin viisumi voidaan mitätöidä.Tässä on nää vaihtoehdot ja tulli virkailijan nipottamisesta se kaikkein eniten riippuu. Vastuu jää kuitenkin itselle rekisteröinnistä ja sakkohan pitäs tulla mtyös sille kutsuja taholle ainakin lain mukaan, jos sakottavat sitä kutsujaorg. niin tuskimpa enää sulle viisumupuoltoa lähettävät ainakaan siitä firmasta. Eikä sitä rekisteröintiä rajalla tehdä muutenhan se olisi helppo tehdä jo sinne mentäessä , sakkoo putkaa linnaa ja vankeutta on tarjolla


    • reggariraggari

      Jos on noin keskeisellä paikalla toimisto, jossa noin edullisesti (alle 10€) saa rekisteröinnin hoidettua, kannattaa se mielestäni kuitenkin käydä hoitamassa, etenkin jos asia vaivaa mieltä. Sittenhän ei vaivaa enää, kun se on hoidettu. On tarinoita (ihan todeksi vahvistettujakin) että on oltu viikko tolkulla Venäjällä eikä rekisteröidytty missään, eikä rajalla ole kysytty mitään ja tapauksia, joissa on tullut sakot ja ainakin uhkailtu monikertaviisumin mitätöimisellä jo reilun viikon rekisteröimättömästä oleskelusta ja kaikkea mahdollista niiden väliltä. Itse rekisteröidyn aina, kun sitä vaaditaan ja se vain jotenkin järkevällä effortilla on mahdollista, koska kuulun ihmisiin, joita tuollaiset asiat vaivaavat. Jos on huolettomampi hulivili, voi olla hyvin ilmankin. Voi olla ettei käy mitään tai sitten käy ja siitäkin selviää varmasti aina jotenkin.

    • pietarin vävy

      menin anoppilaan 5 päiväksi, kysyin nätisti tullissa venäjän kielellä mennessä että tuleeko ongelmia jos en rekistöröidy, sanoivat että ei ,eikä myöskään tullut

      • Tärkeeee

        Voisitko tarkentaa mistä tullista menit ja tulit ja millä kulkuneuvolla! ja mitkä viikonpäivät olivatkaan nuo 5 tärkeää rekisteröimättömyys päivää


      • Tärkeeee kirjoitti:

        Voisitko tarkentaa mistä tullista menit ja tulit ja millä kulkuneuvolla! ja mitkä viikonpäivät olivatkaan nuo 5 tärkeää rekisteröimättömyys päivää

        olennaista on että voit olla 5 päivää ilman rekisteröitymistä jos niissä päivissä on la-su...
        sakot voi saada jos on enempi kuin 3 arkipäivää. ite olin joskus tammikuun ekan viikon kokonaan Pitskussa ja takas tullessa alkoivat urputtaan, niin sanoin että tämä viikkohan on yhtä juhlaa.
        no niinhän se olikin kun 'kaikilla' pitäis olla ne ekan viikon päivät vapaata...
        http://www.youtube.com/watch?v=CJpreAvnO3k
        http://www.youtube.com/watch?v=4vglCHcZuCQ
        http://www.youtube.com/watch?v=2nPIeoeWmKk
        ja sitä rataa http://www.youtube.com/watch?v=AQRb6bZJk1U


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe