KUINKA

MAMMA PÄRJÄÄ

Olen leski ja asun yhteisessä asunnossamme. Perunkirjoituksessa sovimme että asun tässä niin kauan kuin pystyn tai haluan, maksan myös kaikki asunnon kulut, kuunteistöverot ym. mitä ilmenee. Meillä oli myös vähän maata, josta nyt on kysytty tonttia. Meillä siis oli avioehto. Jos tontti menisi kaupaksi niin saisinko minä siitä tulevat rahat vai menisikö ne lapsille. Perunkirjoituksessa tuomari sanoi että kaikki tulo mitä tilalta tulee, tulee minulle mutta tarkoittaako se myös maan myynnistä tulevaa rahaa.
Kiitos asiallisista vastauksista.

6

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5

No ei tietenkään toisten omaisuutta saa myydä ja viedä rahoja. Mitä muuten tarkoitat tuolla "meillä oli"? Oliko talo ja maat yhteisiä vai aviopuolisosi? Jos yhteisiä niin silloin voidaan pesä jakaa ja sinä voit myydä oman osuutesi.

• pikkuinen77

... että maan myymisestä puolet menee lapsille ja puolet jää sinulle.

• nasse-setä.

>>Meillä oli myös vähän maata, josta nyt on kysytty tonttia.

• mamma pärjää.

Kyllä me omistimme maat yhteisesti.

• 11
        mamma pärjää. kirjoitti:

Kyllä me omistimme maat yhteisesti.

Sitten vaan teette kuolinpesän ja sinun välille osituksen. Sen jälkeen voit myydä sinun omistukseen jäävän osuuden. Niin kauan kuin maat on yhteisiä ei niiden myynti onnistu ilman muiden suostumusta.

• ......
        11 kirjoitti:

Sitten vaan teette kuolinpesän ja sinun välille osituksen. Sen jälkeen voit myydä sinun omistukseen jäävän osuuden. Niin kauan kuin maat on yhteisiä ei niiden myynti onnistu ilman muiden suostumusta.

Haluaisit siis ryöstää lapsiltasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7220
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2607
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      111
      2264
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1628
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1129
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      45
      1044
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      1019
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      961
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      773
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      773
    Aihe