taas

agrh

9

419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 labbis

      Yksinomaan ihmisen tyhmyyden takia.

    • TaasNäitä

      Järkijätöt hankkivat(vielä kaksi?!) näitä paikkaamaan jotain puutetta mikä elämässä on. Heti kun minulla on sadan hehtaarin lammastila Itä-suomen metsissä niin minäkin hankin laumiksen. Siihen asti täysin hyödytön kapistus.

      • kääpiöperhonen

        Mitkä ne aiemmat hyökkäykset oli kun aloituksesta ymmärtää että näitä tulee kuin liukuhihnalta? Saataisiinko vertailukohdiksi sitten muiden rotujen hyökkäykset myös?


    • pedon_syleily

      Luonne ja käyttäytyminen:Etelävenäjänpaimenkoirat ovat luonteeltaan itsenäisiä, älykkäitä, itsepäisiä, hallitsevia ja uskollisia. Niillä on hyvin vähän ns. miellyttämisen halua, mutta ne voivat silti olla hyvin rakastavia ja helliä. Ne eivät sopeudu kerrostaloihin kovin hyvin, vaan tarvitsevat vahdittavan alueen kuten omakotitalon pihan. Myös nuorena sosiaalistaminen ja kunnon tapakasvatus ovat ehdottoman tärkeitä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Etelävenäjänpaimenkoira !! erityisen vaativa koirarotu,ei ekaksi koiraksi missään nimessä! on varmasti ihana koira oikein kasvatettuna!

      http://srofinland.fi/files/2010/02/cocvov-126_pieni.jpg

    • on se niin väärin

      se on kyllä harmillista kun väärät ihmiset ottavat vääränlaisia koiria ja sitten tulee lööppejä..
      sitä kyllä ihmettelen että viime viikolla minulle kävi kääpiövillakoira sääreen kiinni, soitin iltalehteen ja sieltä lyötiin luuri korvaan..

      • Ikävä tapaus

        ei saa ihmiselle vakavia vammoja aikaiseksi, eikä sen vuoksi omaa uutisarvoa.. On sairasta lukea, että on laumanvartijan omistajia, jotka pitävät irti yleisellä alueella koiriaan. Vaikka koira olisi kuinka hyvin omistajan hallinnassa, niin voivat tulkita uhkaavaksi ihan mitä tahansa ja aloittavat omistajan tai alueen puolustamisen.
        Uskon, että vastuuttomat omistajat saataisiin kuriin jenkkilän meiningillä, eli tästäkin tapauksesta syytteeseen törkeästä pahoinpitelystä ja törkeästä ruumiinvamman tuottamisesta 1-10 vuotta ehdotonta vankeutta.


      • reikiä jalassa

        mun on turha soittaa iltalehteen kun eilen illalla pohkeessani roikkui kääpiöpinseri? Oli oman koirani kanssa lenkillä, kun nainen tuli kääpiöpinserin kanssa vastaan. Pinseri riehui monen metrin fleksissä ja oma koirani teki niinkuin on opeteltu: Istui taakseni. Otin vastaan pinserin joka siis hyökkäsi kiinni paljaaseen pohkeeseen ja roikkui siinä, kunnes se nainen sai kiskottua koiransa hallintaan! Otti sen syliinsä ja sanoi istuvalle koiralleni, että nuo rotikat ne vasta hulluja on :) Heh. Jatkoin koirani kanssa matkaa. Olen opettanut sille pennusta pitäen, että hihnakävelyllä minä puolustan omaa koiraani tulkoon vastaan vaikka juna. Koira istuu ja odottaa.


    • hygt

      Ei voi kun kuvitella sitä tuskaa, mitä tuon kokoiset koirat saavat aikaiseksi
      uhrilleen. Lukemattomia sairaalareissuja leikkauksia ja korjausleikkauksia.
      Kipua ja särkyä. Hyvä kun henkikulta säästyi.
      Tuollaisille koirille nappi otsaan. Ihmisen päälle hyökkäävässä elukassa ei ole mitään
      puolusteltavaa. Toivottavasti koirien omistajan saama rangaistus
      vahingonkorvauksineen on sitä luokkaa, jotta tuntuu ja ymmärtää vaihtaa harrastusta,
      kun ei osaa koiriaan käsitellä. Näitä koirien kanssa tapahtuneita "vahinkoja"
      sattuu jo turhankin usein. Koira on mitä mukavin kaveri, mutta pitäisi ymmärtää
      ottaa sellainen, jota pystyy kouluttamaan ja huolehtimaan.
      Siinä pitäisi ottaa myös koiran vaatimukset huomioon, eikä koiraa pidä ottaa
      olosuhteisiin joihin se ei sovi. Jos minua koira purisi nivusiin, ei minulta
      ymmärtämystä juurikaan heruisi.
      Toivottavasti uhri toipuu eikä jäisi pysyvää vammaa.

      • :(

        Kyllä tässä kaikki ymmärtää että on kyse vakavasta asiasta. Tämä on vain tyyli purkaa sitä turhautuneisuutta mikä tulee kun väärät ihmiset hankkivat vääriä koiria ja sen takia joku saa kärsiä. Se tulee muistaa että koirilla ei ole moraalia ja varsinkin nämä laumikset on kehitetty itsenäiseen toimintaan. Niiden luissa ja ytimissä on vartiointi ja omien suojelu ja jos sen opettaa joku mistään tietämätön uuvatti joka tahtoo ison pörröisen koiran ja sille vielä kaverin ettei koissun tarvi olla yksin työpäivän ajan, mitä muuta voi tapahtua kuin pahaa. Jos koira päättää suojella kaveria eikä omistaja ole huolella sille opettanut ettei ihmiseen käydä kiinni, koira ei mielestään tee väärin. Tottakai se on väärin meille, mutta koira vain hoiti kaveria uhanneen pois uhkaamasta. Koira voi tulkita uhaksi esimerkiksi jäykän kävelyn yms, yms. En puolustele koiraa, koska se teki väärin, mutta se ei itse sitä tiedä. Koiran omistan pitäisi ymmärtää minkä koiran ottaa ja kasvattajan tulisi olla tarkkana varsinkin tällaisten "pelottavien" koirien kanssa että kelle sen pennun antaa, ettei näin kävisi enää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe