Hei, Onko täällä muita entisiä lestadiolais perheitä. Olisi kiva kuulla kulkeeko mitään lestadiolais perinteitä mukana, lapsi määrä jne. Olemme kolmikylppisiä ja meillä neljä lasta ja ei haittais vaikka tulisi enemmänkin, mut välil tulee mieleen jaksaako enempää mut kyl ne lapset vaan on elämän tuojia. Muutenkin ajattelemma monesta asiasta kuin lestadiolaiset, välil tuntuu et vaikea kasvattaa kun haluis lapsille vakaan elämän. Minulla ei tulisi mieleenkään viedä lapsiani diskoon tai festareille... Onko muita samanlaisia? Olisi kiva jakaa tunteita muiden kanssa vaikka lähemminkin kuin vain täällä.
EX lestadiolais perh
7
1268
Vastaukset
- lidia...
Joo elikkä meillä on semmonen perhe, jossa minä oon ollu lestadiolainen, mutta mieheni ei. Meillä on yksi lapsi. Aika paljon on miehen kanssa erimielisyyksiä asioista, joissa minä ehkä vielä ajattelen kuin lestadiolainen. En halua luopua kaikista omista jutuistani, vaikken enää olekaan... Esimerkiksi tuo lapsimäärä, haluaisin paljon lapsia, mutta mieheni ei kovin montaa. En todellakaan halua lastani viedä mihinkään festareille. Enkä halua hänelle korviksia, värjättyä tukkaa tms. Suviseuroihin ollaan menossa, vaikka en välttämättä lestadiolainen haluaisi enää ollakaan.
- Eräs lukija
Kasvaa kivan tasapainoisia aikuisia kun kaikki normaali elämä kielletään. :-) Hiusten värjääminen ja live-musiikki vie helvettiin!
- Vilja-seitikki
Eräs lukija kirjoitti:
Kasvaa kivan tasapainoisia aikuisia kun kaikki normaali elämä kielletään. :-) Hiusten värjääminen ja live-musiikki vie helvettiin!
On siinä järkeä ihan mukana: hiusvärit saattavat aiheuttaa terveyshaittaa ja monien pop-muusikoiden elämää on pilannut päihderiippuvuus.
Mutta juu, kultit ei ole terveitä yleensä, vaikka niissä jotain hyödyllistä ja viisasta aatetta mukana olisikin. - niinminäkin
Eräs lukija kirjoitti:
puheenne ovat ihan sairaita. jokainen joka on ikänsä kasvanut naapurissa ja seurannut heidän elämäänsä ei ala tuollaisia laukomaan.
- mietin itsekkin
joo o... Itse olen lestadiolais perheestä, mieheni ei... Meillä on kaksi lasta... Meillä tulee jo nyt riitaa jos mieheni alkaa vain heittään jotain, että sitten kun meidän poika on sen ja sen ikäinen niin tekee sitä ja tätä... Mieheni sanoi esikoisemme synnyttyä, että kyllä nyt saa riittää, ei muutamaan vuoteen edes harkita toista.... No kävi kuitenkin niin, että tulin raskaaksi, pelkäsin kertoa miehelleni, koska muistin hänen sanat niin selvästi. No toisin kuitenkin kävi, nyt on poika pari kuukautta ja olemme onnellisia.
On kuitenkin paljon asioita joita ajattelemme eri tavoin, välillä mietenkin, että saas nähdä mitä tulee suosien saatossa.
Itse en tule kieltämään hiusten värjäystä, lävistyksiä tms., mutta haluaisin silti vetää jonkinlaisen rajan kaikelle.- nlnl
Suviseuroissa tuli käytyä ja lapsetkin tykkäsivät kun kavereita oli kuulema paljon. Mutta kyl siel tuntee ittesä vähän ulkopuoliseks, saa paljon katseita...et ulos päin näkyy vaik ei meikkiä naamassa. Onneks sukulaiset ymmärtää ja hyväksyy sellaisena kuin on. Mä pelkään jo sitä ikää kun alkoholi tulee lapsille kuvioihin. Voisin muuttaa johonki maalle ettei olis niin lähellä houkutukset mut ei kait niitä pysty millään estämään sitä, mies on sitä mieltä et kotona saa kokeilla milta humaltuminen niin ei tarvii ojaan sammua. Käytettekö muuten lasten nähden alkoholia? Minä en tykkää ottaa edes yhtä lasten nähden mutta kyl joskus tulee otettua. Kiitos kun otatte osaa keskusteluun.
- miettii vieläkin :)
nlnl kirjoitti:
Suviseuroissa tuli käytyä ja lapsetkin tykkäsivät kun kavereita oli kuulema paljon. Mutta kyl siel tuntee ittesä vähän ulkopuoliseks, saa paljon katseita...et ulos päin näkyy vaik ei meikkiä naamassa. Onneks sukulaiset ymmärtää ja hyväksyy sellaisena kuin on. Mä pelkään jo sitä ikää kun alkoholi tulee lapsille kuvioihin. Voisin muuttaa johonki maalle ettei olis niin lähellä houkutukset mut ei kait niitä pysty millään estämään sitä, mies on sitä mieltä et kotona saa kokeilla milta humaltuminen niin ei tarvii ojaan sammua. Käytettekö muuten lasten nähden alkoholia? Minä en tykkää ottaa edes yhtä lasten nähden mutta kyl joskus tulee otettua. Kiitos kun otatte osaa keskusteluun.
Oli varmasti lapsilla kavereita suviseuroissa! Mutta tiedän tunteen kun katsotaan vähän siihen tyyliin, että mitäs sä täällä teet ja jaa, et ole enää uskovainen.... Ainakin itse olen huomannut sen, koska asuin vanhempieni kanssa pienemmällä paikkakunnalla, kaikki tunsi ja tiesi... Nykyään kun siellä käy kaupassa, ei voi olla törmäämätä keneenkään ja sitten se tuijotuksen määrä... hoh hoh... Jokainen elää oman elämän.
Ja sitten alkoholista :) itse käytän aika vähän alkoholia, mutta silloin kun otan, en niin, että lapset näkevät (saattanu joskus saunassa yhden ottaa) vaikka toinen ei siitä mitään ymmärräkkään. Mieheni nyt on sellainen, että ottaa, näki lapset tai ei. Itse en siitä hirveästi pidä, mutta minkäs sille voi. Olen kans monta monta kertaa miettinyt, että mitäs sitten kun lapset kasaa, ajatus jo tuolla kylillä/kaupungilla hengailusta ja oluen juonnista, ei, ei tunnu kivalta. Jos ne päättää ottaa ne varmasti tekee sen, tykkäsi siitä itse tai ei. Mutta itse olen kans sitä mieltä, että jos on pakko kokeilla/ottaa niin paljon paljon mielummin sitten kotona!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S202243Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3771371Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll711301Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun204980Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.7911Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n181906Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras ja kenen puvusta et tykännyt?
Linnan juhlissa nähtiin pukuja laidasta laitaan. Gallup: Ruusut ja risut Linnan juhlien puvuille: kenen puku oli paras j87859- 60833
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o58819Oulaskankaan päivystys loppuu
"Nyt on selityksen paikka alueen ihmisille, perussuomalaiset ja kokoomus: miksi ette puolustaneet Oulaskangasta?" Raa127780