Ongelmakoirako?

Mikä neuvoksi?

Minulla on 6-vuotias mäyräkoira narttu ja kaipaisin mielipiteitä/neuvoja tilanteeseeni. Koiran on tullut minulle 4-vuotiaana, sen on todella arka eikä sitä pysty millään lailla käsittelemään koska se käyttäytyy aggressiivisesti, heti koiraa hakiessa entisestä kodista se puri minua sormeen. syliin nostaessa se saattaa alkaa näyttämään hampaita. Turkin nyppiminen tai kynsien leikkuu ei onnistu muuta kuin kuonokopan kanssa ja silloinkin se on hankalaa.... Jos sitä yrittää kieltää kun se on tehnyt jotain väärin niin silloinki se alkaa suoraan näyttämään hamaita ja kerran tarttui takkini hihaan... Koira on haluton kävelemään hihnassa, lenkillä käymisen olen jo aikaa sitten unohtanut, koira raahautuu vain haluttomasti hihnan perässä.... Se ei ole myöskään sisäsiisti, yö aikaan minun nukkuessa tai kun olen pois kotoa se tekee tarpeensa sisälle, vaikka olisin hetkeä aikaisemmin käyttänyt sen pihalla... Koira on apaattinen, se ei ole koskaan innostunut leikkimään, ainoastaan metsään päästessä se innostuu juoksentelemaan ja tutkimaan paikkoja vapaana ollessaan... En tiedä mikä olisi neuvoksi, olen jo alkanut miettimään koiran lopettamista, onko se koiran arvoista elämää jos se vain kaikki päivät nukkuu apaattisena....? Olen jo niin väsynyt jokapäiväiseen pissien siivoamiseen.... Asun rivitalossa joten vapaana pitäminenkään ei onnistu ja metsälenkille pääsemiseenkin on matkaa.. Arvatenkin ongelmat juontavat aikaisemmasta kodista, jotain siellä on koiralle tehty koska koira käyttäytyy noin....

4

578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .,.,.,.,.,

      Koira on ilmeisen arka jos kiellettäessä vastaa aggressiolla.
      Voi olla että edellisessä kodissa koiraa on pyritty alistamaan aggressiivisuudella, eikä koiran murinat
      ole enää tehonneet, joten se on oppinut että paras ratkaisu on suora toiminta. Koira on jo aika vanha,
      mutta älä menetä toivoasi sen kanssa, uskon että hän on vielä täysin kyvykäs kuntoutuja, kunhan vain saatte oikeanlaista apua.
      Itse neuvoisin että älä pakota koiraasi mihinkään, se huonontaa välejänne entistä enemmän. Itse suosittelisin lahjontaa, niin hullulta kuin se kuulostaa, voit tehdä sen lelulla, herkulla yms.
      Sellainen asia mitä koira tavoittelee, pyydä koiralta jotakin yksinkertaista josta se varmasti suoriutuu
      ja palkitse se. Tee yhdessäolosta koiralle mukavaa ja rentoa.

      Suosittelisin että ottaisit yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan, ja antaa hänen tutustua koiraasi.
      Netistä käsin on vaikeata neuvoa kun ei näe koiran elekieltä ja ilmeitä eri tilanteissa.
      Uskon ammattilaisen löytävän ratkaisun, tsemppiä koiran kanssa! :)

    • miss C

      Moi, älä vaan mene lopettamaan koiraasi. Mäyrikset ovat niin älykkäitä, että ne on mahdollista parantaa!
      Varmasti asiantuntija osaisi neuvoa sinua, kun näkisi tilanteesi. Netissä on paljon koiranomien sivuja. Googleta.

    • riitta.kotiranta

      Otin karkeakarvaisen mäyräkoiran apulan kautta. Ekasta päivästä alkaen on murissut ja näyttänyt hampaansa. Minulla on 3 vuotias tyttö ja pelkään et koira joku päivä puree häntä. Kun koira syö niin siitä ei voi lähestyä koska alkaa heti murista ja näyttää hampaansa. Pitäskö minun palauttaa koira takaisin vai miten selvitä ongelmasta eteen päin???? Kerro minulle vinkkejä.

      • hajustiina

        ...en tiedä minä ikäinen karkkarisi on ja minkälaisista oloista se on otettu... mutta en silti antaisi periksi.
        Itse olen niin kovaluonteinen etten anna oman mäykkyni kohota yläpuolelleni vaikka elämänkumppanini joutuukin painimaan samalaisten ongelmien kanssa, kuin Sinä, yhteisen mäykkymme kanssa.
        Hampaita näytetään jne. mutta olen nopeampi ja alistan koirulin tarpeen vaatiessa, ilman näpäytyksiä, vain niskasta kii ja selälleen maahan ja katsekontakti kertoo koiralle äänensävyn kera missä mennään!
        Mäykky on siitä ihmeellinen laji että se tietää ja vaistoaa jos sitä pelätään ja se on koira jos kuka mikä osaa käyttää tlanteen hväkseen!
        Mäykystä tulee uskollinen ja rakastava opetuksen kautta ja se on kuin navigaattori - osaa suunnata menon jos homma on ok!...ja ennenkaikkea mäykky on lapsirakas jos se tehdään selväksi molemmille, niin lapselle kuin mäykylle. Mäykky on leikkikaveri EI leikkikalu!
        Uskon että onnistut rakkauden ja oikeudenmukaisuuden kautta - ja muista - mäykky ja varsinkin karkkari on aina sen arvoinen :).... ja puhun seitsemän mäykyn kokeneena :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe