1,4 TDi 80 hv

VW Putte

Tänään tuli uusi ennätys; 3,84 l/100 km :-) 776 km ja 29,77 l. Autolla on nyt ajettu n. 29 tkm ja siitä n. 4 tkm on mennyt alle 4 l/100 km. Pahin tankkaus on ollut viime talvena; 5,05 l/100km. Mihin lukemiin olette pystyneet uudella 1,6 TDi 90 hv'lla? Se oli vaihtoehtona mutta päädyin vanhaan halvempaan malliin. Itse ajelen erittäin harvoin yli 100 km/h. Yleensä ajelen 60-90 km/h riipuen rajoituksista.

14

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20

      Mulla menee noin 15, tosin nyt puhutaankin autosta eikä naisten kirpparikärrystä.

      • mitää mutta

        K-AUTOLLANI 550 HV 25-35 LIT/100 KM KUORMAN PAINOSTA


    • mbbbb

      mulla menee lähes 5l sadalle kun joutuu tuollaisten nysväreiden vetämiä letkoja ohittamaan.

      • .......,.

        Mun takana ei ole koskaan yhtään letkaa... En aja alinopeutta mutta en aja turhan paljon ylinopeuttakaan...


      • ..........

        Muuten itsekin ohittelen alinopeutta ajavia. Inhoan niitä, jotka ajavat alinopeutta eikä anna tietä vaikka jono sen kun kasvaa. Ennakoiva ajo on kaiken a ja o. Ja 4-kaistaiset tiet pääkaupunkiseudulla missä ei saakaan aja kuin 40-80 km/h.


      • ..........
        .......... kirjoitti:

        Muuten itsekin ohittelen alinopeutta ajavia. Inhoan niitä, jotka ajavat alinopeutta eikä anna tietä vaikka jono sen kun kasvaa. Ennakoiva ajo on kaiken a ja o. Ja 4-kaistaiset tiet pääkaupunkiseudulla missä ei saakaan aja kuin 40-80 km/h.

        Sen verran jäi teidän kommenttinne harmittamaan, että lopetan tämän älyttömän keskustelun toteamalla, että kun ajan pitempiä matkoja (tai en ole yksin) otan perheen toinen auto ja silloin tulee ajettu välillä turhankin paljon ylinopeutta, mutta silti senkin auton keskikulutus on reippaasti alle 5 l/100 km.

        Eli kunnollisia vastauksia tällä palstalla ei saa :-(


      • mieltää
        .......... kirjoitti:

        Sen verran jäi teidän kommenttinne harmittamaan, että lopetan tämän älyttömän keskustelun toteamalla, että kun ajan pitempiä matkoja (tai en ole yksin) otan perheen toinen auto ja silloin tulee ajettu välillä turhankin paljon ylinopeutta, mutta silti senkin auton keskikulutus on reippaasti alle 5 l/100 km.

        Eli kunnollisia vastauksia tällä palstalla ei saa :-(

        sen niin, että jos auto kuluttaa vähän eikä siinä ole hirveesti tehoa, niin sillä ajellaan alle rajoitusten ja "nysvätään" Tuo alle 4 litraan pääseminen on nyky ecodieseleillä ihan mahdollista. Itse ajelin Volvoa jossa oli 1.6 drive koneena. Tuolle koneelle mainostetaan 3.9 litran keskikulutusta, joka saattaa pitää paikkansa. 110hv V50:ssä ei kuitenkaan vakuuttanut mitä tulee suorituskykyyn. Keskikulutusta tosin en saanut nousemaan kuin 4.7 litraan satasella, vaikka kuinka yritin. Eron tietysti huomasi, kun hyppäsin oman auton rattiin(Volvo S40 T5 275hp) Bensaa palaa n.8.5 litraa satasella. Matka-ajossa pääsee 6.5 litran lukemiin. Diesel kannattaisi nykyisillä kilometreilläni, mutta pidän bensakonetta miellyttävämpänä.


      • ..........
        mieltää kirjoitti:

        sen niin, että jos auto kuluttaa vähän eikä siinä ole hirveesti tehoa, niin sillä ajellaan alle rajoitusten ja "nysvätään" Tuo alle 4 litraan pääseminen on nyky ecodieseleillä ihan mahdollista. Itse ajelin Volvoa jossa oli 1.6 drive koneena. Tuolle koneelle mainostetaan 3.9 litran keskikulutusta, joka saattaa pitää paikkansa. 110hv V50:ssä ei kuitenkaan vakuuttanut mitä tulee suorituskykyyn. Keskikulutusta tosin en saanut nousemaan kuin 4.7 litraan satasella, vaikka kuinka yritin. Eron tietysti huomasi, kun hyppäsin oman auton rattiin(Volvo S40 T5 275hp) Bensaa palaa n.8.5 litraa satasella. Matka-ajossa pääsee 6.5 litran lukemiin. Diesel kannattaisi nykyisillä kilometreilläni, mutta pidän bensakonetta miellyttävämpänä.

        Kiitos! Yksi järkevä vastaus :-) Volvo V50 1,6 D olisi meille varteenotettava vaihtoehto, mutta seuraava ykkösauto on mitä todennäköisemmin Golf 1,6 TDi. vaikka 2,0 TDi’kin on käynyt mielessä.

        Meidän perhe ajaa kahdella autolla 60 tkm/v niin en viitsi maksa suorituskyvystä mitä tarvitsemme ehkä muutaman kerran vuodessa kun ohitamme rekan lapin matkalla. Tasaisella nopeudella, vakkaria käyttäen, 80 hv Polo pärjää erittäin hyvin. 1 l/100 km merkitsee 600 litraa/vuosi. Ajan mieluimmin dieselillä mikä kuluttaa vähän samalla kuin ennakoivalla ohituksella pääsen nykyisillä autoillamme mistä vain ohitse. Eli toistan itseäni koko ajan ;-) Ennakoivalla ajolla säästän satoja euroa vuodessa!

        Nykyisillä autoillamme pärjäämme hyvin myös liikennevaloissa. Kun kerran päästin aiheeseen "hidas ajotapa" jatkan seuraavalla aiheella; Moni tehokkaampikin auto lähtee liikkeelle valoista verkkaammin kuin minä niin, että välillä risteyksestä pääsee jopa alle 50 % maksimäärästä läpi. Sekin nimittäin ottaa minua päähän, että jotkut eivät osa ennakoida liikennevaloja laittamalla edes vaihde päälle 5 s ennen valojen vaihtumista! Ja sen jälkeen he vielä matelevat risteyksen läpi…


      • Polo09
        .......... kirjoitti:

        Kiitos! Yksi järkevä vastaus :-) Volvo V50 1,6 D olisi meille varteenotettava vaihtoehto, mutta seuraava ykkösauto on mitä todennäköisemmin Golf 1,6 TDi. vaikka 2,0 TDi’kin on käynyt mielessä.

        Meidän perhe ajaa kahdella autolla 60 tkm/v niin en viitsi maksa suorituskyvystä mitä tarvitsemme ehkä muutaman kerran vuodessa kun ohitamme rekan lapin matkalla. Tasaisella nopeudella, vakkaria käyttäen, 80 hv Polo pärjää erittäin hyvin. 1 l/100 km merkitsee 600 litraa/vuosi. Ajan mieluimmin dieselillä mikä kuluttaa vähän samalla kuin ennakoivalla ohituksella pääsen nykyisillä autoillamme mistä vain ohitse. Eli toistan itseäni koko ajan ;-) Ennakoivalla ajolla säästän satoja euroa vuodessa!

        Nykyisillä autoillamme pärjäämme hyvin myös liikennevaloissa. Kun kerran päästin aiheeseen "hidas ajotapa" jatkan seuraavalla aiheella; Moni tehokkaampikin auto lähtee liikkeelle valoista verkkaammin kuin minä niin, että välillä risteyksestä pääsee jopa alle 50 % maksimäärästä läpi. Sekin nimittäin ottaa minua päähän, että jotkut eivät osa ennakoida liikennevaloja laittamalla edes vaihde päälle 5 s ennen valojen vaihtumista! Ja sen jälkeen he vielä matelevat risteyksen läpi…

        Polo 1.4 TDI 59KW -09 mittarissa 21000 km. Heinäkuun 15 päivä on Polon 1-vuotis syntymäpäivä. ;-)

        Keskikulutus 4.88L, josta matka-ajoa 80%, josta kolmasosa on moottooritienopeudella 120 km/h, joka nostaa reippaasti keskikulutusta. Kaupunkipyöritystä loput 20%. Alimmillaan olen päässyt 4.36L keskikulutukseen tankillisella. Tehtaan ilmoittama keskikulutus on 4.6L, mistä Polon keskikulutus on jäänyt 0.28 desiä. Ei paha. Tyytyväinen olen ollut kulkineen kulutukseen. Öljyäkään ei ole tarvinnut lisätä kuin puoli litraa 21 t/km aikana.


      • Pooloilua
        Polo09 kirjoitti:

        Polo 1.4 TDI 59KW -09 mittarissa 21000 km. Heinäkuun 15 päivä on Polon 1-vuotis syntymäpäivä. ;-)

        Keskikulutus 4.88L, josta matka-ajoa 80%, josta kolmasosa on moottooritienopeudella 120 km/h, joka nostaa reippaasti keskikulutusta. Kaupunkipyöritystä loput 20%. Alimmillaan olen päässyt 4.36L keskikulutukseen tankillisella. Tehtaan ilmoittama keskikulutus on 4.6L, mistä Polon keskikulutus on jäänyt 0.28 desiä. Ei paha. Tyytyväinen olen ollut kulkineen kulutukseen. Öljyäkään ei ole tarvinnut lisätä kuin puoli litraa 21 t/km aikana.

        "josta kolmasosa on moottooritienopeudella 120 km/h"

        Ajelet siis vain kesäisin. Se onkin järkevää, kun muistaa VW:n sopimattomuuden Suomen talveen. Oma auto on bensa ja kulutus maantiellä on 4,5-4,6, keskikulutus seka-ajossa 5,6. Oljyä ei ole tarvinnut lisätä 42tkm aikana (vaihtoväli 15tkm). Auto on Fiat GrandePunto, Polo-papalle hieman liian persoonallinen auto.


      • Polo09
        Pooloilua kirjoitti:

        "josta kolmasosa on moottooritienopeudella 120 km/h"

        Ajelet siis vain kesäisin. Se onkin järkevää, kun muistaa VW:n sopimattomuuden Suomen talveen. Oma auto on bensa ja kulutus maantiellä on 4,5-4,6, keskikulutus seka-ajossa 5,6. Oljyä ei ole tarvinnut lisätä 42tkm aikana (vaihtoväli 15tkm). Auto on Fiat GrandePunto, Polo-papalle hieman liian persoonallinen auto.

        Ajanhan minä tietysti talvellakin. Tsori kun ei tullut epähuomiossa tuota mainittua. Polo on toiminut erittäin hyvin nyös talviolosuhteissa. Kulutus tuolloin samaa luokkaa kuin kesälläkin, ottaen huomioon talvinopeusrajoitukset. Eli keä-/ talvikulutus 4.88l/100 km.


    • wkdiwiedwidjwd

      itse olen kiinnostunut myös taloudelliseta ajosta nyt corolla 1,4 d4d farkku (omamassa 1320 kg) ja keskikulutus koko matkalta 4,5 l/100km (ilmoitettu eu yhd 4,8) muutama tankillinen 4,0 l/100km. En todellakaan nysvää tien päällä tälläkin tankillisella on ajettu moottoritiellä 300km 120-130 km/h ja 100km/h rajoitusalueella 110-115 km/h.
      Ennakoiva ajotyyli = jarrun painamista vältetään kuin ruttoa.

      • wkdiwiedwidjwd

        siis jaettu nyt 162 tkm, auto ollut uusdesta asti.


      • VW Putte
        wkdiwiedwidjwd kirjoitti:

        siis jaettu nyt 162 tkm, auto ollut uusdesta asti.

        "Ennakoiva ajotyyli = jarrun painamista vältetään kuin ruttoa" Just näin! Meidän "perheauton" etujarrut menivät vaihtoon vasta 180 tkm huollosssa (palat ja levyt). Takana jarrut ovat alkuperäisessä asussa vaikka auto on ajettu 325 tkm... Molemmat autot ovat huolettu merrkiliikkeessä kunkin auton huolto-ohjelman mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe