Minkälainen on Blue 1 työnantajana?
Palkkaus, edut, työntekijöiden arvostus?
Kysehän on tuntityöstä, mitä siis käytännössä tarkoittaa, tuleeko toimeen ja kuinkapaljon viikkotunteja?
Asun Turussa, sopiiko ulko-uusimaalaiselle?
Kertokaa joku Pululainen tai joku joka TIETÄÄ.
Kiitos.
Blue 1 työnantajana?
11
1742
Vastaukset
- PuluYkkönen
Pulu on ihan varteenotettava työnantaja Suomessa. Kaikki lähes poikkeuksetta ensin tuntityössä kunnes sit aikanaan vakinaistetaan. Tunteja voi olla 0 ja siitä aina ylöspäin tarpeen mukaan. Aluksi palkka vähän kehno mutta se nousee siitä ajan kanssa. Sama homma joka paikassa kun aloittelee uraa. Palkka on muuten ihan linjassaan muiden yhtiöiden kanssa koska yhtiössä noudatetaan valtakunnallista tes:sta. Toinen duunipaikka kannattaa olla niin pärjää tuntityössä paremmin ja voi sit buukata itseään tarpeen mukaan muihin töihin jos lentotyötä vähemmän.
Lentomaailmassa on menossa vielä melkoinen myllerrys ja kokoajan säästetään kaikkialla joten varmasti muutoksia voi olla tulossa Pulullakin, mut niitä tulee myös muissakin firmoissa työehtoihin ja työn tuottavuuteen. Etuja tietty id-liput niin kuin muissakin yhtiöissä.
Turku ei ole ongelma jos on asennoitunut matkustamaan töihin Helsinkiin. Töitä voi olla paljon ja joskus kulkeminen voi olla raskasta mut kyllä ihmisiä asuu suomalaisilla lentoyhtiöillä ihan ympäri maata ja jotenkin he jaksavat matkustusta mutta aikaa se vaatii enemmän kuin että asuisi pääkaupunkiseudulla.- jaa,kuinkahan on
jos nyt vielä joku asiasta tietävä linjoilla... Onkohan mitään keskiarvoa siitä missä vaiheessa se vakinaistaminen tulee? Tahkotaanko sitä 0 tunneilla pitkäänkin..?
Ja minkälainen toinen työpaikka porukalla on ollut? Joku baariextran homma?
Itse en edes vielä ole tullut valituksi mutta jo mietin että olenkohan taloudellisesti haukannut liian ison palan? En halua mitään baarikeikkaa/kauppojen konsulenttityötä alkaa heittämään toisena työnä ja yritän miettiä miten eläminen olisi mahdollista..
Olen lentänyt ennen joten tiedän kyllä sen homman ja haluaisin aivan älyttömästi palata siihen mutta en ole kuitenkaan mikään teini ja työuraa takana enemmänkin joten en nyt ihan mitään älytöntä hanttihommaakaan toiseksi työksi ota.. - jee jee
jaa,kuinkahan on kirjoitti:
jos nyt vielä joku asiasta tietävä linjoilla... Onkohan mitään keskiarvoa siitä missä vaiheessa se vakinaistaminen tulee? Tahkotaanko sitä 0 tunneilla pitkäänkin..?
Ja minkälainen toinen työpaikka porukalla on ollut? Joku baariextran homma?
Itse en edes vielä ole tullut valituksi mutta jo mietin että olenkohan taloudellisesti haukannut liian ison palan? En halua mitään baarikeikkaa/kauppojen konsulenttityötä alkaa heittämään toisena työnä ja yritän miettiä miten eläminen olisi mahdollista..
Olen lentänyt ennen joten tiedän kyllä sen homman ja haluaisin aivan älyttömästi palata siihen mutta en ole kuitenkaan mikään teini ja työuraa takana enemmänkin joten en nyt ihan mitään älytöntä hanttihommaakaan toiseksi työksi ota..itse aloitin pululla opiskelujen ohessa. mun mielestä tällähetkellä kanattaa ottaa 0-170h soppari vastaan vain jos olet varakas tai elät esim puolison tuloilla, tai esim opiskelet. ei siitä elantoa saa -harrastuksen ehkä (ja ccm koulutuksen). tällä hetkellä n 2vuotta olleetkaan eivät ole saaneet vakkaripaikkaa ja musta se on todella väärin. Kyllähän taloudellisen ahdingon myötä yritys voi myös vakkareita irtisanoa samoin kuin määräaikaisia. Itse jo muutama vuosi takaperin olin 2 vuotta määräaikaisena, jonka jälkeen irtisanouduin.
MUTTA, tossa hommassa varmasti houkuttaa myös se asia, että tilanteet voivat muuttua niin herkästi. ensikesänä listat ovat varmaan todellatäynnä jos uudet lomittavat, mutta kuka jaksaa kok talven 50h/kk?
sen lisäksi yritys on todella suora asianlaidan suhteen. ihmettelen vielä sitä, että uusimmat jotka palkataan, aloittavat sitten sen valittamisen töiden vähyydestä vaikka tiesivät sen jo etukäteen. - Jennatar84
jee jee kirjoitti:
itse aloitin pululla opiskelujen ohessa. mun mielestä tällähetkellä kanattaa ottaa 0-170h soppari vastaan vain jos olet varakas tai elät esim puolison tuloilla, tai esim opiskelet. ei siitä elantoa saa -harrastuksen ehkä (ja ccm koulutuksen). tällä hetkellä n 2vuotta olleetkaan eivät ole saaneet vakkaripaikkaa ja musta se on todella väärin. Kyllähän taloudellisen ahdingon myötä yritys voi myös vakkareita irtisanoa samoin kuin määräaikaisia. Itse jo muutama vuosi takaperin olin 2 vuotta määräaikaisena, jonka jälkeen irtisanouduin.
MUTTA, tossa hommassa varmasti houkuttaa myös se asia, että tilanteet voivat muuttua niin herkästi. ensikesänä listat ovat varmaan todellatäynnä jos uudet lomittavat, mutta kuka jaksaa kok talven 50h/kk?
sen lisäksi yritys on todella suora asianlaidan suhteen. ihmettelen vielä sitä, että uusimmat jotka palkataan, aloittavat sitten sen valittamisen töiden vähyydestä vaikka tiesivät sen jo etukäteen.Eikös Pulu ole uutisoinut, että hommaa paljon lisää Boeing 717 koneita ensi talven aikana, joten uskoisi sen tarkoittavan myös lisää tunteja (vaikka osa vanhoista koneista lähtisikin pois). Huono soppari ja määräaikaisuudet taitaa olla ainut tie alalle näinä päivinä.
- jaa,kuinkahan on..
jee jee kirjoitti:
itse aloitin pululla opiskelujen ohessa. mun mielestä tällähetkellä kanattaa ottaa 0-170h soppari vastaan vain jos olet varakas tai elät esim puolison tuloilla, tai esim opiskelet. ei siitä elantoa saa -harrastuksen ehkä (ja ccm koulutuksen). tällä hetkellä n 2vuotta olleetkaan eivät ole saaneet vakkaripaikkaa ja musta se on todella väärin. Kyllähän taloudellisen ahdingon myötä yritys voi myös vakkareita irtisanoa samoin kuin määräaikaisia. Itse jo muutama vuosi takaperin olin 2 vuotta määräaikaisena, jonka jälkeen irtisanouduin.
sen lisäksi yritys on todella suora asianlaidan suhteen. ihmettelen vielä sitä, että uusimmat jotka palkataan, aloittavat sitten sen valittamisen töiden vähyydestä vaikka tiesivät sen jo etukäteen.Kiitos vastauksesta!
Juuripa näin, yritys on kovin suora asiaan liittyen ja se on hienoakin. Ja sen takia yritänkin nyt miettiä jo etukäteen että kuinkahan se olisi mahdollista toteuttaa vai onko mitenkään.
Ja olen myös miettinyt tuota opiskelua, mutta ei siitäkään rahaa juuri saa kun on noita lapsiakin elätettävänä. Vaikka opsikelu tietenkin muuten aina hyödyllistä.
Aika hurja ajatus etteivät kaksi vuotta olleetkaan ole vielä saaneet vakkaripaikkaa.
Huuh..no eipä mulle ole vielä soitettukaan mutta kuhan nyt pohdin.. - ***ihmettelijä***
jaa,kuinkahan on.. kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Juuripa näin, yritys on kovin suora asiaan liittyen ja se on hienoakin. Ja sen takia yritänkin nyt miettiä jo etukäteen että kuinkahan se olisi mahdollista toteuttaa vai onko mitenkään.
Ja olen myös miettinyt tuota opiskelua, mutta ei siitäkään rahaa juuri saa kun on noita lapsiakin elätettävänä. Vaikka opsikelu tietenkin muuten aina hyödyllistä.
Aika hurja ajatus etteivät kaksi vuotta olleetkaan ole vielä saaneet vakkaripaikkaa.
Huuh..no eipä mulle ole vielä soitettukaan mutta kuhan nyt pohdin..Kuulin eräältä tutultani joka on viimeiseltä Pulun kurssilta, ettei heidän viiden kuukauden määräaikaista sopimusta jatkettu. Jäävät kaikki ilman töitä. Kannattanee pitää tämä mielessä kun tekee päätöksiä.
- hakenut
***ihmettelijä*** kirjoitti:
Kuulin eräältä tutultani joka on viimeiseltä Pulun kurssilta, ettei heidän viiden kuukauden määräaikaista sopimusta jatkettu. Jäävät kaikki ilman töitä. Kannattanee pitää tämä mielessä kun tekee päätöksiä.
Mä oon kanssa kuullut ton saman ja kyllä vaan entistä enemmän pistää miettimään...
- pulun palkka
hakenut kirjoitti:
Mä oon kanssa kuullut ton saman ja kyllä vaan entistä enemmän pistää miettimään...
tuntityöntekijöille myös maksetaan vain 85% palkka koeajalta
- sdegfkjesldeg
pulun palkka kirjoitti:
tuntityöntekijöille myös maksetaan vain 85% palkka koeajalta
samasta työstä sama palkka pitäisi kyllä saada...
- ffgghh
sdegfkjesldeg kirjoitti:
samasta työstä sama palkka pitäisi kyllä saada...
Onko tuntityöläiset oikeutettuja saamaan id-lippuja?
- rpoi55
ffgghh kirjoitti:
Onko tuntityöläiset oikeutettuja saamaan id-lippuja?
Lippuoikeuden saa kun on ollut x kk työsuhteessa, sama meininki varmaan kaikilla lentoyhtiöillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801965
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591686Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461656- 1231443
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1461203Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501072Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
- 69862
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26856