Rivitalo-osake?

Mamma jostain

Haluaisin tietää hyvät ja huonot puolet ihan oman kokemuksenne kautta. Kannattaako mennä pieneen yhtiöön vai todella isoon yhtiäön? Jos molemmat suurinpiirtein samalla tasolla. MItä tulisi huomioida? Olen ikäni asunut omakotitalossa, enkä todella toedä mikä on hyvä ja mikä huono. Välittäjät vai kertovat hyvät asiat. Mulla on kuitenkin kaksi lasta enkä voi ihmetellä kauheasti isoja juttuja mitä rahallisesti eteen tulee- Sen takia haluaisin kerralla hankkia meille 3:lle kodin jossa voisin ylläpitää ainoa tärkeät ihmiset mitä minulla on. Toivoisin rehellisiä ja omakohtaisia kokemuksia. Kiitos.

4

1186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppa68

      Itse olen asunut elämäni aikana kahdessa rivitaloasunnossa, joista jälkimmäisen omistin. Ensimmäisessä asuin vuokralla puolisentoista vuotta ennen kuin ostin oman. Kyseessä oli melko iso taloyhtiö, yhteensä rivitaloja pihapiirissä oli seitsemän, joista muistaakseni jokaisessa oli kuusi asuntoa. Ongelmaksi muodostui se, että suurin osa oli vuokra-asuntoja, jollaisessa itsekin siis asustin. Ja ikävä kyllä, aina löytyy niitä ongelmatapauksia, mutta vuokra-asunnoissa niitä on vielä useammin. Toki ikävistä asukkaista aina pääsee eroon, mutta siinä kestää. Ja jos asunnoissa on enemmän vuokralaisia kuin omistajia, niin se mielestäni kertoo jo jotain taloyhtiön tilasta. Kuvittelisin kuitenkin että mahdollisten remonttien kustannukset ovat hieman alhaisemmat kun asuntoja on enemmän. Itselleni tuli tilaisuus ostaa asunto jossa asuin, mutta päätin valita toisin.

      Ostamani asunto sitten olikin pienemmässä taloyhtiössä. Asuntoja oli yhteensä 19, joista kuusi rivitalossa ja loput pienkerrostalossa. Suurin osa asunnoista oli omistajiensa käytössä ja elämä oli rauhallisempaa. Sen viiden vuoden aikana jona siinä vaimoni kanssa asuin, ei ongelmia mainittavammin tullut. Ja koska lähes kaikilla oli omaa rahaa pelissä, pidettiin paikkoja kunnossa aivan eri tavalla kuin edellisessä asunnossa. Jos itse satuimme olemaan esim. matkoilla, niin joku naapureista ajoi nurmikon ym. Toki teimme myös vastavuoroisesti saman naapureille. Isompia remontteja ei meidän aikanamme tarvinnut tehdä, joten mahdollisista kustannuksista on paha mennä sanomaan.

      Eli itse olen pienemmän taloyhtiön kannalla, jossa mieluusti asuu omistajia eikä vuokralaisia. Toki täytyy muistaa että ei tuo sääntö aina päde. Jos naapurin kanssa ei tule toimeen niin sitten ei vain tule toimeen. Joku varmasti tulee kommentoimaan jotain päinvastaista, mutta tämä on oma mielipiteeni. Itse luovuimme rivitalo-asumisesta perheenlisäyksen johdosta, ja koska silloin olivat hinnat korkealla niin myimme asunnon ja rakensimme oman. En oikein osaa sitten muuta sano mitä pitäisi huomioida normaaleiden remonttien ym. lisäksi. Putkiremontti on tietysti aina se kallein joten kannattaa varmistaa ettei sitä ole ihan heti tulossa. Toinen mieleen tuleva on ehkä sitten kattoremontti, joka vanhempieni rivarissa tuli maksamaan lähes 5000€.

    • Anonyymi

      Onko listausta myyjät.

    • Anonyymi

      Hei
      Pitääkö asunnon roskis tila kysyä lupa kaikilta osakkailta,saako laittaa, pyötäpyyhken, luutuksi puhuvat,pitkin korvia puheet.
      Kiinnitys sisätila riskit luutun kuivatus .

    • Anonyymi

      Ei pieneen yhtiöön. Vastikkeet on aina pienissä isommat. Ellei hoida itse isännöintiä jota en suosittele, koska isännöitsijän pitää olla puolueeton.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe