{}]€$£@ Herätyskellolintu¤#¤"###

Anjaniina.

Saako pikkulintuja ampua, saako? Varmasti saa?
Tässä lähistöllä piipaa joku talitinttu, niinkuin herätyskello.
Jo kolmena aamuna se on lähettänyt minut etsimään VARHAIN, missä tässä talossa pinkuttaa joku vehjes.
Ensin epäilin kännykkää, sitten palovaroitinta, sitten tietokonetta.Akkulaturia, mikroaaltouunin kelloa, jne...
Mutta ääni vaimenee sisällä.
Ikkunan vieressä kuuluu se kling, kling ja hirveen korkealla kirkkaalla äänellä.......
Se on kuin kännykän herätyksen ääni ja siksipä silmät pongahtaa auki.
Auttakaa...mikä elukka se oikein on.
Mikä lintu kilkuttaa tuollalailla?
Saahan sen ampua, tai lähettää Timbuktuun?

67

2409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuten Neil Hardwikin matkakirja. Mikähän kilkuttaja lienee. Täällä käy sellainen pärpätys ettei siitä erotu kuin käen kukunta. Aamulenkki tehty kun on taas tuo hoitokoira. Se istuu sängyn vieressä ja katsoo minua vaativin silmin noin klo 6.00, ei voi vihainenkaan olla.
      Luontokappale joka toimii omalla tavallan. Minä kyllä ihastelin tätä Aattoaamun rauhaa ja lintujen laulua. Todella kaunista ja Juhannusruusu on täydessä kukassaan tuolla pihalla, sitäkin piti katsella.

Hyvää huomenta ja kaunista Juhannusta kaikille.

• Herää linnun lauluun

Ihanaa!!!! Asuin kerran järvenrannalla ja keväällä linnut herättivät hirvittävään kukerruksen jo neljän aikaan.
        Ja niitä oli paljon. En silloin jaksanut ymmärtää moista kukerrusta ja kirkumista mitä ne päästivät ilmoille.
        Mutta siellä oli isoja lintuja jotka huusivat suurella äänella ja paljon. Mutta jos nyt kuulisin vienon linnun äänen herätessäni olisi se ihanaa. tsirp tsirp.....Turvallinen ääni, kaikki olisi luonnossa hyvin.

• Saattaa kyseessä olla laulu- tai mustarastas. Muistaakseni ne on hyviä matkimaan muitakin ääniä kuin linnunlauluja. Jussia sulle tässä samalla. :)

• Kuulostaa varoittelevalta mustarastaalta mutta voin olla väärässäkin.

Joten lähetä se kissa Timbuktuun joka siellä ikkunan alla hiippailee ja häiritsee rastasta ja välillisesti sitten muitakin.

• aamun torkku

milloin naapurin puolikuuro papparainen on päästänyt kissansa ulos. Katin jahdatessa lintuja ja niiden pesiä toimivat emojen varoitusäänet kuin herätyskello, yleensä paljon aikaisemmin kuin tarttis herätä :(
        Joutaisivat jo vanhainkotiin, niin pappa kuin kissa.

• Mietin tässä yksi päivä kun ennen oli näitä käkikelloja. Jos jossain sellaisen näkisin, voisin ostaakkin, en uutta vaan vanhan. Meillä oli kotona vanha seinäkello joka pimpotti aina tasalta ja puolelta. Vetoa laitettiin isolla avaimella.

Nyt sekin olisi arvokas mutta joku typerä kulkukauppias huijasi vanhuksia.

• Onkohan se könninkello vieläkin arvokkaampi ja taitaa niittenkin arvo riippua siitä koneistosta.

• Nittaminax kirjoitti:

Onkohan se könninkello vieläkin arvokkaampi ja taitaa niittenkin arvo riippua siitä koneistosta.

Vanhakin voi nousta arvoon arvaamattomaan ihan kuten mekin:))

• HTZA

Punarinnan varoitusääneltä.

Ei sitä saa ampua, mutte kivellä voi heittää, ainakin nainen.
      Naisten, kivenheittäminen on huvittavaa katseltavaa.
      Minun kouluaikoinani, koulussa oli tyttösillä, urheilutunnilla, pallonheittoa. Me pojat keräydittiin, aina, nauramaan, kunnes opettajat keksivät viedä meidät, toiselle kentälle.

• HTZA

Juhannus, tarkoitin Kirjosieppoa..
        H.

• Ehkä siksi olin useimmiten syöttäjä, mutta se peli oi todella kiva. Vieläkin pelaisin jos olisi mahdollista. Heittämisessä tarvitaan voimaa ja takkuutta ja hiukan opettelua. Myös kiinni täytyy useimiten saada, muuten ei tule pisteitä.

• HTZA
        firefox58 kirjoitti:

Ehkä siksi olin useimmiten syöttäjä, mutta se peli oi todella kiva. Vieläkin pelaisin jos olisi mahdollista. Heittämisessä tarvitaan voimaa ja takkuutta ja hiukan opettelua. Myös kiinni täytyy useimiten saada, muuten ei tule pisteitä.

Juhannusmainen viesti!

Pisteitä ei tipu, jos ei saa palloja kiinni.
        Kiitti
        H.

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

Juhannus, tarkoitin Kirjosieppoa..
        H.

olet oikeassa.Siepolla on tässä pesä.
        Sekö se perhanan herätyskello on.....
        Ei kun pakettiin ja Abu Dhabiin...siellähän ne tykkää herätä aikaisin, kai kirjosieppo yhen muessinin voittaa?

• .YöTyö

Mut herättää päivällä jäätelöauto kun pitäisi nukkua että jaksaa mennä yövuoroon.
      Saahan sen ampua, tai lähettää Timbuktuun?

• HTZA

yhteen aloitukseen, melusta, ja viittasin jäätelöautoon, kehoitin ampumaan sen torvet hajalle.
        Jäätelöauton hiljentämisestä pitäisi saada Papukaijamerkki.
        Kun ampuu vain torvet, jää lapsille, sentää, torvi-isä.

• ...........
        HTZA kirjoitti:

yhteen aloitukseen, melusta, ja viittasin jäätelöautoon, kehoitin ampumaan sen torvet hajalle.

Olen kuullut huhuja että jotkut on menettäneet pinnan sen kanssa ja käyneet kuskin kimppuun. Tästä ei nosteta syytettä kun se olisi huonoa imagoa kyseiselle yhtiölle ja viranomaiset saattaisivat kiinnittää enemmän huomiota haittapuoleen. Että ei se olekaan pelkkää päivänpaistetta.

• Anjaniina.

ihminen sitä.
        Ota oikein kunnon rakeet haulikkoon ja tirskauta!
        Oppiipahan!

• Pakana #
        HTZA kirjoitti:

Tarkoittanet tätä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9136289/44513174
        Sait siihen perusteellisen vastauksenkin, jos huomasit.
        Onko muualla lisää, aihe kiinnostaa.

• HTZA
        Pakana # kirjoitti:

Tarkoittanet tätä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9136289/44513174
        Sait siihen perusteellisen vastauksenkin, jos huomasit.
        Onko muualla lisää, aihe kiinnostaa.

Totta on että melu rassaa, pahastikin.
        Tarkemmin en ole palstoja, asiasta, seurannut, mutta anjaniinan rakastamat Vuvuzeelat ovat nyt ajankohtaisia.
        Lehtijuttujen perusteella, katselin palloilusta videoita, ja tarkensin kuuloani, ja, pikkuhiljaa alkoi tautofonia ottamaan päähän.

Ihminen kestää kyllä yhden kovaäänisen "Perkele!, Pillunkarvat!, Voi sun Vittu!, Saatanan lehmänperse!", tms. kerrostalossakin, mutta jatkuvasti toitotettuna se käy hermoille.
        Varsinkin, kun se tulee aina samalla nuotilla, kuten jäätelöauton pii..pi..paa...
        H.

• Pakana #
        HTZA kirjoitti:

Tarkemmin en ole palstoja, asiasta, seurannut, mutta anjaniinan rakastamat Vuvuzeelat ovat nyt ajankohtaisia.
        Lehtijuttujen perusteella, katselin palloilusta videoita, ja tarkensin kuuloani, ja, pikkuhiljaa alkoi tautofonia ottamaan päähän.

Ihminen kestää kyllä yhden kovaäänisen "Perkele!, Pillunkarvat!, Voi sun Vittu!, Saatanan lehmänperse!", tms. kerrostalossakin, mutta jatkuvasti toitotettuna se käy hermoille.
        Varsinkin, kun se tulee aina samalla nuotilla, kuten jäätelöauton pii..pi..paa...
        H.

Tästä äänilogosta on tehty tarkoituksellisen huomiota herättävä. Aivojen kuulokeskuksessa on alueita jotka aktivoituvat nimenomaan äänen korkeuden muutoksista ja äänen voimakkuuden muutoksista, eivät äänitasosta itsestään. Jäätelöauton melodiassa sekä korkeuden vaihtelut että voimakkuuden vaihtelut on maksimoitu. Näin tietyllä desibelimäärällä saadaan maksimaalinen huomio. Melunormit eivät tunne muuta kuin desibelit.

Tämän äänen ärsyttävyys stressaavuus tulee nimenomaan siitä että se vetää puoleensa huomion. Ihminenhän on myös eläin, ja elimelle huomion kiinnittyminen äänilähteisiin on ollut eloonjäämisen ehto. Samalla erittyy paljon stressihormonia joka saa kropan täyteen puolustus/taisteluvalmiuteen. Tämä on erittäin vaarallista jatkuvasti toistettuna mm. verenpainetautia sairastaville, kuten minulle.

Virkamiehiä pitäisi vähän lobbata tästä. Jos keräsi adressin, niin tulisikohan paljon nimiä. Aikaakin pitäisi olla tämän asian hoitamiseen.

• Pakana # kirjoitti:

Tästä äänilogosta on tehty tarkoituksellisen huomiota herättävä. Aivojen kuulokeskuksessa on alueita jotka aktivoituvat nimenomaan äänen korkeuden muutoksista ja äänen voimakkuuden muutoksista, eivät äänitasosta itsestään. Jäätelöauton melodiassa sekä korkeuden vaihtelut että voimakkuuden vaihtelut on maksimoitu. Näin tietyllä desibelimäärällä saadaan maksimaalinen huomio. Melunormit eivät tunne muuta kuin desibelit.

Tämän äänen ärsyttävyys stressaavuus tulee nimenomaan siitä että se vetää puoleensa huomion. Ihminenhän on myös eläin, ja elimelle huomion kiinnittyminen äänilähteisiin on ollut eloonjäämisen ehto. Samalla erittyy paljon stressihormonia joka saa kropan täyteen puolustus/taisteluvalmiuteen. Tämä on erittäin vaarallista jatkuvasti toistettuna mm. verenpainetautia sairastaville, kuten minulle.

Virkamiehiä pitäisi vähän lobbata tästä. Jos keräsi adressin, niin tulisikohan paljon nimiä. Aikaakin pitäisi olla tämän asian hoitamiseen.

selostusta, en suinkaan minä tunne sinua?
        Jo tuo Pakana-nimimerkki viittaa johonkin suuntaan.
        Jatkuva äänimelu on kauheaa, mulla saattaa stressihormonit olla huippulukemissa.
        Laita adressi vetämään, kirjoitan siihen nimeni. Suomeksi, ei venäjäksi.

• Miten sen hokasitkin. Tämä suomalainen versio on kyllä parempi, siinä on ihana tarina, olen parantumaton romatikko poikatyttö joka ei koskaan ole leikkyt nukeilla vaan oikeita lapsia joutunut hoitamaan. Vahdin lehmiä ja hevosia ja sisarusten lapsia:)

• HTZA
        firefox58 kirjoitti:

Miten sen hokasitkin. Tämä suomalainen versio on kyllä parempi, siinä on ihana tarina, olen parantumaton romatikko poikatyttö joka ei koskaan ole leikkyt nukeilla vaan oikeita lapsia joutunut hoitamaan. Vahdin lehmiä ja hevosia ja sisarusten lapsia:)

minusta piti tulla, tai, siis, halusin, vaan tietokoneet veivät miehen, musiikin taitojen puutteesta.
        Mutta absolutvotkakorva minulla on.
        Oikeat muusikot ovat sanoneet, jo sata vuotta, että kaikki on sävelletty jo 1900-luvun alkuun mennessä.
        Enää on jäljellä, epätoivoinen, myyvien, variaatioiden etsintä.
        Motzart, kuulema, teki kaiken, mitä, tämän päivän, pop-musiikkiin tulee .

Heinänharavoijista tulee romantikkoja, nehän kaatuvat, sinne mielellään.
        Elukoiden kiusaajista tulee poikatyttöjä, harvemmin romantikkoja.

• HTZA kirjoitti:

minusta piti tulla, tai, siis, halusin, vaan tietokoneet veivät miehen, musiikin taitojen puutteesta.
        Oikeat muusikot ovat sanoneet, jo sata vuotta, että kaikki on sävelletty jo 1900-luvun alkuun mennessä.

ei ainakaan ole romantikko, kaatumisesta en mene takuuseen, voipi se välillä huimata.
        Olen antanut sulle tehtävän, toimi.

• HTZA kirjoitti:

on absoluuttinen musiikikorva ja ilmeisesti minullakin jos tietäisin teoriaa enemmän, pitäisi osata sanoa mikä nuotti on milloinkin, sitä en tiedä, jollen aloita C;D;E;.. Hän soitteli bändissä kun ei oikein lukio silloin kiinnostanut, mutta molemmat vanhemmat lapseni vat käyneet musiikkilukion. Tytär soitti voulua 6 vuotta, nyt pianoa. Nuorin haikailee ties minne mutta MP3 on elämisen ehto.

Rakastan musiikkia ja kyllä se Paganinikin menee, parempia on mutten aina viitsi niitä jankata tässä.

• HTZA
        Anceli kirjoitti:

ei ainakaan ole romantikko, kaatumisesta en mene takuuseen, voipi se välillä huimata.
        Olen antanut sulle tehtävän, toimi.

annan, kuitenkin, sinulle aikaa tutustua Herculaneumin tuhoon, ensin.
        :)
        H.

• Pakana #
        Anceli kirjoitti:

selostusta, en suinkaan minä tunne sinua?
        Jo tuo Pakana-nimimerkki viittaa johonkin suuntaan.
        Jatkuva äänimelu on kauheaa, mulla saattaa stressihormonit olla huippulukemissa.
        Laita adressi vetämään, kirjoitan siihen nimeni. Suomeksi, ei venäjäksi.

Pakana nimimerkki viittaa vaan siihen jehovantodistajakeskusteluun johon osallistuin ja jossa oli sivujuonena myös jäätelöauto ja johon kirjoitin pakanana.

• Sol57
        firefox58 kirjoitti:

on absoluuttinen musiikikorva ja ilmeisesti minullakin jos tietäisin teoriaa enemmän, pitäisi osata sanoa mikä nuotti on milloinkin, sitä en tiedä, jollen aloita C;D;E;.. Hän soitteli bändissä kun ei oikein lukio silloin kiinnostanut, mutta molemmat vanhemmat lapseni vat käyneet musiikkilukion. Tytär soitti voulua 6 vuotta, nyt pianoa. Nuorin haikailee ties minne mutta MP3 on elämisen ehto.

Rakastan musiikkia ja kyllä se Paganinikin menee, parempia on mutten aina viitsi niitä jankata tässä.

Omalla kundilla myös tämä absoluuttinen musiikkikorva. Muutaman vuoden maksoimme hänelle pianotunteja opettajan johdolla. Nyt soittaa mitä vain ilman nuotteja. Minulle yrittää selittää kuinka easeyä tämä on tämähän lähtee katso nyt tästä...;)) Hain hänelle keväällä paikkaa täällä Erikoismusiikkikouluun. Vähän jännityksellä pääseekö. Elo-syyskuussa kun täällä se valinta. Viimeksi kun oli koe soitossa..niin paikka jo luvattiin Abba-bändiin;)) soittamaan bassoa...vaikka ei tuota vielä bassokitaraa hallitse;)) Jospa tänä vuonna meidän vuoro...

Toisinaan lähdetään kundin kanssa Tallinnaan...siis Oopperaan sinne;)) Liput kun olisivat halvempia täälläkin niin useammin mentäisiin... Viimeksi kun oltiiin jotain hitsin Verdiä kuuntelemassa joka todella raskassoutuista...niin meinasin lähteä välillä jo pois...kundi siihen hyvin närkästyneenä ja pikku-vanhasti: Mutsi me ollaan ostettu tänne kalliit liput...nyt kyllä ollaan loppuun saakka...Kesken esityksen ei kyllä poistuta. Pakko oli jäädä;)))

tsau:Friidu

• Jäbädäbäjäääää

• aamen!
        HTZA kirjoitti:

H.

yksikin kerta on liikaa väärässä paikassa. kerran jäätelöauto oli alkanut soittamaan melkein ikkunan alla samaan aikaan kun pappi siunasi lapsen ristiäisissä jotka pidettiin kotona eikä kirkossa.

• Hopia*

esim. apteekista. Käytän niitä säännöllisesti, ukko kuorsaa ....
      Jos ehtii nukahtaa ennen kun meteli alkaa, niin aamulla herää taas pirteänä ;)

• HTZA

olla keino.
        Joku, tyttöystävistäni, oli ihan fiksukin.
        Heräsin usein siihen, että hän murisi korvaani, matalalta ja hellästi.
        Se, kuulema, pudotti kuorsaukseni puoleen, mutta vain pariksi viikoksi, sitten aloin, kuulema, murista takaisin ja heräsin, ja pilasin häneltä loppuyön unet, siitä ei hän pahastunut.
        Hän alkoi sitten kehr... murisemaan joka yö.
        Eihän sellaista kestä, Koistisen kollikaan, joten, taas, tuli ero.

• Hopia*
        HTZA kirjoitti:

olla keino.
        Joku, tyttöystävistäni, oli ihan fiksukin.
        Heräsin usein siihen, että hän murisi korvaani, matalalta ja hellästi.
        Se, kuulema, pudotti kuorsaukseni puoleen, mutta vain pariksi viikoksi, sitten aloin, kuulema, murista takaisin ja heräsin, ja pilasin häneltä loppuyön unet, siitä ei hän pahastunut.
        Hän alkoi sitten kehr... murisemaan joka yö.
        Eihän sellaista kestä, Koistisen kollikaan, joten, taas, tuli ero.

tms. on eri asia kun desibelirajat rikkova meteli.

Toki metelin saa poikki ,mutta kuten sanoit, eihän sellaista kestä kissakaan joten;
        tulpat korviin.

• wirniksi

kovat piippuun ja henki pois. Mua ei häiritse linnunlaulu vaikka kuinka möykkäisivät lähettyvillä. Tykkään hiljaisuudesta = olla yksin, mutta enempi se hiljaisuus häiritsee mikä tulee sirkutuksen jälkeen. Joku tiesi sanoa että huonontunut "ikäkuulo" on tosiasia kun ei enää kuule heinäsirkkojen siritystä. Se on oikeasti menetys, mulla on nuoresta saakka ollut toinen korva finaalissa joten ehkä sen takia suhtaudun tähän asiaan toisin.

• Desibeli.

Tutkimusten mukaan noin 40% ihmisistä on meluherkkiä. Muut eivät ole moksiskaan metelistä. Tietenkään kukaan ei kuulu tiukasti kumpaankaan kastiin, vaan suuri osa on jotain siltä väliltä. Enemmän tai vähemmän lähellä jompaa kumpaa ääripäätä.

• wirniksi
        Desibeli. kirjoitti:

Tutkimusten mukaan noin 40% ihmisistä on meluherkkiä. Muut eivät ole moksiskaan metelistä. Tietenkään kukaan ei kuulu tiukasti kumpaankaan kastiin, vaan suuri osa on jotain siltä väliltä. Enemmän tai vähemmän lähellä jompaa kumpaa ääripäätä.

en ole meluherkkä koska olen puolikuuro ollut teini-iästä lähtien. Jos pistän ison pääni tyynyyn vasen korva tyynyyn päin, saa tulla melkein pommiräjähdys ennenkuin tajuan. En kuule ollenkaan matalia ääniä oikealla korvalla, mutta jos puhun kasvotusten jonkun kanssa kahdestaan niin pystyn kyllä kommunikoimaan. Metelissä on turha huudella mulle metriä kauempaa, sekin on liian pitkä matka.

Korvalääkärin mielestä mitään ei voi tehdä paitsi leikkaus jossa ravistellaan vähän kuuloluita, mutta ei ole mitään takeita auttaako se, eli näillä mennään.
        Aina sanotaan ettei haluta kaikista aisteista menettää näköä, mutta olen tullut siihen tulokseen että mieluummin säilyttäisin kuuloni, tämän vähäisenkin. Kuulemma kuolemassakin viimeinen ihmisen toimiva aisti on kuulo, tiijä sitten kun kukaan ei ole tullut kertomaan.

• wirniksi
        wirniksi kirjoitti:

en ole meluherkkä koska olen puolikuuro ollut teini-iästä lähtien. Jos pistän ison pääni tyynyyn vasen korva tyynyyn päin, saa tulla melkein pommiräjähdys ennenkuin tajuan. En kuule ollenkaan matalia ääniä oikealla korvalla, mutta jos puhun kasvotusten jonkun kanssa kahdestaan niin pystyn kyllä kommunikoimaan. Metelissä on turha huudella mulle metriä kauempaa, sekin on liian pitkä matka.

Korvalääkärin mielestä mitään ei voi tehdä paitsi leikkaus jossa ravistellaan vähän kuuloluita, mutta ei ole mitään takeita auttaako se, eli näillä mennään.
        Aina sanotaan ettei haluta kaikista aisteista menettää näköä, mutta olen tullut siihen tulokseen että mieluummin säilyttäisin kuuloni, tämän vähäisenkin. Kuulemma kuolemassakin viimeinen ihmisen toimiva aisti on kuulo, tiijä sitten kun kukaan ei ole tullut kertomaan.

että ei ollut tarkoitus ampua alas (hah hah miten osuikaan sanonta) avausta sen takia että itsellä huono kuulo. Meillä naapurissa rouvashenkilö joka herää kesäaamuisin ennen viittä raapimaan sitä v*tun patiotaan, syksyllä lissää ja päälle päätteeksi raapii pensaista lehdet muovipussiin ettei tuuli vie. Talvella kola kolisee anivarhain, ja lumimyräkän pahetessa harjaa pesuhuoneen rappusia kiihtyvällä vauhdilla. Kerran yllätin raapimasta MUN pihaani "kun tuuli vie nuo lehdet muutoin". Nämä äänet mun korvani kyllä kuulevat jopa silloinkin kun niitä ei ole. Ihmeellistä.

• Anjaniina.
        wirniksi kirjoitti:

että ei ollut tarkoitus ampua alas (hah hah miten osuikaan sanonta) avausta sen takia että itsellä huono kuulo. Meillä naapurissa rouvashenkilö joka herää kesäaamuisin ennen viittä raapimaan sitä v*tun patiotaan, syksyllä lissää ja päälle päätteeksi raapii pensaista lehdet muovipussiin ettei tuuli vie. Talvella kola kolisee anivarhain, ja lumimyräkän pahetessa harjaa pesuhuoneen rappusia kiihtyvällä vauhdilla. Kerran yllätin raapimasta MUN pihaani "kun tuuli vie nuo lehdet muutoin". Nämä äänet mun korvani kyllä kuulevat jopa silloinkin kun niitä ei ole. Ihmeellistä.

se rouva Raaps Raaps.
        Sinet vain ymmärrä, hällä on ELÄMÄNTYÖ....raapia...
        Juu, ei haittaa, tämä oli ampumaketju.
        Tosin muistan että kun teidän kanssa alkaa ampujaisille, niin siinä menee henkikin, on jo kertaalleen mennyt...meikäläiseltä.Sitten on pakko tulla haamuna takas jos jotain aikoo...
        Siksi holtitonta touhua se torrakoitten kans huitominen on...

• Anjaniina. kirjoitti:

se rouva Raaps Raaps.
        Tosin muistan että kun teidän kanssa alkaa ampujaisille, niin siinä menee henkikin, on jo kertaalleen mennyt...meikäläiseltä.Sitten on pakko tulla haamuna takas jos jotain aikoo...

Hööh...on sulla kaks elävää henkeä ollunna koko ajan.

• Anjaniina.
        Nittaminax kirjoitti:

Hööh...on sulla kaks elävää henkeä ollunna koko ajan.

pysyy hengissä, huonostikin on parempi kuin ei lainkaan ;)

• HTZA
        wirniksi kirjoitti:

Luin joskus tutkimuksen, joka tehtiin 1700- luvulla.
        Giljotiinin katkaisemille päille huudettiin, heille tuttuja sanoja, ja ne/he reagoivat suun liikkeellä tai availemalla silmiä.
        Hirveätä ajatella, jos pystyivät, niin mitä pyöri mielessä.

• wirniksi ejk
        Anjaniina. kirjoitti:

se rouva Raaps Raaps.

sitä voisi kutsua myös pakkomielteeksi, siis rouva Raaps raapsin touhuja. Vielä katkaisen hänen haravansa, ihan varmana.
        Vai menee henki sulta... kyllä me ihan reilusti ammutaan, ja sulla on näköjään usiampi henki. ;)

• Anjaniina.
        wirniksi ejk kirjoitti:

sitä voisi kutsua myös pakkomielteeksi, siis rouva Raaps raapsin touhuja. Vielä katkaisen hänen haravansa, ihan varmana.
        Vai menee henki sulta... kyllä me ihan reilusti ammutaan, ja sulla on näköjään usiampi henki. ;)

ettekö ampuisi.
        Siksipä olen piilottanut patruunat.
        Jokaisella on henkiä niin paljon kuin haluaa.
        Mun henget on mun juttu, niinkuin teidänkin teidän juttu, ikäänkuin intiimiasia...
        Sallitaan muillekin sama kuin itselle, eikös vaan.
        Rouva Raaps Raaps olis hauska naapuri, sille vois keksiä källejä...
        Kas kun et ole heittänyt hommaa huumorin puolelle ja keksinyt rouvalle aamupuuhasteluja?
        *viheltelee viaton ilme naamallaan*

• henrjii

Laulu on voimakas livertely, jota koiras esittää joltain korkealta paikalta, esimerkiksi katolta tai pensaan latvasta, ja usein se pyrähtää laululentoon. Kivitasku laulaa sekä päivällä että yöllä. Ääniä ovat kova naksaus ja korkea ”hiii, hii-tak”
      Suataapi olla kuitenkin joku sieppo.

• henrjii

• samilja

• Anjaniina.

kyllä se tuo perhanan kirjosieppo on.
        Varmaanikin, kun pesii tässä.
        Kivitaskun kyllä tunnen.

• Anjaniina. kirjoitti:

kyllä se tuo perhanan kirjosieppo on.
        Varmaanikin, kun pesii tässä.
        Kivitaskun kyllä tunnen.

kerran olen kirjosiepon nähnyt, mutta en ole sen kuullut sanovan "kling" Ja onhan se muutenkin seurallinen lintu. No saattaahan se olla noinkin kuin sanoit.

• Anjaniina.
        henrjii kirjoitti:

kylläkin vinkuu kuin palovaroitin http://oppiminen.yle.fi/artikkeli?id=10403

pitääs katsoa jos siellä on lisääkin.
        Ääni ei kuitenkaan ollut tuo vaan enemmänkin sellainen ping ping, niinkuin kännykän joku kilahdusäänistä..

• Anjaniina.
        Nittaminax kirjoitti:

kerran olen kirjosiepon nähnyt, mutta en ole sen kuullut sanovan "kling" Ja onhan se muutenkin seurallinen lintu. No saattaahan se olla noinkin kuin sanoit.

eikä noissa tyypillisissä lauluäänissä sitä kilahdusta olekaan.
        Se on joku aamutirskutus kai?
        Ja ketäpä se päivällä enää herättelis ;)

• HTZA

• Anjaniina.
        HTZA kirjoitti:

listan alimmassa on se kilahdus.

tuossa just lensi lintu, joka laulu kirskui korvissa...
        Vois i olal se syyllinen.
        Tietojeni ja havaintojeni mukaan tässä austaa viherpeippoja-ja varpusia.
        Talitinttejä ja pikkutinttejä, varpusia, harakoita, variksia, räksiä, peippoja, kirjosieppoja.
        Alan kuuntelemaan kaikkien noiden laulut.

• 17+3

kanoottiretkeläisen erämaa Juhannus muuten sujuu?

• Anjaniina.

poronvasat on suloisia tähän aikaan vuodesta ja kotka upea lintu ;)

• tätin tyttö

LOL !

Mun tätini oli kyllästynyt mökillä jonkun sirkuttajan sirkutukseen myös, se oli alottanut aamyöstä
      ja korkealta ja kovaa. Tätskä hiipi eräs aamuyö pusikkoon vaaniman ja oli ottanut sen kiinni
      tyynyliinalla, niskat nurin naks ja koko höskä samointein kuoppaan.
      Ei nämä sukupuutton kuole siitä mutta ihmisen pitänee saada nukkua vaikka nuo eläimet
      muuten ihania onkin.

Uuno, pidätkö sinä pikkulinnuista ?
      -riippuu kastikkeesta

• Anjaniina.

hevonen on parasta leivän päällä?
        Khöh...luulenpa, että minun uhoni pysähtyy pelkkään kiroiluun.
        Tällä luonteella siinä aamuöisessä metsästyksessä kävis niin, että kohta istuttas kilkattajan kanssa aamiaisella, minä syöttäisin sille itikoita, kun kyynelsilmin katsois minua, arvatessaan tappoaikeet...
        Ei ei, ei niskoja nurin, pikemminkin kuminauha nokan ympäri..
        tai vaimennin ulospyrkivälle tirskauksellensa

• Putkivalo

että se elukka on postiljooni. Kun eihän linnut klingaa, hyvä ihminen... Niin että irti siitä pyssystä. Laita aamuksi kahvia termariin, ja vielä pullan, niin eiköhän se tyytyväisenä ole plingaamatta.

Mutta jos on niin että se onkin tipu, niin vaihdetaanko? Ilomielin heräisin vähän aikaisemmin, arvaas koska eilen pääsin sängystä, puoli yhdeltä! Siis 12.30!! Päivä oli pilalla kun oli jo puolet mennyt hukkaan. Tai no, ei ehkä naapureilla.

Mulla olis vaihtariksi joku iso-törtsiäinen. Taka-oveen on ammuttu kaksi kunnon läjää, ja vaikka kuinka mietin, en ymmärrä miten se voi olla mahdollista. Ovi on nimittäin kulmassa, kahdella puolella seinät ja ylhäältä aika matala katto. Koetin kuvitella tiitiäisen lentoa - vahingossa räpeltänyt katoksen alle ja sitten tulikin ikkuna vastaan, jarrut pohjaan niin että heitti kyljelleen ja *spruit* ja karkuun? Tuo kuva vainoaa mua. Ja kaksi kertaa? Eli tahallinen teko? Vai onko tästä kyse jostain pommiryhmästä?

• Anjaniina.

kyllä teko on tahallinen ja henkiläkohtainen.Asialla syöksypommittaja:
        http://tinyurl.com/25v3zc5
        tai mahdollisesti
        http://tinyurl.com/2e4cyzp

Kyllä sä mun herätyskellolinnun saat, mutta se ei herätä joka aamu.....sillon vaan kin SITÄ huvittaa ;))
        Iso törtsiäinen...Sen vois ilmoittaa vaikka bird watchiin.
        Olen sieltä joskus saanut palkinnonkin...
        Käys katsoon siellä toisaalla kuvagalleriaa, laitoin sinne muutaman mahtavan maiseman juhannukselta ;)

• on.
        Anjaniina. kirjoitti:

kyllä teko on tahallinen ja henkiläkohtainen.Asialla syöksypommittaja:
        http://tinyurl.com/25v3zc5
        tai mahdollisesti
        http://tinyurl.com/2e4cyzp

Kyllä sä mun herätyskellolinnun saat, mutta se ei herätä joka aamu.....sillon vaan kin SITÄ huvittaa ;))
        Iso törtsiäinen...Sen vois ilmoittaa vaikka bird watchiin.
        Olen sieltä joskus saanut palkinnonkin...
        Käys katsoon siellä toisaalla kuvagalleriaa, laitoin sinne muutaman mahtavan maiseman juhannukselta ;)

Metallinen ääni. Tässä on sinulle niksi. Mene nukkumaan vasta klo 03 ja kello soittamaan 06 ja seuraavana yönä nukkumaan klo 02 ja herätys 06. Näin kun lisäät tunnilla yöuniasi,uskon että nukut kuin tukki,vaikka vieressäsi ammuttaisiin.

• Sunttu

Linnuista tulee mieleen heti kaksi vaihtoehtoa, korppi joka on erittäin taitava matkija, tai sitten mustarastas joka myös matkii kaikkea mielellään. Itse olen törmännyt rannan vieressä asuessani mustarastaaseen joka yritti matkia satakieltä...oli hiukan soraääninen.... :-D

• Matti Viikate

Kylla se lintu siita varmastikin lahtee ihan itsekin. Mutta jos ammut, niin varmista etta tulee kivuton ja nopea kuolema. Meteli sinallaan voi toki olla hairitsevaa. http://mattiviikate.newsvine.com

• Tipot
    • Luojan luoma

Aivan ihana liverrys jota odotan joka yö klo 00.20-01.20 välisenä aikana, ihanaa! Laita ikkuna kiinni ja tulpat korviin niinhän sanotaan yleensä metelistä valittaville ;) Ihanampi on kuunnella linnun liverrystä kuin kanta-astujien jytinää ;(

• Anjaniina.

olisittepa kuulleet saman kuin minä viimeyönä.
        Kyllä oli livertäjiä ja mörisijöitä liikkeellä.
        Vaan hyvä oli nukkua luonnonhelmassa, moninkertaisten saunomisten ja uimisten jälkeen ;))))

• Anonyymi

Käpytikka?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6188
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      4028
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      3057
    4. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      32
      2876
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      190
      2875
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2472
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2449
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2360
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      150
      1459
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      317
      1451
    Aihe