Matkakuume;-)

Olen matkalla Pietariin 1,5 vkn päästä. Olen jo lukenut kirjan Pietari metropoli nurkan takana, kesken on kirja Sankarimatkailijan Pietari ja avaamatta on kirja Berlitz Pietari matkaopas. Valtavasti mainiota erilaatuista tietoa kaupungista.
Haaveilin osaavani perehtyä kaupunkiin, etukäteen karttaan perehtymällä. Kaupungin asemakaava on niin sekava, että se vaatii jo suppeampaa oppimis määrää mitä suunnittelin. No varmaan aiemmin Pietaris käyneet ja oppaat osaavat sanoa, mitä kannattaa ennenkaikkea osata.
Kirjoissa on todella valtavasti tietoa. Kun lukee noita kirjoja niin tietää Pietarista itse enemmän kuin perus Pietarilainen itse???
Asiahan tietenkin roikkuu siitä, mitä haluaa löytää;-)

6

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On mul näil näkymil "Tatjana" oppaana?????

    • Kävijä

      Etsi hotellin kulmilta opastuskierros bussilla-taksilla.Varmaan paras tapa eka kertalaiselle.Muuten ydinkeskustan Nevski-street katua kannattaa ajella vaikka reittibusseilla,tiheä verkosto.
      Käy Pietari-paavalin linnoituksella, talvipalatsin aukiolla ,pörssin edessä on talvipalatsilta Nevan sillan takana.
      Käy Pietarin kirkossa ja aukiolla. Jokilaivaristeily on hyvä kokemus lähtee mm.Moikan ja Nevskin-street kadun kulmalta(Nevski metropysäkki vieressä)jopa keskiyöllä ja talvipalatsin rannalta katso jokiristeilyjä h.500ruplaa.
      Ja kysele tietä ,kyllä ne neuvoo.Opastus on yleensä kyriilisillä.

      • Kyl on tarkoitus tutustua jokiveneilyyn ja ainakin yhteen museoon tai palatsiin. Tottakai tulee käytyä ainakin 5 - 10 ravintolassa;-)??.
        Varmasti on tärkeätä tutustua niihin yleisiin kulkuneuvoihin; "tramvaneihin", dösiin, jne... , jos meinaan katsoa enemmän kuin yhden korttelin.
        Tartteeko sinne ottaa paljoa käteistä mukaan(euroja tai ruplia), jos siel on "seinästä otettavaakin rahaa"???. Thaimaassa tos joku vuosi sitten oli oma jännityksensä nostaa yöllä rahaa kiinalaisesta automaatista(siis ohjeet).
        Rahat tuli ja korttikin;-).


      • lens way
        kosser kirjoitti:

        Kyl on tarkoitus tutustua jokiveneilyyn ja ainakin yhteen museoon tai palatsiin. Tottakai tulee käytyä ainakin 5 - 10 ravintolassa;-)??.
        Varmasti on tärkeätä tutustua niihin yleisiin kulkuneuvoihin; "tramvaneihin", dösiin, jne... , jos meinaan katsoa enemmän kuin yhden korttelin.
        Tartteeko sinne ottaa paljoa käteistä mukaan(euroja tai ruplia), jos siel on "seinästä otettavaakin rahaa"???. Thaimaassa tos joku vuosi sitten oli oma jännityksensä nostaa yöllä rahaa kiinalaisesta automaatista(siis ohjeet).
        Rahat tuli ja korttikin;-).

        on meikäläisen nyrkkisääntö, käteistä.
        automaatteja on ja toimiihan ne yleensä, mut jos ei toimikaan...
        sitten käteiskassasta kyhnyä niin ei tarvi ihmetellä ja kiroilla.


      • lens way kirjoitti:

        on meikäläisen nyrkkisääntö, käteistä.
        automaatteja on ja toimiihan ne yleensä, mut jos ei toimikaan...
        sitten käteiskassasta kyhnyä niin ei tarvi ihmetellä ja kiroilla.

        5 pvn päästä olen jo "Petersis". Kyl 100 €/pv o hyvä olla olemas pohjakassaxi. Ei Thaimaassa tiennyt mihin vois valittaa ja tuskin heti tietää Pietarissakaan. No, pitää vaan varmistaa rahojensa riittävyys.

        Ei kyl haluttais liikaa pengaa kantaakaan mukanaan. Joillakin aina jossakin ulkomailla menee kaikki rahat kerralla, kun ne ovat lompakossa.

        On mul 2 korttiakin, et pitäis sillai onnistua taktikointi, jos toinen jää "OTTOON";-)


      • natilia ylene panee
        kosser kirjoitti:

        Kyl on tarkoitus tutustua jokiveneilyyn ja ainakin yhteen museoon tai palatsiin. Tottakai tulee käytyä ainakin 5 - 10 ravintolassa;-)??.
        Varmasti on tärkeätä tutustua niihin yleisiin kulkuneuvoihin; "tramvaneihin", dösiin, jne... , jos meinaan katsoa enemmän kuin yhden korttelin.
        Tartteeko sinne ottaa paljoa käteistä mukaan(euroja tai ruplia), jos siel on "seinästä otettavaakin rahaa"???. Thaimaassa tos joku vuosi sitten oli oma jännityksensä nostaa yöllä rahaa kiinalaisesta automaatista(siis ohjeet).
        Rahat tuli ja korttikin;-).

        Jos on paljonkin rahaa niin siitä vaan törsäämään ja yökerhoihin juhlimaan. Takaan sen että jos naista haluat siellä ja on rahaa niin sitä saat. Ei tarvitse huoriin koskea vaan saat ihan vetreään tuoretta lihaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1246
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1058
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      894
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      754
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      555
    Aihe