Matkakuume;-)

Olen matkalla Pietariin 1,5 vkn päästä. Olen jo lukenut kirjan Pietari metropoli nurkan takana, kesken on kirja Sankarimatkailijan Pietari ja avaamatta on kirja Berlitz Pietari matkaopas. Valtavasti mainiota erilaatuista tietoa kaupungista.
Haaveilin osaavani perehtyä kaupunkiin, etukäteen karttaan perehtymällä. Kaupungin asemakaava on niin sekava, että se vaatii jo suppeampaa oppimis määrää mitä suunnittelin. No varmaan aiemmin Pietaris käyneet ja oppaat osaavat sanoa, mitä kannattaa ennenkaikkea osata.
Kirjoissa on todella valtavasti tietoa. Kun lukee noita kirjoja niin tietää Pietarista itse enemmän kuin perus Pietarilainen itse???
Asiahan tietenkin roikkuu siitä, mitä haluaa löytää;-)

6

518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On mul näil näkymil "Tatjana" oppaana?????

    • Kävijä

      Etsi hotellin kulmilta opastuskierros bussilla-taksilla.Varmaan paras tapa eka kertalaiselle.Muuten ydinkeskustan Nevski-street katua kannattaa ajella vaikka reittibusseilla,tiheä verkosto.
      Käy Pietari-paavalin linnoituksella, talvipalatsin aukiolla ,pörssin edessä on talvipalatsilta Nevan sillan takana.
      Käy Pietarin kirkossa ja aukiolla. Jokilaivaristeily on hyvä kokemus lähtee mm.Moikan ja Nevskin-street kadun kulmalta(Nevski metropysäkki vieressä)jopa keskiyöllä ja talvipalatsin rannalta katso jokiristeilyjä h.500ruplaa.
      Ja kysele tietä ,kyllä ne neuvoo.Opastus on yleensä kyriilisillä.

      • Kyl on tarkoitus tutustua jokiveneilyyn ja ainakin yhteen museoon tai palatsiin. Tottakai tulee käytyä ainakin 5 - 10 ravintolassa;-)??.
        Varmasti on tärkeätä tutustua niihin yleisiin kulkuneuvoihin; "tramvaneihin", dösiin, jne... , jos meinaan katsoa enemmän kuin yhden korttelin.
        Tartteeko sinne ottaa paljoa käteistä mukaan(euroja tai ruplia), jos siel on "seinästä otettavaakin rahaa"???. Thaimaassa tos joku vuosi sitten oli oma jännityksensä nostaa yöllä rahaa kiinalaisesta automaatista(siis ohjeet).
        Rahat tuli ja korttikin;-).


      • lens way
        kosser kirjoitti:

        Kyl on tarkoitus tutustua jokiveneilyyn ja ainakin yhteen museoon tai palatsiin. Tottakai tulee käytyä ainakin 5 - 10 ravintolassa;-)??.
        Varmasti on tärkeätä tutustua niihin yleisiin kulkuneuvoihin; "tramvaneihin", dösiin, jne... , jos meinaan katsoa enemmän kuin yhden korttelin.
        Tartteeko sinne ottaa paljoa käteistä mukaan(euroja tai ruplia), jos siel on "seinästä otettavaakin rahaa"???. Thaimaassa tos joku vuosi sitten oli oma jännityksensä nostaa yöllä rahaa kiinalaisesta automaatista(siis ohjeet).
        Rahat tuli ja korttikin;-).

        on meikäläisen nyrkkisääntö, käteistä.
        automaatteja on ja toimiihan ne yleensä, mut jos ei toimikaan...
        sitten käteiskassasta kyhnyä niin ei tarvi ihmetellä ja kiroilla.


      • lens way kirjoitti:

        on meikäläisen nyrkkisääntö, käteistä.
        automaatteja on ja toimiihan ne yleensä, mut jos ei toimikaan...
        sitten käteiskassasta kyhnyä niin ei tarvi ihmetellä ja kiroilla.

        5 pvn päästä olen jo "Petersis". Kyl 100 €/pv o hyvä olla olemas pohjakassaxi. Ei Thaimaassa tiennyt mihin vois valittaa ja tuskin heti tietää Pietarissakaan. No, pitää vaan varmistaa rahojensa riittävyys.

        Ei kyl haluttais liikaa pengaa kantaakaan mukanaan. Joillakin aina jossakin ulkomailla menee kaikki rahat kerralla, kun ne ovat lompakossa.

        On mul 2 korttiakin, et pitäis sillai onnistua taktikointi, jos toinen jää "OTTOON";-)


      • natilia ylene panee
        kosser kirjoitti:

        Kyl on tarkoitus tutustua jokiveneilyyn ja ainakin yhteen museoon tai palatsiin. Tottakai tulee käytyä ainakin 5 - 10 ravintolassa;-)??.
        Varmasti on tärkeätä tutustua niihin yleisiin kulkuneuvoihin; "tramvaneihin", dösiin, jne... , jos meinaan katsoa enemmän kuin yhden korttelin.
        Tartteeko sinne ottaa paljoa käteistä mukaan(euroja tai ruplia), jos siel on "seinästä otettavaakin rahaa"???. Thaimaassa tos joku vuosi sitten oli oma jännityksensä nostaa yöllä rahaa kiinalaisesta automaatista(siis ohjeet).
        Rahat tuli ja korttikin;-).

        Jos on paljonkin rahaa niin siitä vaan törsäämään ja yökerhoihin juhlimaan. Takaan sen että jos naista haluat siellä ja on rahaa niin sitä saat. Ei tarvitse huoriin koskea vaan saat ihan vetreään tuoretta lihaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe