Hyvä yleismittari

Ei varaa Flukeen

Tai millainenhan tuo automaatisesti virran katkaisevan korjaaminen olisi?
Siinä on virtanapissa häikkää ja ei tahdo mennä virta päälle ja kun menee, sammuu milloin sattuu.
Markkoina maksoi 250mk.
Ei ihan monen tonnin vehkeitä huvita ostaa enempää kuin noita huoltoasemien tulitikkuaskin kokoisiakaan.
Sellainen kohtuuhintainen ja luotettava?
Merkkejä?

20

1335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeillut

      edelleen se Motonetin myymä 30euron peli, jossa on lämpömittarikin.

      • Jaahas...

        Ei se tee mittarista parasta, jos olet hankkinut sellaisen eikä se ole hajonnut.
        Mittari kuin mittari kestää, jos sitä ei vaikkapa käytetä koskaan.
        Lämpötilamittausmahdollisuuskaan ei mittarin laadusta kerro mitään.


      • muuan mittamies

        MY-64, jota jäljempänäkin kehutaan. Mulla on ollut niitä kolmekin kappaletta tv:n huoltohommissa käytössä ja hyvin ovat toimineet. Ei mittarista enempää kannata maksaa ja on tuo kumikotelokin. Tosin mittajohdot kannattaa vaihtaa silikonipitoisiin, jos enemmän on käyttöä.


    • huoltoaseman

      mainitseminen toi mieleen (kun et muuta kerro)
      että tarttet sitä autohommiin.

      Biltemassa on lukuisia hinta/laatusuhteeltaan
      käypäisiä.

      • vaan sekä että

        Onhan niissä huoltsikan vehkeissäkin verkkovirran mittausmahdollisuus.


      • huomannut tuon

        huoltoasema ole. Ei siellä bensaa myydä.


    • monipuolinen,
      • Ei varaa Flukeen

        Otsikossa mainitsin vian.
        Samoja vehkeitä eri merkillä taitaa olla iso liuta?

        Taidan katsoa, voisiko tuon katkaisijan vaihtaa vaikka vipukytkimeksi.
        Automaattisammutusta en juuri kaipaa.
        Halvin Fluke taisi olla jollain sivulla142 euroa.


      • monipuolinen,
        Ei varaa Flukeen kirjoitti:

        Otsikossa mainitsin vian.
        Samoja vehkeitä eri merkillä taitaa olla iso liuta?

        Taidan katsoa, voisiko tuon katkaisijan vaihtaa vaikka vipukytkimeksi.
        Automaattisammutusta en juuri kaipaa.
        Halvin Fluke taisi olla jollain sivulla142 euroa.

        ...idea, itse koittaisin samaa.


      • Ei varaa Flukeen
        monipuolinen, kirjoitti:

        ...idea, itse koittaisin samaa.

        Näpräsin sitä katkaisimen muovinuppia.
        Vaikutti, että se ei päässyt kunnolla painamaan varsinaista katkaisijaa.
        Nyt toimii.

        ps. Kohtuuhintainen pihtivirtamittari?


    • Luke77

      Vaikuttais hintaluokka huomioiden mittarin olevan hyvin vähälläkäytöllä tai päivittäiselläkäytöllä. Hinta tahtoo korreloida luetettavuutta käytön suhteen. Jos meinaa harrastaa jotain sähkönsuhteen on mittaaminen oleellinen tekiä, eikä siitä saisi tinkiä. suosittelisin siksi hyvän ja halvan hommaamista. Siis kaksi mittaria. Halpa kun joku kumminkin tulee pummaamaan mittaria lainaksi ja palauttaa kekäleen takaisin. Hyväksi ei kuitenkaan kannata hommata mitään lippulaivaa joissa hinta tahtoo olla tähtitieteetllinen. Hanki harkiten.
      Halpismittareita olen pitänyt joitakin lainamittareksi. Joissa on ollut jos mitäkin lisätoimintoja kuten lämpötila, kapasitanssi jne. ja kuitenkin olleet useimmin kertamittauksia. Seuraavalla mittauskerralla toimineet jo huonosti tai ei ollenkaan. Suurita tuho noiden kohdalla on tehnyt aika käytönpuutteen muodossa.

      • Fluke ja Gene

        Aloittaja kertoi, ettei ole varaa Flukeen, mutta on kuitenkin sanottava, että se kestää myös älyvapaita virhekytkentöjä. Joskus kuitenkin tulee (myös minulle) "OHO, EIKU, *KELE!, ÄH!" -tilanteita, jolloin tavallisempi mittari menee mittarien taivaaseen, Fluke ei. ;)

        Itse tein kerran väsyneenä virhekytkennän eräässä virtamittauksessa, ja oikean mittauksen sijaan mittasinkin oikosulkuvirtaa pistorasiasta! Sulake (F440mA 1000V) paloi, Fluke ja käyttäjä eivät.

        Fluke maksaa ostettaessa enemmän kuin moni muu mittari, mutta yksin hankintahinta ei vielä tee tuotteesta kallista. Jos laite vastaa tarpeeseen ja odotuksiin ja kestää, ja takuukin on erinomaisen pitkä, se ei niin kallis ollutkaan. Sama ajattelutapa pätee vaikkapa Genelecin kaiuttimien ostamiseen kotiin.

        Köyhälle kallis voi tulla halvaksi.


      • 78457843780467064790
        Fluke ja Gene kirjoitti:

        Aloittaja kertoi, ettei ole varaa Flukeen, mutta on kuitenkin sanottava, että se kestää myös älyvapaita virhekytkentöjä. Joskus kuitenkin tulee (myös minulle) "OHO, EIKU, *KELE!, ÄH!" -tilanteita, jolloin tavallisempi mittari menee mittarien taivaaseen, Fluke ei. ;)

        Itse tein kerran väsyneenä virhekytkennän eräässä virtamittauksessa, ja oikean mittauksen sijaan mittasinkin oikosulkuvirtaa pistorasiasta! Sulake (F440mA 1000V) paloi, Fluke ja käyttäjä eivät.

        Fluke maksaa ostettaessa enemmän kuin moni muu mittari, mutta yksin hankintahinta ei vielä tee tuotteesta kallista. Jos laite vastaa tarpeeseen ja odotuksiin ja kestää, ja takuukin on erinomaisen pitkä, se ei niin kallis ollutkaan. Sama ajattelutapa pätee vaikkapa Genelecin kaiuttimien ostamiseen kotiin.

        Köyhälle kallis voi tulla halvaksi.

        On noissa flukeissakin aivan käsittämättömiä suunnittelumokia. Esim. jos on paljon mitattavaa oikosulun/katkoksen varalta, fluke sammuu "piippausalueella", vaikka juuri äsken todettiin kohteen kohtavan. Vähän rupeaa vituttamaan, kun mittari onkin sammunut ja saat käydä läpi kasan mittauskohteita uudestaan. Bonusvitutuksena mainittakoon, että piippaamiseen menee luokkaa puoli sekuntia, joten perseestä ovat siltäkin kantilta mietittynä. Itselläni on ykkösmittarina joku uudelleennimetty mastech:in paska. Siitä lähti automaattisammutus vittuun, sen verran häiritsevä oleva ominaisuus kyseessä on. Käyttöjännitelähteeksi on modattu 2x D-koon paristoa, joten on aivan sama, vaikka mittari unohtuu vuorokausiksi päälle. Paristot käytetään loppuun (mittari toimii vielä alle voltilla ok), toisin kuin ysivolttista käyttävät rakkineet tekevät. Tämän mahdollistaa esim. "joule thiefinä" tunnettu ääriyksinkertainen kytkentä, johon on lisätty regulointi, transistorin ja zenerin muodossa.


      • luulis että
        78457843780467064790 kirjoitti:

        On noissa flukeissakin aivan käsittämättömiä suunnittelumokia. Esim. jos on paljon mitattavaa oikosulun/katkoksen varalta, fluke sammuu "piippausalueella", vaikka juuri äsken todettiin kohteen kohtavan. Vähän rupeaa vituttamaan, kun mittari onkin sammunut ja saat käydä läpi kasan mittauskohteita uudestaan. Bonusvitutuksena mainittakoon, että piippaamiseen menee luokkaa puoli sekuntia, joten perseestä ovat siltäkin kantilta mietittynä. Itselläni on ykkösmittarina joku uudelleennimetty mastech:in paska. Siitä lähti automaattisammutus vittuun, sen verran häiritsevä oleva ominaisuus kyseessä on. Käyttöjännitelähteeksi on modattu 2x D-koon paristoa, joten on aivan sama, vaikka mittari unohtuu vuorokausiksi päälle. Paristot käytetään loppuun (mittari toimii vielä alle voltilla ok), toisin kuin ysivolttista käyttävät rakkineet tekevät. Tämän mahdollistaa esim. "joule thiefinä" tunnettu ääriyksinkertainen kytkentä, johon on lisätty regulointi, transistorin ja zenerin muodossa.

        Fluken käyttäminen piipillä oikosulkujen/katkosten etsintään on vähän samaa
        kuin kärpästen ampuminen 88 mm:n haupitsilla?

        Itsellä on tarkoitukseen patteriin teipattu piippi ja ledi, hintaa pari euroa.


      • 36+56+486+26+7457+43
        luulis että kirjoitti:

        Fluken käyttäminen piipillä oikosulkujen/katkosten etsintään on vähän samaa
        kuin kärpästen ampuminen 88 mm:n haupitsilla?

        Itsellä on tarkoitukseen patteriin teipattu piippi ja ledi, hintaa pari euroa.

        Oli tai ei, niin siltikään edes tuollainen perustoiminto ei moisissa toimi.


      • Fluke ja Gene
        78457843780467064790 kirjoitti:

        On noissa flukeissakin aivan käsittämättömiä suunnittelumokia. Esim. jos on paljon mitattavaa oikosulun/katkoksen varalta, fluke sammuu "piippausalueella", vaikka juuri äsken todettiin kohteen kohtavan. Vähän rupeaa vituttamaan, kun mittari onkin sammunut ja saat käydä läpi kasan mittauskohteita uudestaan. Bonusvitutuksena mainittakoon, että piippaamiseen menee luokkaa puoli sekuntia, joten perseestä ovat siltäkin kantilta mietittynä. Itselläni on ykkösmittarina joku uudelleennimetty mastech:in paska. Siitä lähti automaattisammutus vittuun, sen verran häiritsevä oleva ominaisuus kyseessä on. Käyttöjännitelähteeksi on modattu 2x D-koon paristoa, joten on aivan sama, vaikka mittari unohtuu vuorokausiksi päälle. Paristot käytetään loppuun (mittari toimii vielä alle voltilla ok), toisin kuin ysivolttista käyttävät rakkineet tekevät. Tämän mahdollistaa esim. "joule thiefinä" tunnettu ääriyksinkertainen kytkentä, johon on lisätty regulointi, transistorin ja zenerin muodossa.

        Ainakin omassa Flukessani sen automaattisen virrankatkaisun saa pois päältä. Myös heikonoloinen paristo tuntuu kelpaavan. Vaikka 9V pariston jännite ilman kuormitusta on noin 7V, laite toimii eikä vielä valita huonosta patterista, vaikka oikeasti paristo on jo finaalissa.


    • nortikki

      Ei se fluke autuaaksi tee. Tunnetusti kärvähtävät helposti.

      • jonnen.joutavaa

        Oikeasti Jonne ei ole Flukea nähnytkään.


      • Antitrolli

        Voi olla että sillä on ollut Fluke. Mistä hitosta se idiootti muufen tietäisi että ne saa kärähtämään tosi helposti mittaamalla imatran voiman sisäistä resistanssia.......


    • Luke77-2

      Osallistun trollaamiseen. Tunnustan. Vanha säije, mutta näyttää olevan edelleen joillekin kipeä asia.

      fluke porkuttaa edelleenkin. Rinnalla käynyt muutamia kiinalaisiakin. Toimivia. Tosin se yleismittari määritelmän saisi kirjoittaa uudelleen. Tuntuvat kohta tekevän ihan kaiken mittauksessa ilman käyttäjänsä minkään asteista sähköalan tuntemusta. Tämä ilmiö on enemmän tuttu oskilloskooppien kohdalla tällä vuosituhannella. Siinä vain mittaamisen taito taantuu eikä enää välttämättä edes ymmärretä mitä on mitattu ja saatua tulosta. Eikä nyky skoopeilla välttämättä saa mitattua realiaikaista virran ja jännitten välistä vaihe-eroa X-Y pyyhkäisyn puuttuessa.

      Mittaustarve on vähentynyt kohdallani viimmeisen postauksen jälkeen päivittäisestä useaan kertaan viikossa, mutta on se 87 hankitulle mittaille kohtuullinen käyttöaika. Ulkonäkö aika karmiva ja valintakytkimen toiminnassa ei ole enää minkäänlaisia pykäliä, mutta noin oikealla kohdalla toimintaalue selkeä ja mittaustulos luotettava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe