Helsingistä Tallinnaan Viking Line vai Eckerö Line? Suomalaista pitäis siis olla!
kumpi parempi
28
2537
Vastaukset
- älä mene lainkaan
jos
haluat lähteä aikaisin ja matkustaa hitaasti ota eckerö line
jos
haluat lähteä myöhemmin ja matkustaa nopeammin ota viking line
muuten yhdentekevää
eckerö hyvin vanha laiva ja viking line uusi
mutta jos ei tiedä mitään eikä ymmärrä mitään on parempi pysyä suomessa - Ainut Suomalainen
Eckerö Line.
Ainut suomalainen ja todella hyvät ruuat,toisin kuin Vikingillä.- hittaasti hyvää tule
sopii hyvin jos olet eläkkeellä eikä ole siis kiire mihinkään ja slooinhan jaksat myös herätä aikaisin että ehdit satamaan ennen 8.
jos näinoon niin hyvät ruuat olet ansainnut.
- ei ihan niinkään
onkos tuo viking xprs ihan kotimainen kun sen kotisatama on Maarianhamina/Norrtälje.
- supermatkustelija
Viking Linen toimipaikka on Ahvenanmaalla, eli aikamoinen verounelma yhtiölle. Ahvenanmaahan kuuluu Suomeen, mutta sen eriävä verotus ja muutkin käytännöt suomen kielen puuttumisesta puhumattakaan vievät sen kauaksi varsinaisesta Suomesta. Teoriassa kuitenkin kotimainen, mutta siitä voi kiistellä, kumpi on kotimainen, Viking Line, jonka kotipaikka on Maarianhaminassa, vai Espoossa majaansa pitävä Tallink Silja. Tosin tuo Tallink Siljan Viron liikennettä hoitava Tallink pitää majaansa Virossa ja sen emoyhtiö AS Tallink Grupp on myös etelänaapurista. Vaikka puhutaankin HEL-TAL -liikenteestä, niin otin asian tähän ketjuun.
Viking XPRS on laivana erikoinen, sillä vaikka se liikennöi Helsingistä Tallinnaan (Suomi - Viro), sen kotisatama on Norrtälje, joka sijaitsee Ruotsissa... - joko taas!
supermatkustelija kirjoitti:
Viking Linen toimipaikka on Ahvenanmaalla, eli aikamoinen verounelma yhtiölle. Ahvenanmaahan kuuluu Suomeen, mutta sen eriävä verotus ja muutkin käytännöt suomen kielen puuttumisesta puhumattakaan vievät sen kauaksi varsinaisesta Suomesta. Teoriassa kuitenkin kotimainen, mutta siitä voi kiistellä, kumpi on kotimainen, Viking Line, jonka kotipaikka on Maarianhaminassa, vai Espoossa majaansa pitävä Tallink Silja. Tosin tuo Tallink Siljan Viron liikennettä hoitava Tallink pitää majaansa Virossa ja sen emoyhtiö AS Tallink Grupp on myös etelänaapurista. Vaikka puhutaankin HEL-TAL -liikenteestä, niin otin asian tähän ketjuun.
Viking XPRS on laivana erikoinen, sillä vaikka se liikennöi Helsingistä Tallinnaan (Suomi - Viro), sen kotisatama on Norrtälje, joka sijaitsee Ruotsissa...on muilla todellisuus, ahvenanmaa kun on myös KÄYTÄNNÖSSÄ osa suomea.
Aina saa paikata tätä superia! - supermatkustelija
joko taas! kirjoitti:
on muilla todellisuus, ahvenanmaa kun on myös KÄYTÄNNÖSSÄ osa suomea.
Aina saa paikata tätä superia!Ahvenanmaa on todellakin käytännössä osa Suomea (isolla ässällä muuten!), mutta se eroaa nykyisin niin paljon maamme mannerosista, monien hallinnollisten asioiden osalta kuin myös muutenkin.
Paikkaa toki minua, yleensä teoriassa totta oleva asia on kyllä totta...
"Teoriassa" ja "käytännössä" ovat oikeastaan suomalaisia sanontoja, jotka molemmat
merkitsevät samaa asiaa; asia on TOSI.
p.s Ahvenanmaa kirjoitetaan isolla
pps. en ole teija
ppps. älä kutsu minua superiksi! - superi kouluun!
supermatkustelija kirjoitti:
Ahvenanmaa on todellakin käytännössä osa Suomea (isolla ässällä muuten!), mutta se eroaa nykyisin niin paljon maamme mannerosista, monien hallinnollisten asioiden osalta kuin myös muutenkin.
Paikkaa toki minua, yleensä teoriassa totta oleva asia on kyllä totta...
"Teoriassa" ja "käytännössä" ovat oikeastaan suomalaisia sanontoja, jotka molemmat
merkitsevät samaa asiaa; asia on TOSI.
p.s Ahvenanmaa kirjoitetaan isolla
pps. en ole teija
ppps. älä kutsu minua superiksi!kun näppäinvirheen vuoksi oli jäänyt L-kirjain välistä pois.
Helpompi lyhentää superiksi, itsehän merkkisi olet valinnut joten kestä myös siitä juontuvat lyhenteet.
Teoria ja käytäntö ovat kaksi erillistä asiaa,käytännössä tarkoittaa on, teoriassa ehkä tai saattaisi olla. - hellanlettas lapsia
superi kouluun! kirjoitti:
kun näppäinvirheen vuoksi oli jäänyt L-kirjain välistä pois.
Helpompi lyhentää superiksi, itsehän merkkisi olet valinnut joten kestä myös siitä juontuvat lyhenteet.
Teoria ja käytäntö ovat kaksi erillistä asiaa,käytännössä tarkoittaa on, teoriassa ehkä tai saattaisi olla.lapset ei mahdu hiekklaatikkoon, tämä on niin kiva palsta kun heti kun saadaan ketjuun sanat Vikinj Line ja Tallink Silja niin lapset rupee kinaamaan.
- merkitsee samaa?
supermatkustelija kirjoitti:
Ahvenanmaa on todellakin käytännössä osa Suomea (isolla ässällä muuten!), mutta se eroaa nykyisin niin paljon maamme mannerosista, monien hallinnollisten asioiden osalta kuin myös muutenkin.
Paikkaa toki minua, yleensä teoriassa totta oleva asia on kyllä totta...
"Teoriassa" ja "käytännössä" ovat oikeastaan suomalaisia sanontoja, jotka molemmat
merkitsevät samaa asiaa; asia on TOSI.
p.s Ahvenanmaa kirjoitetaan isolla
pps. en ole teija
ppps. älä kutsu minua superiksi!Teoriassa on olemassa ikiliikkujakin, käytännössä se ei vain toimi
- supermatkustelija
merkitsee samaa? kirjoitti:
Teoriassa on olemassa ikiliikkujakin, käytännössä se ei vain toimi
Täällä palstalla saa kyllä välillä kivat naurut... Aina jotkut rupeavat pienestä asiasta provosoimaan ja kyllähän siitä pakostakin provosoituu, kun tarpeeksi kauan yrittää.
En nyt tarkoittanut sitä, että onko teorialla ja käytännöllä eroa vaan tämä asia on aivan ulkopuolinen ketjun aiheeseen. Myönnän, että provosoiduin hieman nimim. "joko taas!" kommentista. Nämä henkilökohtaiseksi menevät asiat ovat täysin ulkona aiheesta, mielestäni nämä voisi jättää jo pois.
P.S Ikärasismi kukoistaa - AlastonMies2
supermatkustelija kirjoitti:
Viking Linen toimipaikka on Ahvenanmaalla, eli aikamoinen verounelma yhtiölle. Ahvenanmaahan kuuluu Suomeen, mutta sen eriävä verotus ja muutkin käytännöt suomen kielen puuttumisesta puhumattakaan vievät sen kauaksi varsinaisesta Suomesta. Teoriassa kuitenkin kotimainen, mutta siitä voi kiistellä, kumpi on kotimainen, Viking Line, jonka kotipaikka on Maarianhaminassa, vai Espoossa majaansa pitävä Tallink Silja. Tosin tuo Tallink Siljan Viron liikennettä hoitava Tallink pitää majaansa Virossa ja sen emoyhtiö AS Tallink Grupp on myös etelänaapurista. Vaikka puhutaankin HEL-TAL -liikenteestä, niin otin asian tähän ketjuun.
Viking XPRS on laivana erikoinen, sillä vaikka se liikennöi Helsingistä Tallinnaan (Suomi - Viro), sen kotisatama on Norrtälje, joka sijaitsee Ruotsissa...Mistä sä vetäsit tähän keskusteluun Tallink Siljan??? -Kysymys kuului kumpi parempi VIKING LINE vai ECKERÖ LINE?-
- puolensa molemmissa
AlastonMies2 kirjoitti:
Mistä sä vetäsit tähän keskusteluun Tallink Siljan??? -Kysymys kuului kumpi parempi VIKING LINE vai ECKERÖ LINE?-
Minun mielestä ne on molemmat laivat ohan ok, mutta ne on erilaisia.
Jos haluaa vain matkustaa yli ja tehdä ostoksia S-etukortin kanssa, niin Eckerö on hinta/laatu suhteeltaan paras. Laivan kaupasta saa kaikki perustuliaiset. Eckeröllä on ihan ok hyvä aamupala, joka on suosittu. Sen kun syö niin voi shoppailla päivän Tallinnassa eikä välttämättä tarvitse käyttää aikaa ruokailuun. Eläkeläisiä sillä laivalla on paljon, ja kansipaikoilla kannattaa varautua kuuntelemaan humppamusiikkia baarissa. Minua se ei haittaa, joten Eckeröllä tulee tehtyä joskus ostosreissuja.
XPRS on uusin laiva, joka on aika hieno ja melko nopea. XPRS:n kahvilasta saa kivoja salaatteja ja kohtuuhintaista linjastolounasta, mutta se buffetti ei minusta ollut aivan sitä mitä odotin. XPRS:n hytit ovat uudemmat ja paremmat kuin Eckeröllä ja kaupassa on nuorekkaampi valikoima. XPRS:llä olen käynyt yhden päivän pituisella minilomalla.
Olisin myös kiinnostunut jostain XPRS:ää tasokkaammasta vaihtoehdostakin. Kesäloman kunniaksi voisi tehdä jonkin oikein hienon pikkuristeilyn, mutta ei taida olla Helsinki-Tallinna -välillä tasokkaampaa vaihtoehtoa kuin XPRS:n luksushytti? - ei tasoa
puolensa molemmissa kirjoitti:
Minun mielestä ne on molemmat laivat ohan ok, mutta ne on erilaisia.
Jos haluaa vain matkustaa yli ja tehdä ostoksia S-etukortin kanssa, niin Eckerö on hinta/laatu suhteeltaan paras. Laivan kaupasta saa kaikki perustuliaiset. Eckeröllä on ihan ok hyvä aamupala, joka on suosittu. Sen kun syö niin voi shoppailla päivän Tallinnassa eikä välttämättä tarvitse käyttää aikaa ruokailuun. Eläkeläisiä sillä laivalla on paljon, ja kansipaikoilla kannattaa varautua kuuntelemaan humppamusiikkia baarissa. Minua se ei haittaa, joten Eckeröllä tulee tehtyä joskus ostosreissuja.
XPRS on uusin laiva, joka on aika hieno ja melko nopea. XPRS:n kahvilasta saa kivoja salaatteja ja kohtuuhintaista linjastolounasta, mutta se buffetti ei minusta ollut aivan sitä mitä odotin. XPRS:n hytit ovat uudemmat ja paremmat kuin Eckeröllä ja kaupassa on nuorekkaampi valikoima. XPRS:llä olen käynyt yhden päivän pituisella minilomalla.
Olisin myös kiinnostunut jostain XPRS:ää tasokkaammasta vaihtoehdostakin. Kesäloman kunniaksi voisi tehdä jonkin oikein hienon pikkuristeilyn, mutta ei taida olla Helsinki-Tallinna -välillä tasokkaampaa vaihtoehtoa kuin XPRS:n luksushytti?sieltä löytyy kunnollisia hyttejä ja sviittejä. ei tuo xprs ole mikään ihmeellinen purkki esi starin ja super starin rinnalla. tuupattu pari isompaa hyttiä että mukamas olisi tasoa, mutta viikkari on aina toisen luokan yhtiö
- sinulla ennakkoluulo
ei tasoa kirjoitti:
sieltä löytyy kunnollisia hyttejä ja sviittejä. ei tuo xprs ole mikään ihmeellinen purkki esi starin ja super starin rinnalla. tuupattu pari isompaa hyttiä että mukamas olisi tasoa, mutta viikkari on aina toisen luokan yhtiö
Viikkari on ehdottoamsti aina ollut tasokkaampi yhtiö kuin Tallink, ja Siljaa ei enä ole. Viikkarin etu on aina ollut kilpailijoitaan parempi palvelu.
Tallinnan reitillä risteilykäytössä on niitä Tallinkin vanhoja laivoja. Baltic Princess ei aikataulunsa vuoksi sovi Tallinnan risteilylle - laivastahan pitää poistua illalla, jos haluaa Tallinnaan, koska laiva jatkaa matkaansa Rostockiin. Ei kai kukaan ota parin tunnin laivamatkaa varten hyttiä? - tyhmäkö oot
AlastonMies2 kirjoitti:
Mistä sä vetäsit tähän keskusteluun Tallink Siljan??? -Kysymys kuului kumpi parempi VIKING LINE vai ECKERÖ LINE?-
jos olet lukutaitoinen ja vielä ymmärrät lukemaasi niin katsoppa
27.6.2010 14:16
siellähän se Tallink on. - tyhmäkö oot
sinulla ennakkoluulo kirjoitti:
Viikkari on ehdottoamsti aina ollut tasokkaampi yhtiö kuin Tallink, ja Siljaa ei enä ole. Viikkarin etu on aina ollut kilpailijoitaan parempi palvelu.
Tallinnan reitillä risteilykäytössä on niitä Tallinkin vanhoja laivoja. Baltic Princess ei aikataulunsa vuoksi sovi Tallinnan risteilylle - laivastahan pitää poistua illalla, jos haluaa Tallinnaan, koska laiva jatkaa matkaansa Rostockiin. Ei kai kukaan ota parin tunnin laivamatkaa varten hyttiä?siis mitä
Baltic Pricess Rostockiin, kyllä se nyt yöpyy tallinnassa seuraavana päivänä tulee takaisin helsinkiin.
joku on nyt ryypännyt aivonsa - Tyhmähän olet
tyhmäkö oot kirjoitti:
jos olet lukutaitoinen ja vielä ymmärrät lukemaasi niin katsoppa
27.6.2010 14:16
siellähän se Tallink on.ketjun avauksessa, oliko siellä mainittu tallinksiljasta jotain?
Avauksessa kysyttiin Eckerö vs. viking line! (ei mainintaa tallinksiljasta) - tyhmäkö oot
Tyhmähän olet kirjoitti:
ketjun avauksessa, oliko siellä mainittu tallinksiljasta jotain?
Avauksessa kysyttiin Eckerö vs. viking line! (ei mainintaa tallinksiljasta)juupas ja eipäs, miksi sen olisi pitänyt olla avauksessa
- tyhmähän olet!
tyhmäkö oot kirjoitti:
juupas ja eipäs, miksi sen olisi pitänyt olla avauksessa
Tuliko noin yksinkertainen asia mieleesi!
- sinulla ennakkoluulo
tyhmäkö oot kirjoitti:
siis mitä
Baltic Pricess Rostockiin, kyllä se nyt yöpyy tallinnassa seuraavana päivänä tulee takaisin helsinkiin.
joku on nyt ryypännyt aivonsaSekoitin jostain syystä Baltic Princessin ja Superfastin. kiitos kun noin kauniisti oikaisit.
Mutta tässä ketjussahan ei siis pitänyt olla kysymyskään Tallinksiljasta, vaan Eckerö v.s. Vikingline. Mutta kun nyt otit puheeksi ... Nämä Eckerö ja Viking tuntuvat hyviltä ja vakailta yhtiöiltä molemmat. Perusvaikutelma on rehti ja aito, ja niistä puuttuu se mikä Siljalla häiritsee - eli että yritetään niin kovasti esittää olevansa jotain, mitä ei kuitenkaan sitten olla. Se vetoaa tietysti maalta muuttaneeseen epävarmaan, uuteen keskiluokkaan kouluttautuneeseen osaan väestöstä, joka näin luulee nousevansa muiden yläpuolelle, sekä vanhoilliseen ruotsia puhuvaan osaan, joka haaaveilee näin pitävänsä kiinni paremman väen leimasta, joka sillä joskus 100 vuotta sitten oli. Me n:nnen polven kaupunkilaiset ja virkamiesluokan jälkeläiset oksennamme tuollaiselle pelleporukalle, joka lähtee risteilylle puku päällä. Me pidämme pukua töissä ja vapaa-ajalla vaikka tuulipukua, jos niin hyvältä tuntuu. - tyhmäkö oot
tyhmähän olet! kirjoitti:
Tuliko noin yksinkertainen asia mieleesi!
keskustelu yleensä laajenee uusille alueille. kaikki eivät ole yhtä yksikertaisia ajatuksenkulultaan kuin sinä.
- tyhmä olet, edelleen
tyhmäkö oot kirjoitti:
keskustelu yleensä laajenee uusille alueille. kaikki eivät ole yhtä yksikertaisia ajatuksenkulultaan kuin sinä.
täällä on yleistä ettei YMMÄRRETÄ avausta, ja siirrytään ymmärtämättä/välittämättä mitä avauksessa on ja hypitään aivan toiseen aiheeseen.
Sinä olet hyvä esimerkki näistä keskustelupalstan ymmärtämättömistä käyttäjistä.
- Anonyymi
Jos vain nuo vaihtoehdot, niin sitten on mentävä XPRS:llä.
- Anonyymi
Jahas, taasen on vakiohäirikkömme syönyt pilleripurkkinsa tyhjäksi ja demonit ovat alkaneet riivata. Eikä saanut käyttää umpeutunutta alennuskuponkia matkan ostoon. Kostoksi nostelee ikivanhoja ketjuja.
- Anonyymi
Viking Line ei laskenut esim. oluen hintaa ollenkaan, kun Viro laski veroa. Eckerö laski ja nyt sama olutlaatikko on kolme euroa halvempi Eckeröllä kuin Viking Linella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viking Line ei laskenut esim. oluen hintaa ollenkaan, kun Viro laski veroa. Eckerö laski ja nyt sama olutlaatikko on kolme euroa halvempi Eckeröllä kuin Viking Linella.
Tässä ketjussa keskustellaan suomalaisuudesta eikä oluen hinnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä ketjussa keskustellaan suomalaisuudesta eikä oluen hinnasta.
Sittenhän se Eckerö on tuplasti parempi, kun se on ainoa Suomen lipun alla liikennöivä laiva Tallinnaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856314
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303793törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283150Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691706- 331398
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46959Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11880- 42859