mikä ois sellai ilmanen kuvanmuokkausohjelma, jossa voi esim tehä sillee et on iha mustavalkoi kuva mut huppari onki värillinen tai joku muu kohta kuvassa? haluisin tietää :)
kuvanmuokkaus ohjelma
5
356
Vastaukset
mutta Gimpillä ihan varmasti onnistuu.
- jaajaa95x2
nyt oon ladannu sen ohjelman, mutta miten se onnistuu? en oikee tajua, kun en oo aiemmin näitä muokkaillu =)
- ohjelmat myös
jaajaa95x2 kirjoitti:
nyt oon ladannu sen ohjelman, mutta miten se onnistuu? en oikee tajua, kun en oo aiemmin näitä muokkaillu =)
Gimp vaativat että käyttäjä opettelee sen käytön.
Me emme täältä paluupostissa kykene lähettämään suoraan
aivoihisi Gimpin käyttörutiinia.
Valitettavasti.
kts.
http://www.joutsi.com/gimp.html
- laalaa94
gimpil se onnistuu, oon tehny sellasii kuvii. En tiedä onko virallinen tapa, mutta näin se ainakin käy: tee kuva mustavalkoiseksi, kopioi ja liitä kuva, niin että siinä on kaksi samaa kuvaa päällekkäin. Sitten klkkaa "väritä" siihen päällimmäiseen kuvaan ja aseta värit haluamallasi tavalla. Sitten kumitat pois kaiken minkä ei tarvitse olla värillistä, ja lopuksi ankkuroit sen kelluvan kuvan. on toiminut mulla ihan tarpeeks hyvin.
- Sonja Floss
En nyt tässä lähde koko prosessia avaamaan, mutta ehkä järkevämpi logiikka olisi niin, että avaat kuvan niin valitse yläpalkista taso -> kahdenna taso. Nyt pitäisi avautua myös tasot-paletti jossa kuva näkyy allekkain kahteen kertaan. (jos tasot paletti ei näy, niin ctrl L) tuo tasot ruutuun. Valitse päälimmäinen taso, klikkaamalla sitä tasot-paletissa (muuttuu siniseksi). Klikkaa hiiren oikeaa ja katso, että lisää alfakanava on päällä.
Mene sitten yläpalkissa kohtaan värit ja sieltä poista värit. Nyt päälimmäinen kuva on muuttunut mustavalkoiseksi. Kumi-työkalulla voit tehdä ylimmäiseen kuvaan aukon, jonka alta paljastuu alemman kuvan värit. Kumi-työkalun lisäksi valinnan voi tehdä myös tilanteesta riippuen lasso-, polku,- tai sumea valintatyökalua käyttäen ja aktivoidun valinnan jälkeen -> yläpalkista muokkaa ja leikkaa.
Tämän jälkeen tallennat kuvan haluttuun muotoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804